Idd, al die excuses na pro-Hamas van de PvdA maakt dat ook niet opeens een deugende partijquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:31 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Met 'sorry' maak je niet altijd alles goed. Zeker als het ook nog een loze verontchuldiging is.
Na dit hele gebeuren is er al niemand die die mafketel serieus neemt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:27 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Deze jongen moet eigenlijk eens goed uit de tent gelokt worden zodat hij zijn ware aard even kan laten zien. Daarna neemt niemand hem hopelijk nog serieus.
Geef toe, het is wel een behoorlijk Henkachtige uitspraak. Het zijn volgens mij maar een paar huilmensen die anti Piet zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Linkse dooddoener.
Wat klopt er niet aan mijn post, zoek de definitie op van tolerantie, kom terug en zie in dat wat ik schreef 100% klopte.
Quincyisten kunnen ook gewoon tolerant zijn, iets waar ze altijd zo voor prediken, maar ze doen het tegenovergestelde, dus klopt mijn uitspraak ook gewoon.
Persoonlijk denk ik dat het beter was geweest als de intochtpiet echt pikzwart was gebleven, dat zit verder af van gewone mensen dan het bruin wat nu gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb van deze argumentatie nog nooit wat begrepen. Natuurlijk maakt het voor kinderen geen bal uit welke kleur Piet heeft. Maar het karakter is Zwarte Piet en staat bekend om zijn zwarte (niet bruine!) gezicht. Maar dat het voor kinderen niet uitmaakt, wil niet zeggen dat je het daarom wel eventjes kunt veranderen in een Paarse Piet.
Hoe ze het feest in Suriname (een onafhankelijk land aan de andere kant van de wereld) vieren, is niet relevant voor hoe het hier gaat. Net zo min als dat Santa Claus relevant is voor hoe wij hier Sinterklaas uitdossen.
Er wordt door beroepsklagers heel bewust een (misplaatste) link met Blackface gemaakt. Zwarte Piet moet en zal racistisch zijn. De herkomst van Zwarte Piet is een gecompliceerd verhaal. Alles wijst erop dat het karakter niet racistisch is en al zeker niet zo is bedoeld. Dat is dan ook een stelling die meer dan 90 procent van de Nederlanders zo onderschrijven. Waarom kan dat niet volstaan?
Waarom moet de uitkomst van geklaag per se zijn dat we overstag gaan en het karakter Zwarte Piet om zeep helpen? Waarom kan de uitkomst niet zijn dat we het karakter beter uitleggen aan mensen die er moeite mee hebben. En als dat niet helpt: laat die mensen gewoon bij het feest wegblijven. Net zoals er ook mensen zijn die wegblijven bij carnaval, de Gay Pride, Koningsdag, het Suikerfeest of Bevrijdingsdag.
Ik vond het ook stom, maar iedereen zegt wel eens stomme dingen in the heat of the moment.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:31 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Met 'sorry' maak je niet altijd alles goed. Zeker als het ook nog een loze verontchuldiging is.
Sommige mensen hebben zoveel haat voor de tegenpartij, dat ze juist veranderen in hetgeen waar ze een hekel aan hebben.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Linkse dooddoener.
Wat klopt er niet aan mijn post, zoek de definitie op van tolerantie, kom terug en zie in dat wat ik schreef 100% klopte.
Quincyisten kunnen ook gewoon tolerant zijn, iets waar ze altijd zo voor prediken, maar ze doen het tegenovergestelde, dus klopt mijn uitspraak ook gewoon.
Maar voornamelijk dingen die ze echt menen en vinden, en hier kwam de aap behoorlijk uit de mouw.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:33 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Ik vond het ook stom, maar iedereen zegt wel eens stomme dingen in the heat of the moment.
Je leest niet, er staat dat de schreeuwers erg racistisch waren en dat die de normale mensen(ook pro pieters) overstemmen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:30 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Zo zo, nu is iedereen die niet anti is onderdeel van een racistische bende? Doe mij dan een lol; quote mij niet meer, dan hoef je niet meer met een racist in discussie. Gatverdamme.
Dit dus.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
tolarantie: het vermogen iets te verdragen.
Je hoeft het niet leuk te vinden,niet aan mee te doen, maar je laat het wel gewoon gebeuren.
Maar to-le-ran-tie komt altijd van 1 kant hier.
Het is een volksfeest dat ook in de openbare ruimte gevierd wordt, dus ontkomen doe je er niet aan.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Iedereen in Nederland moet zelf weten of hij wil deelnemen aan het Sinterklaasfeest. Het is een feest dat in Nederland vrij massaal wordt gevierd.
Niemand hoeft respect op te brengen voor Zwarte Piet. Niemand hoeft het feest verplicht bij te wonen. Mensen hebben wél te respecteren dat je in Nederland bevolkingsgroepen hebt die bepaalde tradities in ere houden en bepaalde feesten vieren.
Ja goed hè?quote:
Is die keuze er echt? Mag je bv je kind thuishouden met sinterklaas? Het antwoord daarop is nee.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Iedereen in Nederland moet zelf weten of hij wil deelnemen aan het Sinterklaasfeest. Het is een feest dat in Nederland vrij massaal wordt gevierd.
Niemand hoeft respect op te brengen voor Zwarte Piet. Niemand hoeft het feest verplicht bij te wonen. Mensen hebben wél te respecteren dat je in Nederland bevolkingsgroepen hebt die bepaalde tradities in ere houden en bepaalde feesten vieren.
Ja super vet. Die handjes ookquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:35 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Echt wel he! Met dank aan iemand hier.
Ik zag 'm laatst bij Knevel & Van den Brink en kreeg er bijna medelijden mee. Hij heeft een soort warrigheid over zich die vreemd overkomt. Hij zegt heel stellig sommige dingen, hij strijdt heel verbitterd, maar ik ontkom niet aan de indruk dat er een groot stuk persoonlijke onzekerheid aan ten grondslag ligt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:27 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Deze jongen moet eigenlijk eens goed uit de tent gelokt worden zodat hij zijn ware aard even kan laten zien. Daarna neemt niemand hem hopelijk nog serieus.
Ook dat idd, "allochtonen" zeggen altijd dat kazen zo laf en tam zijn en dan zijn ze het een keer niet is het weer niet goedquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit dus.
En dan zijn mensen ook nog verbolgen als Nederlanders voor de verandering eens één keertje luidkeels ageren en een grens trekken.
Koningsdag is een volksfeest dat in de openbare ruimte worden gevierd, dus ontkomen doe je er niet aan.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:34 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Het is een volksfeest dat ook in de openbare ruimte gevierd wordt, dus ontkomen doe je er niet aan.
Is geen excuus. De man is niets anders dan een keiharde racist, opportunist en talentloze ruifvreter die nog nooit een dag eerlijk werk heeft verricht. Hij huppelt van stichting naar vereniging naar actiecomité. Het maakt 'm niets uit, als er maar geld van overheidswege komt. En de hand die 'm voedt maar bijten....quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:33 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Ik vond het ook stom, maar iedereen zegt wel eens stomme dingen in the heat of the moment.
WAT ERG!!!!!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Is die keuze er echt? Mag je bv je kind thuishouden met sinterklaas? Het antwoord daarop is nee.
Men wordt er ook mee geconfronteerd, landelijke intocht, gemeentelijk intocht, tv en nog veel meer. Je kan er gewoon niet omheen.
Beetje generaliserend.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook dat idd, "allochtonen" zeggen altijd dat kazen zo laf en tam zijn en dan zijn ze het een keer niet is het weer niet goed.
Klopt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:36 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Koningsdag is een volksfeest dat in de openbare ruimte worden gevierd, dus ontkomen doe je er niet aan.
Ik schreeuw anders ook aardig. Ergo: ik ben een racist. Discussie verder overbodig.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Je leest niet, er staat dat de schreeuwers erg racistisch waren en dat die de normale mensen(ook pro pieters) overstemmen.
Mensen moeten eens kappen zich zo snel beledigd te voelen en dingen te zien die er niet zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:33 schreef erodome het volgende:
Het hele gedoe komt af van mensen die krijsen en die zijn vergeten wat het echt is, een kinderfeest. Dit aan beide kanten, begrijp me daarin niet verkeerd!
Maar feit blijft dat mensen zich uitgesloten/beledigt en weet ik veel wat nog meer voelen, dat terwijl piet die we nu kennen geen traditie is, als er al iets traditie is dan is het de veranderlijkheid. Waarom dan nu het tot een enorm conflict laten komen terwijl er niets veranderd aan de inhoud van het feest met weer een aanpassing?
Genoeg winkels die deze zullen blijven verkopen. Vooral omdat de meerderheid gewoon voorstander van een zwarte piet blijft.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:52 schreef Mandarijntjes het volgende:
Jammer hoor, ik wilde graag van die zwarte pietjes chocolade figuren. Jullie kennen ze wel.
Nou en? Waarom is dat altijd al zo'n probleem. Je kan het in andere discussies prima gebruiken, blondjes zijn dom, roodharigen hebben geen ziel, volendammers snuiven, Amsterdammers zijn arrogant, rotterdammers nors, boeren en belgen dom, vrouwen zeuren, mannen gaan vreemd, duitsers zuipen, engelsen zijn lelijk, ieren zijn rood, fransen zijn kwallen, spanjaarden lui, italianen mama'skindjes, grieken geldverpillers etc etc.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |