abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 september 2014 @ 20:23:19 #276
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144147549
Oh ja...Sinterklaas..... :/

Ik moet eens ff kijken wanneer we dat gaan doen dit jaar .....(en de verjaardag van zoonlief ook. :X )

Ik vind het trouwens best lastig om wat leuks te verzinnen.....ik ben tot nu toe nog niet verder gekomen dan een strijkplankje + strijkbout (misschien hebben ze een leuke houten op de rommelmarkt zaterdag..) en vouwblaadjes en 'pritt' lijmstiften.....

sinterklaas vieren we vanaf het begin al trouwens, kon haar moeilijk overslaan met 2 oudere kinderen in huis :P
pi_144159746
Bar, balen zo een etensweigering. Hopelijk gaat dat snel over.

Cs wat knap dat je promoveert. Succes ermee.

Hier was wekenlang dikkie Dik viert Sinterklaas het favo boekje voor het slapen gaan. Nu ligt het even beneden gelukkig en lezen we even wat anders. Vorig jaar hier in het stadje naar de Sinterklaasintocht gekeken met beide kinderen. Dat was erg leuk. Doen we dit jaar weer. Verder schoen zetten en pakjesavond met de familie. Vroeger ook nog Sinterklaasavond op werk. Weet alleen niet of ze dat op mijn nieuwe werk ook doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_144162015
Ik kom ff binnen met een vraag.
Een tijdje terug vroeg ik al of er mensen zij die het herkennen dat hun peuter veel klaagt over moe zijn. Eva heeft dat nog steeds en het zit me niet helemaal lekker.
Dus ik heb toch maar eens gegoogled.
Toen kwam ik uit op een site voor hoog sensitieve kinderen. Uit een vragenlijst kwam dat het mogelijk was dat ze inderdaad hoog sensitief kon zijn.
Nou was ik daar zelf ook al wat alerter mee omgegaan omdat ik merkte dat kleine dingen die anders gaan dan normaal (dit weekend gourmetten ipv gewoon eten) al voor drama kunnen zorgen.

Heeft iemand hier ervaring mee? En kan het zijn dat haar vermoeidheid daarvan komt? Ze kan echter niet slapen 's middags. Dus lichamelijk moe lijkt ze niet te zijn....
pi_144162597
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:13 schreef danic het volgende:
Ik kom ff binnen met een vraag.
Een tijdje terug vroeg ik al of er mensen zij die het herkennen dat hun peuter veel klaagt over moe zijn.
Ik herken het niet als serieus probleem, maar mijn zoon zegt ook af en toe dat hij moe is, maar dan vooral als hij niet meer wil lopen of iets beu is, maar nooit 's avonds als het bedtijd is...dan moet er tijd gerekt worden...of hij zegt dat het buiten nog niet donker is....
Deze week, na de eerste middag weer op de PSZ, zijn wij nog even een uurtje naar het strandje geweest en toen wij thuis kwamen ging hij rond 17.00 uur op de bank liggen en slapen tot de volgende ochtend...

Hij gaat ook gewoon de hele tijd door bijvoorbeeld in een binnenspeeltuin of als iets anders is dan normaal, volgens mij is hij bang dat hij iets mist. je merkt dan nog niet zo goed dat hij moe is, pas als hij rust krijgt...gaat hij aan zijn slaap toegeven.
Tijdens de vakantie en ervoor heeft hij bijna nog altijd een middagslaapje gemaakt, maar nu moet hij 's middags naar de PSZ, dus wij zijn nog een beetje zoekende.
Soms helpt het hier ook om zelfs iets rustigs te toen of tegen hem te zeggen dat hij niet hoeft te slapen, maar gewoon op zijn bed moet blijven, als ik denk dat het allemaal een beetje veel is. Hij gaat ook nog graag in de wagen en laat zich vooral door de oma' s rondrijden, maar dat kan helaas niet zo vaak door de afstand.
Maar met twee kinderen is dat natuurlijk ook allemaal weer anders.
pi_144162813
Wat jij schrijft herken ik wel van vorig jaar bij Eva. Maar nu stort ze echt in. Vanaf een uur of 16.00 kun je haar het beste maar voor een film zetten. Die kijkt ze dan ook gerust helemaal uit. Terwijl ze vorig jaar net 10 minuten kon blijven zitten. Ze zit dan ook echt te staren. Alsof ze zou blijven liggen als ik haar dan een duwtje zou geven. Mijn schoonmoeder zou dan zeggen "het hartje slaapt al". We hebben geprobeerd om maar weer te slapen tussen de middag, maar dan gaat ze liggen zingen.

En weet je, als het nou vanaf 16.00 was, dan kon ik het wel rijmen. Maar ze begon er net al over. Om 09.30
Nou zegt ze het ook vaak als ze op haar kop krijgt of dingen niet gaan zoals ze wil, maar ze zit tegenwoordig ook bij alles te huilen. En dan heb ik echt met haar te doen.

Ze slaapt 's nachts goed, van 19.45 tot 07.15 ongeveer.
Maar kan heel onrustig zijn en praat veel in haar slaap. Zijn voor mij ook weer signalen dat er veel in dat koppie gebeurt.
Ik weet echt ff niet wat ik nou het beste hiermee kan doen......
  donderdag 4 september 2014 @ 10:52:27 #281
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144162927
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:47 schreef danic het volgende:
Wat jij schrijft herken ik wel van vorig jaar bij Eva. Maar nu stort ze echt in. Vanaf een uur of 16.00 kun je haar het beste maar voor een film zetten. Die kijkt ze dan ook gerust helemaal uit. Terwijl ze vorig jaar net 10 minuten kon blijven zitten. Ze zit dan ook echt te staren. Alsof ze zou blijven liggen als ik haar dan een duwtje zou geven. Mijn schoonmoeder zou dan zeggen "het hartje slaapt al". We hebben geprobeerd om maar weer te slapen tussen de middag, maar dan gaat ze liggen zingen.

En weet je, als het nou vanaf 16.00 was, dan kon ik het wel rijmen. Maar ze begon er net al over. Om 09.30
Nou zegt ze het ook vaak als ze op haar kop krijgt of dingen niet gaan zoals ze wil, maar ze zit tegenwoordig ook bij alles te huilen. En dan heb ik echt met haar te doen.

Ze slaapt 's nachts goed, van 19.45 tot 07.15 ongeveer.
Maar kan heel onrustig zijn en praat veel in haar slaap. Zijn voor mij ook weer signalen dat er veel in dat koppie gebeurt.
Ik weet echt ff niet wat ik nou het beste hiermee kan doen......
Misschien eens bloed laten prikken, Danic?
pi_144163000
Ik herken wel het een en ander pm je straks even.
pi_144163386
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:52 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Misschien eens bloed laten prikken, Danic?
Daar twijfel ik ook aan om eens te gaan doen. Maar dat wordt echt drama, dus liever niet. Wat met dat moet natuurlijk dus het is een optie die ik in mn achterhoofd hou.

Ze ligt nu ff op bed tegelijk met dr zusje. Eens kijken of het lukt.
pi_144163668
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:14 schreef danic het volgende:

[..]

Daar twijfel ik ook aan om eens te gaan doen. Maar dat wordt echt drama, dus liever niet. Wat met dat moet natuurlijk dus het is een optie die ik in mn achterhoofd hou.

Ze ligt nu ff op bed tegelijk met dr zusje. Eens kijken of het lukt.
lukt afleiding niet tijdens bloedprikken? Bij Roy staan er dan 5man bij bij 1van ons op schoot.1die prikt én de rest doet puur afleiding. En dat gaat echt heel erg goed.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_144163732
Ik was vroeger ookzo, huilen om elke scheet die dwars zat zei mijn moeder dan.
Ik had een fors ijzer tekort. Ik merk het nu nog steeds, als ik me moe voel en huilerig/prikkelbaawr moet ik aan het ijzer en dan knap ik weer op.
Peuter hier had er een handje van om slecht te ontbijten en dan de ochtend niet door kunnen komen ivm te weinig energie. We hebben uitgelegd dat je lijf eten nodig heeft om te kunnen groeien en dingen te kunnen doen. We hebben het visueel gemaakt met blokjes duplo. Je lijf is de toren, en je eten zijn de blokjes. We hebben een paar weken ook echt bij al het eten een blokje gebouwd en zo zag ze wat haar eet toren was. Dit werkte voor haar echt heel goed. Nu heeft ze het niet meer nodig, want het eten gaat op dit moment weer goed (gisteren avond 3 borden pasta en wortels op)
pi_144163798
Bloed prikken zou ik ook willen vermijden, kun je aan haar eetpatroon nog iets verbeteren danic?
pi_144164632
:D
Een heleboel L-E :')
Maar ik krijg het er echt niet in.
Vanmorgen weer bijna een uur over een boterham met pindakaas. Ze mag al zelf kiezen wat ze er op krijgt in de hoop dat ze dan kiest waar zij op dat moment trek in heeft en dus goed eet. Wel met enige sturing. Als ontbijt zoet is moet de middag boterham met hartig of andersom. Maar dat vindt ze prima.

Gisteravond aten we poffertjes (woensdagavond is onze 'makkelijke avond') en heeft ze er met enig aandringen van mij 6 op. Ze heeft dan schijnbaar echt genoeg. Ze gaf ook wel aan dat ze pannenkoeken lekkerder vond dus wel begrijpelijk.
Maar ook een pannenkoek (uit een kleine pan) gaat met moeite op.

Pasta en rijst daarentegen kan ze echtt bunkeren. Dus dat eten we regelmatig. Groenten is wisselend maar eet ze wel. En vlees zelden tot 3 hapjes. Bedenk me net wel dat ze daar ook veel ijzer uit krijgt.

Ik ben net even boodschappen gaan doen en toen lag ze nog zachtjes te zingen in bed. Ik ben inmiddels terug en het is stil dus ik denk dat ze slaapt.
En nee ik ben geen ontaarde moeder die haar kinderen alleen thuis laat. Vriend is ook vrij vandaag ;)
pi_144164680
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:32 schreef olivia_321 het volgende:
Ik was vroeger ookzo, huilen om elke scheet die dwars zat zei mijn moeder dan.
Ik had een fors ijzer tekort. Ik merk het nu nog steeds, als ik me moe voel en huilerig/prikkelbaawr moet ik aan het ijzer en dan knap ik weer op.
Peuter hier had er een handje van om slecht te ontbijten en dan de ochtend niet door kunnen komen ivm te weinig energie. We hebben uitgelegd dat je lijf eten nodig heeft om te kunnen groeien en dingen te kunnen doen. We hebben het visueel gemaakt met blokjes duplo. Je lijf is de toren, en je eten zijn de blokjes. We hebben een paar weken ook echt bij al het eten een blokje gebouwd en zo zag ze wat haar eet toren was. Dit werkte voor haar echt heel goed. Nu heeft ze het niet meer nodig, want het eten gaat op dit moment weer goed (gisteren avond 3 borden pasta en wortels op)
Kun je dit eens nader toelichten want ik snap hem nog niet helemaal....Misschien kan ik het gebruiken. Duplo doet het hier altijd goed dus prima hulpmiddel. ..
Maar deden jullie het onder het mom; Hoe meer je eet Hoe meer blokjes dus hoe meer je groeit? Want mij gaat het dan weer meer om de energie dan om de lengte.
pi_144165051
Om te groeien heeft je lijf energie nodig. Als er niet genoeg eten in je lijf komt, ga je wel groeien maar ben jij moe. Want alles gaat naar he groeien. Dus meer eten om niet moe te zijn.. Het was voor haar de sport om de toren zo hoog mogelijk te hebben. Ze merkte zelf na een aantal dagen dat de moeheid een heel stuk minder was.
pi_144165066
We bewaarden de toren van de dag daarvoor. Zodat ze de nieuwe toren hoger konden maken.
  donderdag 4 september 2014 @ 20:59:47 #291
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_144181919
Zooo herkenbaar Danic! Onze dame van 3 jaar, 3 maanden zegt sinds een paar weken dagelijks dat ze zo moe is, vaak indd ook al 's morgens na een goede nachtrust.

Overdag slaapt ze af en toe nog, dan komt ze de middag ook prima door. Maar als ze niet geslapen heeft is alles 1 groot drama, erg vermoeiend voor ons allemaal :{ .

Wij dachten ook aan bloedprikken, maar zien dat niet zo zitten. We overwegen nu een multi vitamine om evt tekorten tegen te gaan. Iemand daar ervaring mee?

Op zich eet ze redelijk, maar heeft de laatste tijd erg veel aanmoediging nodig...
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 4 september 2014 @ 21:02:06 #292
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144182041
@Danic, ik heb het even aan mijn zus gevraagd, haar zoon is hoog sensitief. Dit is haar stukje:
"Hsp kinderen zijn moeilijk met eten ze vinden de structuur niet fijn in hun mond.Ze houden niet van verrassingen of idd als iets zonder overleg anders als anders gaat.Ze hebben last van onverklaarbare jeuk.Labels van shirtjes die imiteren.Gevoelig voor licht en hard geluid of als ze niet weten wat het is of waar het vandaan komt.Ik heb A. natuurlijk altijd dicht bij me gehad dus kon ik makkelijk hem in de gaten houden. Als hij wegkroop dan wist ik dat ie rust nodig had.Of zich wilde afzonderen liet ik hem vaak begaan.Hoe klein ook ze weten zelf wat goed voor ze is.Klinkt gek maar wel waar. Ze zal zo moe zijn vanwege bepaalde prikkels.Dat vreet energie bij deze kinderen.Op medisch gebied kunnen ze hier weinig mee.Een kindercoach kan heel goede handvaten geven."
Dit dus. Hoop dat je er iets aan hebt. :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_144183050
Super bedankt. Mijn vriend staat er niet zo voor open merk ik. Maar die vindt al gauw dat ik hypochonder dus dat laat ik ff. Ik ga zelf eens proberen haar anders te benaderen èn als ik merk dat het werkt ga ik het nogmaals met hem bespreken.
Ik heb wel de indruk dat ze me nu ineens meer opzoekt, maar dat kan ook zijn omdat ik nu dus milder reageer en ze dus openingen vindt om te onderhandelen :D

Multivitamines krijgt ze dus al. Daarin wil ik niets veranderen. Roosvicee fero kan ik proberen als milde stap. Bloedprikken wil ik nog ff proberen te vermijden.
Mede vanwege de visie van mijn vriend hierin.
  donderdag 4 september 2014 @ 22:20:15 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144185532
Ik merk dat ons vakantieschema op negatieve wijze effect heeft; normaal slaapt meneer in ieder geval de twee middagen dat hij 's morgens naar de PSZ gaat, en dat is dus nu al zo'n 2 maanden niet meer gebeurd, en hij klaagt niet over moe zijn, maar ik merk wel dat hij beduidend minder makkelijk in de omgang is....

Tijd om in ieder geval weer 2 keer per week een middagslaapje te doen denk ik.
En als hij niet wil slapen, dan gaat hij maar "rusten" ;-)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144186969
Niet helemaal alle reacties gelezen maar ik herken het heel erg Danic
O. heeft papa's oren (erg auditief ingesteld) en mijn ogen (erg visueel ingesteld)
Nu.. 4 jaar is ze nog steeds erg vlug moe. Hoog sensitief herken ik veel van.. maar zeker niet alles. Dit hou ik dus in mijn achterhoofd en hou er rekening mee.

Daarnaast hebben we ook bloed laten prikken om bloedarmoede uit te sluiten. Hier bleek ze toch wat laag in ijzer te zitten en ze heeft een flinke tijd Roosvicee ferro gedronken. Dit heeft zeker geholpen en gaf haar weer kleur en wat meer energie. Al voor de ferro kreeg ze multivitamine. Dat krijgt ze nu nog steeds.
Ferro mag je officieel pas na overleg met een arts gebruiken.

Maar nog steeds is ze snel moe dus het is een fijne lijn tussen beide dingen.
Vandaag had ze zelfs even verhoging/koorts puur van vermoeidheid

[ Bericht 6% gewijzigd door Lamb29 op 04-09-2014 23:04:57 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_144187160
Even iets anders, maar die vermoeidheid speelt dat al lang of is het van de laatste tijd?

vermoeidheid hangt in de lucht ik hoor om me heen en ik zelf doe gezellig mee geklaag over dat Men zo moe is,dat er weinig energie/fut in zit.
pi_144192629
Danic misschien appelstroop geven. Daar zit ook ijzer in.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_144193029
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:06 schreef _Bar_ het volgende:
Even iets anders, maar die vermoeidheid speelt dat al lang of is het van de laatste tijd?

vermoeidheid hangt in de lucht ik hoor om me heen en ik zelf doe gezellig mee geklaag over dat Men zo moe is,dat er weinig energie/fut in zit.
Hangt dat niet een beetje samen met de tijd van het jaar? Korter wordende dagen en zo? Nieuw schooljaar vergt weer nieuw ritme. Minder buitenlucht en zon?

Hier ook moe trouwens. Maar ik kan 2 dreumesjes de schuld geven :O
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:02:25 #299
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_144197714
Mijn jochie loopt mank :{ zijn rechtervoet zit niet lekker. Nu is dat altijd al het "zwakkere" voetje geweest sinds hij zo ziek was. Hij gaat er ook niet meer op staan.
je mag eraan zitten hij geeft niet aan dat het pijn doet.

Hij is wel naar de opvang want hij had toch fysio (de laatste paar keer *O* )kan die er naar kijken. Nog niks gehoord verder dus zal wel goed zijn.
pi_144210126
Die vermoeidheid speelt al langer. Ik kan niet eens zeggen hoe lang....maar iig al maanden. Ik ga zeker zorgen dat ze met hetgeen wat meer ijzer binnen krijgt. En roosvicee fero is gewoon te koop bij de Jumbo. Ik denk dat wij daar zeker verstandig mee om kunnen gaan door dat 1x per dag te geven ipv 5 per dag en dan dobbelsteentjes poepen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')