Wat ben je negatiefquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:11 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Geweldig man, gefeliciteerd.
Was het na deel 1 maar gestopt.
Maar jij snapt blijkbaar niet dat de VS deze chaos heeft veroorzaakt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:11 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Geweldig man, gefeliciteerd.
Was het na deel 1 maar gestopt.
Welke bedreiging ? Isis heeft tot nu toe geen enkele sjiitische stad ingenomen en gaat ze ook nooit lukken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:03 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Zal waarschijnlijk liggen door bedreigen tegen Najaf en Karbala dat Iran nu heel bezorgd wordt
Dat ontken ik niet. Maar wie een nog grotere schuld heeft aan deze chaos is Maliki en co.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar jij snapt blijkbaar niet dat de VS deze chaos heeft veroorzaakt.
Zowel in Libië als in Irak.
Irak in zijn geheel was beter af onder Saddam ja.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:32 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat ontken ik niet. Maar wie een nog grotere schuld heeft aan deze chaos is Maliki en co.
Of wil jij beweren dat Irak beter af was geweest met Saddam? Want dat zie ik sommigen hier ook roepen.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Irak in zijn geheel was beter af onder Saddam ja.
Alleen de Koerden... tjaaa
Vertel, maak je zin even af...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Irak in zijn geheel was beter af onder Saddam ja.
Alleen de Koerden... tjaaa
Die hadden het niet zo goed onder Saddam. Gifgasaanval/genocide, het verdrijven van koerden enz.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:52 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Vertel, maak je zin even af...
Bedankt, dat wist ik nog niet. De Sjiieten hadden het ook niet zo makkelijk onder Saddam, dus zoveel beter was het allemaal niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die hadden het niet zo goed onder Saddam. Gifgasaanval/genocide, het verdrijven van koerden enz.
Nee, het probleem zit bij extremistische groeperingen , en het westen heeft voor die groeperingen een machtsvacuüm gemaakt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:12 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Bedankt, dat wist ik nog niet. De Sjiieten hadden het ook niet zo makkelijk onder Saddam, dus zoveel beter was het allemaal niet.
De val van Saddam is enkel een basis geweest voor een beter Irak. Koerdistan heeft de kansen gegrepen en zie wat ze daar opgebouwd hebben.
Nogmaals, het probleem zit hem in de Soennieten en Sjiieten. Lukt het je om deze twee stromingen tevreden te houden, dan zou er geen conflict zijn in Irak. Zolang dat niet lukt (onder Maliki bijvoorbeeld) zal je groeperingen als de ISIS behouden.
Dus ik snap dat de VS zich niet teveel wil bemoeien met dit conflict (op het helpen van de Koerden na dan). Dit moet Irak toch echt zelf oplossen.
Wie moet die verdeling maken dan?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:14 schreef Senor__Chang het volgende:
Het beste is gewoon een verdeling van het land, maar niemand wil een dergelijk precedent scheppen. Stelletje idioten.
Diplomatie of oorlog, of beide. Waarschijnlijk het laatste.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wie moet die verdeling maken dan?
Er wordt hier over gesproken alsof men dat zomaar doet : "een land verdelen".
En dat moet je willen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:19 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Diplomatie of oorlog, of beide. Waarschijnlijk het laatste.
Ja, als je enig langetermijnsbesef hebt wel ja. En ISIS heeft weinig te willen in een dergelijk geval. Of denk je dat ze de Koerdische en shiitische gebieden wat kan doen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dat moet je willen?
ISIS wil die verdeling niet.
Extreme groeperingen worden gevoed door ontevredenheid van het volk. Kijk eens hoeveel steun de ISIS krijgt vanuit de soennitische kant...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, het probleem zit bij extremistische groeperingen , en het westen heeft voor die groeperingen een machtsvacuüm gemaakt.
Of het westen dat opzettelijk heeft gedaan laat ik er buiten, dat weet ik niet. Maar ik weet wel dat de VS echt niet dacht dat het allemaal beter ging worden in Irak na de dood van Saddam, of in Libië na de dood van Khadaffi.
Je moet wel weten dat het westen/de VS alles uit eigenbelang doet.
ISIS kan de Koerden en sjiieten heel goed dwars zitten ja.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:23 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ja, als je enig langetermijnsbesef hebt wel ja. En ISIS heeft weinig te willen in een dergelijk geval. Of denk je dat ze de Koerdische en shiitische gebieden wat kan doen?
okquote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:24 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Extreme groeperingen worden gevoed door ontevredenheid van het volk. Kijk eens hoeveel steun de ISIS krijgt vanuit de soennitische kant...
Nee, ISIS gaat niet zo lang mee. Over een paar jaar is het niet meer dan een rebellengroepering of verdwenen als de soenieten een eigen staat hebben.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS kan de Koerden en sjiieten heel goed dwars zitten ja.
Wil je Irak daadwerkelijk in drieën splitsen, dan gaat dat gebeuren met erg grote en heftige gevechten . Het is maar de vraag of je dat wil.
Ja leuk, maar waar baseer jij het op dat ISIS niet zo lang meer meegaat?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:28 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Nee, ISIS gaat niet zo lang mee. Over een paar jaar is het niet meer dan een rebellengroepering of verdwenen als de soenieten een eigen staat hebben.
De prijs van vrijheid is de bloed van patriotten. Zo is dat in Europa geweest en zo gaat dat in het Midden-Oosten zijn.
Inderdaad. Het is een gelegenheidscoalitie. Jullie werpen het Maliki regime omver? Dan steunen wij jullie...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:24 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Extreme groeperingen worden gevoed door ontevredenheid van het volk. Kijk eens hoeveel steun de ISIS krijgt vanuit de soennitische kant...
Heeft te veel vijanden en geen vrienden. Kan je nog zo gek zijn, maar je zal neergaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja leuk, maar waar baseer jij het op dat ISIS niet zo lang meer meegaat?
Ik hoop het ook hoor, zeker. Maar laten we wel realistisch blijven.
Wat een argument dit...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:45 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Heeft te veel vijanden en geen vrienden. Kan je nog zo gek zijn, maar je zal neergaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |