Aangezien het geen racisme is klopt de rest van je redenatie ook niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, Nederlandse kinderen worden a la Noord Korea geïndoctrineerd dat blackface acceptabel is. Kindermishandeling bijna om kinderen zo te misbruiken voor racistische doeleinden.
Tekenend dat je het zelf niet doorhebt. In Noord-Korea leren ze dat de Grote Leider almachtig is en wij leren dat Zwarte Piet "normaal" is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:21 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Jezus, zoek hulp man. Je bent het echt helemaal kwijt
Ehhh..van iemand die schrijft voor z'n vreten verwacht ik eigenlijk dat die weet dat de definitie van het woord 'stoer' anders is dan 'op straat schreeuwen'?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij loopt ook op straat te schreeuwen en vindt dat daadwerkelijk stoer?
Is goed hoor, trollebolletjequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:24 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Tekenend dat je het zelf niet doorhebt. In Noord-Korea leren ze dat de Grote Leider almachtig is en wij leren dat Zwarte Piet "normaal" is.
Daarom zien wij een verschil tussen Black Pete en blackface wel, en een Amerikaan weer niet. Die heeft die indoctrinatie niet gehad.
Dus indoctrinatie speelt geen rol?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Aangezien het geen racisme is klopt de rest van je redenatie ook niet.
Ik citeer: 'in tegenstelling tot linkspootjes die louter online lopen te blèren'.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:24 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ehhh..van iemand die schrijft voor z'n vreten verwacht ik eigenlijk dat die weet dat de definitie van het woord 'stoer' anders is dan 'op straat schreeuwen'?
Zou kunnen werken. Wat mij betreft het proberen waard.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:23 schreef Monomeism het volgende:
Verander "Sint en pieten" gewoon in: "Sint en de malle chocolademannetjes".
Verzin er een chocoladefabriek verhaal bij en je kan gewoon blijven schminken.
Hij maakt mij ook altijd uit voor racist omdat ik de woorden van jodenhaters en isisgekkies niet nuanceerquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat is juist exact wat jij beweert. Gario is hier namelijk het racistische element. Maar het is natuurlijk veel lekkerder om autochtonen voor racist uit te maken. Klopt je moraalpaaltje al lekker?
Nee, ze worden namelijk niet geïndoctrineerd, dat is iets dat bij godsdienst thuis hoort, er word gewoon van jong af aan sinterklaas gevierd en uiteindelijk komen kinderen er achter dat sinterklaas niet bestaat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:26 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dus indoctrinatie speelt geen rol?
Ik zie anders een hele hoop volwassenen die bijna religieus vasthouden aan Zwarte Piet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee, ze worden namelijk niet geïndoctrineerd, dat is iets dat bij godsdienst thuis hoort, er word gewoon van jong af aan sinterklaas gevierd en uiteindelijk komen kinderen er achter dat sinterklaas niet bestaat.
Zwarte mensen zijn niet minderwaardig en het vieren van Sinterklaas met een zwarte Zwarte Piet heeft daar ook helemaal niets mee te maken. Zwarte Piet is een toffe peer!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:26 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dus indoctrinatie speelt geen rol?
Leer kinderen dat zwarte mensen minderwaardig zijn en zij zullen het geloven en het de rest van hun leven bij zich dragen.
In de VS hebben ze een Black President. Wij, vooruitstrevende Nederlanders, zijn nog lang niet klaar voor een dergelijke stap. Wij moeten ons eerst nog aan het juk van de slavernij ontworstelen.
Sprookjes verbieden dan maar.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik zie anders een hele hoop volwassenen die bijna religieus vasthouden aan Zwarte Piet.
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck. Indoctrinatie dus.
Zijn er ook maatschappelijke discussies gaande over andere "sprookjes"?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Sprookjes verbieden dan maar.
Indoctrinatie.
Het heeft niet met Zwarte Piet te maken maar met aversie tegen een stel fucking humorloze allochtonen die een Hollandse traditie willen verziekenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik zie anders een hele hoop volwassenen die bijna religieus vasthouden aan Zwarte Piet.
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck. Indoctrinatie dus.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, Nederlandse kinderen worden a la Noord Korea geïndoctrineerd dat blackface acceptabel is. Kindermishandeling bijna om kinderen zo te misbruiken voor racistische doeleinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oranje Piet is nog toffer en heeft de negatieve lading niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zwarte mensen zijn niet minderwaardig en het vieren van Sinterklaas met een zwarte Zwarte Piet heeft daar ook helemaal niets mee te maken. Zwarte Piet is een toffe peer!
Bekt niet echt lekker: Sinterklaasje kom maar binnen met je malle chocolademannetje.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:23 schreef Monomeism het volgende:
Verander "Sint en pieten" gewoon in: "Sint en de malle chocolademannetjes".
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:45 schreef Specularium het volgende:
[..].
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies, die heeft geen enkele moeite om zich aan te passen. Dat mag alleen niet van degenen die zich meester over hem wanen.quote:
Met gegronde redenen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het heeft niet met Zwarte Piet te maken maar met aversie tegen een stel fucking humorloze allochtonen die een Hollandse traditie willen verzieken
Moet ik hieruit opmaken dat jij de kleur zwart als negatief ziet?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oranje Piet is nog toffer en heeft de negatieve lading niet.
In de context van het slavernijfeest Sinterklaas? Volmondig ja.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Moet ik hieruit opmaken dat jij de kleur zwart als negatief ziet?
Ik niet, bij mij zijn alle kleuren gelijk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:48 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In de context van het slavernijfeest Sinterklaas? Volmondig ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |