Blijkbaar is dat wel erg voor een groep. Maar dit gaat er vooral om dat het onzin is om te zeggen dat dit vieren een eigen keuze is, dat is het niet, je wordt ermee geconfronteerd, je MOET eraan meedoen(de kinderen).quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
WAT ERG!!!!!
hele generaties zijn er prima mee groot geworden hoor, met die walgelijke vertoning.
Klopt. Net zoals ik waarschijnlijk ook niet volledig aan de islam of allerlei gerelateerde lokale gebruiken ontkom als ik in Turkije ga wonen. En net zoals ik als toerist ook niet aan bepaalde (religieus-gestoelde) regels ontkom als ik Qatar bezoek:quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:34 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Het is een volksfeest dat ook in de openbare ruimte gevierd wordt, dus ontkomen doe je er niet aan.
Je wil wel erg graag denken dat je slachtoffer bent of niet soms?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:38 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik schreeuw anders ook aardig. Ergo: ik ben een racist. Discussie verder overbodig.
Dit is iets anders dan wat je net zegt, meneer.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou en? Waarom is dat altijd al zo'n probleem. Je kan het in andere discussies prima gebruiken, blondjes zijn dom, roodharigen hebben geen ziel, volendammers snuiven, Amsterdammers zijn arrogant, rotterdammers nors, boeren en belgen dom, vrouwen zeuren, mannen gaan vreemd, duitsers zuipen, engelsen zijn lelijk, ieren zijn rood, fransen zijn kwallen, spanjaarden lui, italianen mama'skindjes, grieken geldverpillers etc etc.
Maar zodra het om een kleurtje gaat is het opeens the root of all evil? Waarom?
Jij wil wel heel erg graag eigenlijk het voor iedereen behalve de nederlander opnemen he?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Je wil wel erg graag denken dat je slachtoffer bent of niet soms?
Het ging nu over Nederland dacht ik.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt. Net zoals ik waarschijnlijk ook niet volledig aan de islam of allerlei gerelateerde lokale gebruiken ontkom als ik in Turkije ga wonen. En net zoals ik als toerist ook niet aan bepaalde (religieus-gestoelde) regels ontkom als ik Qatar bezoek:
[ afbeelding ]
(Hè bah, weer een zijsprong die niet on-topic is).
Ach, je vervalt ook al in het denken en spreken voor anderen? Man, man, man, wat een armoe...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Je wil wel erg graag denken dat je slachtoffer bent of niet soms?
Ook jij leest wat je wil, zeg namelijk dat dat geschreeuw aan beide kanten zo is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij wil wel heel erg graag eigenlijk het voor iedereen behalve de nederlander opnemen he?.
Dan moet je niet in een land gaan wonen waar je aanstoot neemt aan de tradities van zo'n land. Ik ga toch ook niet in een islamistisch land wonen en eisen dat ze daar alles voor mij aanpassen omdat ik graag varkensvlees eet en in mijn blote hol rondloop.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:34 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Het is een volksfeest dat ook in de openbare ruimte gevierd wordt, dus ontkomen doe je er niet aan.
Denk niet dat die vooroordelen die je noemt goeie argumenten opleveren in een discussie.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou en? Waarom is dat altijd al zo'n probleem. Je kan het in andere discussies prima gebruiken, blondjes zijn dom, roodharigen hebben geen ziel, volendammers snuiven, Amsterdammers zijn arrogant, rotterdammers nors, boeren en belgen dom, vrouwen zeuren, mannen gaan vreemd, duitsers zuipen, engelsen zijn lelijk, ieren zijn rood, fransen zijn kwallen, spanjaarden lui, italianen mama'skindjes, grieken geldverpillers etc etc.
Maar zodra het om een kleurtje gaat is het opeens the root of all evil? Waarom?
Kruidnoten zag ik gisteren al liggen bij Kruidvat...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:40 schreef Leafeon672 het volgende:
Van dit topic krijg ik best trek in chocoladeletters en kruidnotenLiggen ze al in de winkel?
Pfffffffffffffffff. Echt? :pquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij wil wel heel erg graag eigenlijk het voor iedereen behalve de nederlander opnemen he?.
Ze is een SJW (social justice warrior).quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jezus.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dan moet je niet in een land gaan wonen waar je aanstoot neemt aan de tradities van zo'n land. Ik ga toch ook niet in een islamistisch land wonen en eisen dat ze daar alles voor mij aanpassen omdat ik graag varkensvlees eet en in mijn blote hol rondloop.
Net zo min ga ik in een donkergekleurd land wonen en eisen dat alles maar blank moet worden omdat ik niet zo van negers hou
en evenmin ga ik lopen zeiken als ik tussen de eskimo's ga wonen over het jagen op zeehondjes.
Ga dan gewoon lekker terug naar je eigen land en je eigen cultuur als het je niet bevalt en ga daar lekker zwarte sint en witte piet vieren.
Jij bent het die blijft volhouden dat ik jou een racist zou vinden terwijl er in die tekst duidelijk staat dat ik ook vind dat er gewone pro pieters zijn, daar een duidelijk onderscheid in maak.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:42 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ach, je vervalt ook al in het denken en spreken voor anderen? Man, man, man, wat een armoe...
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dan moet je niet in een land gaan wonen waar je aanstoot neemt aan de tradities van zo'n land. Ik ga toch ook niet in een islamistisch land wonen en eisen dat ze daar alles voor mij aanpassen omdat ik graag varkensvlees eet en in mijn blote hol rondloop.
Net zo min ga ik in een donkergekleurd land wonen en eisen dat alles maar blank moet worden omdat ik niet zo van negers hou
en evenmin ga ik lopen zeiken als ik tussen de eskimo's ga wonen over het jagen op zeehondjes.
Ga dan gewoon lekker terug naar je eigen land en je eigen cultuur als het je niet bevalt en ga daar lekker zwarte sint en witte piet vieren.
Idd. En voor wat? Sinterklaas en zijn Pieten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben gewoon echt geschrokken van de keihard schreeuwende pro pieters, dat was echt een verzameling van goor racisme.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het houdt niet op, niet vanzelf.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:45 schreef penny-wise het volgende:
Man man, begint die hele discussie over Zwarte Piet nu in dit topic weer van voor af aan.....?
Straks kunnen ze nergens meer shoppenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:47 schreef Joanne35 het volgende:
Ja, ook V&D is om!![]()
Ook V&D past zwarte piet aan
Nee, het ging over aanpassingsvermogen.... Maar ja, te hoog gegrepen en dergelijke.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:42 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Het ging nu over Nederland dacht ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |