quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Beledigingen maken geen trauma's. Oorlogservaringen van extreme aard wél.
Sinds de 80-jarige oorlog zijn er zóveel generaties overheen gegaan dat dat geweld niet meer terug te vinden zal zijn in hedendaags gedrag. Maar de slavernij is nog niet zo heel lang geleden afgeschaft, relatief gezien.
Jij bepaald ineens wanneer mensen getraumatiseerd mogen zijn?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Je onderschat dat dat niet ophoudt bij één of twee generaties daarna.
Engels voor zover ik me kan herinneren.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:08 schreef blek het volgende:
[..]
Vreemd. Maar de zwarten in Engeland welke nationaliteit hadden die ?
Nee jij reageert steeds niet op mijn vragen en brengt het steeds terug naar die slavenhandelquote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind jouw bijdragen steeds nogal afleiden van de discussie. Misschien dat ik daarom niet helemaal reageer zoals je verwacht.
Omdat je het zo netjes vraagt, ben ik trouwens niet erg gewend hier.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ehm... Werkman, dit is de tweede keer dat je vervelende toespelingen maakt. Ik zou het waarderen als je daarmee ophield. Dank je wel.
Oke, maar ik bedoel van oorsprong.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Engels voor zover ik me kan herinneren.
Jij hebt het over 'beledigingen'.... ik kan je bijdragen dan niet echt serieus meer nemen. We hebben het hier helemaal niet over beledigingen. Het gaat over oorlogen en de slavernij.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:11 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
[..]
Jij bepaald ineens wanneer mensen getraumatiseerd mogen zijn?
En segregatie.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij hebt het over 'beledigingen'.... ik kan je bijdragen dan niet echt serieus meer nemen. We hebben het hier helemaal niet over beledigingen. Het gaat over oorlogen en de slavernij.
Ga alsjeblieft picknicken in het Vondelpark met je SP vriendjesquote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij hebt het over 'beledigingen'.... ik kan je bijdragen dan niet echt serieus meer nemen. We hebben het hier helemaal niet over beledigingen. Het gaat over oorlogen en de slavernij.
Thanx.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:12 schreef Werkman het volgende:
[..]
Omdat je het zo netjes vraagt, ben ik trouwens niet erg gewend hier.
Sorry en complimenten.
Zou trouwens leuk zijn als je ook eens op mijn andere bijdragen reageert.
Over Indonesië weet ik weinig dus daar heb ik maar even geen mening over. Maar inderdaad is het onrecht tegenover de zwarten nog héél duidelijk aanwezig geweest tot in de 60er jaren van de vorige eeuw.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:10 schreef Werkman het volgende:
[..]
Fuck de slavernij, wat dacht je van Segregatie? nog geen 50 jaar geleden mochten Zwarten in de VS nog niet eens in een straal van 100 meter in de buurt van een blanke komen of het moest zijn om de schoenen van laatstgenoemde te poetsen.
En wat Nederland betreft, leuk soldaatje spelen in Indonesië met zware wapens tegen vrouwen en kinderen.
Oh, dat weet ik echt niet meer. Het is al 30 jaar geleden.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:12 schreef blek het volgende:
[..]
Oke, maar ik bedoel van oorsprong.
Als je de discussie niet naar je hand kunt zetten verwijs je mij maar naar het park? Tja.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:14 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft picknicken in het Vondelpark met je SP vriendjes
http://nl.wikipedia.org/w(...)hankelijkheidsstrijdquote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Over Indonesië weet ik weinig dus daar heb ik maar even geen mening over.
Maar heb je ook een idee waarom je in Nederland wel de link legde met het koloniale verleden en in Engeland niet?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh, dat weet ik echt niet meer. Het is al 30 jaar geleden.
Niet echt, beide zijn uitvloeisel van rassenhaat.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Is de segregatie geen uitvloeisel van de slavernij?
Jij wilt jezelf van je eigen gelijk overtuigen door middel van nodeloze herhaling van hetzelfde argument. Er is al sinds 50 posts geleden geen sprake meer van een discussiequote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als je de discussie niet naar je hand kunt zetten verwijs je mij maar naar het park? Tja.
De Nederlandse slavernij heeft niks met rassenhaat te maken maar met economisch gewin.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:20 schreef Werkman het volgende:
[..]
Niet echt, beide zijn uitvloeisel van rassenhaat.
In de oudheid waren slaven van alle kleuren en komaf, bij de Romeinen bijvoorbeeld.
Omdat ik vooral die minachtende blikken, die blikken van 'pffff, je bent niks waard' uiteindelijk alleen maar kon verklaren doordat zij hetzelfde moeten hebben meegemaakt, andersom. Ik ervaarde het verder bij niemand. Vooral in de metro voelde ik het. Bij onbekenden dus.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar heb je ook een idee waarom je in Nederland wel de link legde met het koloniale verleden en in Engeland niet?
Tekenfilm uit die tijd, bekijk eens en laat eens weten wat je er van vind...quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]Maar inderdaad is het onrecht tegenover de zwarten nog héél duidelijk aanwezig geweest tot in de 60er jaren van de vorige eeuw.
Wanneer hebben ze datzelfde dan meegemaakt? In hun vorige leven?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Omdat ik vooral die minachtende blikken, die blikken van 'pffff, je bent niks waard' uiteindelijk alleen maar kon verklaren doordat zij hetzelfde moeten hebben meegemaakt, andersom. Ik ervaarde het verder bij niemand. Vooral in de metro voelde ik het. Bij onbekenden dus.
Jij noemt het rassenhaat, maar is het niet een superioriteitsgevoel van de blanke ten opzichte van de zwarte, die al een paar eeuwen bezig was in de VS? Daar is de slavernij toch op gebaseerd: jullie zijn minderwaardig, dus jullie worden onze slaven om voor ons geld te verdienen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:20 schreef Werkman het volgende:
[..]
Niet echt, beide zijn uitvloeisel van rassenhaat.
In het Zuiden in ieder geval wel.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij noemt het rassenhaat, maar is het niet een superioriteitsgevoel van de blanke ten opzichte van de zwarte, die al een paar eeuwen bezig was in de VS? Daar is de slavernij toch op gebaseerd: jullie zijn minderwaardig, dus jullie worden onze slaven om voor ons geld te verdienen.
Heb jij ooit wel eens één geschiedenisboek opengeslagen?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij noemt het rassenhaat, maar is het niet een superioriteitsgevoel van de blanke ten opzichte van de zwarte, die al een paar eeuwen bezig was in de VS? Daar is de slavernij toch op gebaseerd: jullie zijn minderwaardig, dus jullie worden onze slaven om voor ons geld te verdienen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |