Een illegale mens bestaat nietquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
is ook handig voor belasting en mensen die illegaal hier zitten. bevalt het je niet ga je toch in een woestijn wonen?
Of je leest iets verder: TS heeft het ook over een id-kaart.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Je hoeft helemaal geen paspoort te hebben.
Klacht onterecht.
Ik kan er niks aan doen dat TS geen fatsoenlijke TT kan maken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:28 schreef mig72 het volgende:
Of je leest iets verder: TS heeft het ook over een id-kaart.
Toen was TS 17 en had daar geen last van. Lolz.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:31 schreef Dettol het volgende:
Dit topic had je beter in 2006 kunnen maken toen de chips in de paspoorten gezet werden. Beetje laat nu
Je hebt een punt wat betreft dat traceersysteemquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:21 schreef Copthorne het volgende:
Buiten dat je traceerbaar bent en dat je recht op privacy wordt geschonden, vind ik het tevens onzin om een mens terug te brengen tot wat gegevens (nationaliteit, lengte, voor- en achternaam). Ik ben een mens met een flexibele persoonlijkheid, geen robot met een serienummer.
hippie gespotquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:28 schreef mig72 het volgende:
[..]
Een illegale mens bestaat niet
We hebben allemaal recht op leefruimte, en basisvoorzieningen.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Je hoeft helemaal geen paspoort te hebben.
Klacht onterecht.
Illegale mens bestaat idd niet. Illegale inwoner/bezoeker wel.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:28 schreef mig72 het volgende:
[..]
Een illegale mens bestaat niet
We hebben allemaal recht op leefruimte, en basisvoorzieningen.
Ben jij al 25?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:21 schreef Copthorne het volgende:
Een paspoort van het Koninkrijk der Nederlanden, het land waar ik tweeënhalf decennia geleden ter wereld ben gekomen.
Inderdaad. Een paar weken terug ging ik op Schiphol door de douane. Vroeger moest je door zo'n detectiepoortje lopen, nu moet je in zo'n cabine gaan staan en dan wordt er een scan van je lichaam gemaakt ofzo, echt bizar. En daarna alsnog fouilleren natuurlijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:38 schreef Shakkara het volgende:
We hebben hier op werk al die RFID pasjes, geen pasje, dan kun je geen enkele deur openmaken. Uiteraard als je dat ding krijgt, wordt er gezegd van "ja maar is voor brandveiligheid, dan weten we wie er nog binnen is!!!", maar na een paar weken kreeg ik al een emailtje dat ik drie kwartier te laat binnen was, en dat er voor straf vakantiedagen van me werden ingehouden (ik was niet te laat, maar er zat een fout in systeem - bewijs dat echter maar als het 'waterdichte' systeem zegt dat je te laat was!)
Ik krijg echt het gevoel dat we over een paar jaar overal ons paspoort langs een scanner moeten halen... Op de luchthaven heb je het al, dat je je paspoort moet laten scannen en in een camera moet kijken zodat ze het doen en laten van hun vee kunnen registeren. Brrrr...
Dat is een subklacht. Ik ben van mening dat er wel een identificatiesysteem moet zijn in onze samenleving, maar een RFID-chip in een verplicht paspoort / ID-kaart gaat mijns inziens veel te ver.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je hebt een punt wat betreft dat traceersysteem![]()
Maar wat je hierboven schrijft, wat moet er volgens jou nog bij dan als het gaat om persoonlijke informatie? Je karaktereigenschappen?
Mag je weigeren, dan foulleren ze je gewoon normaal. Doe ik ook altijd, uit principe.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:49 schreef Copthorne het volgende:
Inderdaad. Een paar weken terug ging ik op Schiphol door de douane. Vroeger moest je door zo'n detectiepoortje lopen, nu moet je in zo'n cabine gaan staan en dan wordt er een scan van je lichaam gemaakt ofzo, echt bizar. En daarna alsnog fouilleren natuurlijk.
Ik snap ook niet waarom de winkels op de luchthavens je paspoort en je vliegticket willen hebben als je iets wil kopen...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:38 schreef Shakkara het volgende:
We hebben hier op werk al die RFID pasjes, geen pasje, dan kun je geen enkele deur openmaken. Uiteraard als je dat ding krijgt, wordt er gezegd van "ja maar is voor brandveiligheid, dan weten we wie er nog binnen is!!!", maar na een paar weken kreeg ik al een emailtje dat ik drie kwartier te laat binnen was, en dat er voor straf vakantiedagen van me werden ingehouden (ik was niet te laat, maar er zat een fout in systeem - bewijs dat echter maar als het 'waterdichte' systeem zegt dat je te laat was!)
Ik krijg echt het gevoel dat we over een paar jaar overal ons paspoort langs een scanner moeten halen... Op de luchthaven heb je het al, dat je je paspoort moet laten scannen en in een camera moet kijken zodat ze het doen en laten van hun vee kunnen registeren. Brrrr...
Jij wil gewoon lekker betast worden zeker?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:59 schreef Shakkara het volgende:
[..]
Mag je weigeren, dan foulleren ze je gewoon normaal. Doe ik ook altijd, uit principe.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)yscan-weigeren.dhtml
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |