quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:43 schreef egeltje1985 het volgende:
Hoe kunnen ze toeslagen nu als inkomsten tellen? Kinderopvangtoeslag krijg je alleen als je werkt en dat gaat volledig op aan de kinderopvang bijvoorbeeld.
Maar het KOMT toch BINNEN op onze bankrekening?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:43 schreef egeltje1985 het volgende:
Hoe kunnen ze toeslagen nu als inkomsten tellen? Kinderopvangtoeslag krijg je alleen als je werkt en dat gaat volledig op aan de kinderopvang bijvoorbeeld.
Die gemeente had gewoon nee moeten verkopen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die John WilliamsGaat ie op het gemeentehuis een beetje popiejopie lopen doen waarom er geen mensen aanwezig zijn op de desbetreffende afdeling. Nogal logisch op vrijdagmiddag, zoiets moet je ook op een maandag doen.
Ja anders krijg je geen kinderbijslagquote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:01 schreef Cheiron het volgende:
Ook gewoon lekker door blijven fokken met 80k schuld.
Ja, en als je niet werkt en/of geen reet verdient hoef je (bijna) niks af te lossenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:13 schreef egeltje1985 het volgende:
Mijn studieschuld is ook best hoog, maar als je gewoon werkt kun je dat aflossen.
Maar wel fijn dat ze zodra ze wat gaan verdienen, ze ook af zullen moeten lossenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:16 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ja, en als je niet werkt en/of geen reet verdient hoef je (bijna) niks af te lossen
ja klopt, die studieschuld van ze is erg, maar dat hoeven ze nu niet terug te betalen. Die huurschuld en bij de energieleverancier is veel nijpender.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:16 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ja, en als je niet werkt en/of geen reet verdient hoef je (bijna) niks af te lossen
Na x aantal jaar wordt het kwijt gescholden toch?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar wel fijn dat ze zodra ze wat gaan verdienen, ze ook af zullen moeten lossen
20 volgens mij tegenwoordig. En aflossen gaat naar draagkracht.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Na x aantal jaar wordt het kwijt gescholden toch?
huh whutquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:09 schreef June. het volgende:
Jezus. Als magazijnmedewerker alsnog 2100.- netto ontvangen
Dat kan niet. Zal wel met toeslagen en alles zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:09 schreef June. het volgende:
Inclusief o.a. alle toeslagen van de overheid.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:09 schreef June. het volgende:
Tussen de 1300 en 1400 netto was het.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:09 schreef June. het volgende:
Uhu. En met tegenzin cola van jumbo huismerk in de kar doenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:29 schreef Amarantha het volgende:
Hele boodschappen kar vol met A merken![]()
!
En onzindingen als cola, chips. koek.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:29 schreef Amarantha het volgende:
Hele boodschappen kar vol met A merken![]()
!
Mwah dat moet nog kunnen als je op aanbiedingen let en gewoon huismerk meeneemtquote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:35 schreef Ole het volgende:
[..]
En onzindingen als cola, chips. koek.
Duurste luiers enzquote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Uhu. En met tegenzin cola van jumbo huismerk in de kar doen![]()
Echt aanwinsten voor de samenleving.
http://i62.tinypic.com/2pocg0h.pngquote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Linkje? Kan m niet lezen op mobiel :/
Die had ik nog niet gelezenquote:
Ik flans gewoon zo'n brief in elkaar, dan nemen ze me vast niet had ie vast bedacht.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:54 schreef Ronaldsen het volgende:
Het Nederlands in die brief valt me nog mee, maar of je je zo kwetsbaar en openhartig moet opstellen vraag ik mij af.
Ja, dat denk ik. Dit was nu hun netto inkomen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:16 schreef franklop het volgende:
[..]
huh whut
Dat heb ik gemist gisteren, is dat dus met alle toeslagen (900 netto) erbij?
Ja dan inclusief toeslagen en dergelijke he. Maar dat vind ik dus ronduit belachelijk. Iemand die wel netjes zijn studie heeft afgerond verdient dat gemiddeld ook, alleen dan zonder toeslagen..quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:59 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Tussen de 1300 en 1400 netto was het.
Is me niet echt opgevallen..quote:Op donderdag 28 augustus 2014 06:35 schreef Parzival het volgende:
het kan aan mij liggen hoor.. met ik denk dat een groot gedeelte van die 80k daar in de boekenkasten staat.. de rij DVD's is niet echt "standaard"...
zn verkeerde keuzes lijken dus niet gelimiteerd tot werk en studie..
ik dacht ook al. Als hij alles voor 5 euro verkoopt dab heeft ie minstens 1000 euro binnenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 06:35 schreef Parzival het volgende:
het kan aan mij liggen hoor.. met ik denk dat een groot gedeelte van die 80k daar in de boekenkasten staat.. de rij DVD's is niet echt "standaard"...
zn verkeerde keuzes lijken dus niet gelimiteerd tot werk en studie..
En dan erna:quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:03 schreef egeltje1985 het volgende:
"Ik ontken ook absoluut niet dat mijn CV allesbehalve interessant is." De vele ontkenningen doen pijn aan mijn hoofd...
Andersom. Het Nederlands is verschrikkelijk. De kwetsbare opstelling vind ik juist mooi.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:54 schreef Ronaldsen het volgende:
Het Nederlands in die brief valt me nog mee, maar of je je zo kwetsbaar en openhartig moet opstellen vraag ik mij af.
er zijn weinig werknemers die denken.. hij faalt al zn hele leven.. dit gaat een goeie keuze worden..quote:Op donderdag 28 augustus 2014 07:32 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Andersom. Het Nederlands is verschrikkelijk. De kwetsbare opstelling vind ik juist mooi.
Als ik een baan had en ik kreeg deze brief in goed Nederlands zou ik hem denk ik wel uitnodigen.
Ik wou dat ik ook 1000 euro per maand kon besparen door voortaan 100 euro per week uit te geven in plaats van 350, maar ik geef maar 80 per week uit voor 2 personen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:56 schreef DonJames het volgende:
Hoe kan je in godesnaam voor meer dan 1000 euro per maand boodschappen doen? Vreten die lui elke dag biefstuk of zoiets?
1000 ?!? was toch 1400 ? nu met 100 per week bespaarden ze 1000 ekkies.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:56 schreef DonJames het volgende:
Hoe kan je in godesnaam voor meer dan 1000 euro per maand boodschappen doen? Vreten die lui elke dag biefstuk of zoiets?
Zoiets, het was echt een onwerkelijk hoog bedrag. Hoe oud was die jongen eigenlijk? Hij leek me zo op het eerste gezicht een jaar of 14quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:48 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
1000 ?!? was toch 1400 ? nu met 100 per week bespaarden ze 1000 ekkies.
Wat en stel josti's
Mij staat ook bij dat het 1400 per maand was (ofwel 46 per dagquote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zoiets, het was echt een onwerkelijk hoog bedrag.
Qua IQ en EQ moet je 'm daar ook ongeveer plaatsen jaquote:Hoe oud was die jongen eigenlijk? Hij leek me zo op het eerste gezicht een jaar of 14
Ze hebben beide ook zo'n typisch zwakzinnigenhoofdquote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:51 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Mij staat ook bij dat het 1400 per maand was (ofwel 46 per dag)
Werkelijk, hoe krijg je het voor elkaar.
[..]
Qua IQ en EQ moet je 'm daar ook ongeveer plaatsen ja
Een deel van de uitzending zal gescript zijn maar ik geloof best dat ze echt bestaan hoor.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:51 schreef WRH het volgende:
oh - my - god.
n.a.v. de opmerkingen in dit topic toch maar even snel op tv blik gekeken en wauw, wat een pareltje.
Deze mensen bestaan niet echt he, dit is toch gewoon een in elkaar gedraaid script van rtl? Ja toch?
Mwa, het kan best dat ze ingeschreven hebben gestaan aan hbo-opleidingen (zo slim hoef je niet te zijn om daar binnen te komen), daarbij flink lenen en sowieso prestatiebeurs terug moeten betalen want geen diplomaquote:Hier is zo enorm veel mis mee dat je eigenlijk gewoon niet weet waar je moet beginnen.
4 'studies' waar ik twijfels over heb. Een schuld aan onterecht ontvangen studiefinanciering staat niet gelijk aan 'studies' tenzij we hier weer eens de bekende vergissing maken van mbo opleidingen die ook al doorgaan voor 'studies'.
Hoezo niet? Het kan best dat ze zich ervoor schamen maar het toch doen. Onderschat de kracht van cognitieve dissonantie en ontkenning nietquote:Hond, koters, dvd's, boodschappen, sportabonnement voor een hoogzwangere, tijdschriften, ongetwijfeld werden er gewoon kleertjes gekocht, bedelen bij je familie.
Als je je kapot schaamt dan doe je dat dus niet,
Dat zou zomaar kunnenquote:Of zou het zijn omdat hij als de dood is dat als ze hun huis uitgezet worden ze wel eens met 2 koters en hond bij hem op de stoep konden staan voor onderdak?
Ze zei toch zelf dat ze niks van zijn gedrag durft te zeggen omdat ze bang is dat 'ie bij d'r weggaatquote:Persoonlijk zie ik maar 1 oplossing:
Ze gaan uit elkaar, zij vindt een vent met prima baan zodat de helft van de schulden daar terecht komen, hij gaat fijn bij een suikeroompje wonen zodat daar de andere helft van de schulden terecht komt, alles om er maar voor te zorgen dat de maatschappij niet langer opdraait voor zulke luie nesten die zelfs met die 2 hersencellen nog niet in staat zijn om gewoon zelfstandig te leven.
Ik ook. Als je nou echt niet kan, dan is het een ander verhaal. Maar dit was gewoon gemakzuchtigheid (niet eens weten dat je de huur niet hebt betaald) en zelfmedelijden. Dat jeugdzorg daar nog niet over de vloer geweest is is mij ook een raadsel.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:00 schreef Koningin het volgende:
Als je echt hoog zit, kan zij toch ook gaan werken? Ze moest nog 13 weken van haar zwangerschap. Toen heb ik nog gewoon gewerkt hoor!
Mwah... Spullen van de kringloop kunnen er ook als nieuw uitzien.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:04 schreef quinoahipster het volgende:
Van buiten was dat huis wel typisch zo'n sneu sociaal huurhuisje maar die inrichting zag er gelikt uit trouwens![]()
Ik herkende wel wat IKEA-spul maar het was allemaal behoorlijk nieuw
Dat is toch eigenlijk enorm triest he. Los van dat ik haar nu ook niet echt een enorme catch vond maar dan nog; zo'n luie baby thuis hebben en daar genoegen mee nemen en zelfs bang zijn dat hij vertrekt.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:01 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ze zei toch zelf dat ze niks van zijn gedrag durft te zeggen omdat ze bang is dat 'ie bij d'r weggaat
Zeker, maar toch gok ik zo 1, 2, 3 dat ze eea niet van de kringloop hebbenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mwah... Spullen van de kringloop kunnen er ook als nieuw uitzien.
Niet bijster knap, niet bijster snugger, geen werk, geen opleiding en 2 koters.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:10 schreef WRH het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk enorm triest he. Los van dat ik haar nu ook niet echt een enorme catch vond maar dan nog; zo'n luie baby thuis hebben en daar genoegen mee nemen en zelfs bang zijn dat hij vertrekt.
Ik kan dat soort dingen niet echt begrijpen.
Nee, je bent niet de enige, ik dacht precies hetzelfde toen ik het zag.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:10 schreef WRH het volgende:
Oh en nog eentje: zie je bij het verven van die jongenskamer opeens die koter mee helpen. Dat kan best leuk zijn en pedagogisch verantwoord etc, maar als je een ton schuld hebt dan kost elk verfblikje een hele hoop geld. Eigenlijk zou ik zeggen: laat zitten dat leuke kleurtje, lekker belangrijk even maar als je dat dan persé toch doet, laat die koter dan niet de helft van zo'n duur verfblik niet verspillen.
Maar misschien sla ik door.
Dat blijkt wel uit het gesprek dan he.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 07:39 schreef Parzival het volgende:
[..]
er zijn weinig werknemers die denken.. hij faalt al zn hele leven.. dit gaat een goeie keuze worden..
weet dat er bij ons ook een keer iemand aangenomen was.. en dat was ook drama en ellende.. die leende een keer de auto van de baas, maar had niet genoeg geld om te tanken.. dus had die de auto ergens 10km verderop laten staan en was die terug gelopen naar het werk om geld te vragen om alsnog te kunnen tanken om de auto weer terug te brengen.. nou dan heb je dus niets aan zo'n jongen de hele dag..
Echt wel. Ben reuze benieuwd naar wat er met de mensen uit de voorgaande afleveringen gebeurd is en hoe zij er nu voorstaan.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:41 schreef Parzival het volgende:
ik ben nog steeds benieuwd naar de 'hoe is het nu met' uitzending
Op die foto's van een paar jaar ervoor zag ze er anders heel goed uit.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:13 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Niet bijster knap, niet bijster snugger, geen werk, geen opleiding en 2 koters.
Dan sta je niet zo heel sterk op de relatiemarkt
In het begin van de uitzending zeiden ze 1400 per maand (gemiddeld) pinnen. De laatste maand was het 1000. Nog steeds belachelijk veel natuurlijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:51 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Mij staat ook bij dat het 1400 per maand was (ofwel 46 per dag)
Werkelijk, hoe krijg je het voor elkaar.
[..]
Qua IQ en EQ moet je 'm daar ook ongeveer plaatsen ja
Op welk tijdstip in de uitzending komen die voorbij?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:08 schreef Ole het volgende:
[..]
Op die foto's van een paar jaar ervoor zag ze er anders heel goed uit.
eerste paar minuten zie je wat foto's dacht ikquote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:58 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Op welk tijdstip in de uitzending komen die voorbij?
Ik ben ook wel heel benieuwd naar een 'hoe gaat het met...'-aflevering. Alleen ben ik bang dat vooral de kandidaten die wel succesvol het roer hebben omgegooid daaraan zullen meewerken en dat de gevallen waarbij er uiteindelijk niets veranderd is liever niet met hun nog grotere falen op TV komen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:50 schreef WRH het volgende:
[..]
Echt wel. Ben reuze benieuwd naar wat er met de mensen uit de voorgaande afleveringen gebeurd is en hoe zij er nu voorstaan.
Ik kan mij nl niet voorstellen dat zo'n programma even hun hele mentaliteit verandert en dat ze het bovendien ook jaren volhouden om de boel strak in het gareel te houden en alles langzaam af te betalen.
Net als dit stel: hoelang zouden ze erover doen met zijn magazijnwerker baantje en waarschijnlijk straks een derde koter erbij terwijl zij op de bank blijft zitten om bijna een ton af te betalen?
En dan hebben we het eigenlijk alleen over de schulden die zichtbaar zijn bij instellingen. Want zaken als even 500 euro lenen bij een broer (vast niet voor het eerst) en geregeld geld van moeders voor boodschappen zijn nergens vastgelegd en worden waarschijnlijk ook niet gezien als leningen maar gewoon als familie pin automaat.
zou dat niet in het contract vastgelegd staan?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:19 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik ben ook wel heel benieuwd naar een 'hoe gaat het met...'-aflevering. Alleen ben ik bang dat vooral de kandidaten die wel succesvol het roer hebben omgegooid daaraan zullen meewerken en dat de gevallen waarbij er uiteindelijk niets veranderd is liever niet met hun nog grotere falen op TV komen.
En dan, met een boeteclausule aankloppen die bij de mensen die weigeren om mee te werken omdat ze nergens wat van geleerd hebben toch niet inbaar isquote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:28 schreef Parzival het volgende:
[..]
zou dat niet in het contract vastgelegd staan?
Buiten de 60k studieschuld hadden ze nog 20k aanschulden.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:40 schreef kenwel het volgende:
Het programma is weer terug van weggeweest en ik verbaas me elke seconde weer en weer. Hoe kan dit in Nederland. Hoe kun je zoveel blijven uitgeven als er niks binnenkomt.
De bank neemt toch ook een keer contact op met je als je iedere maand verder in het rood staat en maar blijft pinnen.
Ook kopen ze alleen A-merken een huismerk is goed genoeg is niet minder lekker. En al die studies waar ze aan begonnen zijn.
Hopelijk komt John nog een keer terug bij hun over een jaar om te kijken hoe het nu gaat.
Ik denk dat er niet veel is veranderd want dat tweede kind kost ook weer meer geld. En zij kan ook niet meer gaan werken met twee kinderen thuis omdat ze geen oppas kunnen betalen. Bij de ouders hoeven ze niet aan te kloppen denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |