-Als je een aparte LLM wilt doen heb je niets met je Nederlandse universiteit te maken. Als je een uitwisseling o.i.d. wilt doen natuurlijk wel, maar dan zul je geen volledige LLM-graad kunnen behalen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:58 schreef dani177 het volgende:
Bedankt voor de reacties, met name Ryon.
Ik doe op het moment de bachelor rechten maar volg een minor in allerlei Europees recht en bedrijfskunde-gerelateerde vakken, vrijwel allemaal Engelstalig. Mijn 'plan', voorzover je dat zo kan noemen in een dusdanig prille fase, is om een LLM in bijvoorbeeld Corporate law te doen in de VS. Waarna ik zowel kennis van het Europees recht, het Nederlands recht en het Amerikaans recht heb(weliswaar in verschillende mate). Mijn droombaan is namelijk precies zoals jij beschrijft een soort internationale bedrijfsjurist die een brugfunctie heeft tussen internationale cliënten en Nederland (of andersom). Maar inderdaad was ik vergeten dat ik een Nederlandse master nodig heb voor het civiel effect.
Ga goed nadenken over welke master het best hierbij aansluit, al vallen de niet-rechtsgerelateerde masters wel af aangezien ik die nodig heb voor mijn civiel effect.
Dan de praktische kant, voorzover je die kent:
- hoe moeilijk is het regelen? (ik heb begrepen dat Nederlandse universiteiten niet altijd even meewerkend zijn bij masters in het buitenland omdat je deze los doet van de universiteit en zij er dus weinig aan hebben, al ga ik er zeker achteraan)
- Hoe duur is het?
- Aan wat voor universiteit moet je denken? Ik heb relatief goede cijfers, volg een honours programma en heb daarbij de nodige nevenactiviteiten opgebouwd. Is het de moeite waard een poging te wagen bij een van de grote universiteiten (Ivy League en net eronder)?
Alvast bedankt
De Ivy Leagues geven vaak merit based financiële hulp. De meeste studenten hebben geen/weinig schulden als ze hun BSc/MSc behaald hebben.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:56 schreef LuigiVampa het volgende:
[..]
-Als je een aparte LLM wilt doen heb je niets met je Nederlandse universiteit te maken. Als je een uitwisseling o.i.d. wilt doen natuurlijk wel, maar dan zul je geen volledige LLM-graad kunnen behalen.
-Voor een LLM aan een topuniversiteit moet je rekenen op 50000-60000 dollar collegegeld per jaar. Inclusief woon- en leefkosten kom je dan op, grofweg, 80000 dollar minimaal.
-Ivy League en net daaronder is mogelijk, maar je moet een uitstekend cv hebben en ook behoorlijk wat geluk. Aangezien je alleen een LLB hebt en dus geen echte werkervaring (als advocaat o.i.d.) moet je sowieso wel een 8.0 gemiddeld hebben, liefst een 8.5, om enige kans te maken. Daarnaast voldoende activiteiten. Ook dan is je kans klein. Je concurreert met mensen die jarenlange ervaring hebben als advocaat of rechter, publicaties hebben, enzovoorts.
Ja, maar dan moet je wel in aanmerking komen daarvoor o.b.v. je "merit". Hoewel ze buitenlandse studenten in principe wel graag sponsoren, concurreer je dan opnieuw met de duizenden andere aanmeldingen uit de gehele wereld. Mensen die gepromoveerd zijn of meer, praktijkervaring hebben, enzovoorts. Zeker omdat een LLM in de VS in principe niet (of iig niet per se) bedoeld is voor undergraduates zonder enige werkervaring, moet je al van enorm goede huize komen wil je binnen komen, laat staan om een scholarship te krijgen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 08:27 schreef netchip het volgende:
[..]
De Ivy Leagues geven vaak merit based financiële hulp. De meeste studenten hebben geen/weinig schulden als ze hun BSc/MSc behaald hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |