abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143850421
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:22 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Gelukkig kun je om je eigen domheid lachen.
Oké.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:23:21 #77
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143850422
Het wordt wel steeds lastiger voor PVV'ers om aan hun worst te komen zo -O-

Aanhang Geert WIlders: Boycot Unox Worst!
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143850434
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:22 schreef Leafeon672 het volgende:
Wie is die Quincy eigenlijk waar men het telkens over heeft?
pi_143850435
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:21 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Waarom moeten allochtonen dan respect opbrengen voor zwarte piet? Is het feest niet ook van hun?
Ik heb geen enkele pro-pieter om respect horen krijsen. Dat is meer in het genre van de tegenstanders? Jij bent wel goed in je eigen waarheden verzinnen, he? Ik zie je nu al post na post na post niets anders doen....
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:24:08 #80
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_143850457
PVV-tokkies die beweren de HEMA te zullen boycotten. :')
Als ze weer een goedkope beha nodig hebben trekken ze zich opeens niets meer van die boycot aan. Of zullen ze voor hun lingerie vooral naar de Wibra gaan?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_143850475
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

het gebruik van "" moet ik uitleggen vrees ik.
O
pi_143850486
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:23 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele pro-pieter om respect horen krijsen. Dat is meer in het genre van de tegenstanders? Jij bent wel goed in je eigen waarheden verzinnen, he? Ik zie je nu al post na post na post niets anders doen....
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

waarom zou je dan geen respect opbrengen voor tradities in het land waarin je met je volle verstand bent gaan wonen?

Oké.
pi_143850488
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:23 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Oké.
Goed weerwoord. Ook leuk dat je niet ingaat op het 'woorden in de mond leggen'. Er is aan jou geen groot debater verloren gegaan, zie ik.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:25:31 #84
433122 hetishierstil
Ik ga geen discussies aan
pi_143850508
quote:

Hij dus!
pi_143850521
quote:
Een boze Surinaamse man, anti zwarte piet en echt heel erg heftig in zijn emoties. Alles grijpt hij aan om het te hebben over racisme enzo.
pi_143850536
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:24 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

[..]

Oké.
Ach, eentje dan. Nou, puntje voor jou :D
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:26:10 #87
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143850540
quote:

[..]

Waarom moeten allochtonen dan respect opbrengen voor zwarte piet? Is het feest niet ook van hun?
tolarantie: het vermogen iets te verdragen.

Je hoeft het niet leuk te vinden,niet aan mee te doen, maar je laat het wel gewoon gebeuren.

Maar to-le-ran-tie komt altijd van 1 kant hier.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:26:53 #88
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143850564
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:25 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Goed weerwoord. Ook leuk dat je niet ingaat op het 'woorden in de mond leggen'. Er is aan jou geen groot debater verloren gegaan, zie ik.
Zodra de ander gelijk heeft komt er niet meer uit dan "jij bent zo DOM!" of dit soort dingen, typisch maar zo werkt het.
Get woke, go broke!
pi_143850573
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:23 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed geluisterd, hoe wil je het dit is onze traditie en daar moet iedereen respect voor hebben anders noemen?

De luidruchtige pro-pieters hebben zich erg laten kennen, wat een racistische bende zeg. Jammer dat de gewone mensen(die ook pro piet zijn) niet te horen zijn door al dat geschreeuw.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143850603
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:25 schreef Mandarijntjes het volgende:

[..]

Een boze Surinaamse man, anti zwarte piet en echt heel erg heftig in zijn emoties. Alles grijpt hij aan om het te hebben over racisme enzo.
Vooral een ruifvretende eigenpijper die geilt op de aandacht. Net zoals Nzume, die vooral heel blij is met alle boekingen die ze overhoudt aan haar optredens in de media.

Met andere woorden: er zou eens goed naar de motieven van dat tuig gekeken moeten worden.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:27:52 #91
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_143850607
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze jongen moet eigenlijk eens goed uit de tent gelokt worden zodat hij zijn ware aard even kan laten zien. Daarna neemt niemand hem hopelijk nog serieus.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_143850635
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar to-le-ran-tie komt altijd van 1 kant hier.
Goed goed goed, Henk heeft gesproken jongens. :p
pi_143850651
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:27 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Deze jongen moet eigenlijk eens goed uit de tent gelokt worden zodat hij zijn ware aard even kan laten zien. Daarna neemt niemand hem hopelijk nog serieus.
Zijn ware aard heeft hij reeds getoond met dat vliegtuigtweetje van 'm.
pi_143850660
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:18 schreef erodome het volgende:

[..]

In het vorige deel haalde heatwave(geloof ik) een filmpje aan van sinterklaas in suriname. Nu denk ik niet dat hij dat filmpje echt goed bekeken heeft, want de pieten daar zijn anders dan die hier. Ook zie je daar en op curacoa kleurpieten lopen. Echt geen enkel kind heeft er een probleem mee, het is nogsteeds een groot kinderfeest wat erg veel mensen aantrekt.

Zit die onverdraagzaamheid niet gewoon in jou en niet in het veranderen van zwarte piet? Je weet wel, die piet die sinds het is ontstaan in deze vorm altijd al veranderd is?

Mij boeit het allemaal bar weinig wat voor kleur piet heeft, ik heb geen moeite met zwarte piet, maar ook niet met kleurpiet of roetvegenpiet, ook maakt het mij geen bal uit of piet dikke rode lippen heeft of niet, oorbellen heeft of niet.
Waarom maak jij je daar zo druk om, het is een kinderfeest, geen enkel kind geeft ook maar iets erom, voor hun is en blijft het gewoon een leuk feest, hoe piet er ook uitziet.
Ik heb van deze argumentatie nog nooit wat begrepen. Natuurlijk maakt het voor kinderen geen bal uit welke kleur Piet heeft. Maar het karakter is Zwarte Piet en staat bekend om zijn zwarte (niet bruine!) gezicht. Maar dat het voor kinderen niet uitmaakt, wil niet zeggen dat je het daarom wel eventjes kunt veranderen in een Paarse Piet.

Hoe ze het feest in Suriname (een onafhankelijk land aan de andere kant van de wereld) vieren, is niet relevant voor hoe het hier gaat. Net zo min als dat Santa Claus relevant is voor hoe wij hier Sinterklaas uitdossen.

Er wordt door beroepsklagers heel bewust een (misplaatste) link met Blackface gemaakt. Zwarte Piet moet en zal racistisch zijn. De herkomst van Zwarte Piet is een gecompliceerd verhaal. Alles wijst erop dat het karakter niet racistisch is en al zeker niet zo is bedoeld. Dat is dan ook een stelling die meer dan 90 procent van de Nederlanders zo onderschrijven. Waarom kan dat niet volstaan?

Waarom moet de uitkomst van geklaag per se zijn dat we overstag gaan en het karakter Zwarte Piet om zeep helpen? Waarom kan de uitkomst niet zijn dat we het karakter beter uitleggen aan mensen die er moeite mee hebben. En als dat niet helpt: laat die mensen gewoon bij het feest wegblijven. Net zoals er ook mensen zijn die wegblijven bij carnaval, de Gay Pride, Koningsdag, het Suikerfeest of Bevrijdingsdag.
pi_143850689
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:28 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Zijn ware aard heeft hij reeds getoond met dat vliegtuigtweetje van 'm.
Hij is intens ;-) Heeft hij ook zijn excuses voor aangeboden, dat is toch juist goed?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:30:39 #96
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143850717
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:28 schreef Mandarijntjes het volgende:

[..]

Goed goed goed, Henk heeft gesproken jongens. :p
Linkse dooddoener.

Wat klopt er niet aan mijn post, zoek de definitie op van tolerantie, kom terug en zie in dat wat ik schreef 100% klopte.

Quincyisten kunnen ook gewoon tolerant zijn, iets waar ze altijd zo voor prediken, maar ze doen het tegenovergestelde, dus klopt mijn uitspraak ook gewoon.
Get woke, go broke!
pi_143850718
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed geluisterd, hoe wil je het dit is onze traditie en daar moet iedereen respect voor hebben anders noemen?

De luidruchtige pro-pieters hebben zich erg laten kennen, wat een racistische bende zeg. Jammer dat de gewone mensen(die ook pro piet zijn) niet te horen zijn door al dat geschreeuw.
Zo zo, nu is iedereen die niet anti is onderdeel van een racistische bende? Doe mij dan een lol; quote mij niet meer, dan hoef je niet meer met een racist in discussie. Gatverdamme.
pi_143850756
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:29 schreef Mandarijntjes het volgende:

[..]

Hij is intens ;-) Heeft hij ook zijn excuses voor aangeboden, dat is toch juist goed?
Met 'sorry' maak je niet altijd alles goed. Zeker als het ook nog een loze verontchuldiging is.
pi_143850774
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:29 schreef Mandarijntjes het volgende:

[..]

Gehehe je icoon is geniaal :D
pi_143850789
quote:

[..]

Iedereen in Nederland moet zelf weten of hij wil deelnemen aan het Sinterklaasfeest. Het is een feest dat in Nederland vrij massaal wordt gevierd.

Niemand hoeft respect op te brengen voor Zwarte Piet. Niemand hoeft het feest verplicht bij te wonen. Mensen hebben wél te respecteren dat je in Nederland bevolkingsgroepen hebt die bepaalde tradities in ere houden en bepaalde feesten vieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')