abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143694000
Goedemorgen allen!

Bij mijn eerste baantje werkte een meisje en dat meisje woonde samen met haar vriend. Ze ging echter al 10 maanden vreemd met iemand van kantoor. Ze hadden een relatie en ze gingen vaak na werktijd samen nog even ergens heen.

Natuurlijk moet ik me hier niet mee bemoeien, maar kom op. Als je samenwoont met een jongen met wie je jarenlang verkering hebt en je hebt er al bijna een jaar een minnaar naast, waar ben je dan mee bezig? De knul met wie ze vreemdging was bevriend met een collega met wie ik weer goed kon opschieten dus de verhalen sijpelden altijd wel door. Dat ze na werktijd naar een parkje reden voor seks, dat ze in motels verbleven en ga zo maar door.

In een dronken bui vreemdgaan vind ik ook een rotstreek, maar dat kan ik me nog enigszins voorstellen. Mensen die echter al maandenlang een geheime relatie hebben (het hele kantoor wist ervan, alleen haar vriend blijkbaar niet) besodemieteren de boel willens en wetens.

Ik kan me niet voorstellen dat ik zoiets ooit zou doen, een relatie is een relatie, maar ik meen een trend waar te nemen waarbij ik zie dat steeds minder mensen tegenwoordig waarde hechten aan een relatie. Ook bij mijn huidige baan werkt er een meisje dat langdurig heeft geflirt met een collega van me. Mijn collega vertelde haar dat hij niet geïnteresseerd is in vriendschap alleen en ze zei dat ze al een vriend heeft, maar dat ze gewoon moeten kijken hoe het loopt. Ze gaf dus expliciet aan dat ze wel verder wilde flirten. Uiteindelijk heeft de jongen het afgekapt, omdat zij geen duidelijkheid gaf. Ben je lekker mee, met zo'n vriendin, denk ik dan.

Gaan mensen tegenwoordig sneller vreemd in onze hedendaagse consumptiemaatschappij?
Copthorne 2.0
pi_143694236
Briefje naar die vriend toesturen met bewijzen dat ze vreemd gaat. Dat zal iedere kerel kunnen waarderen.

Fuck die hoer.
pi_143694273
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:52 schreef Copthorne het volgende:

Gaan mensen tegenwoordig sneller vreemd in onze hedendaagse consumptiemaatschappij?
Denk het niet. Mogelijk zijn mensen er meer open over, maar dat het sneller/meer voorkomt geloof ik niet.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_143694291
Miss weet haar partner het? Open relatie?
Make my day!
pi_143694302
Denk dat vreemdgaan van alle tijden is. Denk wel dat het netwerk van mensen steeds groter wordt. Dus je kent meer mensen waarmee je vreemd zou kunnen gaan.
pi_143694535
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:10 schreef Eyip het volgende:
Briefje naar die vriend toesturen met bewijzen dat ze vreemd gaat. Dat zal iedere kerel kunnen waarderen.

Fuck die hoer.
Dit.

Je helpt hem er mee.
pi_143694642
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:12 schreef Messina het volgende:

[..]

Denk het niet. Mogelijk zijn mensen er meer open over, maar dat het sneller/meer voorkomt geloof ik niet.
Door de sociale contacten die je via internet op kan doen is het wel makkelijker, je kan meer en makkelijker mensen leren kennen die ook nog eens dezelfde interesses hebben.

Echter vreemdgaan met collega's zoals uit het verhaal van TS is van alle tijden. Meestal hoor je dit echter over mannen en minder over vrouwen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143694651
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:27 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Dit.

Je helpt hem er mee.
Nee hoor.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:48:23 #9
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_143694849
Waar bemoei je je mee. Het houdt je allemaal wel erg bezig he.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_143694939
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:36 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Nee hoor.
Jij zou het niet willen weten als jouw vrouw/vriendin al maanden wordt geneukt door een andere man?
pi_143694972
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:53 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Jij zou het niet willen weten als jouw vrouw/vriendin al maanden wordt geneukt door een andere man?
Dat is een vraag waar ik niet zonder meer "ja" op kan antwoorden.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:02:47 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_143695150
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:53 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik zou zoiets niet van een vage bekende ofzo hoeven horen. Ook niet van vrienden trouwens. Zijn mijn zaken, wie weet wat voor 'n afspraken er gemaakt zijn. Bemoei je lekker met je eigen zaken daar hebben de meeste mensen het al moeilijk genoeg mee.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_143696317
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:48 schreef fathank het volgende:
Waar bemoei je je mee. Het houdt je allemaal wel erg bezig he.
Behoorlijk ja.
Copthorne 2.0
pi_143696368
quote:

[..]

Dit.

Je helpt hem er mee.
Lang niet iedereen zit daarop te wachten hoor :D
compact en kleverig.
pi_143696730
quote:

[..]

Dit.

Je helpt hem er mee.
Ik ken die hele gast niet. Bovendien kun je sommige dingen beter niet weten volgens mij.
Copthorne 2.0
pi_143696863
Overigens begrijp ik het ook niet.

Ik vind een paar weken/maanden al lang eigenlijk.
compact en kleverig.
pi_143696964
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens begrijp ik het ook niet.

Ik vind een paar weken/maanden al lang eigenlijk.
Het gaat mij om de kwaadaardigheid van het bedrog.

In een dronken bui vreemdgaan vind ik al not done, maar dat vind ik tot op zekere hoogte nog wel vergeeflijk. Maar maandenlang je partner, met wie je nota bene samenwoont, bedriegen is behoorlijk erg en egoïstisch.
Copthorne 2.0
pi_143697173
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:13 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Het gaat mij om de kwaadaardigheid van het bedrog.

In een dronken bui vreemdgaan vind ik al not done, maar dat vind ik tot op zekere hoogte nog wel vergeeflijk. Maar maandenlang je partner, met wie je nota bene samenwoont, bedriegen is behoorlijk erg en egoïstisch.
In die gevallen zijn er wel vaak gevoelens en verwarring natuurlijk. Dat is wat dat betreft heel anders dan 'gewoon' seks.

Als je verliefd wordt op een ander en niet weet wat je ermee moet/wil, is dat iets wat mensen over het algemeen alleen proberen op te lossen, dat gaat vaak mis, daarbij heb je je partner volgens mij nodig.
Maar die wil je niet kwetsen, dus houd je je mond en 'groei je uit elkaar', waardoor de ander juist weer aantrekkelijker is.
Het is lastiger wanneer er gevoelens bij komen kijken.
compact en kleverig.
pi_143697356
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:52 schreef Copthorne het volgende:

Of het vaker gebeurt weet ik niet. Wat mij wel opvalt (o.a. op dit forum) is dat men het veel rationeler is gaan bekijken. Veel meer in termen van 'hoeveel is de relatie me waard', 'hoe groot is de kans dat je ontdekt wordt', 'is die ander niet leuker' etc. in plaats van zich bezig te houden met het principiele bezwaar van vreemdgaan en het niet bezig houden met momentopnames binnen een relatie. Ik heb hem al vaker hier gequote, maar Zygmunt Bauman heeft dit in Liquid Love uitstekend beschreven.

Ik vind overigens dat je het in zo'n geval gewoon aan die jongen moet vertellen. De laffe argumenten over ' waar bemoei je je mee' en 'misschien is het wel beter als ze het niet weten' vind ik onzinnig: als jij het belangrijk zou vinden om zoiets te weten als het jou zou overkomen kan je het gewoon aan diegene vertellen. Dan is het vervolgens aan hen om te beslissen wat ze doen. Wat ik overigens wel zou doen (heb ik zelf ook een keer eerder gedaan met een meisje waarvan ik wist dat ze vreemdging) is het eerst aan haar voorleggen. Als in: als jij het niet aan je vriend vertelt dan doe ik het. Krijg je waarschijnlijk op kantoor geen leuke sfeer van, maar daar heeft ze het toch echt zelf naar gemaakt.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_143697431
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:27 schreef keste010 het volgende:

[..]

Of het vaker gebeurt weet ik niet. Wat mij wel opvalt (o.a. op dit forum) is dat men het veel rationeler is gaan bekijken. Veel meer in termen van 'hoeveel is de relatie me waard', 'hoe groot is de kans dat je ontdekt wordt', 'is die ander niet leuker' etc. in plaats van zich bezig te houden met het principiele bezwaar van vreemdgaan en het niet bezig houden met momentopnames binnen een relatie. Ik heb hem al vaker hier gequote, maar Zygmunt Bauman heeft dit in Liquid Love uitstekend beschreven.

Ik vind overigens dat je het in zo'n geval gewoon aan die jongen moet vertellen. De laffe argumenten over ' waar bemoei je je mee' en 'misschien is het wel beter als ze het niet weten' vind ik onzinnig: als jij het belangrijk zou vinden om zoiets te weten als het jou zou overkomen kan je het gewoon aan diegene vertellen. Dan is het vervolgens aan hen om te beslissen wat ze doen. Wat ik overigens wel zou doen (heb ik zelf ook een keer eerder gedaan met een meisje waarvan ik wist dat ze vreemdging) is het eerst aan haar voorleggen. Als in: als jij het niet aan je vriend vertelt dan doe ik het. Krijg je waarschijnlijk op kantoor geen leuke sfeer van, maar daar heeft ze het toch echt zelf naar gemaakt.
En als je dat niet vindt, zeg je dus niets.
compact en kleverig.
pi_143697454
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Precies. Maar ik maak uit de OP op dat TS het wel belangrijk vindt, dus daarom zeker doen!
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_143697589
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:13 schreef agter het volgende:
Miss weet haar partner het? Open relatie?
Zou kunnen, maar als ts het aan die jongen wil melden, dan moet ie dat maar gewoon doen.
Ik zie het probleem niet door het wel aan hem te vertellen.
pi_143697674
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Waarom niet?
pi_143697746
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:27 schreef keste010 het volgende:

[..]

Met het eerste wat je schrijft ben ik het volledig eens, ik heb er eigenlijk geen woord aan toe te voegen. Het lijkt mij bovendien belangrijk dat je een team bent als partners en dat je elkaar 100% kunt vertrouwen. Als ik om mij heen kijk, dan begin ik me af te vragen of dit anno 2014 nog realistisch is. Iedere relatie lijkt kwetsbaar, omdat mensen meer met zichzelf bezig zijn dan met elkaar. Het lijkt wel alsof een partner tegenwoordig zo ingeruild kan worden voor een ander.

Met het tweede gedeelte ben ik het niet eens. Ik zou me nooit geroepen voelen om een oplossing te zoeken in de privéperikelen van een collega. Ik zou dat enkel bij vrienden doen, heel voorzichtig, en ook alleen als ik beide partners goed ken.
Copthorne 2.0
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:42:21 #25
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_143697811
Een relatie is in de hedendaagse westerse cultuur niet meer heilig. En dat lijkt me goed.

Als man kun je zonder vrouw want een moderne man kan koken, poetsen, wassen en strijken.

Als vrouw kun je zonder man, want je kunt werken. En jagen hoeft niet meer want er zijn winkels en bescherming is ook niet meer nodig.

Relatie is meer voor het gezelschap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')