abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143822373
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Denken dat ISIS een toekomst heeft :')
Waarom zou ISIS geen toekomst hebben?
pi_143822731
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:27 schreef theunderdog het volgende:
Waarom zou ISIS geen toekomst hebben?
Omdat Obama dat heeft besloten en uitsprak toen hij zei dat in de 21e eeuw ISIS geen toekomst heeft?

De nazi's hadden ook geen toekomst meer nadat de Yanks besloten er vol in te stappen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143822758
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:37 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Omdat Obama dat heeft besloten en uitsprak toen hij zei dat in de 21e eeuw ISIS geen toekomst heeft?

De nazi's hadden ook geen toekomst meer nadat de Yanks besloten er vol in te stappen.
Je overschat de VS.
pi_143822823
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:38 schreef theunderdog het volgende:
Je overschat de VS.
We zullen het zien.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143822897
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:39 schreef Aloulou het volgende:

[..]

We zullen het zien.
Nee maar even serieus, jij lijkt nogal erg vol te zijn van de VS.

Natuurlijk ze hebben een redelijk sterk leger, maar het is echt niet alsof ze zomaar gehakt van ISIS kunnen maken hoor.
pi_143823007
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Natuurlijk ze hebben een redelijk sterk leger, maar het is echt niet alsof ze zomaar gehakt van ISIS kunnen maken hoor.
Niet zomaar, maar in theorie zou de VS de IS redelijk snel kunnen vernietigen, daar ben ik van overtuigd. Maar goed, dat gebeurt niet, het zou kapitalen kosten en veel mensenlevens, daar gaat de VS zich niet aan branden.
٩๏̯͡๏)۶
pi_143823030
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:45 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Niet zomaar, maar in theorie zou de VS de IS redelijk snel kunnen vernietigen, daar ben ik van overtuigd. Maar goed, dat gebeurt niet, het zou kapitalen kosten en veel mensenlevens, daar gaat de VS zich niet aan branden.
Ja hehe, dat kan vrijwel ieder land.
pi_143823082
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja hehe, dat kan vrijwel ieder land.
Nou ons leger niet denk ik
٩๏̯͡๏)۶
pi_143823112
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:47 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Nou ons leger niet denk ik
Mwau, ook ons leger kan de wijken waar ISIS heerst relatief veel schade aanbrengen hoor.

Maar goed, dan ga je erg opportunistisch tewerk. En dat wil je ook niet.
pi_143823142
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:41 schreef theunderdog het volgende:

Niet gehakt. Wel van ISIS een miniscuul guerillagroepje maken dat wel terreur zaait maar geen enkele aanzienlijke macht heeft in Irak. Met andere woorden, de staat ISIS en die het wil zijn en nu is geworden kunnen ze wel makkelijk wegvagen. Het is slechts een kwestie van keuzes en hoever ze daarin willen gaan. In Syrie bijv; ga je ISIS daar constant aanvallen via de lucht en lokale partners goed steunen of vind je het moreel niet kunnen om dan zo Assad te helpen en pas je er dus voor? Dat zijn keuzes, niet onmacht.

PS: En Libie is next.
pi_143823181
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:45 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik spreek eigenlijk liever over de radicale islam dan over IS, want het zijn gewoon radicale moslims. Het verleden wijst uit dat je de radicale islam niet zomaar verslaat. Ze mengen zich onder de bevolking en daarmee is het geen symmetrische oorlogsvoering van 2 conventionele legers die tegenover elkaar staan. Heel lastig om effectief tegen te vechten.
pi_143823229
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:48 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Niet gehakt. Wel van ISIS een miniscuul guerillagroepje maken dat wel terreur zaait maar geen enkele aanzienlijke macht heeft in Irak. Met andere woorden, de staat ISIS en die het wil zijn en nu is geworden kunnen ze wel makkelijk wegvagen. Het is slechts een kwestie van keuzes en hoever ze daarin willen gaan. In Syrie bijv; ga je ISIS daar constant aanvallen via de lucht en lokale partners goed steunen of vind je het moreel niet kunnen om dan zo Assad te helpen en pas je er dus voor? Dat zijn keuzes, niet onmacht.
Je kan van ISIS geen miniscuul guerillagroepje maken zonder heel opportunistisch tewerk te gaan.

Dat gaat zeer veel onschuldige slachtoffers opleveren.
pi_143823346
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik spreek eigenlijk liever over de radicale islam dan over IS, want het zijn gewoon radicale moslims. Het verleden wijst uit dat je de radicale islam niet zomaar verslaat. Ze mengen zich onder de bevolking en daarmee is het geen symmetrische oorlogsvoering van 2 conventionele legers die tegenover elkaar staan. Heel lastig om effectief tegen te vechten.
Inderdaad, dan zul je complete steden moet bombarderen met vele duizenden doden als gevolg. Maar goed, ik heb geen verstand van oorlogsvoering, dus misschien lul ik wel onzin.
٩๏̯͡๏)۶
pi_143823359
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kan van ISIS geen miniscuul guerillagroepje maken zonder heel opportunistisch tewerk te gaan.

ISIS aanhangers zijn niet onschuldig.
pi_143823469
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:54 schreef oksel12 het volgende:

[..]

ISIS aanhangers zijn niet onschuldig.
Veel hebben geen keus he.
pi_143823505
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:54 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Inderdaad, dan zul je complete steden moet bombarderen met vele duizenden doden als gevolg. Maar goed, ik heb geen verstand van oorlogsvoering, dus misschien lul ik wel onzin.
Nee, je hebt gelijk. Overdag lachen de baarden vriendelijk naar de soldaten die door de stad patrouilleren, en 's nachts vallen ze aan.
pi_143823514
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Veel hebben geen keus he.
Dat bedoel ik niet, de bevolking was blij met de overname door ISIS. Niet-soennieten zijn ondertussen wel vermoord of gevlucht net als enkele 'gematigde' soennieten.
pi_143823543
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:51 schreef theunderdog het volgende:
Kan wel. En collateral damage valt altijd, is een kwestie van schade proberen beperkt te houden. Amerika neemt het ook voor lief met de honderden drone attacks in Jemen of Pakistan.

ISIS heeft en wilt een staat in Noord-West Irak. Ze zijn dus "in the open", en kwetsbaar via de lucht. De Koerden krijgen flink wapens, die toestroom zal niet snel stoppen aankomende maanden. Je kan ISIS in Irak gewoon terug dwingen over 10 maanden tot de guerillagroep die ze waren. Er is dan een grote kans dat ISIS zaken naar Noord-Oost Syrie verplaatst. O.a. wapens etc. En dan is de afweging voor Amerika of ze stoppen of doorgaan en zo (in)direct bereid zijn Assad in het zadel te houden en te versterken. De zionistische lobby zal dat zeker niet willen en tegen lobbyen, die willen een kreupele Assad vanwege zijn sleutelrrol in (grote) wapens aan Hizbullah vanuit Teheran oa. Ben benieuwd wat Amerika doet. Ze hadden al gezegd dat "ISIS aanvallen zich niet beperkt tot landgrenzen" op een vraag van journalisten of er een mogelijkheid was dat ze hen in Noord-Syrie zouden aanvallen. Ze sluiten het bij voorbaat niet uit. Wat verstand is. Of ze het doen en actief blijven aanvallen is een tweede. Wel is al naar buiten gekomen dat de Yanks via de Duitse inlichtingendienst info hebben doorgespeeld aan Syrie over waar ISIS zich bevindt ivm luchtaanvallen van het Syrische leger. Is ook een keuze die wel wat zegt indien correct was wat ik las.

quote:
Dat gaat het ook als ISIS blijft bestaan als staat. Afwegen dus wat je wilt.
pi_143823560
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:58 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet, de bevolking was blij met de overname door ISIS. Niet-soennieten zijn ondertussen wel vermoord of gevlucht.
Ze waren blij omdat ze iets deden tegen Maliki, weet zeker dat zeer veel soennieten dit ook niet hebben gewild
pi_143823675
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze waren blij omdat ze iets deden tegen Maliki, weet zeker dat zeer veel soennieten dit ook niet hebben gewild
Nee ze waren blij omdat ze 'bevrijd' zijn door ISIS. De bevolking hielp ISIS met haar misdaden.
pi_143823696
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:58 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Kan wel. En collateral damage valt altijd, is een kwestie van schade proberen beperkt te houden. Amerika neemt het ook voor lief met de honderden drone attacks in Jemen of Pakistan.

ISIS heeft en wilt een staat in Noord-West Irak. Ze zijn dus "in the open", en kwetsbaar via de lucht. De Koerden krijgen flink wapens, die toestroom zal niet snel stoppen aankomende maanden. Je kan ISIS in Irak gewoon terug dwingen over 10 maanden tot de guerillagroep die ze waren. Er is dan een grote kans dat ISIS zaken naar Noord-Oost Syrie verplaatst. O.a. wapens etc. En dan is de afweging voor Amerika of ze stoppen of doorgaan en zo (in)direct bereid zijn Assad in het zadel te houden en te versterken. De zionistische lobby zal dat zeker niet willen en tegen lobbyen, die willen een kreupele Assad vanwege zijn sleutelrrol in (grote) wapens aan Hizbullah vanuit Teheran oa. Ben benieuwd wat Amerika doet. Ze hadden al gezegd dat "ISIS aanvallen zich niet beperkt tot landgrenzen" op een vraag van journalisten of er een mogelijkheid was dat ze hen in Noord-Syrie zouden aanvallen. Ze sluiten het bij voorbaat niet uit. Wat verstand is. Of ze het doen en actief blijven aanvallen is een tweede. Wel is al naar buiten gekomen dat de Yanks via de Duitse inlichtingendienst info hebben doorgespeeld aan Syrie over waar ISIS zich bevindt ivm luchtaanvallen van het Syrische leger. Is ook een keuze die wel wat zegt indien correct was wat ik las.

[..]

Dat gaat het ook als ISIS blijft bestaan als staat. Afwegen dus wat je wilt.
Hmm, ben benieuwd !

Probs naar je kennis man, altijd zeer interessant. _O_
pi_143823757
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:02 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Nee ze waren blij omdat ze 'bevrijd' zijn door ISIS. De bevolking hielp ISIS met haar misdaden.
ISIS heeft ze dan ook bevrijd van Maliki.
pi_143823801
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

ISIS heeft ze dan ook bevrijd van Maliki.
Net als Hitler Nederland had bevrijd van de Nederlandse regering.
pi_143823829
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:05 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Net als Hitler Nederland had bevrijd van de Nederlandse regering.
..................................

Ik wil zo graag op een normale en serieuze manier met je discussiėren, maar dit gaat echt nergens over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')