abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:05:20 #1
408445 john-hert
Ben hooggeleid G
pi_143765438
Nederland 1, 2 en 3 heten voortaan NPO 1, 2 en 3...
Na jaren altijd Nederland 1 te hebben gezegd moet ik nu ineens NPO `1 gaan zeggen :')
Daarnaast zijn de radiozenders ook veranderd in NPO Radio 1, NPO 3FM etc.
Welke autist heeft dit nou weer verzonnen?
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:06:03 #2
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_143765450
de NPO denk ik
pi_143765455
Originele klacht. Tevens houden autisten juist niet van verandering.
pi_143765463
Hier was al een topic over en wat boeit het.
pi_143765466
Ik blijf gewoon Nederland 1, 2 en zelfs 3 zeggen.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_143765503
Zelfs djs van 3fm en radio 2 zeggen het zelf ook, 'Het is gewoon nl3 of nl2 hoor.'

M.a.w. mensen in publieke bestel zelf laten zelf ook horen dat ze het niet eens zijn met deze marketing flop. Want ze moeten zo makkelijker te vinden zijn? En 1 geheel?

_O-
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:09:26 #7
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_143765517
Lijkt me vrij logisch dat het publieke omroepbestel ook een duidelijke merknaam aan hun programma's willen verbinden, aangezien de link tussen 'Nederland 1/2/3' en de publieke radio zo makkelijker te verkopen is. Zo kan WIDM bijvoorbeeld reclamewijs verkocht worden als 'programma van de NPO' ipv. 'oh ja, dat is op Nederland 1'.
pi_143765528
Gewoon 1 2 3

Radio 1 2 3 4 5 6 7
pi_143765535
89101012
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:15:03 #10
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_143765634
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:08 schreef Meike26 het volgende:
Zelfs djs van 3fm en radio 2 zeggen het zelf ook, 'Het is gewoon nl3 of nl2 hoor.'

M.a.w. mensen in publieke bestel zelf laten zelf ook horen dat ze het niet eens zijn met deze marketing flop. Want ze moeten zo makkelijker te vinden zijn? En 1 geheel?

_O-
Wat denk jij dan, dat ze helemaal lyrisch zijn over een naamsverandering? Het is niet zozeer bedoeld voor marketing à la 'in het nieuws komen', het is bedoeld om de marketing vanaf nu soepeler te laten gaan. Deze naamsverandering is daarvoor noodzakelijk. Dat dj's daar niets mee hebben zegt natuurlijk niets.
pi_143765645
Uitzendinggemist is ook wel heel effectief verkracht nu trouwens.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_143765695
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:15 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Wat denk jij dan, dat ze helemaal lyrisch zijn over een naamsverandering? Het is niet zozeer bedoeld voor marketing à la 'in het nieuws komen', het is bedoeld om de marketing vanaf nu soepeler te laten gaan.
Dat er in iedergeval een media code zou zijn bij dj's en presentatoren om zich aan de nieuwe naam te laten wennen. Bedrijven die een naamsverandering doen, ik noem maar een Overtoom naar Manutan ofzo, die krijgen ook duidelijke instructies dat ze vanaf de eerste dag zoveel mogelijk aan de nieuwe naam moeten wennen.

Dat zie ik hier nu al niet gebeuren en is het hele gebeuren imo nu al geflopt. Met nu en een jaartje draaien ze het gewoon weer terug. Wat weer dik 100.000 ¤ gaat kosten natuurlijk :')
pi_143765710
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:09 schreef TwentyFourr het volgende:
Lijkt me vrij logisch dat het publieke omroepbestel ook een duidelijke merknaam aan hun programma's willen verbinden, aangezien de link tussen 'Nederland 1/2/3' en de publieke radio zo makkelijker te verkopen is. Zo kan WIDM bijvoorbeeld reclamewijs verkocht worden als 'programma van de NPO' ipv. 'oh ja, dat is op Nederland 1'.
Marketing bobo gespot :D
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:19:43 #14
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_143765715
Wel lachen trouwens dat de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie (vorige eigenaren van de domeinnaam NPO.nl) 100.000 euro vangen voor dit grapje. Zal wel een nieuw clubhuis van gebouwd worden.
pi_143765758
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:19 schreef TwentyFourr het volgende:
Wel lachen trouwens dat de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie (vorige eigenaren van de domeinnaam NPO.nl) 100.000 euro vangen voor dit grapje. Zal wel een nieuw clubhuis van gebouwd worden.
die zijn blij
pi_143765791
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:19 schreef TwentyFourr het volgende:
Wel lachen trouwens dat de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie (vorige eigenaren van de domeinnaam NPO.nl) 100.000 euro vangen voor dit grapje. Zal wel een nieuw clubhuis van gebouwd worden.
Dat zijn belastingcenten, dus dat is jullie 100.000 euro.
Copthorne 2.0
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:25:35 #17
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_143765849
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:18 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat er in iedergeval een media code zou zijn bij dj's en presentatoren om zich aan de nieuwe naam te laten wennen. Bedrijven die een naamsverandering doen, ik noem maar een Overtoom naar Manutan ofzo, die krijgen ook duidelijke instructies dat ze vanaf de eerste dag zoveel mogelijk aan de nieuwe naam moeten wennen.

Dat zie ik hier nu al niet gebeuren en is het hele gebeuren imo nu al geflopt. Met nu en een jaartje draaien ze het gewoon weer terug. Wat weer dik 100.000 ¤ gaat kosten natuurlijk :')
Je hecht veel te veel waarde aan de verandering zelf en te weinig waarde aan de lange-termijneffecten die het heeft. So what dat een aantal dj's die werken bij een radiostation die een naamsverandering heeft doorgemaakt niet op dag 1 gebruik maken van de nieuwe naam? Ik ben juist blij, dat er blijkbaar geen harde code voor is ingesteld, omdat juist dit onzin zou zijn.

Echter, zal de naam toch steeds meer wennen. Tuurlijk zullen mensen het bij hun oude naam blijven noemen, maar het zal steeds meer gebruikt worden. En zelfs als dit niet zo is, zullen mensen automatisch de link tussen de nieuwe en de oude naam leggen. Voor de organisatie is het echter heel belangrijk om alle takken duidelijk in één bos te hebben. Enerzijds kan een grotere naam als NPO ervoor zorgen dat minder bekende takken van de bekendere takken gebruik kunnen maken bij wijze van een etalagemodel, anderzijds is het makkelijker om reclame voor te maken - zoals ik al eerder aangaf.

Kan je me wel een 'marketingbobo' noemen, iets wat ik overigens helemaal niet ben, maar jij bent degene die niet verder dan dag 1 wilt kijken.
pi_143765861
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:23 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Dat zijn belastingcenten, dus dat is jullie 100.000 euro.
tja we moeten iets over hebben voor de postduiven
pi_143765889
Ik zeg nog steeds Hilversum 1, 2 & 3.
pi_143765954
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:15 schreef voederbietel het volgende:
Uitzendinggemist is ook wel heel effectief verkracht nu trouwens.
Ja, gruwelijk onduidelijk geworden
pi_143765956
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:09 schreef TwentyFourr het volgende:
Lijkt me vrij logisch dat het publieke omroepbestel ook een duidelijke merknaam aan hun programma's willen verbinden, aangezien de link tussen 'Nederland 1/2/3' en de publieke radio zo makkelijker te verkopen is. Zo kan WIDM bijvoorbeeld reclamewijs verkocht worden als 'programma van de NPO' ipv. 'oh ja, dat is op Nederland 1'.
Wat een gezever zeg. Net alsof Nederland 1, 2 en 3 nog niet bekend genoeg waren samen met radio 1, 2, 3, etc. Daarbij weet zo'n beetje iedereen dat het publieke omroepen zijn.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143765963
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:30 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja, gruwelijk onduidelijk geworden
Ik zag iets over jezelf registreren en heb toen op kruisje geduwd. Uitzendinggemist is dood voor mij.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_143766044
Ja, kansloos, ook omdat zo'n onnodige verandering publiek geld kost.

Alleen al voor het webdomein npo.nl is 100.000 euro betaald aan de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie. :') _O-
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:36:19 #24
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_143766064
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:30 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat een gezever zeg. Net alsof Nederland 1, 2 en 3 nog niet bekend genoeg waren samen met radio 1, 2, 3, etc. Daarbij weet zo'n beetje iedereen dat het publieke omroepen zijn.
Nederland 1/2/3 en de radio-omroepen kent iedereen natuurlijk. Maar men kent ze eerder als het medium waarop de individuele, bekende programma's rusten. Dat de organisatie op deze manier zich duidelijker als merk wil profileren in een markt waar merken nou eenmaal erg belangrijk zijn kan ik dan ook prima begrijpen. Ze willen dat mensen de bekende programma's op NL 1/2/3 bewuster linken met de NPO, zodat de publieke omroep sterker komt te staan in het medialandschap.
pi_143766081
Niet zo zeiken TS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')