Dat is niet omdat ik je opmerking vervelend vind. Dat is omdat ik je opmerking nutteloos en triviaal vind. Hoe bewijst 'sommigen vinden gangster vervelend en Zwart Piet niet' dat positieve karikaturen niet beledigend zijn?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:56 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Geen idee. Jij doet dat in plaats ervan op in te gaan.
Ik wil deze als de vrouwelijke versie als mijn afbeelding hiernaast. Hoe doe ik datquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:52 schreef xpompompomx het volgende:
Zwarte piet veranderen in: [ afbeelding ] en Wilders gaat weer naar de Hema!
Diverse historici? Noem er eens één.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Deze uitlating bevat ongeveer even veel objectiviteit als het statement "God bestaat". Je gelooft ergens heel hard in. Dit is illustratief voor de beroepsklagers: deze lezing over de herkomst van Zwarte Piet grijpen ze als een feit aan. Diverse historici ontkennen nadrukkelijk deze herkomst, maar dat is natuurlijk niet relevant.
Die Quincy is een sukkel van heb ik jou daar. Dat wil niet zeggen dat hij geen punt heeft dat ZP in uiterlijk een racistische karikatuur is. Ik hoop niet dat ZP verboden wordt en zou er ook niet voor pleiten. Tegelijkertijd is het een mogelijkheid, want de slavernij staat in de geschiedenis op gelijke hoogte met de Holocaust, en joden bespotten is ook verboden. Dat gezegd verwacht ik dat de rechter enkel een aanpassing van ZP zou verlangen, en daar heb ik geen problemen mee.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind jou bijzonder kortzichtig en de laatste opmerking getuigt ook niet van bijster veel niveau. Zeker niet voor iemand die mod is.
De beroepsklagers willen maar één ding: een verbod op Zwarte Piet. Dat is waar deze beweging heel fanatiek mee bezig is. Ze zullen niet rusten totdat Zwarte Piet is veranderd in een regenboogpiet of een karakter met slechts een paar schoorsteenvegen in het gezicht. Dat je dat zelfs nog niet inziet, is wel heel schrijnend.
Overigens pleit ik niet voor het verbieden van een nicht-karikatuur op tv. Ik wijs slechts op de precedentwerking die van onverdraagzaamheid uitgaat.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:57 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Ik wil deze als de vrouwelijke versie als mijn afbeelding hiernaast. Hoe doe ik dat
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is niet omdat ik je opmerking vervelend vind. Dat is omdat ik je opmerking nutteloos en triviaal vind. Hoe bewijst 'sommigen vinden gangster vervelend en Zwart Piet niet' dat positieve karikaturen niet beledigend zijn?
Een paar zwarte mensen profileren zich als gangster = niet racistisch.quote:Er is een verschil tussen mensen die zichzelf vrijwillig profileren met enkele stereotype eigenschappen, en mensen die onvrijwillig geconfronteerd worden met stereotypen omdat anderen graag een feestje willen vieren.
Maar is het een negatief racistisch karikatuur?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Die Quincy is een sukkel van heb ik jou daar. Dat wil niet zeggen dat hij geen punt heeft dat ZP in uiterlijk een racistische karikatuur is. Ik hoop niet dat ZP verboden wordt en zou er ook niet voor pleiten. Tegelijkertijd is het een mogelijkheid, want de slavernij staat in de geschiedenis op gelijke hoogte met de Holocaust, en joden bespotten is ook verboden. Dat gezegd verwacht ik dat de rechter enkel een aanpassing van ZP zou verlangen, en daar heb ik geen problemen mee.
Toch wel apart dat jij altijd weer een reden vindt om je jodenhaat..ehhhh... 'anti-zionisme' te etaleren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:52 schreef xpompompomx het volgende:
Zwarte piet veranderen in: [ afbeelding ] en Wilders gaat weer naar de Hema!
Het laatste woordje is precies waar de schoen wringt: is? Of hoe mensen zich voelen? Oh, oh... wat wordt mensen toch een hoop onrecht aangedaan in dit land. Vrijwel nergens ter wereld zijn de mensenrechten beter geregeld, maar wat is het hier een hel op aarde... (zijsprong, sorry)quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:54 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Misschien omdat veel mensen in deze discussie zeggen "Als je het niet met onze tradities eens bent rot je maar op naar je eigen land." waardoor de allochtone Nederlander een soort tweederangs burger is.
Als witte mensen zich massaal zouden profileren als gangster en een paar zwarte mensen doen daaraan mee, zou je een punt hebben.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:02 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
[..]
Een paar zwarte mensen profileren zich als gangster = niet racistisch.
Een paar zwarte mensen profileren zich als zwarte piet = racistisch.
Beetje krom toch?
Die dus gewoon totaal niet klopt gezien de enorme hoeveelheid Joodse zelfspot, Max Tailleur, Seinfeld, noem het allemaal maar op.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:02 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Toch wel apart dat jij altijd weer een reden vindt om je jodenhaat..ehhhh... 'anti-zionisme' etaleren.
Ja, als het al niet gebruikt wordt door blanken om lekker gek te doen, is het in de geschiedenis gebruikt om mee te spotten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:02 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar is het een negatief racistisch karikatuur?
Weleens van wiggers gehoord?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als witte mensen zich massaal zouden profileren als gangster en een paar zwarte mensen doen daaraan mee, zou je een punt hebben.
Da's verkeerd om.quote:
Maar wat als ook zwarte en Aziatische eraan mee doen is het dan ook racistisch? Nederland was toch multicultureel?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, als het al niet gebruikt wordt door blanken om lekker gek te doen, is het in de geschiedenis gebruikt om mee te spotten.
Vind je? Ik vind het heel begrijpelijk. Het te grabbel gooien van tradities vanwege een kleine groep beroepsklagers stuit veel Nederlanders tegen de borst.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:54 schreef Leafeon672 het volgende:
Typisch weer dat dit soort topics de meeste reacties krijgen.
Nee, dat zijn blanke mensen die zich als het stereotype gangster voordoen.quote:
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:04 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Whahahahahahaha ik weet niet waarom ik het zulke grappige tekeningen vind maar ik ga het doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
Als ik dit zo lees vindt jij allochtonen ook tweederangs burgers die hun mond maar moeten houden omdat ze hier 'te gast' zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het laatste woordje is precies waar de schoen wringt: is? Of hoe mensen zich voelen? Oh, oh... wat wordt mensen toch een hoop onrecht aangedaan in dit land. Vrijwel nergens ter wereld zijn de mensenrechten beter geregeld, maar wat is het hier een hel op aarde... (zijsprong, sorry)
Als je wél respect (en rechten) opeist voor je eigen gebruiken en tradities, zoals moskeebezoek, Suikerfeest en ramadan, waarom zou je dan geen respect opbrengen voor tradities in het land waarin je met je volle verstand bent gaan wonen?
Maar let op, ik krijg nu het verwijt dat ik iets over moslims heb gezegd, zo werkt het hier. Snel weer on-topic: ruimte voor allerlei geïmporteerde tradities in Nederland, maar onze eigen tradities helpen we me liefde om zeep. Met typisch Nederlandse winkelketens als HEMA voorop.
Inderdaad ja, dat zou een ramp zijn. Maar om dat te snappen, moet je willen doordenken over iets moeilijks als precedentwerking en een klimaat van onverdraagzaamheid dat je ermee creëert.quote:
Ik snap je argument niet zo, als Aziaten zich aansluiten bij de Ku Klux Klan is het niet meer racistisch?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:06 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar wat als ook zwarte en Aziatische eraan mee doen is het dan ook racistisch? Nederland was toch multicultureel?
Ja maar de machtsverhoudingen zijn anders. Het is niet de meerderheid met de macht die grappen maakt over de minderheid.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:07 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Nee, dat zijn blanke mensen die zich als het stereotype gangster voordoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |