abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143703701
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:36 schreef hetzalallemaalwel het volgende:

[..]

Onzin. Beter dat één dikzak alles opeet dan dat het weggegooid wordt.
Toch even uitproberen of trollen leuk is? :')
En? Is het leuk?
pi_143703718
Op welke manier stoort het jou precies dat zij dik is?

En ja, het steeds bewaren of meenemen van overblijfselen kan voor anderen in het gezelschap wat gênant zijn. Maar je zou er ook voor kunnen kiezen om je eten gewoon op te eten en zelf wat verantwoordelijkheid mbt de verspilling van eten te tonen.

TS moet niet zo huilen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_143703807
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:40 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

Toch even uitproberen of trollen leuk is? :')
En? Is het leuk?
Onzin ben het volledig met die meid eens. Jullie zijn van die kneusjes die naar all you can eat vreetschuren gaan en dan vervolgens bij een half bordje volzitten (maar een halve pizza eten :') ).
Als je zo begaan bent met die meid dan eet jij je bord leeg en is zij niet meer zo dik.
pi_143703996
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:40 schreef probeer het volgende:
Op welke manier stoort het jou precies dat zij dik is?

En ja, het steeds bewaren of meenemen van overblijfselen kan voor anderen in het gezelschap wat gênant zijn. Maar je zou er ook voor kunnen kiezen om je eten gewoon op te eten en zelf wat verantwoordelijkheid mbt de verspilling van eten te tonen.

TS moet niet zo huilen.
Dat het eerst een prachtige, slanke meid was, die langzaam aan steeds verder begint uit te dijen. Iets dat ze zelf ook erkent en waar ze verandering in wil brengen. Maar zich niet realiseert dat ze stiekem gewoon veel te veel eet.

Daarnaast, ik doe juist bewust moeite om op gewicht te blijven. Daarom ga ik ook niet tegen heug en meug een vette maaltijd opeten, als ik aan de helft van het bord genoeg heb. Wellicht als het een kleinere portie was geweest, had ik minder genomen, maar doorgaans krijg je in een restaurant maar een formaat.

Bovendien, het is ook niet zo dat als ik het niet op eet, het voedsel anders naar hongerige kindertjes in Afrika gaat. Het voedsel verdwijnt of in mijn maag, waar het aanzet tot vet, of bij het afval, waar niemand er last van heeft.
pi_143704260
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:48 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

Dat het eerst een prachtige, slanke meid was, die langzaam aan steeds verder begint uit te dijen. Iets dat ze zelf ook erkent en waar ze verandering in wil brengen. Maar zich niet realiseert dat ze stiekem gewoon veel te veel eet.
Moet ze toch helemaal zelf weten? Wie ben jij om daar over te oordelen?

quote:
Daarnaast, ik doe juist bewust moeite om op gewicht te blijven. Daarom ga ik ook niet tegen heug en meug een vette maaltijd opeten, als ik aan de helft van het bord genoeg heb. Wellicht als het een kleinere portie was geweest, had ik minder genomen, maar doorgaans krijg je in een restaurant maar een formaat.
Jouw probleem, niet het hare.

quote:
Bovendien, het is ook niet zo dat als ik het niet op eet, het voedsel anders naar hongerige kindertjes in Afrika gaat. Het voedsel verdwijnt of in mijn maag, waar het aanzet tot vet, of bij het afval, waar niemand er last van heeft.
En dat is dus precies het probleem, dat het dan in het afval verdwijnt. Dat jij dat niet ziet zegt meer over jou, dan over het grietje dat daar iets aan wil doen door die overblijfselen zelf op te eten en zodoende een stuk effectiever met jullie voedsel omgaat.
pi_143704759
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Moet ze toch helemaal zelf weten? Wie ben jij om daar over te oordelen?
Zelf wenst ze ook af te vallen, maar realiseert zich simpelweg niet dat de hele dag door pizza eten contraproductief werkt. Daarnaast is het voor mij frustrerend omdat ze bij mij klaagt dat het haar niet lukt om af te vallen, en ik vervolgens alleen maar lijdzaam kan toekijken hoe er vanaf 9 uur 's morgens alleen maar pizza in haar mond verdwijnt.

quote:
[..]

Jouw probleem, niet het hare.
Exact, maar dat betekend nog niet dat ik mezelf dik moet gaan eten, omdat restaurants nou eenmaal maaltijden in porties voeren waar een weeshuis van kan eten. Bovendien dwing ik haar niet om dan maar mijn portie mee te nemen.

quote:
[..]

En dat is dus precies het probleem, dat het dan in het afval verdwijnt. Dat jij dat niet ziet zegt meer over jou, dan over het grietje dat daar iets aan wil doen door die overblijfselen zelf op te eten en zodoende een stuk effectiever met jullie voedsel omgaat.
Wat is daar het toegevoegde nut van?

Mijn utility is gemaximaliseerd bij het eten van een halve pizza. Daarna zijn er drie opties:
1) Ik ga mezelf volproppen met een pizza die ik niet meer hoef, waar ik bovendien ook nog eens dik van word (Dubbel negatief nut).
2) Zij neemt mijn pizza over. Heeft wellicht nut van de smaak, nut van het feit dat het haar een goed gevoel geeft dat die pizza van het afval gered is, maar het lange termijn effect hiervan op haar gezondheid is juist negatief.
3) Pizza word afgeserveerd en verdwijnt bij het afval. Mijn nut blijft op zijn maximale niveau en niemand lijd schade van het feit dat de pizza bij het afval ligt.

Als het aan mij had gelegen, was het de derde optie geworden...
pi_143704798
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:09 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

Zelf wenst ze ook af te vallen, maar realiseert zich simpelweg niet dat de hele dag door pizza eten contraproductief werkt. Daarnaast is het voor mij frustrerend omdat ze bij mij klaagt dat het haar niet lukt om af te vallen, en ik vervolgens alleen maar lijdzaam kan toekijken hoe er vanaf 9 uur 's morgens alleen maar pizza in haar mond verdwijnt.

[..]

Exact, maar dat betekend nog niet dat ik mezelf dik moet gaan eten, omdat restaurants nou eenmaal maaltijden in porties voeren waar een weeshuis van kan eten. Bovendien dwing ik haar niet om dan maar mijn portie mee te nemen.

[..]

Mijn utility is gemaximaliseerd bij het eten van een halve pizza. Daarna zijn er drie opties:
1) Ik ga mezelf volproppen met een pizza die ik niet meer hoef, waar ik bovendien ook nog eens dik van word (Dubbel negatief nut).
2) Zij neemt mijn pizza over. Heeft wellicht nut van de smaak, nut van het feit dat het haar een goed gevoel geeft dat die pizza van het afval gered is, maar het lange termijn effect hiervan op haar gezondheid is juist negatief.
3) Pizza word afgeserveerd en verdwijnt bij het afval. Mijn nut blijft op zijn maximale niveau en niemand lijd schade van het feit dat de pizza bij het afval ligt.

Of je bestelt met zijn 2en, 1 pizza?

Simpele ziel ...
pi_143704976
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Of je bestelt met zijn 2en, 1 pizza?

Simpele ziel ...
Je zit in een restaurant... dan staat het wel erg sneu om met z'n tweeën een bord te delen. We zijn niet arm of zo...

Daarnaast, je weet ook niet hoeveel honger je hebt, voor het zelfde geld vulde de pizza totaal niet en had ik hem helemaal op gegeten, deed ik vroeger (toen ik ook nog 108 kilo woog) gemakkelijk!

Bovendien wil je vaak toch een andere topping. En bij een bord pasta gaat delen ook een beetje lastig worden.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:18:20 #34
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_143705109
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:13 schreef housesoftheholy het volgende:
Ik weet niet of dit de manier bij uitstek is om het tegen te gaan, maar we verspillen inderdaad enorm veel voedsel.
Maar niet getreurd, we verspillen tegenwoordig ook veel water met dat ice bucket gedoe.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:21:24 #35
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_143705222
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:09 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik gok dat zij niet de meest intelligente persoon op aarde is. Klopt dit?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:22:00 #36
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_143705243
We hebben net met 500 man worstebroodjes gegeten.

Uiteraard is er nog een hoop over.

Hebben? :)
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_143705465
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:18 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Maar niet getreurd, we verspillen tegenwoordig ook veel water met dat ice bucket gedoe.
Waarom zou dat voor mij een troost zijn?
wat kijk jij
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:29:34 #38
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_143705521
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:28 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Waarom zou dat voor mij een troost zijn?
Omdat dat de voedselverspilling een beetje compenseert.
pi_143705673
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:29 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Omdat dat de voedselverspilling een beetje compenseert.
Lul toch niet zo'n onzin.
wat kijk jij
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:36:01 #40
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_143705788
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:33 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Lul toch niet zo'n onzin.
Is het niet zo dan?
pi_143705886
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:36 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Is het niet zo dan?
Misschien wel. Misschien begrijp ik niet zo goed het punt dat je probeert te maken.
wat kijk jij
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:38:58 #42
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143705914
wat haat je op pizza dan homo
pi_143706160
gewoon lekker neuken
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')