Ik ben fel tegen ISIS maar om die reden nog nooit uitgemaakt voor racist.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Was je maar zo alert bij ISIS-topics waarin het onderwerp vakkundig wordt verplaats van ISIS naar de racistische Nederlander.
Het ontgaat je echt hè? Het woord islam valt, er is iets van kritiek te lezen en GroenLinks - Ik ben een Meppeler Marokkaan - du_ke reageert meteen als door een wesp gestoken. Vanwaar die reflex eigenlijk?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij probeert steeds weer de Islam er aan de haren bij te trekken. Waarom in hemelsnaam?
Maar de stelling dat juist die verkrampte overreactie op Quincy en consorten de grote drijfveer achter het einde van Zwarte Piet zal zijn en niet de acties van die mafkezen zelf lijkt me niet zo vreemd.
[..]
Waarom begin je dan keer op keer over moslims een discussie die daar totaal niets mee te maken heeft? Dat met twee maten meten gaat je inderdaad wel goed af overigens.
"We moguh er niks van zegguh!"quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Snap ook echt niet wat het in Godsnaam met Sinterklaas te maken zou kunnen hebben.
Nee, iemand in één regel afserveren en enkele inhoudelijke discussie uit de weg gaan; dat getuigt van intelligentie. Misschien moet je meer in POL gaan rondhangen. Lijkt me een perfect forum voor jou.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
hij is een islamofobe elite-racist![]()
altijd hetzelfde riedeltje
Daarover zijn ook tot in de Eerste en Tweede kamer discussies over gevoerd. Slechte vergelijking.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:17 schreef Elfletterig het volgende:
Serieus: draai die vraag eens om. Waarom zouden we islamitische tradities er niet bij halen als we deze discussie voeren? Niet omdat ze islamitisch zijn, maar vanwege de status die ze hebben in dit land: niet geheel onomstreden.
Joh, je haalt uit je trieste reflex er maar bij wat je niet laten kan. Het slaat alleen nergens op.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het ontgaat je echt hè? Het woord islam valt, er is iets van kritiek te lezen en GroenLinks - Ik ben een Meppeler Marokkaan - du_ke reageert meteen als door een wesp gestoken. Vanwaar die reflex eigenlijk?
Serieus: draai die vraag eens om. Waarom zouden we islamitische tradities er niet bij halen als we deze discussie voeren? Niet omdat ze islamitisch zijn, maar vanwege de status die ze hebben in dit land: niet geheel onomstreden.
Als er iemand is die de gevolgen van zijn gedrag niet overziet ben jij dat. Juist jouw achterlijke gedrag en gedrag van degenen die jij steunt is een bedreiging voor de toekomst van Zwarte Piet....quote:Stel, we beschouwen Zwarte Piet als een omstreden fenomeen, een omstreden traditie die onder vuur ligt. Stel, we willen discussiëren over de vraag: hoe gaan we in dit land om met een traditie waar een kleine groep mensen aanstoot aan neemt?
Wat is er dan mis mee om te zoeken naar andere, in dit land aanwezige, tradities die niet volledig onomstreden zijn? En om vervolgens te vergelijken hoe we daarmee omgaan. Of wil je soms stellen dat zaken als onverdoofd ritueel slachten boven elke twijfel verheven (moeten) zijn? Zijn religieuze tradities, hoe barbaars ook, meer waard dan niet-religieuze? Zeg het maar, leg je Groen-Linkse meetlat er maar langs.
De discussie gaat helemaal niet over moslims, het gaat over de vraag hoe makkelijk we zwichten voor een klein groepje dramkonten. Dat is ook precies waarom ik eerder al schreef dat je de gevolgen niet overziet.
Tja, je maakt het maar zo achterlijk of persoonlijk als je wilt. Ik ga er gewoon niet in meequote:Laten we voor het gemak even een Joods voorbeeld nemen, anders ben ik weer de moslim-basher. Stel dat tien man en een paardenkop straks ineens heel moeilijk gaan doen over een Joods evenement of een Joodse feestdag en daar, om wat voor reden dan ook, "enorme aanstoot" aan nemen. Mogen ze van jou dan ook oneindig doordrammen? Of komt er een keer een punt dat je zegt: wacht eens, deze mensen hebben recht op hun traditie, hun feest, hun rituelen en andere mensen moeten dat maar (leren) accepteren?
Ik denk, tegen beter weten in (tevens de reden waarom ik hier steeds vaker langere tijd niet meer kom) dat dit forum een discussieforum over nieuws en achtergronden is, zoals in de titel staat. Dat mensen allergisch zijn voor inhoud, discussies, wat langere posts en enge, moeilijke dingen als vergelijkingen en verbanden leggen, kan ik verder ook niet helpen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:18 schreef KoosVogels het volgende:
Elf denkt dat dit forum een groot geschiedenisproefwerk is.
Heel verhaal van die gast, maar het is mij nog steeds niet duidelijk wat de islam heeft te zoeken in een discussie over Zwarte Piet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Joh, je haalt uit je trieste reflex er maar bij wat je niet laten kan. Het slaat alleen nergens op.
Net als je achterlijke persoonlijke aanvallen.
[..]
Als er iemand is die de gevolgen van zijn gedrag niet overziet ben jij dat. Juist jouw achterlijke gedrag en gedrag van degenen die jij steunt is een bedreiging voor de toekomst van Zwarte Piet....
[..]
Tja, je maakt het maar zo achterlijk of persoonlijk als je wilt. Ik ga er gewoon niet in mee.
Hopelijk slaagt je kruistocht tegen Zwarte Piet niet en overwint het gezonde verstand
Aha, en hoe kom je tot deze conclusie?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:22 schreef BaajGuardian het volgende:
Maar even serieus he, het is ook niet volk dat dit wil, het is de EU dat dit wil om haar imago.
En afrikaanse prinsen die niet langer emailen maar de racisme kaart spelen om hun centjes bijelkaar te jatten.
Die hele discussie kan me eigenlijk gestolen worden, maar door de volslagen hysterische reacties her en der mag die hele Zwarte Piet wat mij betreft vandaag nog z'n kleur inruilen voor iets anders.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Joh, je haalt uit je trieste reflex er maar bij wat je niet laten kan. Het slaat alleen nergens op.
[..]
Als er iemand is die de gevolgen van zijn gedrag niet overziet ben jij dat. Juist jouw achterlijke gedrag en gedrag van degenen die jij steunt is een bedreiging voor de toekomst van Zwarte Piet....
[..]
Tja, je maakt het maar zo achterlijk of persoonlijk als je wilt. Ik ga er gewoon niet in mee.
Hopelijk slaagt je kruistocht tegen Zwarte Piet niet en overwint het gezonde verstand
of zijn ze wellicht allergisch voor jouw persoonlijke aanvallen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk, tegen beter weten in (tevens de reden waarom ik hier steeds vaker langere tijd niet meer kom) dat dit forum een discussieforum over nieuws en achtergronden is, zoals in de titel staat. Dat mensen allergisch zijn voor inhoud, discussies, wat langere posts en enge, moeilijke dingen als vergelijkingen en verbanden leggen, kan ik verder ook niet helpen.
Dat maakt het juist een goede vergelijking.... - Wat was de uitkomst, trouwens?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daarover zijn ook tot in de Eerste en Tweede kamer discussies over gevoerd. Slechte vergelijking.
Denk dat hij alles wat hij haat wil combineren oid.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heel verhaal van die gast, maar het is mij nog steeds niet duidelijk wat de islam heeft te zoeken in een discussie over Zwarte Piet.
Het gaat niet eens om de lengte. Jij denkt dat als je maar genoeg tikt, je vanzelf gelijk hebt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk, tegen beter weten in (tevens de reden waarom ik hier steeds vaker langere tijd niet meer kom) dat dit forum een discussieforum over nieuws en achtergronden is, zoals in de titel staat. Dat mensen allergisch zijn voor inhoud, discussies, wat langere posts en enge, moeilijke dingen als vergelijkingen en verbanden leggen, kan ik verder ook niet helpen.
Want als gelovigen hun zin krijgen, moeten ongelovigen nu ook gewoon ff een keertje hun zin krijgen? Aan welk scenario van een jaar of 20 terug doet dit me ook alweer denken?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat maakt het juist een goede vergelijking....
Nul komma nul antwoorden op de vragen die ik je stelde. Waarom? Heb je gewoon een zinnige antwoorden of ben je gewoon te laf? Of wilde je mij alleen maar op de kast jagen om daar vervolgens op te fappen in je favoriete kroeg?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je begon al met wat achterlijke persoonlijke aanvallen en ging daarna door op een totaal onzinnig verhaaltje. het gaat mij er om een poging te wagen je aan je verstand te brengen dat juist je totaal overtrokken gedrag gevaarlijk is voor het voortbestaan van Zwarte Piet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nul komma nul antwoorden op de vragen die ik je stelde. Waarom? Heb je gewoon een zinnige antwoorden of ben je gewoon te laf? Of wilde je mij alleen maar op de kast jagen om daar vervolgens op te fappen in je favoriete kroeg?
Moet je eens wat in discussie gaan met dat pro-ISIS volkquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben fel tegen ISIS maar om die reden nog nooit uitgemaakt voor racist.
Vreemd.
Jawel joh. Allemaal de daden van ISIS nuanceren (het is zo erg niet) en de uitspraken van pro-ISIS extremisten goedpraten of nuanceren (want zo bedoelen ze het niet). Ik heb er gelukkig om kunnen lachen maar eigenlijk is het best triest.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan het me amper voorstellen eigenlijk.
Aha, dergelijk gedrag zag ik wel veel in de Oekraïnetopics, wat Rusland doet is allemaal goed en geweldig en verder is alles de schuld van de VS.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Moet je eens wat in discussie gaan met dat pro-ISIS volk
[..]
Jawel joh. Allemaal de daden van ISIS nuanceren (het is zo erg niet) en de uitspraken van pro-ISIS extremisten goedpraten of nuanceren (want zo bedoelen ze het niet). Ik heb er gelukkig om kunnen lachen maar eigenlijk is het best triest.
Ah, nu worden de daden van ISIS zelfs goedgepraat. Waar precies?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
[..]
Jawel joh. Allemaal de daden van ISIS nuanceren (het is zo erg niet) en de uitspraken van pro-ISIS extremisten goedpraten of nuanceren (want zo bedoelen ze het niet).
Zijn die hier dan op FOK!? Namen en rugnummers graag.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |