Jep, overstappen op den duur lijkt me geen probleem, lijkt me simpelweg aardig voor de ervaring, een jaar of 2 - 3. Gewoon solliciteren dus. Weinig vacatures tot op heden waar ik wat mee kan (of ze zoeken medewerkers met dezelfde nationaliteit als waar ze vandaan komen en geen Nederlanders).quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:21 schreef Thvd het volgende:
Een vriend van mij is 'gewoon Nederlands' en werkt op een buitenlandse ambassade in Nederland. Hij is gewoon binnengekomen door te solliciteren en de selectieprocedure te doorlopen.
Hij is attaché, maar zonder diplomatieke status, dus als ondersteunend personeel. De diplomatieke posten zijn volgens hem niet bereikbaar als je uit het gastland komt. Daardoor zijn doorgroeimogelijkheden ook beperkt en zul je moeten overstappen na enige tijd (naar Buza of een Nederlandse ambassade in het buitenland).
Die vriend van mij heeft ook veel moeten solliciteren. Dergelijke functies zijn immers erg in trek. Kijk voor de aardigheid eens hoeveel aanmeldingen er voor de beperkte ruimte in het diplomatenklasje zijn. Je moet het geluk hebben dat je net de juiste personen treft bij zo'n gesprek.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:12 schreef Skv het volgende:
[..]
Jep, overstappen op den duur lijkt me geen probleem, lijkt me simpelweg aardig voor de ervaring, een jaar of 2 - 3. Gewoon solliciteren dus. Weinig vacatures tot op heden waar ik wat mee kan (of ze zoeken medewerkers met dezelfde nationaliteit als waar ze vandaan komen en geen Nederlanders).
Dat was een afstudeeropdracht dus ben in stageverband in dienst geweest bij BuZa. Heb al contact opgenomen met de ambassade van dat land in NL, maar die nemen enkel staff aan uit hun eigen land.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:17 schreef Thvd het volgende:
[..]
Die vriend van mij heeft ook veel moeten solliciteren. Dergelijke functies zijn immers erg in trek. Kijk voor de aardigheid eens hoeveel aanmeldingen er voor de beperkte ruimte in het diplomatenklasje zijn. Je moet het geluk hebben dat je net de juiste personen treft bij zo'n gesprek.
Overigens: je hebt gewerkt op een ambassade in het buitenland, kun je zo niet via via binnenkomen ergens? Zeker bij dergelijke functie lijkt mij dat 'the way to go'.
Zoals gezegd, die vriend van mij heeft ook veel moeten solliciteren. Ook in jouw sector liggen de banen nu eenmaal niet voor het oprapen... Die aanbevelingsbrief zou ik zeker meesturen, dat kan immers enkel in je voordeel werken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:19 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat was een afstudeeropdracht dus ben in stageverband in dienst geweest bij BuZa. Heb al contact opgenomen met de ambassade van dat land in NL, maar die nemen enkel staff aan uit hun eigen land.![]()
Ik wil graag vanuit NL werken en niet voor vier jaar naar het buitenland moeten verhuizen (en eerst de diplomatenklas door moeten, het trekt me wel voor tijdelijk maar niet op lange termijn). Heb wel een aanbevelingsbrief van de ambassade bedenk ik me nu, wellicht dat die handig is om eens mee te sturen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |