Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen deel 16. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van donderdag 24 oktober 2002.
In de slaapkamer wordt de nominatie van Ursula en Geesje besproken. Zij vind het niet verrassend dat zij zelf genomineerd is, maar begrijpt de andere nominaties niet.
Stefan: Jeanette heeft al zoveel grenzen genomen, ik kon het de eerste keer niet over mijn hart verkrijgen om op haar te stemmen. Dan stem ik liever op iemand die sterker staat. De sterke mensen zitten aan deze kant. Dennis bv, die gooit zijn kont tegen de krib waarschijnlijk en die wordt waanzinnig agressief.
Marc: Er zijn dus een aantal mensen met drie stemmen, dus er zijn drie mensen die jou niet leuk vinden. Het lijkt mij wel goed om te weten...
Geesje: Ja, ik vind het nu nog niet erg, maar....
Marc: je kunt er niet aan ontkomen dat je genomineerd staat. iedereen gaat genomineerd worden.
Ursula: (Tegen Geesje) Ik verlies liever van jou dan van een aantal Truusen aan de overkant.
Geesje: Ja, Moes had al gezegd.... Hou er rekening mee. Elke dag even een peptalk van Moes en ik kom er wel doorheen.
Marc: Moes kan heel goed herkaderen, die ziet die dingen wel goed.
Geesje vertelt over haar sok.
Die sok die heb ik thuis ook aan, vraag maar aan mijn vrienden. Als ik later optredens ga geven dan gaat die sok ook mee.
Marc: Ja, je ziet op een dag als vandaag dat een 'J' en een 'dubbele J' daar toch moeite mee hebben. Die gaan dan een liedje zingen en dan krijgen ze weer een camera op zich. Ik denk dat het Nederlandse publiek daar wel doorheen zal prikken.
[Dit bericht is gewijzigd door APK op 25-10-2002 02:15]
"Ben je verbaasd Lau?", vraagt Mustapha. "Ik niet!"
Stefan vertelt nu aan Mustapha dat hij Urs heeft genomineerd omdat zij als enige al een relatie heeft en dus niet interessant voor hem is (met een knipoog).
"Die motivatie werd niet gewaardeerd", lacht Stefan. "Ze konden er helemaal niet om lachen!"
"Ik hoop dat heel ecologisch Nederland kijkt en even stemt op mij!", zegt Geesje.
Bij het hek praten Laurens, Judith, Daniela, Wouter en nog een paar anderen ook over de nominaties.
"Ik heb ook liever dat iedereen het zegt", zegt Daniela. "Maar als iemand dat niet wil....."
Laurens komt binnen om te vragen of iemand nog een nieuwe coup wil.
Stefan: Nou, dat heeft bij Martijn ook niet geholpen, dat is echt geen garantie.
Stefan zegt dat hij Ursula genomineerd heeft.
Stefan: Ik had er een heel mooi verhaal bij, maar dat mocht niet. Ik koos een vrouw die al een relatie had. Ze konden er niet om lachen, het werd niet geaccepteerd.
Geesje: ik hoop dat heel biologisch Nederland gaat stemmen, maar die kijken natuurlijk niet.
Mustapha: Nou, zolang je die domme sokken blijft dragen blijft ze hier.
Geesje: Ting heeft zeker op mij gestemd, dat weet ik zeker. En judith en Daan en Jeanette. En Dennis ook, dat is duidelijk.
Mustapha: Volgende week wordt het Ik en Tuur, ik en Dennis of alledrie. Ik wordt echt pissed als ik tegen Tuur sta. Wie heeft eigenlijk op Daniela gestemd? Jij?
Geesje: Ja.
Mustapha: Ik heb op Judith gestemd. Ik ben de enige die op Judith gestemd heeft. Die gaat toch niet weg. (lachend) Ik blijf het volhouden.
Geesje: Maar stel nou dat Daniela volgende week weggaat?
Mustapha: Die gaat zeker weg!
Stefan: Waarom heb je niet op haar gestemd dan?
Mustapha: Omdat er mensen zijn die ik nog veel irritanter vind.
"Ik heb te weinig met jou gepraat. En van jou kant ook geen moeite gemerkt om meer contact te hebben. We hebben het wel geprobeerd. Ik vind je een onwijs leuke meid waar je volgens mij veel mee kunt lachen. Maar je zit met hem... en je zit met hem in je hoofd en ik vind het ook wel leuk om met jou te praten. Maar jij zit met hem en daar heb ik moeite mee om doorheen te komen. Je bent in mijn ogen wel heel erg op jezelf gericht. Dat vond ik het moeilijkste om mee om te gaan."
"Ik richt inderdaad meer aandacht op anderen.", reageert Ursula. "Als ik hier een praatje kan maken maak ik een praatje, maar dat komt op de tweede of derde plaats. Ik hoef niet met iedereen gezellig te doen of diepgaande gesprekken te hebben."
"Je blijft er wel in!", zegt Stefan tegen Geesje.
Dan komt het even op Daniela.
"Misschien vinden ze het wel leuk..", zegt Mustapha. "Daantje die naakt in het bubbelbad springt!"
"Nu moeten ze stemmen wie ze eruit willen hebben", zegt Geesje zelfverzekerd.
"Daantje is een soort huisslet", gaat Mustapha verder!
"Jij bent een biobitch", zegt Stefan tegen Geesje.
Mustapha zegt dat Stefan de populairste is. Hij weet het zeker! (
)
Stefan zegt dat Mustapha zichzelf niet moet onderschatten.
"Jullie zijn in ieder geval opvallende types!", vindt Geesje.
"Ik ben irritant!", lacht Mustapha. "Ik moest relaxt blijven van mijn zusje... dus gewoon de hele dag slapen. Als mensen naar BB zappen zien ze mij constant slapen!"
Jeanette zit alleen buiten. Ze zit er al een tijdje. Net rolde er een traan over haar wang. Nu zit ze in zichzelf te praten.
"Ik weet het niet meer", zucht ze. "Ik weet het echt niet meer. Houdt het nog op of blijft het maar komen en komen en komen? Ik ben heel benieud!"
Jeanette: 11 weken, 11 weken van huis. Blijf ik mijzelf verbazen?
0.08 Geesje, Stefan, Ursula, Marc en Mustapha in de slaapkamer. Marc : Er zitten een aantal mensen die het leuk met zichzelf willen hebben. Als die zien dat anderen leuk doen gaan ze zelf ook leuk doen. Ik heb het Nederlandse publiek hoog zitten, ik denk dat ze er doorheen prikken. Geesje : Ik ga gewoon verder zoals ik ben als ik er uit ben. Ursula : Mensen gaan op mijn plankje zitten kijken wat ik druk. Dat zegt meer over die mensen. Stefan : Sommige mensen stralen zekerheid uit. Geesje : Ik ben onzeker. Stefan : Je straalt zekerheid uit. Je bent leuk, gezellig.
0.14 Alleen Geesje, Stefan en Mustapha zijn nog in de slaapkamer. Mustapha : Heb je Urs genomineerd ? Serieus ? Nou, je bent origineel. Stefan : BB reageerde behoorlijk pissed. Daarom kwam ik er verbaasd uit. Geesje : Ik hoop dat heel ecologisch Nederland kijkt en stemt maar die kijken niet naar dit programma. Moes gaat morgen de hele dag met mij meeëten. Mustapha : Ik ga jou bekeren tot de islam. Als je ziet wat varkens eten, dat is gewoon vies. Stefan : Dat is waar. Geesje : Ik vind Ursula een schatje. Ik dacht, het kan gewoon niet anders, dat ik er niet bij zou zitten. Ting heeft zeker mij genomineerd, dat weet ik heel zeker. Margriet ook. Jeanette ook, Judith ook en Daantje ook. En Dennis, maar het ligt voor de hand dat ie dat doet. Mustapha : Ik wil tegen Dennis volgende week. 100 % dat ie op mij stemt. Hij stemt op Tuur. Mustapha vraagt waarom Ursula Jeanette heeft genomineerd. Hij krijgt geen antwoord. Ik versta Stefan niet. Stefan : Laurens is politiek correct, die heeft Ting. Geesje : Judith heeft op mij gestewmd. Mustapha : Ik ben de enige die op Judith heeft gestemd. Die wordt toch nooit genomineerd. Stefan : Stel je voor dat Daan er uit gaat. Mustapha : Ze gaat er uit. Geesje : Waarom heb je haar niet genomineerd ? Mustapha : De andere vind ik irritanter. Geesje lacht. Mustapha : Daan zou ik nomineren, Juud, misschien Urs, Ting. Geesje : Als je er dan in blijft weet je het. Dan heb ik het gewoon goed. Dat is gewoon een bevestiging. Van het Nederlands publiek. Stefan : Je blijft er in. Dat weet ik zeker. Mustapha : Moet je stemmen wie blijft of wie weg gaat ? Geesje : Wie weg gaat. Mustapha noemt Geesje de bio bitch. Geesje maakt er zelf eco bitch van.
0.24 Mustapha denkt dat Stefan populair is. Stefan : Ik denk dat jij jezelf onderschat. Mustapha denkt dat Stefan en Dennis populair zijn. Hij baseert zich op hetgeen Martijn Krabbé zei. Geesje : Jullie zijn gewoon het rebelse duo van hier.
0.27 Stream naar Jeanette die buiten tegen zichzelf zit te kletsen. Jeanette : Zit ik hier straks elf weken. Elf weken van huis. Blijf ik mezelf verbaasd stellen of niet ? Ik weet het echt niet meer. Houdt het een keer op of blijf ik maar komen en komen en komen ? Ik ben heel benieuwd.
0.28 Stream weer naar de rijke slaapkamer. Mustapha is vertrokken. Geesje : Ik zit te denken, had ik het anders moeten doen ? Met de meiden praten. Aan de ene kant vind ik het erg, aan de andere kant niet. Ik vind het goed. Ik vind erg dat ze het er zo moeilijk mee hebben. Het is nog één week lekker feesten. Stefan : Als jij gaat ga ik ook. Geesje : Je moet sterk blijven. (ze geinen) Stefan : Ik wil echt dat je blijft. Geesje : Wat kun je doen ? Stefan : Jezelf blijven. Geesje : Moet ik misschien mijn haar los doen de hele week ? Ik had een hele kleine twijfel dat jij misschien mij had genomineerd. Ik dacht Daniela nomineer jij niet. Stefan : Dat wist ik al. Dat was overkill. Geesje zegt dat ze volgende week haar geluksonderbroek niet aandoet. Stefan : Daardoor zijn wij gebleven. Geesje : Ik doe Marc zijn gelukstrui aan. Marc is inmiddels in de slaapkamer. Stefan : Ik vond jou het minst zenuwachtig. Marc zegt dat hij wel zenuwachtig was.

Geesje had vanavond haar geluksonderbroek aan. Ze zegt dat ze die volgende week dus niet weer aan zal trekken.
Na enige tijd komt Marc er even bij zitten.
Geesje: Ik vond jou nog het minst zenuwachtig.
Marc: Je moet ook op non-verbale informatie letten, op handen en hoe iemand zit. Ik zat voorover en ik vond het allemaal best emotioneel met mijn moedertje.
In de slaapkamer is Judith met laag deco aan de klets met Geesje.

0.42 Judith komt de slaapkamer binnen. Geesje tegen Stefan : Ga lekker bubbelen. Ik ga douchen en dan ga ik slapen. Judith zegt dat ze niet graag alleen slaapt. Judith : Ik heb het lekker uitgesproken. Geesje : Die je hebt genomineerd ? Judith : Ja. Geesje : Je bent hier niet geweest. Je gaat het van mensen denken.
0.45 Stream naar Jeanette bij het hek. Jeanette tegen Dennis : Ik vertel het het liefste de persoon zelf. Als ik het goed begrijp wil ze dat morgenochtend doen.
0.45 Stream weer naar de slaapkamer. Judith : Ik heb Ursula gestemd. Zij is iemand die niet van knuffelen houdt. Ik vind het moeilijk om een opening te vinden. Geesje : Wij lachen hierom. We hebben alles samen gedaan. Judith : Ik zie jullie als totaal los. Geesje : Ik ken haar dus. Judith : De spanning met Arthur heeft heel veel energie gekost. Ze heeft dagen niet met mij gesproken. Er zit niemand die ik niet mag. Het zijn kleine constateringen.
0.49 Stream naar Dennis en Ting. Dennis : Met G heb ik niks, met U wel wat. G is lief en lacht.
Stream 5
0.51 Daniela tegen Ursula : Toch maar kiezen voor iets vertrouwds. Je moet toch een keuze maken. Ursula : Ik zie het ook zo, ik ben nieuw. Daniela : Als wij een klein leuk gesprekje hadden gehad had ik jou misschien helemaal niet op de lijst gezet. Ik hoop dat wij allebei blijven. Ursula : Drie weken is lang. Margriet : Ik had het echt niet gedacht. Daniela : Ik ga er van uit dat ik er uit ga. Ik ga een weekje feesten. Jij (Ursula) hebt je project al, dat is je eigen project geworden. Daniela : Er kan nog heel veel gebeuren. Ursula : Er kan zeker nog heel veel gebeuren, mijn hemel.

Ze staat bij het hek te kletsen met Margriet over...
Arthur: Ik heb een goed gesprek met je gehad, ik had jou en een andere dame....
Daniela: En jij hebt mij gekozen.....
Arthur: Ja, maar ik had deze uitslag niet verwacht.
Ursula: Daar kan ik zo pissig over worden, dat tactisch nomineren.
Arthur: Ik had dit resultaat niet verwacht, maar daarom heb ik niet voor jou gekozen.

Arthur: Als ik alle vrouwen op een rijtje zet, krijg ik bij jou effe een dippie.
Daniela: Als je het voor jezelf kunt verantwoorden dan is het goed.
Arthur: Beste lief, sommige dingen worden in je mond gelegd. Ik hou niet van vrouwen die constant aandacht nodig hebben en om mannen rond hangen. Ze is iemand die aandacht nodig heeft.
In de slaapkamer zitten Geesje en Ursula heel erg te bedenken wie wie eigenlijk heeft genomineerd. Ze noemen iedereen op die ze zeker weten.
"Ik heb dit al gedroomd", zegt Geesje opeens. "Ik heb dit al gezien, ons drieen op het schavot!"
"Wie je ook al wie er uit moet dan?", grapt Ursula.
"Wat ik niet begrijp is dat Stefan mij genomineerd heeft!", zegt Ursula opeens. "Gisteren was het zo leuk en met elkaar op de foto enzo!"
"Met Margriet heeft hij haat liefde..", legt Geesje uit. "Judith vindt hij een sterke vrouw.. hij mag mij wel en ik hem ook. En Jeanette wilde hij niet meteen nomineren. Daniele is nog altijd een zwak voor hem!"
"En Ting is er dan ook nog", vult Ursula aan.
"Die Jeanette loopt volgens mij altijd te klagen!", zegt Ursula opeens.
"Ik mag Jeanette heel graag!", reageert Geesje. "Toen ze hier gisteren was vond ik het ook oprecht gezellig. En ik heb bewondering hoe ze het hier gerooid heeft. Toen ik die leeftijd had was ik niet zo. Het is soms rechtlijnig, maar dat stoort me niet! Ik hou daar wel van. Daarom heb ik haar niet genomineerd. Ik vind haar een schatje. Als ze mij heeft genomineerd heeft ze dat gedaan omdat ik het het best kan hebben denk ik!"

"Maar baal je ervan?", vraagt Geesje aan Ursula.
"Nee nee nee nee", zegt Ursula meteen. "Alleen begrijp ik het van Stefan niet! Voor mij is het dubbel als je ziet wat we gisteren allemaal gedaan hebben. Maar zijn uitleg vond ik wel duidelijk!"
"Hij is de Don Juan van het huis!", lacht Geesje.
1.09 Ik heb een aantal minuten gemist. Ursula, Mustapha en Laurens bij de keuken. Ursula : Ik vind het verrassend allemaal. Mustapha : Ik denk dat jullie aan elkaar gewaagd zijn. Ik heb niet van die springt er uit. Ursula : Aaaah. Ik heb al genoeg gehoord. Aaaah. Ursula loopt weg. Laurens : Ik vind het niet leuk dat we nu niet mogen roken, echt niet. Mustapha : Ik vind het wel lekker. Eindelijk een beetje lekkere lucht, frisse lucht.
1.11 Buiten. Ursula : Dat je wel met haar praat en niet met mij. Dat je diepgaande gesprekken hebt gehad vertel je niet tegen mij. Je hebt met haar het één en ander besproken, waarom vertel je dat niet aan mij ? Arthur zegt dat er geroddeld wordt. Ursula is het niet eens met de nominatie van Arthur. Ursula zegt weer dat ze de uitslag verrassend vindt. Ursula : Waarom Geesje genomineerd is, dat is tactiek. Arthur : Die is veel te sterk. Ursula : Ik vind het gewoon een beetje triest, eigenlijk. Arthur over Daniela : Sommige vrouwen willen er graag tussen komen. Die gozers zijn soms interessanter dan vrijgezellen. Dat beeld krijg ik bij haar. Ursula : Ik vind het jammer dat je dat niet tegen mij hebt gezegd, dat vind ik jammer. Arthur : Ik was blij dat we al een beetje op één lijn zaten. Toch ? Daarom passen we ook bij elkaar. Het is lullig voor haar misschien, dat ze dat uitstraalt en het niet zo is. Ze zei ook dat ze dat bij meerdere mannnen heeft ervaren. Ze geeft gewoon signalen af. Misschien zie jij dat niet. Ursula : Nee. Arthur : Ze heeft elf jaar een relatie gehad. Ursula : Dat wil ik allemaal niet weten. Arthur : Ze heb een man nodig. Ursula : Ach zo. Moet dat gas aanblijven ? Arthur : Mag ik een kopje thee hebben ? Dat herken ik. Of ik er nou gelijk in heb. Dat gevoel krijg ik. Dat vind ik niet prettig. Jeanette stond voor mij eerst. Ursula : Die heb ik dus genomineerd. Arthur : Daar irriteer ik me aan. Ze is 21. Redelijk knap toch, hoe ze zich er doorheen slaat. Gaat Daniela weg dan is het Daniela. Ursula : Ik dacht dat er twee waren dus de tweede was (versta ik niet). Je had toch ook al verwacht dat ik genomineerd zou zijn ? Arthur : Ja, volgende week sta ik er. Ursula : Dat zei Mustapha ook al. Ik vind het heel verassend dat Stefan mij heeft genomineerd. Heel farppant. Hij zei dat ik niks met hem zou krijgen. Ik moest er wel om lachen. Ik vind het gek. Ik vind het heel raar. Vooral na gisteren allemaal, hoe gezellig het was. Ik vind het heel gek. Vind je niet ? Arthur aarzelend : Ja. Ursula : Volgens mij heb ik ook geen stem gehad van Dennis. Ik heb het zo verkeerd gezien. Ik dacht dat Mustapha ging stemmen op Margriet. Arthur : Hij heeft veel meer respect voor Margriet dan voor Judith. Ursula : Ik ben benieuwd joh. Het is één op drie. Ik blijf mooi zitten. Ik laat me niet van het podium afrukken. Ik zal ze een poepie laten ruiken. Arthur : Je bent veel met mij bezig. Ursula : Dat valt heel mee. Ik zou wel meer willen. Arthur : Ik denk dat het goed is. Het loopt zo. Speaker : Willen alle bewoners batterijen wisselen ? Ursula : Ik heb twee strepen. Toch maar even naar binnen. Arthur : Het is hoeveel je kletst. Ursula : Is dat zo ? Dan klets ik niet genoeg.
1.22 Ursula : Geesje zei al, ik word ook genomineerd. Dat wist ze gewoon. Ik zei, als er één niet genomineerd wordt ben jij het wel. Arthur : Ik denk, als één van de sterken wegvalt, dat ze het even niet weet. Ursula : Ik ga helemaal niks zeggen. Ik vind het allemaal retespannend. Ik ben benieuwd op wie Ting heeft gestemd. Daar ben ik ook benieuwd naar. Arthur : Ik vond het niet leuk het harder te maken. Ik heb elke keer een bijsmaak. Ursula over Hummie : Ze nam er geen genoegen mee. Ik zei, het is een gevoel. Dat vond ze ook niet goed. Iets als dat ze altijd dominant aanwezig is in een gesprek, zoiets heb ik gezegd. Ursula en Arthur gaan naar binnen.
Stream 3
1.27 Judith en Daniela bij het hek. Ik kan ze nauwlijks verstaan. Judith : Ik ben blij dat veel mensen er open over zijn. Het gewoon uitspreken. Daniela : Daarom vind ik het niet erg. Het opent deurtjes, van zeg het maar. Judith : Ik had het echt niet van jou verwacht. Daniela : Ik kan gewoon normaal tegen Arthur doen. Er zitten keukengeluiden en een zingende Arthur op de stream. Daniela : Dat Urs mij niet heeft genomineerd zegt heel veel over Urs. Ik heb zo veel spijt dat ik heaar genomineerd heb, op de één of andere manier. Judith : Ze houdt absoluut niet van aanraken en ik ben zo dus ik vind dat een goede reden. Klaar. Wat het toch weer teweeg brengt. Daniela : Ja, logisch. Ik kan het nog altijd nauwelijks verstaan.
1.34 Stream naar Dennis, Ting, Wouter en Margriet.
Stream 5
1.35 Geesje en Ursula in de slaapkamer. Geesje over Jeanette : Ik hoor van Stefan, in drie weken heeft zij zich overwonnen. Als je hoort wat ze allemaal heeft meegemaakt. Ik vind het power. Ik hou er wel van. Ik heb haar daarom niet gnomineerd. Ik vind haar een schatje. Als ze mij genomineerd heeft heeft ze dat gedaan omdat ik het kan hebben, dat is wat ik denk. Ursula blijft zeggen dat ze het allemaal heel verrassend vindt. Geesje : Gisteren heeft Moes Marc over mij uitgehoord. Ik ben benieuwd wat die kwibus heeft gezegd. Hoe voel je je nu ? Baal je er van ? Ursula : Nee. Geesje : Eerlijk zeggen. Ursula : Van Stefan vind ik het een beetje. Geesje : Dan vraag je het morgen nog een keer. Ursula : Ik zeg het een paar keer. Ik denk niet, misschien dat ik hem nog op feestjes zie. Geesje : Hij is de Don Juan van het huis. Ursula : Alleen Ting kan ik nog niet in het verhaal kwijt. Met haar heeft hij niks. Geesje : Ik denk dat niemand Ting heeft genomineerd.
1.39 De streams stoppen.
In de badkamer liggen twee mannen (Stefan en Marc) naakt in bad. Geile Geesje staat op een afstandje naar de twee mannen te kijken.
En je wordt hier echt schijtziek van, maar op het moment dat de mannen uit bad stappen zapt de camera NIET weg!

Buiten bij het hek zijn Arthur en Ursula weer gaan tortelen.
Ursula aait Arthur continue over zijn bol.
Ze hebben plezier.
Als Ursula hoort hoe laat het nu is besluiten ze naar binnen te gaan.
Binnen in de Bungalow praten Stefan, Marc en Mustapha.
Ze laten alles nog eens de revue passeren.
Als Ursula binnenkomt zegt ze nogmaals dat ze niet verwacht had dat Stefan op haar gestemd had.
Mustapha zegt dat als Ursula goed had nagedacht, ze had kunnen weten.
Marc zegt dat hij op iemand gestemd heeft die niet genomineerd is, maar wil de naam nog niet zeggen.
In de slaapkamer van de Bunker slaapt lang nog niet iedereen.
Daniela praat met Dennis.
Daniela zegt te willen slapen omdat er veel gebeurd is.
Bungalow :
Ursula : Het vogeltje is ook gevlogen.
Stef : Het beest was meer dood dan levend.
Stefan, Marc en Mus praten over Quincy.
Mus : Ze moeten Martin Gaus in de studio uitnodigen om het te laten plassen.
(ze zijn slecht te verstaan.....)
Buiten Margriet en Judith.
Ze zijn Quincy aan het uitlaten.
Ju : Goed zo ! Ik ben hartstikke trots op je.
Ju : Goed zo meisje, lekker naar je mandje.
Ineens een hele hoge rare pieptoon ( ? ).
Margriet gaat in de Bunker haar tanden poetsen.
Ting gaat buiten naar de w.c.
Stefan kijkt steeds vanaf de andere kant wat Margriet allemaal aan het doen is.
Mar : Ik ben helemaal opgelucht.
Margriet fluistert.
Ting : Je hoeft niet te fluisteren hoor, anders krijg je een sanctie.
Mar : Ik doe het meer om hun (ze knikt naar de Bungalow).
Ting gaat zich aan de tafel afschminken.
Mar : Ze heeft daar zo schaakachtih over nagedacht, of beinvloed door Mus.
Ting : Nee, echt niet.
Mar : Dan begrijp ik het ook niet. Ook omdat ik haar veel pestte. We waren wel aan elkaar gewaagd (het gaat over Geesje).
Ting : Ze zitten allemaal in elkaars vaarwater.
Mar : Ik heb het met haar hier in de Bunker wel leuk gehad. Nou ja, uiteindelijk ga je toch het rijtje af.
Mar : Nou, ik ga even mijn nachthemd aandoen, mijn pyama. Ze gaat daarvoor in de douche staan.
Ting is haar wenkbrauwen aan het epileren.
Ting : Het lukt echt niet. Ik doe verwoede pogingen.
In de Bungalow schenkt Stefan nog een kop koffie in.
Vlak daarna gaapt hij.
Ting : Weer 3 weken langer van huis.
Margriet is gereed om te gaan slapen.
Ting gaat nu in de douchecel.
Margriet zwaait naar de Bungalow om naar bed te gaan.
Stefan zwaait half half terug.
Ting gaat dan ook naar de slaapkamer.
Ursula zie ik ook nog steeds in de kleren bij de overgebleven 3 heren.
Ze gissen wie er morgen in het café komt.
Ursula denkt Kane of Marco Borsato (dan valt Wolter Kroes wel tegen lijkt me....).
Stef : Ting kan niet slapen van de spanning.
In de arme slaapkamer praten Dennis, Daniela en Margriet nu.
Margriet zegt dat ze denkt dat niemand op haar gestemd heeft. Ze gaat het rijtje maar weer eens af.
Mar : Op wie heeft Ursula gestemd (Jeanette) ? Niet op mij.
Er wordt stevig gefluiterd (sanctie !).
Daan : Ik weet niet hoe i kwordt neergezet.
Mar : Ik ga je deze week helpen.
Binnen bij he thek zijn Ting en Ursula elkaar op gaan zoeken.
Ursula : Het is allemaal zo spannend !
Urs : Ik ben al 2 maanden weg. ik zou dit gigantisch missen. Deze groep komt nooit weer bij elkaar.
Ursula zegt dat iemand voor haar het huis in het buitenland getekent heeft om daarmee afscheid te nemen.
Ursula : Er zijn daar foto's gemaakt door de meiden (regie/produktie ??).
Ting : Ik ga naar mijn bedje.
Ze wensen elkaar welterusten.
Ting : Welterusten Mus !
Mus : Welterusten.
In de arme slaapkamer wordt nog steeds gefluistert. Nu ook Arthur. Hij praat met Margriet.
Ting arriveert daar nu.
In de Bungalow praten nog immer Stefan, Marc en Mustapha.
In de Bungalow zijn ze ook gaan slapen nu.
Geen actie meer......
trusten !
Verder geen beweging.
Marc en Geesje staan bij de bar, Geestje drinkt een juus'tje en Marc zegt idd dat Margriet haar bon heeft ingewisseld.
Laurnes komt uit bed en Margriet wenst hem goeiemorgen, ze zegt dat ze gesport heeft en dat het wel ff schrikken is dat er nu een indringster in huis is (zij zelf dus).
Het liefdeskoppel staat even een intiem momentje bij het hek te beleven.
Margriet vraagt zich af of ze nog niet gefrituurd hebben, Juud geeft antwoord en zegt dat Laurens wel al aan de slag is geweest. Nu hebben ze het over de inhoudt van de koelkast, we hebben alles zegt Judith.
Margriet klept bij het hek ff met Daan. Ik geloof dat Daan gepraat heeft in haar slaap, best wel hard volgens Margriet zei ze Ja jongens dat doen we. Daan weet hier niets vanaf, en volgens Margriet gebeurd het praten in je slaap tijdens je REM Slaap.
Margriet wordt geroepen door de bungalow bewoners en geeft als antwoord ja rustig aan want ik kan net alles op 1 dag,
Juud zegt we beginnen vandaag met een yoghurtje, je voelt je een heel ander mens, met een appeltje erin. Margriet zegt dat ze aan de overkant al genoeg appels heeft en dat ze liever nootjes wil. Juud doet er nootjes in, wel borrelnootjes zegt margreit lachend, ze moet wel ff d'r kunstgebit uitdoen... juud gaat nu brabbelen over voedingsstoffen, zonnebloempitten etc.
[Dit bericht is gewijzigd door Inga op 25-10-2002 11:45]
Jeanette wordt wakker en wordt goeiemorgen toegewenst. Jeanette heeft goed geslapen vannacht, ze is helemaal niet wakker geweest en zegt dat het helemaal goedkomt. Ze vraagt zich af wanneer Margriet over is gegaan naar de bungalow, Margriet verteld dan weer het verhaal van het idee wat ze had voor de hele groep, maar dat dit niet mocht van BB.
Ondertussen is Judith naar buiten gegaan, naar de actieve mensen.
Ook Dennis is gesignaleerd. Jeanette zegt nu dat ze Wouter echt a-onaantrekkelijk vind. Margriet zegt dat ze zijn lichaam bedoelt, Dennis zegt: hij is niet onaantrekkelijk hoor!!!
Nu roddelen ze lekker over Wouter zijn lichaam. Margriet vind hem de enen keer leuk om te zien en de andere keer valt het tegen. Juud zegt dat hij exact het zelfde lijf heeft als haar ex.
Juud vraagt Ursula naar haar mening, Urs vindt hem te mager. De een is te breed en de ander te mager, nu gaat het over zijn korte armpies.
Volgens Margriet heeft hij een afgetraind gezicht en Juud zegt dat het heel moeilijk is om aan te komen in je gezicht, alleen met alcohol kom je aan in je gezicht.
Wouter ligt nu op zijn rug fiets-bewegingen te doen. Hij is de hele tijd slechts gekleed in een kortebroek en Inga vindt dit niet verkeerd om te bekijken ![]()
In de bungalow bespreken ze nog steeds wat ze vanavond nou moeten gaan eten. Margriet heeft wel een idee, ze verteld wat erin gaat, en zegt tegen Geesje dat ze ff moet bekijken of ze alle ingredienten mag hebben.
Wouter is opgestaan en staat nu met een dikke boomstronk boven zijn hoofd zijn armspieren te trainen.
In de bunkerslaapkamer ligt Ting nog in bed, ze is wel wakker, maar blijft nog onder de dekens.
Laurens heeft nu commentaar, omdat niet alles besteld is, Juud zegt dat alle verzoekjes welkom waren, maar ze niets gehoord heeft van hem. Laurens pakt nu zelf de telefoon en besteld nog wat.
Margriet zegt dat ze even gras gaat maaien..... en gaat dus richting badkamer.

In de keuken staat Geesje weer met Stefan te kletsen. Geesje lijkt overdreven vrolijk te doen sinds gisteravond. Ze kan bijna geen zin meer zeggen zonder er minimaal bij te glimlachen (van de zenuwen?).
"Had je verwacht dat je genomineerd zou zijn?", vraagt Stefan aan Ting bij het hek.
"Ehm... ja, dat zou niet helemaal ondenkbaar zijn!", antwoordt ze. "Jij had me kunnen nomineren... Geesje ook, maar dat is dan wederzijds!"
"Waarom?", vraagt Stefan meteen.
Ting legt nogmaals haar gevoel over Geesje uit en hoe ze was geschrokken is van Geesje's gedrag bij De zwakste Schakel.
"Ze was heel attent in de buitenland, maar ze is hier constant met andere dingen bezig", vult ze nog aan. "Dat was mijn reden. Ik heb ook gehoord dat jij Urs hebt genomineerd en daar ook gewoon over gepraat hebt!"
Stefan zegt dat hij niet echt zijn eigen verhaal mocht vertellen in de dagboekkamer. Dat dat niet werd geaccepteerd.
Quincy springt op Ting.... Ze begint te lachen.
"Ja, ik ben het", zegt ze glimlachend tegen de hond. "De boze stiefmoeder!"
"Maar je zit er nog drie weken meid! Verwacht?"
"Half om half.....", antwoordt Ting. "Het is een beetje vaag. Ik verwachtte eigenlijk er binnen twee weken uit te liggen. Ik ga bijna denken dat dit een diepere betekenis heeft. Dat het geen spel meer is... geen project. Twee weken hier kan toeval zijn, maar als je hier langer zit niet meer. Maar de clue, de climax moet nog komen hier. Maar misschien is het puur onzekerheid... misschien moet ik nog iets doen hier.... of toevoegen... of mijn mening geven. Ik voel alleen niet alsof ik hier nog iets toevoeg. Er moet nog een klapper komen!"
"Die komt vanzelf wel", meent Stefan. "Die komt bij mij ook vanzelf."
Buiten zijn Jeanette en Dennis bezig met de was. Even later helpt Arthur mee om de was op te vouwen, samen met Dennis.
Marc is aan de klets met Daniela.

Dan krijgen we even een paar beelden van drie dames in de badkamer. Judith loopt weer rond in een lekkere string. Natuurlijk zijn de dames geheel gekleed in bikini. Geesje's plan om stemmen te winnen door naakt te gaan douchen blijkt ze overboord te hebben gegooid ![]()

Op de bank liggen Laurens en Mustapha.
"Of ze zeggen Lau, hier heb je 50000 Euro", zegt Mustapha.
"Die pak ik niet!", reageert Lau meteen.
"100000?", vraagt Mustapha verder.... "Of 2 ton?"
"Pak ik niet! Het lijkt mij leuk om het uit te zitten!"
"Maar je wint het toch niet!", lacht Mustapha. "Dan ga je hier op het laatst voor jan lul zitten met die sukkels?"
"Ik pak het niet en er zijn hier genoeg gretige mensen die het meteen pakken!". zegt Laurens.
"Wie gaat het pakken dan?"
"Jij....", meent Laurens. "Stefan niet... Marc wel. Wouter weet ik niet".
Even later loopt Laurens weg en Mustapha blijft alleen op de bank hangen met een boek.

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 25-10-2002 13:40]
13.08 Beeld van Margriet in het bubbelbad buiten. Een halve minuut later beeld van Dennis en Jeanette die een deken uitkloppen. Dennis : Je bent alleen maar bezig met wassen en eten koken. Jeanette : En een beetje tot jezelf komen. Dat is de pest juist. Dennis : Wachten. Jeanette : Wachten ? Wachten waarop ? Lig je lekker Margrietje ? Dennis : Je hoort mij niet klagen toch.
13.10 Stefan en Ting bij het hek. Ting : Ik ga bijna denken dat het geen spel meer is. Ik ga bijna als jij denken dat het geen toeval is. Maar ik weet niet wat. De clou, de climax moet nog komen. Als mensen iets hebben kan ik inspringen of toevoegen, mijn mening geven. Stefan : Objectief. Ting : Dat ben ik niet altijd.Stefan : Als je gaat veranderen verliest het zijn kracht. Ting : Okee, maar dan moet er ook nog een klapper komen voor mijn gevoel. Stefan : Die komt wel. Ting : In een confrontatie ? Moet er nog een klapper komen ? Stefan : Die komt bij mij vanzelf. Op het moment dat ik overblijf met mensen die ik lief heb, als ik overblijf met mensen waar ik niks mee heb dan is het een ander verhaal. Ting : Ik zie niet met wie jij minder kan. Jij wel, maar ik zie het niet. Stefan geeft aan dat hij dat bewust doet. Stefan : Ik denk, moet het zo.
13.15 Marc en Daniela bij het hek. Marc : Ik zeg tegen mezelf, ik heb zo'n potje energie per dag. Allemaal dingen die in je rugzak zitten, als je daar mee aan de slag kan. Daniela : Het geeft mij heel erg het idee dat ik naar het buitenland wil. Een vriendinnetje in is Thailand geweest. Stefan en Judith ook. Marc begint over een spiritueel dorp in India waar je geïntroduceerd moet worden. Marc : Je moet er werken, werken is ook mediteren. Daniela begint over haar jehovah verleden. Daniela : Ik ben pas echt begonnen toen ik in Amsterdam ben gaan wonen. Groeperig, kliekerig, daar voel ik mij niet prettig bij.
13.20 Reclame.
13.22 Stefan, Ting, Jeanette, Arthur en Dennis bij het hek. Stefan zegt dat Carmen voor foto's het ideale gezicht heeft.
13.26 De rijke dames en Margriet in de badkamer. Ik versta niks. Het bubbelbad wordt gevuld.
13.27 Weer naar Daniela en Marc. Marc : Voor mij is het een startpunt geweest om verder te gaan. Pakken ze je niet meer af. Marc vertelt over een NLP cursus. Marc : Er ging voor mij een wereld open. Er vielen een paar kwartjes. Ik had nier verwacht dat dat vrij znel op mijn pad zou komen. Ik gun mezelf ook dat leerproces. Het maakt het leven een stuk makkelijker. Daniela : Ik kan ook streng zijn voor mezelf. Ik ben gestopt met roken en weer begonnen. Soms ben je niet sterk. Marc : Je bent je in ieder geval bewust. Zo lang je het maar weet. Marc staat op.
13.33 Laurens en Mustapha op de bank. Mustapha : Reclame voor schoonmaakartikelen heb je op zak en een gedichtenbundel heb je op zak. Mustapha heeft blijkbaar gevraagd wat Laurens doet als er een envelop met geld komt. Mustapha : Je zegt nee. Wat is de reden ? Je wil het uitzitten tot het einde. Laurens : Ja. Mustapha : Ik pak het gelijk. Laurens : Stefan niet denk ik, Marc wel. Wouter weet ik niet. Ik ga zo de guacamole maken. Mustapha kent het recept uit zijn hoofd.
13.35 Einde uitzending.
"Volgende week sta ik gewoon op die lijst", meent Arthur.
"Als zij dan weg gaat en jij volgende keer dan ben je wel alletwee ergens anders", reageert Wouter, die ergens druk mee bezig is, maar geen idee waarmee.
Dan wordt het een stuk saaier in het huis opeens. Het eten wordt opgediend in de bunker en de inhoudsloze kreten vliegen over en weer.
In de bungalow zit Marc al een aardig tijdje lekker te eten. De regie van BB vindt het blijkbaar boeiend, want hij is al die tijd ook al close op de stream te zien!

Intussen zitten Laurens en Mustapha heel gezellig op de bank.

"Ik beland toch weer in de goot", zingt Mustapha verder... "Nee, denk ik toch niet!"
Mustapha denkt dat Laurens ergens mee zit. Volgens hem is het het ontbreken van sigaretten! Laurens ontkent dat!
"Ik denk het wel", zegt Mustapha.
Laurens: "Nee!"
Mustapha: "Ik weet het wel zeker eigenlijk!"
Laurens: "Nee hoor!"
Mustapha: "Je mist net dat ene trapje onder je kont om op te staan voor een sigaret."
Laurens: "Nee..."
Mustapha: "Geloof mij nou maar Lau..."

Intussen zit Jeanette weer alleen buiten en is wat aan het zingen. Ze zingt nu "Hungry eyes". Binnen hangen Mustapha (gapend) en Laurens nog steeds op de bank.
"Jij hebt al knakmomenten gehad!", zegt Laurens tegen Mustapha.
"Slaapmomenten!", verbetert Mustapha. "Chillmomenten... nadenk momenten... maar knakmomenten.. nee!"
"Maar je ben een goede vriend", lacht Mustapha. "Nu nog geen varkensvlees...je laten besnijden... en de vijf zuilen leren van de Islam en je bent echt mijn beste vriend!"
Laurens: "Ik laat me niet besnijden!"
Mustapha: "Dat heeft met hygiene te maken!"
Laurens: "Dat vind ik leuk, komend van jou."
Mustapha: "Ja, dat was meer laksheid!"
Laurens: "Ik ben heel goed in hygiene."
Mustapha: "En je moet kappen met roken!"
Laurens: "Oh, mag dat ook niet? Maar varkensvlees kan ik wel laten staan! Maar ik red het niet met al die opdrachten."
Buiten staan Dennis en Jeanette de was op te vouwen. Dennis gaat even naar binnen. Jeanette zegt dat ze lekker buitenblijft zitten. Dennis verdwijnt en Jeanette begint weer te zingen. "What's love got to do with it?"

Jeanette is Daniela aan het uitleggen waarom ze op haar gestemd heeft.
( Ik val hier binnen en weet niet wat ze al verteld heeft)
Daniela had niet het gevoel dat Jeanette zo over haar dacht.
Jeanette lult zo erg dat ze zelf niet meer weet wat ze wilde zeggen.
Daniela is wel blij dat Jeanette zich nu uit.
Ting zit op het bankje in de bunker haar tasje te naaien. Quincy ligt naast haar te slapen.
Aan het hek zijn ze aan het tellen hoeveel dagen ze er al in zitten. Ze komen aan dag 64 aanstaande donderdag.
Laurens zegt en dan moet je nog eens zoveel dagen, wordt je dan niet gek als je daaraan denkt?
Laurens had naar het gezicht van Martijn gekeken toen hij het hoorde en hij had daar toch ook opluchting in gezien, hij voelde toen wel wat van jaloerzie.
Daniela:"Als ik eruit moet zou ik dat niet verwacht hebben.
Laurens zegt nu dat hij 3 vrouwen waarvan hij denkt dat ze tot het eind er in zouden blijven, en dat Daniela daar bij hoort.
Daniela weet niet hoe ze haar neergezet hebben op tv. Ze verwacht geen leuke dingen als ze naar de vragen kijkt die ze gisteren kreeg.
Laurens begint te roddelen over Stefan, over zijn "rep"en over zijn motivatie om Ursula te nomineren
Laurens: "Nou in Friesland vinden ze hem allemaal lelijk. Vies haar, raar gebit, gek hoofd"
Daan:"Ik zei al tegen Margriet dat ik hem niet zou willen zoenen">
Jeanette vond het ook een rare nominatie van Stefan.
Laurens: "Dan ga ik hem nomineren en zeg dan , ik nomineer Stefan, want hij loopt steeds Geesje achterna".
Met een gek stemmetje doet hij nu Stefan na: "Wil je geitenkaas, of"geitenmelk".
Daan: "Maar je zit nu al wel lang aan een kant met Stefan".
Wat verder op aan het hek zitten Dennis en Geesje te praten. Dit zal ook wel over de nominatie gaan. Ik heb het gesprek niet gehoord, maar Dennis zal ook wel geprobeerd hebben zich vrij te pleiten.
Ze schudden nu handen en Geesje zegt hem dat ze het helemaal niet erg vond. Dennis ziet zijn kans schoon en ontsnapt aan Geesje. Wouter neemt zijn plaats in.
Geesje vraagt hem hoe hij het gisteren vond.
Wouter heeft niet tegen de persoon die hij genomineerd heeft dat gezegd. Hij heeft niet Geesje en Ursula genomineerd. Hij staat ook vandaag nog achter zijn keus. Hij heeft niet de behoefte om het diegene ook te vertellen. ( hij durft zeker niet)
Hij komt met allerlei uitvluchten waarom hij vindt dat hij het niet hoeft te vertellen.
Hij denkt namenlijk dat diegene het heel moeilijk vindt om hem te begrijpen. Hij denkt in de volgende ronde weer dezelfde te nomineren en dan kan hij de woorden gebruiken die hij anders nu zou gebruiken.
Geesje denkt dat zij 3 stemmen moet hebben en ze weet nog maar twee mensen.
Dat hebben ze proberen uit te rekenen. Wouter denkt dan die derde stem aan de bungalowkant te moeten zoeken.
Nu roddelt Wouter weer over Marc. Hij ziet dat Marc hem niet meer aankijkt, daar concludeert hij uit dat Marc hem de volgende keer nomineert.
Ik heb trouwens alleen maar streams van het hek.
Wouter vertelt dat hij zich net had teruggetrokken en wat op zichzelf gefocust was geweest.
Wouter had zijn eigen skelet gezien vooral zijn handen en voeten. Betekenis zou kunnen zijn dat hij zich belemmerd voelt. Geesje gaat hier serieus op in.
Geesje vraagt hem of hij er al met Judith over had gepraat, want zij had met Judith goede gesprekken daarover gehad.
Ze zwammen verder nog heel vaag.
Bunker
Hier zegt Ting dat zij veel mensen hoort vloeken. Ook Jeanette. Die zit erbij en zegt daar op te zullen letten.
Dennis zegt dan meestal piep....
Nu vraagt Dennis of Jeanette al met Daniela heeft gepraat. En weer komt het hele verhaal van Jeanette over Geesje, Daniela en Ursula.
Het is gewoon een herhaling van alle keren dat Jeanette het al over haar beweegredenen heeft gehad.
Jeanette: "Daniela belemmert mij....etc etc.....
"
Keuken.
Margriet heeft het serieuze gesprek wat doorbroken en vertelt wat vrolijke verhalen over vriendinnen en vakantie's.
Judith gaat de hond uitlaten.
Marc pikt toch het verhaal van Margriet op om serieus verder te gaan .
( die vent praat zo vaag dat ik hem echt niet kan volgen)
Vroeger kon hij niet tegen kritiek maar tegenwoordig kan hij er wel wat mee.
Margriet lakt ondertussen haar nagels en meldt dat ze dat voor het eerst van haar leven doet.
Er wordt omgeroepen dat de boodschappen er zijn.
Marc: "Zo, maak Mus dan even wakker, kan hij de boodschappen....
Nee, hoor, ik haal de boodschappen wel even".
Stefan zegt Margriet dat ze kippen hebben gebracht en geen kipfilets.
Margriet laat dan maar de kipfilets uit de vriezer halen.
Stefan en Margriet knuffelen even.
Margriet gaat dan maar beginnen met koken dan kan het nog wat inkoken.
Geesje komt ook even kijken wat er voor boodschappen zijn.
Margriet kan niet helpen met de boodschappen opruimen, want zij heeft net haar nagels gelakt, ze is daar niet rouwig om...
Judith loopt ondertussen met Quincy door de tuin in de hoop dat hij eens buiten plast.
Margriet vindt Ting er goed uit zien.
Ting: "Dankzij uw lippenstift". (Tutoyeert zij nog niet?)
Margriet had waarschijnlijk haar nagels beschadigd waant ze begint weer te lakken. Ze gaat eigen gemaakte tomatensoep maken.
Ze vraagt Geesje waar Ursula is en Geesje antwoordt dat die op bed ligt want die voelt zich niet lekker.
Margriet vraagt of Marc naakt doucht, zij wil namenlijk even haar nagels droog fohnen.
Ze vraagt of ze er toch wel in kan gaan. Geesje vindt dat ze dat niet kan maken. Margriet lacht sneaky, ze zou er wel in willen lopen.
Stefan zegt dat ze dat wel kan doen, want Margriet loopt toch ook binnen als hij doucht. "Ja", zegt ze "maar dat dingetje van jou...".
Marc komt nu aangekleed naar binnen en Margriet gaat nu wel naar de badkamer. Ze vraagt of Marc nog wat moet doen in de badkamer.
Dat blijkt niet zo te zijn want ze gaat nu haar nagels fohnen.
Geesje vraagt Stefan of hij soms moe is want hij straalt niet. Dit is voor Stefan een reden om haar te omhelzen. Stefan zegt dat hij zich kut voelt.
Geesje: J e moet het in hoger perspectief bekijken".
Zij denkt dat Stefan het vervelend vindt dat zij genomineerd is. Stefan heeft echter alleen maar een off-day.
Geesje zegt dat ze vanaf woensdag tegen Stefan zal zeggen : "Alles doen we nu voor het laatst, anders komt donderdag de klap zo hard voor je aan"."
Juud had niet in de gaten dat Wouter buiten zat. Hij verteld dat hij dmv het mediteren even bij zijn familie en beste vrienden is gaan kijken hoe het op dit moment met ze gaat. Hij vraagt of Judith dit ook wel eens doet, maar ze zegt dat zij het mediteren meer gebruikt om even tot zichzelf te komen en niet om familie en/of vrienden op te zoeken. Ze vind de vrijdag een lekkere dag om tot jezelf te komen.
Juud is blij dat ze het gisteren allemaal al uitgesproken heeft. Jeanette, die er ook bij zit, zegt dat ze er gisteren helemaal geen behoefte aan had, vandaag wel. Wouter heft er nu helemaal geen behoefte aan om het uit te leggen, misschien dat dat nog komt, maar op het moment heeft hij er vrede mee.
Juud wil weten van jeanette hoe Daan reageerde op het feit dat zij haar genomineerd had. Volgens Jeanette had Daan het niet verwacht, Jeanette voelt zich er wel schuldig om, maar waarom kan z eniet vastpakken of benoemen, maar het brengt een naar gevoel in haar teweeg. Ursula heeft ze niet genomineerd, dit was wel het makkelijkst geweest, maar ze heeft haar niet genomineerd omdat ze Urs nog niet goed genoeg ken.
Kooi.
Hier zit Wouter te stotteren tegen Jeanette, die nu het hele nominatie verhaal vertelt (voor de zovelste keer).
Wouter is het voor haar aan het verklaren. ook Judith bemoeit zich ermee en zegt dat als Jeanette het met gevoel heft gedaan dat het dan goed is. Ze praten nu over het symbool ANKER dat dat het symbool is voor zekerheid............
Nu gaat het over ankers, Marc heeft een anker om zijn nek ofzo, ze hebben het over de werking en betekenis van ankers (dit is vreemd typen voor mij want ik heet ancker en wil dus steeds met ck typen haha)
Mijn streams stoppen en om het heel eerlijk te zeggen ben ik daar niet rouwig om
Wouter zegt dat je in de bunker een heel ander ritme hebt, want je staat pas laat op en dan is het al bijna middag, maar moet je nog ontbijten, dus het middageten wordt ook weer later bla bla.
Jeanette zegt dat ze weer bij Juud en Laurens wil zitten. Juud zegt dat dit wel leuk zou zijn, ze wil wel weer eens iets fysieks doen, iets met behendigheid.
Wouter zegt dat je van bijvoorbeeld losse onderdelen, met elkaar iets moet maken, bijvoorbeeld een kar, dit lijkt hem wel leuk. Wouter zegt nu dat hij naar binnen gaat, omdat hij zijn energie hier aan het verdoen is. gauw zegt hij er achter aan dat het niet door hun komt, maar dor het weer.
Marc, Daan,Ting en Wouter zitten bij het hek en kleppen wat over Beachpop. Het gaat volgens mij over het uitsmijter gebeuren van Marc. Ik kan ze niet goed verstaan.
In de bungalow gaat het koken rustig door, Laurens en geestje kijken toe.
Van ursula, Mus, Arthur geen teken, die zullen wel slapen
In het café wordt er vrolijk meegezongen met Ich bin wie Du. Laurens en Judith zitten rustig aan de bar terwijl de anderen zich in het zweet dansen. Margriet vermaakt zich kostelijk.
In de bunker gaan ze een grap uithalen met de bungalowers. Het is me nog niet helemaal duidelijk, maar volgens mij gaan ze doen alsof ze een envelop hebben gekregen. Arthur tegen Daan: "Als je nu je microfoon uitzet, roepen ze je vanzelf wel in de DBK". De voorpret is al groot. Ting doet niet mee.
'Dansplaat' wordt nu gedraaid in de bar. Margriet kan het niet hard genoeg. Zelfs Mus staat te dansen.
Het afscheidsliedje van Hazes wordt ingezet. (Het is toch net een puberfeestje, om half 10 de disco uit
)
En hoe is het me de bunkertjes? Een gedeelte hangt om de tralies in de kooi te wachten op de bungalowbewoners. Daan is aan het hakketakken met Dennis omdat hij iets op een verkeerde toon tegen haar heeft gezegd. Binnen zitten Jeannette en Wouter te theeleuten. De cameraman is lekker bezig en flits om de seconde van Wouter naar Jeanette. Terug maar weer naar club gezellig in de bar.
Margriet is bezig met een peptalk tegen Judith: "Mooi mens, prachtige meid, je bent zo'n lieverd!"
Margriet is lekker bezig: "WE WANT MORE".
Iedereen vertrekt uit de bar en Margriet slaat nog gauw haar borrel achterover.
Ik heb hier geen geluid maar er word flink gedanst. Laurens voert even een dansshow op...Hij maakt een buikschuiver, springt op maakt een pirouetje en meteen een spagaat erachter aan. Wow hij kan wel goed dansen hoor. Marc waggelt ook wat mee op de muziek. Nu maken Stephan en Mustapha een " vuistbegroeting" .
Judith en Laurens maken samen een dansje ze gaan echt helemaal synchroon.
Mustapha danst ook een beetje en vermaakt zich zo te zien wel
Helaas geen geluid dus ik ga weer terug naar de bunker.
Ik ben net op tijd zo te zien want iedereen is weer terug bij het hek nu. Ik heb nog geen geluid
Ha nu iedereen bij het hek druk pratend, ik heb nu wel " de grap" gemist ...
Margriet vond de Artiest niet aantrekkelijk..." klein mannetje die erg zweet, hij ziet er niet uit..."hij had zo in BB kunnen zitten zegt ze erachteraan. Ik heb heel mijn computer vol staan met zijn muziek verteld Margriet maar ik wist niet hoe die er uit ziet.
" Hij was wel heel aardig en ging meteen zingen" zegt Margriet..
Marc vond hem ook fantastisch...
Margriet verteld dat de 7de hemel helemaal anders ingericht " de bar stond helemaal anders" BB had tegen haar gezegd bewaar je bon maar tot vrijdag want er komt iemand die jij heel leuk vind.
Margriet knuffelt via het Arthur even en ze vraagt: heb je het naar je zin?? Ja lekker hoor" zegt Arthur..." ik vind het al leuk dat jij zo geniet.
Margriet Verteld nog een keer dat Wolter Kroes er niet uit ziet..
Jeanette komt melden dat ze moet piesen ![]()
Jeanette en Margriet "huggen" en bleren nog wat bij het hek...
Nu komt Dennis bij Margriet aan het hek, Margriet is in de knuffelmode en hangt bij Dennis om zijn nek. "wat een lekker mens ben je toch" zegt ze tegen Dennis.." ja jij ook en wat zie je er lekker uit" zegt dennis.
In de slaapkamer staan Geesje en Ursula te knuffelen. "Je doet het goed!" hoor ik zeggen.
Margriet vertelt nu tegen Arthur dat ze in eerste instantie met Jeanette mee had gewild naar de overkant. Maar dat BB haar al hadden gewaarschuwd dat er vrijdag een leuke artiest ging komen die ze niet zou willen missen.
Margriet is nu Arthur aan het smoren. Ze trekt hem haast door de tralies. ![]()
Margriet komt er maar niet over uitgepraat dat haar Wolter er niet uitziet. "Hij ziet er niet super verzorgd uit. Hij had zijn nek niet uitgeschoren! Hij is echt geweldig, hij is echt leuk."
Margriet aait Arthur maar weer eens over zijn bol: "Het komt echt goed, maak je maar niet druk."
Nu wordt Jeanette door de tralies platgeknuffeld door Margriet. "Wat hou ik van die mensen! Het was wel héél leuk." Margriet straalt gewoon plezier uit.
Jeanette maant nu iedereen tot stilte. Ze hoort een nummer van Anouk.
Ondertussen wordt Dennis als volgende door Margriet te grazen genomen.
"Je bent een mooi mens" zegt ze tegen hem terwijl ze aan het zoenen zijn. Dennis probeert het haar mee naar binnen te krijgen, maar Margriet zit veel te vol van deze avond.
Ze staat nu bij Judith en Daan.
Volgens Judith was er weer een vonk tussen Geesje en Mark. Het is nu echt een kakelmoment. Margriet is aan het lachen om een opmerking van Wolter. Ze had tegen Jeanette gezegd dat ze niet wist hoe laat ze terug kwam vanavond omdat ze met Wolter Kroes meeging. Tijdens het zingen had hij tegen haar gezegd dat hij had begrepen dat zij met hem mee ging.
Margriet is nu aan het roddelen over Ursula en Geesje. Dat één van hen over een vriendinnetje had die overleden was toen ze op school zat. Ze doet er nu lacherig over dat zij nog nooit over zo iets hebben gehad. En zullen zij dat nu ook maar doen? Judith probeert duidelijk te krijgen van Margriet wat haar daar zo aan stoorde. Het was dus niet het onderwerp maar het feit dat ze daar over begonnen terwijl zij binnenkwam.
Stefan heeft gehuild tijdens het optreden. Margriet tegen Daan: "Hij is best een goed mens. Je moet hem nog een kans geven. Geesje heeft hij niet aangekeken tijdens het dansen"
Daan: Je moet wat gaan doen aan die jaloezie.
Nu beeld op de bungalow en bunker terwijl het geluid bij de dames blijft.
Ik hoor iemand huilen, ze zit op het laatse bed kan niet goed zien of het Geesje of Ursula is, ze drinkt ook iets. Ze snuit nu haar neus en neuriet even..Volgens mij is het Geesje.
Mustapha komt nu binnen en kijkt maar loopt gewoon door. Hij pakt iets uit de kast. Hij loopt terug en gaat nu wel even bij Geesje kijken..Hij fluisterd wat en zegt dan: Hé huil je?? " Ja ik snotter van de muntthee... Hee kop op zegt Mustapha en gaat er weer vandoor...
Geesje begint nu in zichzelf te praten..." Van de leukigheid" zegt ze een aantal keren achter elkaar +/- zes keer zegt ze dit terwijl ze zachtjes doorsnotterd..Ze is stil nu, heeft iets in haar handen waar ze lang naar blijft kijken....Ze snikt nog wat na..Zucht diep...Neemt nog een slokje thee...Gaapt...Praat nu weer inzichzelf, onverstaan lijkt russisch of zo...Zucht...Ze kijkt nu naar het plafond..Fluisterd zachtjes: Verdomme...Ze zingt nu zachtjes....(Ik zit te wachten tot er iets gebeur bij deze snuifdoos)....Ze zingt iets van: don't talk just kiss...Ze fluisterd en snuift nog maar eens.. * help ik ga mee zuchten*
Geesje zit in haar uppie te plafondstaren in de slaapkamer. Ik hoor haar nu snikken. Volgens mij ligt Quincy bij haar. Het is toch echt een troosthondje, elke keer als iemand een dip heeft in de slaapkamer is Quincy er als knuffeldier. Al sippend aan een kopje thee zingt ze 'don't talk just kiss' met zo nu een dan een snik en een snuf. "Wat een leukigheid, nou!" Het is mij niet duidelijk waar deze dip vandaan komt.
Ursula komt binnen en ze legt het aan haar uit. "Ik ben aan het huilen van de leukigheid. Ik vond het zo leuk dat iedereen het zo leuk vond. Ik vind het ook zo'n leuke ploeg. Iedereen is gewoon even leuk. Dat is zo leuk man. Dan denk ik, jezus man. Jij bent erbij en Mark. En Stefan. En dan zeggen ze ook nog van, mensen in BB zijn simpele lui. Nou, ik weet wel beter." Ursula hoort het allemaal aan en zegt zo nu en dan maar jaja. Ze staan ondertussen in de keuken.
Judith verdedigd nu haar standpunt waarom ze Ursula heeft genomineerd. Om het knuffelen dus. Maar ze vond het wel knap dat Ursula Daan niet genomineerd heeft ondanks wat er gebeurd is. Daan heeft nu ook wel spijt dat ze haar genomineerd heeft.
Judith over de kleding van Ursula: "Ik kan haar kledingkast zo overnemen. Dat zegt toch ook wel weer iets."
Geesje zit nog steeds te huilen...
Ursula komt even binnen lopen en zegt: Hé zit je lekker??
" Ja, ik zit nog steeds te lachen van de leukigheid, zolas Mustapha zei...Ze gaat nu ook naar de keuken, en ze zegt tegen Ursula, ja ik vond het zo leuk...Allemaal leuke mensen hier in de groep leuke avond gehad. Ze is echt emo van de leuke avond ![]()
Laurens wil de keuek gaan schoonmaken maar word door Ursula teruggefloten.." Nee, afblijven " zegt ze neem maar wat mee uit de koelkasr maar je gaat geen gekke dingen doen.
Laurens rommelt wat in de keuken en gaat toch de vaatwasser uitruimen.
Stream bij het hek 22.11
Margriet verteld tegen de bunkerbewoners over het optreden van Wolter . Margriet dacht dat hij play-backte, " nee zegt Ursula hij zong echt wel echt hoor.
Iemand vraagt hoeveel nummers hij heeft gezongen.."vijf" zegt Geesje. Die weer helemaal erbij is en nog steeds aan de thee zit.
Nu hebben ze het over de liedjes die hij gezongen heeft..
Margriet vond het erg warm in de 7de hemel..
Geesje verteld dat Wolter Kroes sinds twee weken meer bekendheid heeft omdat ze er in BB over hem hebben gehad..
Margriet knuffelt door het hek nog even met Dennis..Dennis zegt tegen Margriet" Lekker ding..."
Margriet zegt tegen Ursula " Je hebt een leuke vent hoor, en hij bakt de lekkerste broodjes in de bunker..Je hebt het getroffen met hem hoor, ondanks wat we allemaal met hem hebben meegemaakt" Zegt ze met een Amsterdams dialect. Ze heeft de lachers op haar hand.
Ze immiteerd nu Ursula met" ik beschouw jullie allemaal als kennisen" ![]()
Als ik dan een vage kennis ben...Gelach.. 'Aaah das gemeen van me" zegt Margriet tegen Ursula "ik plaag je maar wat oor" zegt ze tegen Ursula...Ursula lacht" jahaa weet ik ook wel..
Margriet begint nu over Bo.." die hebben jullie niet gekend hé"
Aah die was zo leuk, daar hadden jullie veel mee kunnen lachen, en die was intelligent joh. Die kon met dat spel "tjak tjak yjak die wist alle antwoorden. Die heeft ons een keer in de bungalow geholpen die kon dat spel. Die had de schakel gewonnen denk ik..
Margriet klinkt wat aangeschoten.
Buiten staan de dames nog steeds te beppen over allerlei bewoners. Stefan is de volgende op de list. "Hij denkt gewoon aan handel. Hij wil graag de Menno Buch zijn. Laurens noemde hem Pornoking, maar dat vond hij niet leuk. Misschien dat hij toch nog wel een andere kant op gaat. Hij is ook veel minder bezig met sjansen de laatste tijd."
Daan"Vrouwen is zijn ding, zijn handel."
Judith: "Ik denk dat het hem heel veel deed, dat hij zijn ouders heeft gezien. Hij is eigenlijk best gezellig. Hij is nooit chagerijnig." Judith vindt het een enorm spannend studieobject.
En Moes nog maar even. Judith: "Hij is ook bezig met zijn rep. Hij stond wel lekker lief te dansen. En hoe hij reageerde op zijn broer. Ieder mens heeft zo zijn ding.
In de bungalow zitten Geesje en Mark hand in hand.
Binnen bij het hek gaat het nog over Wouter Kroes...Hij lijkt wel gepromoot te zijn door BB...Ze hebben even met hem gepraat maar verder mocht hij weinig zeggen...Marc pakt even Geesje's hand vast, ze kijken elkaar lief aan.
Stephan zingt ondertussen een liedje van Wouter Kroes...
Margiet staat bij het hek te roepen: niet uitzenden dit niet uitzenden hé" cut, cut knip dit..."
Judith roept Margriet op streng toon tot de orde!! Ze is echt pissig.." ach zegt Margriet ik maak maar een grapje. Judith: Oké " laat ik het anders stellen: Je kijkt naar BB 5 en iemand maakt zo'n grapje over jou? " Ja zou ik niet zo mee zitten zegt Margriet...Ze kibbelen nog een beetje door..Judith lijkt me een beetje pissed..
Oh nu de grap....
Dennis zegt: Daniela wat is er ???Wat is er???
Ja iedereen moet bij elkaar komen zegt Daniela..Ohhh Dat meen je niet..
Daniela komt met de enveloppe..En zegt: Ik moet eerst vragen of jullie het naar je zin hebben gehad?? En Dennis wil ik vragen of hij de envelop open maakt..NEE zegt Dennis...Hij haalt een touwtje uit de envelop (dit lijkt op het touwtje van de sleutel) En ineens een hoop gelach en geschreeuw dat ze " de oscar" verdiend hebben met deze grap..
Judith merkt op: Jaaaa ik wis het al hoor ik had het meteen door, want er was niemand naar de dagboekamer geroepen..Ze ziet er duidelijk de humor niet van in..
Margiet stond op het " moment supreme" in de keuken, ze loopt lallend naar het hek en zegt: "kom op met die envelop maak open"
Het toneelspel begint in de bunker. Ze doen alsof ze een envelop hebben gekregen van de DBK. Dennis zegt dat iedereen bij elkaar moet komen. Dat gebeurt dan ook braaf.
Daan zegt dat Dennis het voor moet lezen. Dennis zegt dat het een grapje is en dat er helemaal niets in de envelop zit. De bungalowers zijn maar wat opgelucht dat er geen confrontatie komt. Judith zegt dat zij het al wist.
Laurens en Stefan staan samen in de keuken. Laurens zegt dat hij het zo gek vind dat iedereen denkt dat hij Stefan eruit zal stemmen. Maar dat hij dat echt niet zal doen. Hij wil met Stefan overblijven.
Stefan weet van 2 mensen zeker dat hij ermee over wil blijven, dat zijn Judith en Laurens. (surprise!)
Laurens: "Het komt allemaal wel goed. Ik heb best wel veel achtergelaten. Maar we moeten nog een eind!"
In de keuken doet Margriet zich nog steeds te goed aan de frieten.
"Mag ik wel zo laat thuiskomen?" vraagt ze aan Jeanette. "Waar lig ik Daan? Ik kom weer lekker tegen je aanliggen.".
Eindelijk uitgegeten gaat ze weer terug naar het groepje bij het hek.
Jeanette, Ting en Wouter liggen al in bed.
En toen werd het zwart voor mijn ogen.
Ting gaat naar bed...Iedereen wenst haar welterusten!! Margriet merkt op: het is pas tien over elf..
Stream springt over naar de bunkerslaapkamer waar Wouter en Jeanette ook al in bed liggen. Deze twee liggen te kletsen met elkaar.
Jeanette begint ineene erg te lachen en verteld over het incident wat ze ooi met Ting in de slaapkamer heeft gehad...Ze vraagt: Weet je nog Ting??..Ting kreunt/mompelt iets van jahahaooor..
En toen werd het stil hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |