rechts van Egypte schijntquote:
Hebben ze zelf al gereageerd op de commotie?quote:
als zwarte piet niet meer bestaat gaan we er allemaal aan!!!11!1!!!!~quote:Op woensdag 27 augustus 2014 05:25 schreef Toekito het volgende:
[..]
rechts van Egypte schijnt
Voor mij gaat de lol er wel af. Als op mijn werk besloten wordt dat mijn kleur of pak anders moet dan kap ik per direct. Er is al water bij de wijn qat betreft karakter en uiterlijk. Nog meer water en wijn is niet te zuipen.
Maar ook dat water bij de wijn is eigenlijk al killing. Want op die manier zal de IK-HAAT-SINTERKLAAS-brigade net zo lang doorgaan tot ze langzaam maar zeker ook Zwarte Piet vermoord hebben.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 05:25 schreef Toekito het volgende:
[..]
rechts van Egypte schijnt
Voor mij gaat de lol er wel af. Als op mijn werk besloten wordt dat mijn kleur of pak anders moet dan kap ik per direct. Er is al water bij de wijn qat betreft karakter en uiterlijk. Nog meer water en wijn is niet te zuipen.
Ik koop sowieso nu niks meer bij de HEMA. Al zetten ze een pistool op mijn hoofd. Behalve de kipfilet voor 1 euro, want dat is wel erg goedkoop.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 08:15 schreef Perrin het volgende:
Geen Zwarte Pietjes in de winkel in november en december: geen centjes van mij.
Waar en wanneer?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 08:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik koop sowieso nu niks meer bij de HEMA. Al zetten ze een pistool op mijn hoofd. Behalve de kipfilet voor 1 euro, want dat is wel erg goedkoop.
[ afbeelding ]
De HEMA is sowieso altijd al dubieus geweest met hun verheerlijking van de islam en ISIS.
Ik koop wel wat extra, en dan denk ik bij het afrekenen aan jou.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 08:50 schreef LXIV het volgende:
Ik koop sowieso nu niks meer bij de HEMA. Al zetten ze een pistool op mijn hoofd.
De Hema verheerlijkt ISIS?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 08:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik koop sowieso nu niks meer bij de HEMA. Al zetten ze een pistool op mijn hoofd. Behalve de kipfilet voor 1 euro, want dat is wel erg goedkoop.
[ afbeelding ]
De HEMA is sowieso altijd al dubieus geweest met hun verheerlijking van de islam en ISIS.
Waarom niet?quote:
Nou ja, eigenlijk gaat het nergens meer over inmiddels, bedrijven en gemeenten hebben zich een beetje gewonnen gegeven in de pers maar in de prakijk overwint de winstverwachting.quote:
Nederlandersquote:Zwarte Piet-jurist stopt ermee na doodsbedreigingen
De jurist van de beweging tegen Zwarte Piet stopt ermee. De 50-jarige Frank King zegt dat vandaag in een interview in het AD. Hij wordt gezien als het gezicht van de tegenbeweging en krijgt daardoor regelmatig scheldkanonnades over zich heen. Ook ontving hij doodsbedreigingen. De werkzaamheden kosten hem bovendien 'een enorme hoeveelheid tijd'.
Vooral de doodsbedreigingen zijn weer schitterendquote:
In Amerika zijn ze op dit punt een stuk verder. Wij hebben hier nooit het intellectuele debat over gevoerd. De Zomergast van zondag had gelijk dat Nederland nooit in het reine is gekomen met haar koloniale verleden. Gewoon negeren en mensen die erover beginnen met alle kracht terug het maaiveld intrekken. Bijvoorbeeld door boycotts en doodsbedreigingen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wie zegt dat ZP blackface is, en wie zegt dat dat per definitie fout is? Omdat het Murica is ja? Rol jij zo? Want dan ken ik nog wel een paar Amerikaanse standpunten waardoor jij weer op je achterste pootjes gaat staan.
Omdat dingen.quote:
I beg to differ. In Amerika is rassendiscriminatie veel meer aanwezig dan hier in Nederland. Laten we wel wezen; als ZP ons nationaal teken van racisme en discriminatie is dan valt het allemaal wel heel erg mee met die vermeende discriminatie en racisme uitingen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:30 schreef speknek het volgende:
[..]
In Amerika zijn ze op dit punt een stuk verder.
Ohja, maar in Amerika zien ze in ieder geval dat het racistisch is. Dat ze het vervolgens omarmen is een tweede.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
I beg to differ. In Amerika is rassendiscriminatie veel meer aanwezig dan hier in Nederland. Laten we wel wezen; als ZP ons nationaal teken van racisme en discriminatie is dan valt het allemaal wel heel erg mee met die vermeende discriminatie en racisme uitingen.
Ja, want wat het Zwarte Piet debat vooral heeft doen blijken, gelet op uitingen van het volk in de (sociale) media, is dat discriminatie en racisme nauwelijks voorkomt in Nederland.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
I beg to differ. In Amerika is rassendiscriminatie veel meer aanwezig dan hier in Nederland. Laten we wel wezen; als ZP ons nationaal teken van racisme en discriminatie is dan valt het allemaal wel heel erg mee met die vermeende discriminatie en racisme uitingen.
Volgens mij zeg ik dat niet. Maar trek het vooral in het belachelijke, doet een discussie altijd heel veel goeds.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:37 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja, want wat het Zwarte Piet debat vooral heeft doen blijken, gelet op uitingen van het volk in de (sociale) media, is dat discriminatie en racisme nauwelijks voorkomt in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop