Ow, TS, morgen zal het vrede zijn!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:38 schreef banapples het volgende:
Ik heb ooit eens gehoord dat er morgen vrede zal zijn. Ene Marco B. zei dat.
Want zodra we religie afschaffen verdwijnt ook de behoefte aan macht en bezit. Oh en schaarste is natuurlijk ook opgelost.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:43 schreef scoober het volgende:
Zolang er religie bestaat zal er oorlog zijn... helaas
dat heb je goed begrepen knul, bravoquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:44 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Want zodra we religie afschaffen verdwijnt ook de behoefte aan macht en bezit. Oh en schaarste is natuurlijk ook opgelost.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:42 schreef Goejedag het volgende:
[..]
Ow, TS, morgen zal het vrede zijn!
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:14 schreef VarkensHart het volgende:
Vol met oorlogen, gaza Irak Syrië Amsterdam West. Oekraïne.
Wanneer stopt het
Nooit. Oorlogen zijn een gevolg van ambitie van de mens, en die ambitie is de grote drijfveer achter de meeste goede en slechte ontwikkelingen. Om oorlogen te stoppen zul je die ambitie uit de menselijke mentaliteit moeten verwijderen, maar dan kun je ook elke positieve ontwikkelingen op (medisch-)wetenschappelijk gebied vergeten, en zakken we langzaam terug naar de oertijd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:14 schreef VarkensHart het volgende:
Vol met oorlogen, gaza Irak Syrië Amsterdam West. Oekraïne.
Wanneer stopt het
Mee eens.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 09:13 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Nooit. Oorlogen zijn een gevolg van ambitie van de mens, en die ambitie is de grote drijfveer achter de meeste goede en slechte ontwikkelingen.
Niet mee eens. Ambitie zoals wij dat kennen komt waarschijnlijk voort uit onze evolutionaire drang te overleven en voort te planten, waarbij de genen die het meest dichtbij ziten voorang krijgen. Hierdoor is het heel erg gericht op het als individu als beste ergens uitkomen en je familie te beschermen. Hoe meer concurrentie en dreiging, hoe harder je moet werken en/of strijden.quote:Om oorlogen te stoppen zul je die ambitie uit de menselijke mentaliteit moeten verwijderen, maar dan kun je ook elke positieve ontwikkelingen op (medisch-)wetenschappelijk gebied vergeten, en zakken we langzaam terug naar de oertijd.
Je bent het dus, voor de mens in ieder geval, ergens toch wel met me eens.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 09:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Niet mee eens. Ambitie zoals wij dat kennen komt waarschijnlijk voort uit onze evolutionaire drang te overleven en voort te planten, waarbij de genen die het meest dichtbij ziten voorang krijgen. Hierdoor is het heel erg gericht op het als individu als beste ergens uitkomen en je familie te beschermen. Hoe meer concurrentie en dreiging, hoe harder je moet werken en/of strijden.
:
Dit alles maakt m.i. echter niet dat er geen ander principe mogelijk zou zijn. Waarschijnlijk niet voor de mens, gezien de manier waarop de mens is ontstaan. Maar het lijkt me niet onmogelijk dat er wezens zijn die vooruitgang boeken zonder dat er een dreiging en concurrentiestrijd nodig is.
Graag zie ik dit onderbouwd met een bron.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:05 schreef snakelady het volgende:
Er is op dit moment minder oorlog dan enige andere tijd in de geschiedenis van de mensheid.
Het meest ideaal zou natuurlijk geen oorlog zijn.
http://www.politifact.com(...)wars-now-quite-some/quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:02 schreef VarkensHart het volgende:
[..]
Graag zie ik dit onderbouwd met een bron.
gr gr
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |