abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:37:41 #251
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144115807
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:34 schreef Susie het volgende:

[..]

De wereld van een vliegtuig is 10 uur lang erg klein ;)
Ik had het dan ook over het in het algemeen. Niet alleen in het vliegtuig :)
Hij is gelukkig van nature vrij rustig dus hij zal niet de boel bij elkaar jengelen.
Meestal gaat hij zitten, doet zijn ogen dicht en wordt wakker als we er zijn.

Vorig jaar zijn we met de auto naar Kroatie gereden. Da's een rit van zo'n 16/17 uur incl pauzen.
Hij viel na 5 minuten in slaap en werd pas wakker in Slovenie. Zo'n 2 uurtjes voor aankomst bij de camping.
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:40:48 #252
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144115998
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:31 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Hmmz daar ben ik het niet helemaal mee eens. Enige wat ik zou kunnen bedenken is een kleine vorm van coordinatie. Maar ik vind met je vinger over een scherm schuiven, weinig met motoriek te maken hebben. En daarbuiten schijnt het licht dat van zo'n apparaat komt je slaapritme te verstoren, ook bij volwassenen.

Nu is het niet zo dat hij nooit eens even met de ipad mag spelen hoor. Hij weet beter hoe dat ding werkt dan ik :) Hij vind het zelf niet zo heel boeiend gelukkig, meestal is hij hem na 10 min weer zat.
Het is niet tastbaar genoeg.

Oh en bedankt voor je linkje! :) :Y Dat scheelt nog weer even zoeken. Daar ga ik straks ook nog even meelezen.
Er zijn genoeg apps om schrijven te oefenen bijvoorbeeld. Is de mijne erg fan van. Zeker wel goede motoriek oefening.
Ander uitdagende apps qua letters leren bijvoorbeeld vindt hij ook geweldig.
Dat wisselt hij af met lekker auto's wassen wat niet gericht is op leren maar wel het einde is voor kleine jongetjes.
Dat zo af en toe een half uurtje zodat ik kan koken. Ik vind het een prima verdeling zo.
Dat licht vind ik overdag weinig anders dan een tv. Die gaat hier toch ook echt wel eens aan voor hem.

In het vorige topic staan trouwens foto's van dingetjes die ik voor onderweg voor in de auto gemaakt had. Geen ipad :P
Pinterest brengt veel inspiratie voor zulke dingen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144116303
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:34 schreef Susie het volgende:

[..]

De wereld van een vliegtuig is 10 uur lang erg klein ;)
:D precies!
Ik was blij dat we een telefoon hadden waardoor mijn (toen nog) peuter lekker bleef zitten en zich vermaakte. Voor een keertje vond ik dat echt geen ramp (normaal ook niet zo trouwens, maar toen mocht ie wat langer :)).
pi_144116391
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:40 schreef laziness het volgende:

[..]

Er zijn genoeg apps om schrijven te oefenen bijvoorbeeld. Is de mijne erg fan van. Zeker wel goede motoriek oefening.
Dat wisselt hij af met lekker auto's wassen wat niet gericht is op leren maar wel het einde is voor kleine jongetjes.
Dat zo af en toe een half uurtje zodat ik kan koken. Ik vind het een prima verdeling zo.
Dat licht vind ik overdag weinig anders dan een tv. Die gaat hier toch ook echt wel eens aan voor hem.

In het vorige topic staan trouwens foto's van dingetjes die ik voor onderweg voor in de auto gemaakt had. Geen ipad :P
Pinterest brengt veel inspiratie voor zulke dingen.
Groooote hit hier ja :D Heeft ie zich wel even mee vermaakt in het vlieftuig :P

Oh en hij heeft door het spelen van een spelletje leren tellen tot 10 in het Engels, dus tja, zo slecht is het allemaal niet.

Maar ik moet hier over mijn dochter praten :P
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:48:29 #255
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144116430
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:40 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik was dan ook wel een beetje aan het azijnzeiken over het licht hoor :) Niet heel serieus. Tegen de tijd dat het donker is, ligt meneer al lang te ronken in bed.

Die autowas app die hebben wij ook, maar verder puzzelt hij liever of gaat hij lekker kleuren of met de auto's.
Het is niet zo dat we het bewust tegenhouden, hij mag het best. Maar ik heb persoonlijk gewoon iets tegen al die apparaten. Dat komt meer omdat mensen tegenwoordig alleen nog maar met het delen van hun leven bezig zijn.

Ik zie het overal om me heen. Mensen die op vakantie zijn en om het uur op FB posten waar ze zijn, wat ze doen etc etc.
Mensen, geniet nou eens gewoon van je vakantie en laat de boel de boel. Je leven is echt niet voorbij als je een paar weken niets op FB zet.

Einde klaagzang :P terug ontopic.

Heeft iemand van jullie ervaring met kwijlende peuters? Die van ons kwijlt echt enorm en ik had eigenlijk gehoopt dat dit voorbij zou gaan als hij geopereerd werd. Het lijkt alleen veel erger te zijn dan voorheen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:49:30 #256
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144116482
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:37 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over het in het algemeen. Niet alleen in het vliegtuig :)
Hij is gelukkig van nature vrij rustig dus hij zal niet de boel bij elkaar jengelen.
Meestal gaat hij zitten, doet zijn ogen dicht en wordt wakker als we er zijn.

Vorig jaar zijn we met de auto naar Kroatie gereden. Da's een rit van zo'n 16/17 uur incl pauzen.
Hij viel na 5 minuten in slaap en werd pas wakker in Slovenie. Zo'n 2 uurtjes voor aankomst bij de camping.
Je vroeg tips voor in het vliegtuig en de ipad schrap je gelijk. Dus niet echt algemeen. En als hij toch zo lang slaapt en rustig is tijdens reizen, zou ik mij zeker geen breuk sjouwen aan speelgoed. Dan is juist een ipad lekker makkelijk. Kan hij alles op doen wat hij ook in een kleurboek kan, of met speelgoed.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_144116572
Vorige keer in het vliegtuig naar Lissabon had R 10 minuten naar de ipad gekeken maar de rest was of slapen of spelen met mede - passagiers O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:55:30 #258
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144116769
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:49 schreef Susie het volgende:

[..]

Je vroeg tips voor in het vliegtuig en de ipad schrap je gelijk. Dus niet echt algemeen. En als hij toch zo lang slaapt en rustig is tijdens reizen, zou ik mij zeker geen breuk sjouwen aan speelgoed. Dan is juist een ipad lekker makkelijk. Kan hij alles op doen wat hij ook in een kleurboek kan, of met speelgoed.
De Ipad blijft hoe dan ook thuis. Het is ook niet zo'n hele grote en de batterij gaat niet heel lang mee. Wil ook niet teveel waardevolle spullen meenemen naar dat land.

Met "in het algemeen" bedoelde ik eigenlijk dat ik 'm liever zonder dan met Ipad zie.
Ik hou teveel vast aan "wij hadden vroeger ook niet zo'n ding"

Als ik naar zijn 6 jarig neefje kijk dan zie ik alleen de kruin op zijn kop, de rest van zijn gezicht zit in de Ipad.
Maar da's misschien een verkeerde referentie. Dat jochie wordt door zijn moeder als een last gezien ipv een zegen. Zet 'm maar ergens in een hoek met een laptop voor zijn neus en een koptelefoon op, dan heb ik er geen last van..
pi_144117206
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:12 schreef ferrari_rood het volgende:
clubsoda promoveren wat knap. Waar promoveer je in?

Dankje! :) in psychologie. Ik zal vooral heel opgelucht zijn als het voorbij is.

Ik denk dat verstoring van het slaapritme wel het minste probleem is bij een 10 uur durende vlucht :+ ik ben ook wel redelijks strikt met schermtijd maar tijdens een lange reis ben ik wel wat soepeler. Ook met snoepen bijvoorbeeld, et is allemaal al vermoeiend genoeg. De autowasapp klinkt als een aanrader, even neuzen! ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_144117393
Heel spannend CS :*

Autowas app? klinkt grappig! hier is talking ginger erg in trek!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:11:42 #261
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144117725
Wij hebben 'a funny cars wash game' op de ipad.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:13:15 #262
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_144117827
Kwijlen check! Elke dag minimaal 3 andere shirtjes aan.
smorgens zijn pyama en slaapzak nat gekwijld beddengoed nat.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:15:32 #263
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144117958
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:13 schreef _Bar_ het volgende:
Kwijlen check! Elke dag minimaal 3 andere shirtjes aan.
smorgens zijn pyama en slaapzak nat gekwijld beddengoed nat.
en hoe oud is hij?
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:16:56 #264
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144118029
Hai

ze had een majorette stok ontdekt in de winkel :P

Cristel pikt weleens de tablet in van de kids, maar ik vind haar nog te klein om er mee te laten 'spelen'
Ze zit af en toe wel achter de laptop, filmpjes te kijken van joki en jet (efteling) of engelstalige liedjes

Vandaag in de speeltuin waren er een paar oudere kindjes, en ze kreeg ze mooi zover dat ze alle 2 met dr van de glijbaan gingen :P En ze verstaat dus ook een beetje duits, en ze praat het soms ook na, zoals vandaag 'ich geh zu hause' oid :P en tschusssss . Ik vond het wel grappig :+
pi_144118431
Sinterklaas: wij zijn vorig jaar wel naar de intocht geweest. Maar wel in het dorp van mijn moeder dus kleinschalig. Intocht op tv vond hij minder interessant maar de intocht in het dorp was wel leuk. Sint kwam aan in een boot en de pieten deden dansjes en zo. Dus dit jaar gaan we weer (nu met z'n allen).
Schoen zetten doen we ook al 2 jaar (okey, het eerste jaar meer voor ons) en Sinterklaas vierden we sowieso al met mijn neefjes waarvan er 1 nog net gelooft. Dit jaar gaan we wel voor het eerst Sinterklaas vieren op mijn man's werk. Vorig jaar hebben we ook boekjes gelezen over Sinterklaas en liedjes gezongen.

Hij heeft het nu nog steeds over Sinterklaas trouwens. Hij zat laatst in zo'n vliegtuig in de speeltuin en ik vroeg waar hij naar toe ging en toen was het antwoord "naar Sinterklaas". Het heeft wel diepe indruk achter gelaten :D

Welkom Bepklep. Hier geen ervaring met vliegen met kinderen dan

Bar, geen idee. M heeft die fase eigenlijk ook bijna niet gehad eigenlijk.
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:31:20 #266
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_144118916
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:15 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

en hoe oud is hij?
net 5
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:35:42 #267
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144119163
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:31 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

net 5
Onze zoon is aflopen dinsdag van zijn keel en neus amandelen verlost. We hadden eigenlijk gehoopt dat dit ook een einde zou maken aan het kwijlen.
Ik had al wat rond zitten lezen en las dat het met open mond ademen kwijlen bevorderd en dat te weinig hard voedsel eten ook niet goed is.

Met 5 jaar zou hij er toch wel al vanaf moeten zijn, Ben je er wel eens mee naar een HA geweest?
Kan best dat hij slappe mondspieren heeft ofzo.
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:38:50 #268
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_144119329
Als het nog maar zo kort geleden is van de operatie zou ik het nog even tijd gunnen.

heeft jou zoon nog een tuut?
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:42:54 #269
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144119566
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:38 schreef _Bar_ het volgende:
Als het nog maar zo kort geleden is van de operatie zou ik het nog even tijd gunnen.

heeft jou zoon nog een tuut?
Een tuut als in tuitbeker? Of knuffelding?

Ja we kijken het nog rustig aan, geen pressure ofzo. Ik had ook niet verwacht dat het binnen een week voorbij zou zijn, maar had misschien wel gedacht dat het minder werd.
Achteraf denk ik dat het juist erger is omdat slikken pijnlijk was.
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:43:57 #270
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_144119623
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:42 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Een tuut als in tuitbeker? Of knuffelding?

Ja we kijken het nog rustig aan, geen pressure ofzo. Ik had ook niet verwacht dat het binnen een week voorbij zou zijn, maar had misschien wel gedacht dat het minder werd.
Achteraf denk ik dat het juist erger is omdat slikken pijnlijk was.
een fopspeen :+
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:45:58 #271
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144119738
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:43 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

een fopspeen :+
Oh haha, nee die heeft hij nooit gehad/gewild.
Hij duimt daarentegen wel nog steeds, dus denk niet dat het veel verschil maakt.

Duimen doet hij trouwens alleen als hij zijn beer heeft. Zonder beer geen duim.
pi_144127070
Soneal vanmorgen: Waar gaan sterren overdag's naar toe, Papa?

*;
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  woensdag 3 september 2014 @ 09:34:20 #273
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144127103
quote:
17s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:32 schreef Nostalgist het volgende:

*;
O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 3 september 2014 @ 11:29:19 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144130023
quote:
17s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:32 schreef Nostalgist het volgende:

*;
Die sluit mooi aan op de vraag waar de maan is als de zon er is....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 september 2014 @ 19:47:02 #275
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144146224
Gewoon zeggen dat ze er altijd zijn maar dat de lichtjes overdag uit zijn. Net als thuis als de lampen aangaan als het donker is. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')