Wat denk jij dan, dat ze helemaal lyrisch zijn over een naamsverandering? Het is niet zozeer bedoeld voor marketing à la 'in het nieuws komen', het is bedoeld om de marketing vanaf nu soepeler te laten gaan. Deze naamsverandering is daarvoor noodzakelijk. Dat dj's daar niets mee hebben zegt natuurlijk niets.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:08 schreef Meike26 het volgende:
Zelfs djs van 3fm en radio 2 zeggen het zelf ook, 'Het is gewoon nl3 of nl2 hoor.'
M.a.w. mensen in publieke bestel zelf laten zelf ook horen dat ze het niet eens zijn met deze marketing flop. Want ze moeten zo makkelijker te vinden zijn? En 1 geheel?
Dat er in iedergeval een media code zou zijn bij dj's en presentatoren om zich aan de nieuwe naam te laten wennen. Bedrijven die een naamsverandering doen, ik noem maar een Overtoom naar Manutan ofzo, die krijgen ook duidelijke instructies dat ze vanaf de eerste dag zoveel mogelijk aan de nieuwe naam moeten wennen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:15 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Wat denk jij dan, dat ze helemaal lyrisch zijn over een naamsverandering? Het is niet zozeer bedoeld voor marketing à la 'in het nieuws komen', het is bedoeld om de marketing vanaf nu soepeler te laten gaan.
Marketing bobo gespotquote:Op zondag 24 augustus 2014 11:09 schreef TwentyFourr het volgende:
Lijkt me vrij logisch dat het publieke omroepbestel ook een duidelijke merknaam aan hun programma's willen verbinden, aangezien de link tussen 'Nederland 1/2/3' en de publieke radio zo makkelijker te verkopen is. Zo kan WIDM bijvoorbeeld reclamewijs verkocht worden als 'programma van de NPO' ipv. 'oh ja, dat is op Nederland 1'.
die zijn blijquote:Op zondag 24 augustus 2014 11:19 schreef TwentyFourr het volgende:
Wel lachen trouwens dat de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie (vorige eigenaren van de domeinnaam NPO.nl) 100.000 euro vangen voor dit grapje. Zal wel een nieuw clubhuis van gebouwd worden.
Dat zijn belastingcenten, dus dat is jullie 100.000 euro.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:19 schreef TwentyFourr het volgende:
Wel lachen trouwens dat de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie (vorige eigenaren van de domeinnaam NPO.nl) 100.000 euro vangen voor dit grapje. Zal wel een nieuw clubhuis van gebouwd worden.
Je hecht veel te veel waarde aan de verandering zelf en te weinig waarde aan de lange-termijneffecten die het heeft. So what dat een aantal dj's die werken bij een radiostation die een naamsverandering heeft doorgemaakt niet op dag 1 gebruik maken van de nieuwe naam? Ik ben juist blij, dat er blijkbaar geen harde code voor is ingesteld, omdat juist dit onzin zou zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat er in iedergeval een media code zou zijn bij dj's en presentatoren om zich aan de nieuwe naam te laten wennen. Bedrijven die een naamsverandering doen, ik noem maar een Overtoom naar Manutan ofzo, die krijgen ook duidelijke instructies dat ze vanaf de eerste dag zoveel mogelijk aan de nieuwe naam moeten wennen.
Dat zie ik hier nu al niet gebeuren en is het hele gebeuren imo nu al geflopt. Met nu en een jaartje draaien ze het gewoon weer terug. Wat weer dik 100.000 ¤ gaat kosten natuurlijk
tja we moeten iets over hebben voor de postduivenquote:Op zondag 24 augustus 2014 11:23 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Dat zijn belastingcenten, dus dat is jullie 100.000 euro.
Ja, gruwelijk onduidelijk gewordenquote:Op zondag 24 augustus 2014 11:15 schreef voederbietel het volgende:
Uitzendinggemist is ook wel heel effectief verkracht nu trouwens.
Wat een gezever zeg. Net alsof Nederland 1, 2 en 3 nog niet bekend genoeg waren samen met radio 1, 2, 3, etc. Daarbij weet zo'n beetje iedereen dat het publieke omroepen zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:09 schreef TwentyFourr het volgende:
Lijkt me vrij logisch dat het publieke omroepbestel ook een duidelijke merknaam aan hun programma's willen verbinden, aangezien de link tussen 'Nederland 1/2/3' en de publieke radio zo makkelijker te verkopen is. Zo kan WIDM bijvoorbeeld reclamewijs verkocht worden als 'programma van de NPO' ipv. 'oh ja, dat is op Nederland 1'.
Ik zag iets over jezelf registreren en heb toen op kruisje geduwd. Uitzendinggemist is dood voor mij.quote:
Nederland 1/2/3 en de radio-omroepen kent iedereen natuurlijk. Maar men kent ze eerder als het medium waarop de individuele, bekende programma's rusten. Dat de organisatie op deze manier zich duidelijker als merk wil profileren in een markt waar merken nou eenmaal erg belangrijk zijn kan ik dan ook prima begrijpen. Ze willen dat mensen de bekende programma's op NL 1/2/3 bewuster linken met de NPO, zodat de publieke omroep sterker komt te staan in het medialandschap.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat een gezever zeg. Net alsof Nederland 1, 2 en 3 nog niet bekend genoeg waren samen met radio 1, 2, 3, etc. Daarbij weet zo'n beetje iedereen dat het publieke omroepen zijn.
Wat is het in totaal, het kan niet meer dan 300.000 euro zijn. Jeetje wat een geld zeg, daar kan je Matthijs van Nieuwkerk bijna een jaar van betalen. Om het maar even in vergelijking te trekken.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:35 schreef Ludd het volgende:
Ja, kansloos. Vooral ook omdat dit een hoop publiek geld gekost heeft!
Alleen al voor het webdomein npo.nl is 100.000 euro betaald aan de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie.![]()
Mensen die zich al niet realiseerde dat de Ned 1/3 publieke zenders waren, staan daar heus niet opeens wel bij stil als het opeens npo1/3 heet, lijkt mij.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:36 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Nederland 1/2/3 en de radio-omroepen kent iedereen natuurlijk. Maar men kent ze eerder als het medium waarop de individuele, bekende programma's rusten. Dat de organisatie op deze manier zich duidelijker als merk wil profileren in een markt waar merken nou eenmaal erg belangrijk zijn kan ik dan ook prima begrijpen. Ze willen dat mensen de bekende programma's op NL 1/2/3 bewuster linken met de NPO, zodat de publieke omroep sterker komt te staan in het medialandschap.
Daar gaat het ook in essentie helemaal niet om, het is gewoon makkelijker om als organisatie één merknaam te hebben dan talloze verschillende.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Mensen die zich al niet realiseerde dat de Ned 1/3 publieke zenders waren, staan daar heus niet opeens wel bij stil als het opeens npo1/3 heet, lijkt mij.
Het is een onnodige verspilling. Net als het salaris van autocue-lezer van Nieuwkerk, maar dat is weer een andere discussie.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:37 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Wat is het in totaal, het kan niet meer dan 300.000 euro zijn. Jeetje wat een geld zeg, daar kan je Matthijs van Nieuwkerk bijna een jaar van betalen. Om het maar even in vergelijking te trekken.
Oké, point taken, maar dat ik niet verder dan dag 1 wil kijken is ook niet waar. Het is volgens mij niet de eerste keer dat de publieke omroep fouten hersteld. Ik heb zo snel geen voorbeeld, ik dacht wel iets met het VPRO logo wat moest veranderen halverwege de '00s, maar dat dit toch snel weer is terug gedraaid.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:25 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Je hecht veel te veel waarde aan de verandering zelf en te weinig waarde aan de lange-termijneffecten die het heeft. So what dat een aantal dj's die werken bij een radiostation die een naamsverandering heeft doorgemaakt niet op dag 1 gebruik maken van de nieuwe naam? Ik ben juist blij, dat er blijkbaar geen harde code voor is ingesteld, omdat juist dit onzin zou zijn.
Echter, zal de naam toch steeds meer wennen. Tuurlijk zullen mensen het bij hun oude naam blijven noemen, maar het zal steeds meer gebruikt worden. En zelfs als dit niet zo is, zullen mensen automatisch de link tussen de nieuwe en de oude naam leggen. Voor de organisatie is het echter heel belangrijk om alle takken duidelijk in één bos te hebben. Enerzijds kan een grotere naam als NPO ervoor zorgen dat minder bekende takken van de bekendere takken gebruik kunnen maken bij wijze van een etalagemodel, anderzijds is het makkelijker om reclame voor te maken - zoals ik al eerder aangaf.
Kan je me wel een 'marketingbobo' noemen, iets wat ik overigens helemaal niet ben, maar jij bent degene die niet verder dan dag 1 wilt kijken.
Correctie: jij vindt het een onnodige verspilling. De mensen die bij de NPO werken denken daar weer anders over. Helaas voor jou gaan zij over wat er met het geld gebeurd.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het is een onnodige verspilling. Net als het salaris van autocue-lezer van Nieuwkerk, maar dat is weer een andere discussie.
De zenders zijn al bekend en de omroepen (Vara, BNN, Max, etc.) ook al. Hoezo heeft het bedrijf boven dat geheel dan meer bekendheid nodig?quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:36 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Nederland 1/2/3 en de radio-omroepen kent iedereen natuurlijk. Maar men kent ze eerder als het medium waarop de individuele, bekende programma's rusten. Dat de organisatie op deze manier zich duidelijker als merk wil profileren in een markt waar merken nou eenmaal erg belangrijk zijn kan ik dan ook prima begrijpen. Ze willen dat mensen de bekende programma's op NL 1/2/3 bewuster linken met de NPO, zodat de publieke omroep sterker komt te staan in het medialandschap.
Niet alleen ik, ook ingewijden in het medialandschap hebben aangegeven dat de effecten hiervan waarschijnlijk uiterst marginaal zijn, maar ook moeilijk meetbaar.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:41 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Correctie: jij vindt het een onnodige verspilling.
Dé mensen bij de NPO? Ik geloof niet dat iedereen het er mee eens was. Ik kon me ook niet aan de indruk onttrekken dat sommige radio presentators blij waren dat ze hun luisteraars moesten verwelkomen bij NPO radio1.quote:De mensen die bij de NPO werken denken daar weer anders over.
De programma's en omroepen zijn bekend, maar daar waar ze vandaan komen is minder bekend. Tuurlijk, mensen weten dat wel - maar ik neem het het bedrijf niet kwalijk dat ze hun eigen naam prominenter aan datgene wat ze mogelijk maken verbinden. 'Dit is van de NPO, dít is van de NPO en dit is ook van de NPO'. Net als elk ander bedrijf. Daar is toch niets raars aan?quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
De zenders zijn al bekend en de omroepen (Vara, BNN, Max, etc.) ook al. Hoezo heeft het bedrijf boven dat geheel dan meer bekendheid nodig?
De radiopresentatoren gaan niet of wellicht in zeer marginale positie over deze verandering. Je moet toch wel snappen, dat ik het heb over de mensen die inspraak hebben in deze beslissing. En daar zullen er vast een paar tegen zijn geweest, hoewel het leuk zou zijn als je bij deze beweringen voorbeelden zou zetten.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:48 schreef Ludd het volgende:
[..]
Niet alleen ik, ook ingewijden in het medialandschap hebben aangegeven dat de effecten hiervan waarschijnlijk uiterst marginaal zijn, maar ook moeilijk meetbaar.
[..]
Dé mensen bij de NPO? Ik geloof niet dat iedereen het er mee eens was. Ik kon me ook niet aan de indruk onttrekken dat sommige radio presentators blij waren dat ze hun luisteraars moesten verwelkomen bij NPO radio1.Wat een waardeloze toevoeging. Wereldvreemde mensen die niet beseffen dat radio1 een publieke zender is, worden zich daar heus niet opeens bewust van door er 3 letters voor te plakken.
Misschien hebben ze het geduld niet en misschien heeft het ook wel heel weinig effect. Misschien wordt het ook wel groter gemaakt dan dat het is. Persoonlijk denk ik dat het eerder positief dan negatief uitpakt, maar dat zal nog maar moeten blijken. Kan je niets aan veranderen. Ik vind alleen dat ze dit best kunnen proberen en daar goede argumenten voor hebben.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Oké, point taken, maar dat ik niet verder dan dag 1 wil kijken is ook niet waar. Het is volgens mij niet de eerste keer dat de publieke omroep fouten hersteld. Ik heb zo snel geen voorbeeld, ik dacht wel iets met het VPRO logo wat moest veranderen halverwege de '00s, maar dat dit toch snel weer is terug gedraaid.
En ik verwacht ook dat ze dit met de NPO gaan doen. Het gaat niet werken. Hun bedoeling is om alles 1 naam en 1 herkenbare naam te maken, zoals je zelf ook schetst, maar ze hebben het geduld daar niet in Hilversum om het al in te te laten werken en een kans van slagen te geven. En mijn zegen hebben ze, want 'het bekt' niet lekker. Zelfs de namen NOP en NOB uit de 70/80/90's klonk in het gehoor beter. Iets zegt mij dat ze weer op zoek zijn naar die herkenning. Maar ze gaan het niet halen. Ik geef het 2 jaar. Hooguit.
Na het gymnasium op het Christelijk College Nassau-Veluwe te hebben doorlopen, studeerde hij geschiedenis aan de Universiteit Utrecht, waarbinnen hij zich specialiseerde in die van de Middeleeuwen. Vooral preken uit dit tijdvak konden hem bekoren.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:59 schreef voederbietel het volgende:
Jeetje TwentyFourr, heet jij soms Henk Hagoort?
quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:45 schreef BabeWatcher het volgende:
Terechte klacht. Ze zenden allemaal rechtse propaganda uit van ons belastinggeld.
Misschien spreekt 'ie het nu wel over 'Judas-diss' zodat het een en ander beter op te zoeken is op internet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:02 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Vooral preken uit dit tijdvak konden hem bekoren.
Serious? Er was hier veel verzet tegen. Ook onder omroepdirecteuren bijvoorbeeld. Luister anders even wat radiodocumentaires hierover terug, of diverse televisieprogramma's. Pauw en Witteman bijvoorbeeld, volgens mij was Haghorst zo'n beetje de enige voorstander.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:51 schreef TwentyFourr het volgende:
En daar zullen er vast een paar tegen zijn geweest, hoewel het leuk zou zijn als je bij deze beweringen voorbeelden zou zetten.
Of hij het helemaal zelf verzonnen heeft weet ik niet maar hij is de baas van die tent dus zal er ook wel een groot aandeel in hebben.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:05 schreef john-hert het volgende:
Welke autist heeft dit nou weer verzonnen?
Daar heb je wel een punt ja.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:06 schreef Donnis het volgende:
Originele klacht. Tevens houden autisten juist niet van verandering.
Vind het toch wel iets hebben...net zoiets als de BBC eb de VRT, dat systeem bestaat in het buitenland al jaren en schijnt daar prima te werken.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:05 schreef john-hert het volgende:
Nederland 1, 2 en 3 heten voortaan NPO 1, 2 en 3...
Na jaren altijd Nederland 1 te hebben gezegd moet ik nu ineens NPO `1 gaan zeggen
Daarnaast zijn de radiozenders ook veranderd in NPO Radio 1, NPO 3FM etc.
Ja maar de BBC heet al zo sinds de oprichting en voor VRT was de naam een andere afkoritng.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:12 schreef Werkman het volgende:
[..]
Vind het toch wel iets hebben...net zoiets als de BBC eb de VRT, dat systeem bestaat in het buitenland al jaren en schijnt daar prima te werken.
Wat ik hier toch wel leuk aan vind is dat je hier na verloop van tijd een verschil tussen generatie's in gaat zien, over tien á twintig jaar zullen er mensen zijn die nog steeds Nederland 1, 2 en 3 zeggen terwijl het overgrote jongere deel gewoon NPO zegt.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:19 schreef john-hert het volgende:
In Nederland zijn we zo gewend aan het zeggen van Nederland 1, 2 en 3 dan is dat toch wel een hele verandering.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |