abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:21:42 #226
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143848254
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Grappig. Zij moeten leren relativeren, maar als iemand aan Zwarte Piet zit, krijgen jij en de jouwen een driftbui. Misschien moet je je eigen advies eens aannemen.
Driftbui, omdat ik wat voorbeelden van wel relaxte negers post :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_143848280
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:18 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nee, maar de Zwarte Piet tegenstanders hebben juist wel het gelijk aan hun kant en iedereen beseft dat ook dondersgoed diep van binnen. Dat is ook de reden waarom zij wel steeds meer partijen weten te overtuigen en wel slagen in hun strijd, ook al zijn ze een minderheid.
De Zwarte Piet-tegenstanders hebben helemaal niet het gelijk aan hun kant. Ze vinden dat alleen. Ze leggen verbanden die er niet zijn. Ze hebben haast niemand overtuigd. Maar wat je bij grote winkelketens (en ook in de politiek) vaak ziet, is een overdreven angst om iemand voor het hoofd te stoten.

Ik had op deze plek nog een voorbeeld van halal-tompoucen willen toelichten, maar dat laat ik omwille van de lengte maar achterwege.
pi_143848300
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Maar in deze discussie zijn veel mensen die niet lijken te begrijpen dat a) een minderheid ook rechten heeft en b) mensen zich beledigd kunnen vinden als iets niet beledigend bedoeld is. Ik erger me groen en blauw aan alle mensen die roepen dat een minderheid hier onterecht z'n mening oplegt aan de meerderheid, dat Zwarte Piet niet racistisch is en dat de klagers hun bek moeten houden omdat ze in de minderheid zijn. Dat getuigt niet alleen van een gebrek aan inzicht in onze rechtstaat, maar ook van een gebrek aan inlevingsvermogen.
Ik zeg niet dat die minderheid zijn bek moet houden, ik zeg dat je beargumenteerd niet moet wijken als er (zoals naar mijn mening in dezen) ten onrechte wordt geklaagd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_143848308
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik had op deze plek nog een voorbeeld van halal-tompoucen willen toelichten, maar dat laat ik omwille van de lengte maar achterwege.
Jammer :P
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:23:38 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_143848315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dus? Wel eens van Frau Antje gehoord bijv?

Danis het een karikatuur, wat het niet is, zelfspot en relativeren, leer het.
Zwarte Piet is geen zelfspot want het zijn niet louter negers die zich karikaturaal 'vernegeren', maar blanken die dat doen. Nederlanders zijn ook niet eeuwenlang vervolgd voor hun blonde krulletjes en blozende boerenwangetjes.
Een Jood mag grappen over zichzelf maken, maar als een moslim voor een kinderfeestje een haakneus en pijpenkrullen opzet wordt het tricky.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:23:49 #231
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143848321
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Driftbui, omdat ik wat voorbeelden van wel relaxte negers post :').
Nee, driftbui omdat je allemaal beledigingen naar het hoofd van de klagers slingert. Ze moeten hun bek houden, ze maken je nog meer racistisch, ze moeten opflikkeren naar hun eigen land, boycot Hema! etc.

Nee, ik bedoel niet alleen jou persoonlijk. Bovenstaande zijn de uitroepen van pro-pietventjes die ook moeten leren relativeren.
pi_143848324
Ik vind iedereen die aan de kleur van Zwarte Piet tornt een een vieze vuile tering racist.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_143848345
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

Uit het rapport.
Ik mag toch hopen dat je dat zelf wel kent? :')
Ik heb de samenvatting van de Rechtbank genomen. De Rechtbank heeft zitten liegen begrijp ik?
pi_143848349
Ik ga SPECIAAL bij HEMA winkelen omdat ze dit doen.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:25:09 #235
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143848371
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat die minderheid zijn bek moet houden, ik zeg dat je beargumenteerd niet moet wijken als er (zoals naar mijn mening in dezen) ten onrechte wordt geklaagd.
Wat is 'niet wijken'?
pi_143848377
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Speciaal voor jou ook nog maar eens:

Overigens hoeven er geen negatieve eigenschappen te zijn om een karikatuur te vormen. Ook neutrale of positieve eigenschappen kunnen een karikatuur vormen.
Mijn punt is dat de eigenschappen waar jij over klaagt al zijn aangepast.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:26:07 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143848401
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, driftbui omdat je allemaal beledigingen naar het hoofd van de klagers slingert. Ze moeten hun bek houden, ze maken je nog meer racistisch, ze moeten opflikkeren naar hun eigen land, boycot Hema! etc.

Nee, ik bedoel niet alleen jou persoonlijk. Bovenstaande zijn de uitroepen van pro-pietventjes die ook moeten leren relativeren.
Dat ben ik wel met je eens, de krachttermen mogen best minder.

Maar dat staat los van het feit dat ik het er gewoon niet mee eens ben. En het zal me als niet-Sinterklaasvierder nog worst zijn.

Maar wat nu, is het nu dus verboden bij wet om als Zp te gaan? En hoe ga je dat handhaven in de huiselijke kring? Gaan we nu knokploegen krijgen? 1 voor ZP en 1 tegen?

Wat zijn we er als land nu mee opgeschoten dat ZP niet meer mag? Alleen een fellere tegenstrijd tussen zwart en wit, nou CHAPEAU mensen, daar zat het land op te wachten!
Get woke, go broke!
pi_143848408
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:22 schreef Elfletterig het volgende:

Doe eens niet zo verongelijkt en hou je een beetje bij het onderwerp. Gewoon als tip. ;)
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:26:51 #239
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143848422
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de eigenschappen waar jij over klaagt al zijn aangepast.
Mijn punt is dat er meer is dan negatieve eigenschappen. Een karikatuur hoeft niet puur negatief te zijn.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:27:02 #240
8369 speknek
Another day another slay
pi_143848424
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:26 schreef HeatWave het volgende:
Maar wat nu, is het nu dus verboden bij wet om als Zp te gaan? En hoe ga je dat handhaven in de huiselijke kring? Gaan we nu knokploegen krijgen? 1 voor ZP en 1 tegen?
Nee.
quote:
Wat zijn we er als land nu mee opgeschoten dat ZP niet meer mag? Alleen een fellere tegenstrijd tussen zwart en wit, nou CHAPEAU mensen, daar zat het land op te wachten!
Huilie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_143848425
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Wat is 'niet wijken'?
Standvastig zijn.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:27:58 #242
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143848454
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Huilie.
Ja hoor, volwassen mensen janken over een kinderfeestje en ik ben de huillie :').
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:28:25 #243
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_143848462
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Overigens hoeven er geen negatieve eigenschappen te zijn om een karikatuur te vormen. Ook neutrale of positieve eigenschappen kunnen een karikatuur vormen.
Dus wat is het probleem dan? 'ZE ZEGGEN GOEDE DINGEN OVER ONS (wat eigenlijk niet zo is want zwarte piet =/= zwart persoon) EN DAAR KAN IK NIET TEGEN :'('
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_143848483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Mijn punt is dat er meer is dan negatieve eigenschappen. Een karikatuur hoeft niet puur negatief te zijn.
Maar wat is er mis met een karikatuur? Niets toch?
pi_143848490
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind racistische taal als "opflikkeren naar eigen land" van een andere orde dan oproepen tot een Hema-boycot. Jij niet?

Toevallig had ik een paar dingetjes waarvoor ik binnenkort even bij de HEMA naar binnen wilde lopen. Ik loop wel een winkel verder.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:29:07 #246
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143848492
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, de krachttermen mogen best minder.

Maar dat staat los van het feit dat ik het er gewoon niet mee eens ben. En het zal me als niet-Sinterklaasvierder nog worst zijn.

Zwarte Piet mag nog gewoon hoor.

En de reden dat er fellere tegenstrijd is, is omdat sommige mensen niet kunnen relativeren.
pi_143848493
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb de samenvatting van de Rechtbank genomen. De Rechtbank heeft zitten liegen begrijp ik?
Ik ken de samenvatting van de rechtbank niet, maar mijn gegevens komen uit de tabel Zwarte Piet is: (in procenten) uit het eerder door jouw genoemde onderzoek, te vinden op bladzijde 3.
pi_143848502
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Gelijk dat Zwarte Piet beledigend is. De rechter heeft namelijk besloten dat Zwarte Piet wel degelijk racistisch is, en bovenstaande bedrijven geven ook toe aan de klachten van die, volgens critici, zo kleine en marginale groep. Dat zou je eigenlijk aan het denken moeten zetten over je eigen standpunt...
Leugenaar. Lees het vonnis nog eens goed door? Geef de passage waarin bovenstaand oordeel van de rechter in staat anders even?

Oh, en volgens mij ben jij snugger genoeg om te begrijpen dat bedrijven als Hema als de dood zijn om in wat voor controverse dan ook te belanden. Dat is de reden dat ze wat voorzichtig zijn. Ze hebben geen zin in gillende Quinsy's die met spandoeken voor de deur staan. Dat, en dat alleen is de reden.
pi_143848509
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:29 schreef Elfletterig het volgende:

Ik loop wel een winkel verder.
Waar ga je naartoe op reis?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:29:55 #250
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143848514
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Standvastig zijn.
Synoniemen opzoeken kan ik ook. Ik wil weten wat je inhoudelijk bedoelt met 'niet wijken' en 'standvastig zijn'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')