Het gaat mij niet om het wraak-gedeelte, maar om wie verantwoordelijk was voor het bloedbad in die soennitische moskee. Jij zegt "door ISIS notabene", maar hoe weet je zo zeker dat IS het heeft gedaan en geen sjiitische militie? Het onderzoek loopt nog?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:06 schreef Peunage het volgende:
Omdat ze liegen. Er vinden letterlijk dagelijks aanslagen plaats tegen sjiieten. Ga niet zeggen dat die allemaal wraak zijn
Omdat sjiieten zoiets nooit zullen doen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:10 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het wraak-gedeelte, maar om wie verantwoordelijk was voor het bloedbad in die soennitische moskee. Jij zegt "door ISIS notabene", maar hoe weet je zo zeker dat IS het heeft gedaan en geen sjiitische militie? Het onderzoek loopt nog?
Omdat iemand zich daarbinnen opgeblazen heeft. Ik weet dat het onderzoek loopt, maar 1+1=2.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:10 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het wraak-gedeelte, maar om wie verantwoordelijk was voor het bloedbad in die soennitische moskee. Jij zegt "door ISIS notabene", maar hoe weet je zo zeker dat IS het heeft gedaan en geen sjiitische militie? Het onderzoek loopt nog?
twitter:Hayder_alKhoei twitterde op maandag 25-08-2014 om 15:29:07The car bomb attack in Kerbala appears to be at the main garage for pilgrims going to shrine in the city centre. #pt http://t.co/CYZ59k6wcZ reageer retweet
Tussen kunnen en willen zit een groot verschil.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vooralsnog kunnen kunnen groepen hen niet dwingen grote stappen achteruit te doen.
Wanneer wordt een kalifaat dan erkend als één zijnde?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:00 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
"the 156th caliphate since Mohammed’s death"
Zal niet het laatste kalifaat zijn dan als het vernietigd wordt. Men dacht waarschijnlijk dat #155 het einde was.
Shia blazen zich niet op?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Omdat iemand zich daarbinnen opgeblazen heeft. Ik weet dat het onderzoek loopt, maar 1+1=2.
Of het kan ook een andere soennitische groepering zijn geweest i.p.v. IS.quote:
Ik weet niet hoe die website bij 156 kalifaten komt, maar ik denk dat het een geleidelijk proces is, het kalifaat groeit en dwingt zichzelf af.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:33 schreef Senor__Chang het volgende:
Wanneer wordt een kalifaat dan erkend als één zijnde?
Vind jij dan dat deze kalifaat zichzelf heeft afgedwongen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:40 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Of het kan ook een andere soennitische groepering zijn geweest i.p.v. IS.
[..]
Ik weet niet hoe die website bij 156 kalifaten komt, maar ik denk dat het een geleidelijk proces is, het kalifaat groeit en dwingt zichzelf af.
Een map van de expansie van het Ottomaanse kalifaat:
[ afbeelding ]
Nog niet. Ze bestaan nog geen 60 dagen en verkeren nog in een oorlog om leven en dood.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:46 schreef Senor__Chang het volgende:
Vind jij dan dat deze kalifaat zichzelf heeft afgedwongen?
Ik vind van wel eigenlijk. Op een hele vieze manier natuurlijk, maar ik zie weinig opstand van de mensen die erin wonenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:46 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Vind jij dan dat deze kalifaat zichzelf heeft afgedwongen?
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:48 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nog niet. Ze bestaan nog geen 60 dagen en verkeren nog in een oorlog om leven en dood.
Ik dacht dat je hier erkende dat nummer 156 aan de beurt was. Maar niet dus.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:00 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
"the 156th caliphate since Mohammed’s death"
Zal niet het laatste kalifaat zijn dan als het vernietigd wordt. Men dacht waarschijnlijk dat #155 het einde was.
Een kalifaat is er voor de moslims, niet enkel voor een klein groepje Syriers en Irakezen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:48 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik vind van wel eigenlijk. Op een hele vieze manier natuurlijk, maar ik zie weinig opstand van de mensen die erin wonen
Dat snap ik, maar er waren toch geen 155 kalifaten voor moslims? Ik gebruik hun beredenering van een kalifaat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:50 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Een kalifaat is er voor de moslims, niet enkel voor een klein groepje Syriers en Irakezen.
Ik ken in ieder geval niet al die 156 kalifaten uit mijn hoofd, alleen een paar bekende kalifaten. Maar aangezien het om een groot getal gaat, ga ik er vanuit dat de criteria die gehanteerd worden door die website niet zo veeleisend zijn en dat ze daarom IS tot #156 rekenen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:50 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik dacht dat je hier erkende dat nummer 156 aan de beurt was. Maar niet dus.
De moslimwereld heeft flink wat introspectie nodig.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:55 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik ken in ieder geval niet al die 156 kalifaten uit mijn hoofd, alleen een paar bekende kalifaten. Maar aangezien het om een groot getal gaat, ga ik er vanuit dat de criteria die gehanteerd worden door die website niet zo veeleisend zijn en dat ze daarom IS tot #156 rekenen.
Boko Haram #157.
Over introspectie gesproken, een artikel van Hassan Hassan:quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:00 schreef Senor__Chang het volgende:
De moslimwereld heeft flink wat introspectie nodig.
Zou ook een sjitische groep kunnen zijn die een aanslag plegen om zo sjieten verder tegen soennieten op te zetten en dat er een grote vergelding weer aankomt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:30 schreef Charismatisch het volgende:
De aanslag in Karbala was wel erg dichtbij de Imam Hoessein-moskee.[ afbeelding ]twitter:Hayder_alKhoei twitterde op maandag 25-08-2014 om 15:29:07The car bomb attack in Kerbala appears to be at the main garage for pilgrims going to shrine in the city centre. #pt http://t.co/CYZ59k6wcZ reageer retweet
Ja, het Westen is niet onschuldig, maar het is toch echt de regio zelf die er een puinhoop van maakt. Het is tijd dat men kritischer wordt naar de eigen groep (stam, natie, religie) in plaats van overal complottheorien in te zien.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:04 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Over introspectie gesproken, een artikel van Hassan Hassan:
The world's failure to address the root causes of al-Qaida led to Isis
http://www.theguardian.co(...)extremism?CMP=twt_gu
quote:Police: No credible ISIS threat to SouthPark mall
Charlotte-Mecklenburg police say there is no evidence of a real terrorist threat against SouthPark mall, despite a report on a website that caused a social media stir Sunday in Charlotte.
The rumors spread after a website reported on a series of tweets by people that mentioned a possible threat against the mall by a supporter of the Islamic State, also known as ISIS, the fundamentalist Islamic group trying to establish a caliphate in the Middle East.
The website’s report spread rapidly across Charlotte on Sunday, gaining the attention of police and Charlotte city officials.
A CMPD spokeswoman, Officer Jessica Wallin, issued a statement for the department later Sunday, saying police are “aware of ISIS and their use of social media to make threats against Americans. CMPD is working with our federal partners to monitor social media but do not believe there are credible threats to the Charlotte area at this time.”
City Manager Ron Carlee said the police work closely with the FBI’s Joint Terrorism Task Force and other law enforcement agencies to deal with terrorism-related issues.
Wallin reminded the public to call 911 about any suspicious activity.
http://www.charlotteobser(...)ble-isis-threat.html
En als jij het niet ziet dan is er het natuurlijk ook niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:48 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik vind van wel eigenlijk. Op een hele vieze manier natuurlijk, maar ik zie weinig opstand van de mensen die erin wonen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |