abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143841103
Hoi, Ik heb een probleem in mijn woonkamer. In één van de hoeken is een vochtvlek te zien deze wordt ook nog eens steeds groter. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat dit mogelijk een koudebrug is. Alle buiten muren zijn van binnenuit geïsoleerd tijdens een verbouwing. Echter één binnenmuur loopt een klein stukje door naar buiten vanwege een nis die wij hebben naar onze voordeur. Isoleren zou de oplossing zijn echter aan de binnenkant is dit heel erg onhandig omdat er een deur in deze muur zit en een vaste kast tegenaan staat. Aan de buitenkant zit een nis met een trappetje waar ook geen ruimte is voor extra isolatie. Zijn er nog andere opties om dit probleem op te lossen. Als bijlage een situatie schets.

dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:31:58 #2
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_143841313
een coating op de buitenmuur? bij mijn vader hebben ze een kunststof plaat tegen de muur aangebracht van amper 1cm dik.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_143841393
Enige optie lijk me het onderbreken van de koudebrug. Is het mogelijk het trappetje in te zagen om zo ruimte voor isolatie aan de buitenkant van de muur te maken?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:40:48 #4
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_143841566
Heb je een koudebrug of een lekkage? :7
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
pi_143841573
Een koudebrug moet je isoleren. Je zult zelf moeten kiezen tussen de opties. Daarnaast hoef maar tot de woonkamerdeur te isoleren als je binnen gaat doen.
PIR panelen geven betere isolatie dan gals/steenwol en zijn makkelijker te plaatsen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_143841592
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 11:40 schreef Dondermeester het volgende:
Heb je een koudebrug of een lekkage? :7
Kan idd ook nog vochtdoorslag van je gevel bij het trappetje zijn ipv condensatie. Hoe is het metselwerk ter plaatse en loopt er mogelijk een (lekke) regenpijp langs?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:42:32 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_143841620
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 11:24 schreef zebdaag het volgende:
Aan de buitenkant zit een nis met een trappetje waar ook geen ruimte is voor extra isolatie.
Piepschuim + stuc? Is je trappetje iets smaller.
censuur :O
pi_143847034
Eerst moet je weten of het vocht van buiten of van binnen komt.
Zit er een holle ruimte onder de trap? Misschien staat daar water in wat het vochtprobleem veroorzaakt.
Als regenwater op de trap of de één of andere manier doorsijpelt naar beneden en niet meer weg kan komt het uiteindelijk via jouw muur naar binnen.

Zit de vochtplek ter hoogte van de trap?

Als je een kruipruimte hebt zou ik daar eens gaan kijken.

[ Bericht 22% gewijzigd door Adfundum op 26-08-2014 14:47:42 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_144579774
Hoi bedankt, voor alle tips adviezen en vragen. Op de muur buiten komt weinig tot geen regenwater, het is niet de goede kant (regen waait altijd tegen de andere kant van het huis) van het huis en het is overdekt. Verder zit er onder het huis een kelder hier die wel vochtig is (70%) maar niet de constructie onder de grond is niet zo vochtig als er boven. Daarom dus mijn vermoedens naar een koude brug.

Het piepschuim aan de buitenkant en dan stucen lijkt me nog de beste optie blijft dit een beetje mooi? Hoe kan je dit het beste aanpakken?
  dinsdag 16 september 2014 @ 13:31:59 #10
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_144584664
Heel iets anders, zou je de voordeur niet liever aan de andere kant willen laten scharnieren? Zodat je niet om de voordeur heen hoeft te lopen als deze openstaat en je van de woonkamer naar buiten wilt of andersom? Als je toch aan het klussen slaat is dit misschien iets om meteen mee te nemen in je plan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')