quote:
Ik ook... en ik heb nog een zakje kattenvoer in m'n tas (ben opzoek naar een kat van een vriend van me en als ik 'm tegenkom kan ik dat voer geven zodat ie in elk geval even in de buurt blijft), dat zou ik dan ook geven..
Paar weken geleden kwam ik ook een katje tegen, enorm klein en mager, kitten van nog geen jaar oud dacht ik..
wel kokertje om de nek, gebeld en antwoordapparaat... uitleg gegeven dat ik het katje gevonden had en opgehangen.
Heb het beestje toen wat voer gegeven en omdat ie in de straat liep die op het halsbandje stond maar verder zo gelaten.
Werd 's avonds teruggebeld door een mevrouw die zei dat ze op vakantie was maar dat het katje wel goed verzorgd werd door een buur en ook gewoon 2-3 maaltijden per dag kreeg (natvoer).
Bleek ook dat ie niet een half jaartje was maar al 17 jaar oud en door ziekte krakkemikkig en mager, had volgens die mevrouw niet heel erg lang meer te leven ook.
Achteraf dus maar goed dat ie in elk geval een kokertje om de nek had, anders had ik echt meteen de dierenabulance gebeld.
(kat was overigens wel ook nog gechipt naast de koker, bij dit katje zeer verstandig, al had men er wat meer info bij kunnen zetten dat het katje ziek was bijv.)