Nee.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
"Aanpak jihadisten werkt averechts"
Advocaten waarschuwen dat Nederlandse maatregelen tegen jihadstrijders averechts kunnen werken. In een gesprek met de NOS zegt advocaat Pestman, die veel Syrië-gangers bijstaat, dat de onvrede onder deze groep en hun familieleden groeit.
[ afbeelding ]
Van een aantal is het paspoort, de studietoelage of de huursubsidie ingetrokken en soms worden hun kinderen onder toezicht geplaatst. Volgens Pestman snappen veel betrokkenen niet waarom zulke maatregelen worden getroffen.
Hij erkent dat er onder veel moslims in Nederland onrust heerst. Maar volgens hem richtte die zich tot nu vooral op wat er in Syrië gebeurt en was er helemaal geen bedreiging voor de Nederlandse openbare orde. "Maar deze maatregelen hebben het effect dat mensen boos worden op de Nederlandse overheid." Hij denkt dat de sancties precies het tegenovergestelde bereiken van wat de overheid wil.
Moslimpje pesten
Pestman geeft als voorbeeld iemand die naar Syrië is gereisd om daar te vechten tegen president Assad. "Als die hoort dat in Nederland zijn kinderen onder toezicht worden gesteld, kan ik me voorstellen dat dat bij hem tot een reactie zal leiden." Hij vindt dat veel van de sancties neerkomen op "moslimpje pesten".
Het kabinet heeft aangekondigd dat het naast de al eerder getroffen maatregelen met nieuwe voorstellen komt om moslimextremisme harder aan te pakken. Die plannen worden waarschijnlijk vrijdag gepresenteerd.
Balans
In een reactie op de kritiek van Pestman zegt Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Schoof dat goed wordt gekeken naar de balans tussen preventie en repressie. Hij wil juist voorkomen dat mensen die zich niet tegen Nederland hebben gekeerd dat alsnog doen.
[ afbeelding ]
"Maar dit gaat om jongeren die actief betrokken zijn bij de jihad en die daarom hard worden aangepakt." Volgens Schoof worden harde maatregelen alleen genomen tegen mensen die echt bereid zijn geweld toe te passen in Syrië en een risico vormen voor onze nationale veiligheid.
Vandaag overlegden ministers met burgemeesters over de aanpak van moslim-radicalen.
http://nos.nl/artikel/691(...)werkt-averechts.html
Want radicalen die naar Syrie gaan om een heilige oorlog uit te vechten, die worden ten onrechte gecriminaliseerd? Werkelijk?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:56 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat is natuurlijk niet zo heel vreemd. Als je bepaalde groepen hard gaat aanpakken en gaat criminaliseren dan is de kans groot dat de goedwillende zich langzaam afkeren van de maatschappij en aansluiting zoeken binnen de eigen gelederen.
Als je constant tegen iemand zegt dat ze een crimineel of terrorist zijn dan worden ze het vanzelf.
Ik reageer op je TT, aangezien je zelf geen fatsoenlijke OP hebt kunnen verzinnen. Dat krijg je als je haast hebt om 'moslimnieuws' te plaatsen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Top argument hoor. Je hebt me overtuigd
Het gaat om gematigde aanhangers die tussen beide groepen staan. Door dergelijk beleid jaag je deze gematigde groep in de handen van de radicalistenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Want radicalen die naar Syrie gaan om een heilige oorlog uit te vechten, die worden ten onrechte gecriminaliseerd? Werkelijk?
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik reageer op je TT, aangezien je zelf geen fatsoenlijke OP hebt kunnen verzinnen. Dat krijg je als je haast hebt om 'moslimnieuws' te plaatsen.
No shit sherlock... Wtf is er mis met dhr. Pestman? Really? We moeten opkomen voor de belangen van jihadstrijders?quote:In een gesprek met de NOS zegt advocaat Pestman, die veel Syrië-gangers bijstaat, dat de onvrede onder deze groep en hun familieleden groeit.
Wie zegt dat ik de TT wil aanpassen. Ik heb verder ook geen moeite met de OP. Jij hebt moeite met mijn reactie.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Als je moeite met de OP hebt moet je hier wezen
NWS / [NWS FeedBack] Gezellige eindje v.d. zomertje
Je zal de TT alleen toch niet aangepast krijgen, aangezien daar niets mis mee is.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het gaat om gematigde aanhangers die tussen beide werelden staan. Door dergelijk beleid jaag je deze gematigde groep in de handen van de radicalisten
quote:In een reactie op de kritiek van Pestman zegt Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Schoof dat goed wordt gekeken naar de balans tussen preventie en repressie. Hij wil juist voorkomen dat mensen die zich niet tegen Nederland hebben gekeerd dat alsnog doen.
"Maar dit gaat om jongeren die actief betrokken zijn bij de jihad en die daarom hard worden aangepakt." Volgens Schoof worden harde maatregelen alleen genomen tegen mensen die echt bereid zijn geweld toe te passen in Syrië en een risico vormen voor onze nationale veiligheid.
Gematigde aanhangers? Ik vind het niet meer dan logisch dat de kinderen van een hoofdenafhakker in Syrië onder toezicht worden gesteld! Iedereen die in Syrië heeft gevochten zou zijn paspoort per direct moeten kwijtraken. Dan vragen ze maar asiel aan in de IS-staat ofzo.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het gaat om gematigde aanhangers die tussen beide groepen staan. Door dergelijk beleid jaag je deze gematigde groep in de handen van de radicalisten
Misschien mis ik iets, maar hoe zijn mensen die naar Syrië gaan om tegen Assad te vechten 'gematigd'? Wellicht zijn/haar familie, maar als die zich achter hun zoon/dochter/neef/nicht scharen dan zou ik hen ook niet meer als 'gematigd' durven bestempelenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het gaat om gematigde aanhangers die tussen beide groepen staan. Door dergelijk beleid jaag je deze gematigde groep in de handen van de radicalisten
Mooi, want noch met de TT noch met de OP is iets mis.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik de TT wil aanpassen. Ik heb verder ook geen moeite met de OP. Jij hebt moeite met mijn reactie.
Ik ben het me je eens hoor. Het is alleen een constatering. Vanuit het perspectief van de gematigde aanhangers kan ik wel begrijpen dat ze door dit beleid radicaliseren.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gematigde aanhangers? Ik vind het niet meer dan logisch dat de kinderen van een hoofdenafhakker in Syrië onder toezicht worden gesteld! Iedereen die in Syrië heeft gevochten zou zijn paspoort per direct moeten kwijtraken. Dan vragen ze maar asiel aan in de IS-staat ofzo.
De OP is een nieuwsdump, maar ikzelf heb er verder geen moeite mee - alleen niet volgens de NWS-rules zegmaar.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mooi, want noch met de TT noch met de OP is iets mis.
'Gematigden' zijn de doorsnee moslim (jongeren) die niet veel kans hebben in deze maatschappij en open zouden kunnen staan voor het gedachtegoed van de jihadisten.. denk ik.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:03 schreef Drxx het volgende:
[..]
Misschien mis ik iets, maar hoe zijn mensen die naar Syrië gaan om tegen Assad te vechten 'gematigd'? Wellicht zijn/haar familie, maar als die zich achter hun zoon/dochter/neef/nicht scharen dan zou ik hen ook niet meer als 'gematigd' durven bestempelen
Correct. Als deze jongeren (en dat zijn er veel!) allemaal in rap tempo radicaliseren dan heb je als samenleving een groot probleem.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
'Gematigden' zijn de doorsnee moslim (jongeren) die niet veel kans hebben in deze maatschappij en open zouden kunnen staan voor het gedachtegoed van de jihadisten.. denk ik.
Ik denk dat je de plank nogal misslaat. Behoorlijk zelfs. Waarom zouden doorsnee moslimjongeren niet veel kans hebben in deze maatschappij?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
'Gematigden' zijn de doorsnee moslim (jongeren) die niet veel kans hebben in deze maatschappij en open zouden kunnen staan voor het gedachtegoed van de jihadisten.. denk ik.
Misschien ervaren zij dat zo? Het hoeft niet per se zo te zijn maar als zij dat denken is het al genoeg natuurlijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de plank nogal misslaat. Behoorlijk zelfs. Waarom zouden doorsnee moslimjongeren niet veel kans hebben in deze maatschappij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |