abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143698384
Zoals WRH zegt. Persoonlijk zou ik, als verkopende partij, in principe ook niet zomaar contact willen hebben met een potentiële koper.

Als ik jou was zou ik iig sowieso niet op de bonnefooi even langs gaan en aanbellen, zoals andere suggereren. Eerst even contact opnemen met de makelaar van de verkopende partij.
pi_143698572
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:26 schreef WRH het volgende:


Ik kan mij heus wel voorstellen dat een koper er behoefte aan heeft, maar als verkoper is het dus goed mogelijk dat diegene er geen behoefte aan heeft. Wat voegt het nl toe voor een verkoper?
Dus waarom zou je daar tijd insteken? Als je die tijd hebt als verkoper prima, maar als je die niet hebt, tja, dan houdt het op.
Misschien dat het de kans op verkoop aanzienlijk kan vergroten? :D

Als ik zo'n grote aankoop als een huis zou doen, zou ik uit eerste hand willen weten wat voor buurt ik terecht zou komen, bijvoorbeeld.

Als de verkopende partij mij daarin niet terwille zou zijn, is dat een groot minpunt.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_143699469
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:06 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Misschien dat het de kans op verkoop aanzienlijk kan vergroten? :D

Als ik zo'n grote aankoop als een huis zou doen, zou ik uit eerste hand willen weten wat voor buurt ik terecht zou komen, bijvoorbeeld.

Als de verkopende partij mij daarin niet terwille zou zijn, is dat een groot minpunt.
Daar heb je de verkopende partij toch niet voor nodig? Sterker nog, als er iedere avond hangjongeren op een pleintje zitten achter je huis zitten, dan denk ik niet dat verkopende partij dat zegt. Als je buurt wil kennen, dan kan je beter op een paar verschillende tijdstippen eens door de wijk pionieren.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:42:16 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143699676
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:06 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Misschien dat het de kans op verkoop aanzienlijk kan vergroten? :D

Als ik zo'n grote aankoop als een huis zou doen, zou ik uit eerste hand willen weten wat voor buurt ik terecht zou komen, bijvoorbeeld.

Als de verkopende partij mij daarin niet terwille zou zijn, is dat een groot minpunt.
Ik mag toch hopen dat je weet in wat voor buurt je terecht gaat komen als je jezelf al als koper ziet.
Daarbij denk ik niet dat de verkoper degene is die die vraag voor je gaat beantwoorden als er eea mis is met de buurt, of denk je werkelijk dat de verkoper zegt "het is een kutbuurt, drie huizen verderop is een daklozenopvang en aan de overkant hebben ze vorige week een wietplantage opgerold" alvorens de onderhandelingen met je aan te gaan?

Je hebt verder nooit meer met wat de verkoper te maken, en de verkoper heeft nooit meer wat met jouw te maken, het zijn geen potentiële nieuwe vrienden ofzo, dat zijn je nieuwe buren, die moet je keuren voor je koopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143699778
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:35 schreef EenzameFietser het volgende:

[..]

Daar heb je de verkopende partij toch niet voor nodig? Sterker nog, als er iedere avond hangjongeren op een pleintje zitten achter je huis zitten, dan denk ik niet dat verkopende partij dat zegt. Als je buurt wil kennen, dan kan je beter op een paar verschillende tijdstippen eens door de wijk pionieren.
Dat laatste zou ik zeker ook doen. Maar zo'n voorbeeld van hierboven, dat een verkopende partij alleen contact via de makelaar wil, aan zulke mensen zou ik niet graag mijn geld geven :)
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:54:37 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143700055
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:46 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Dat laatste zou ik zeker ook doen. Maar zo'n voorbeeld van hierboven, dat een verkopende partij alleen contact via de makelaar wil, aan zulke mensen zou ik niet graag mijn geld geven :)
Je koopt een huis, wat boeit het aan wie je het geld geeft?? De liefste verkoper? De verkoper heeft de makelaar ingehuurd om dat werk voor hem te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143700069
dat vind ik persoonlijk dan niet zo slim, om te stellen dat je je geld niet wilt uitgeven de mensen die het huis zullen verlaten.
je moet je goed bedenken wat het eigenlijk toevoegt.
verkopers kunnen aangeven dat het echt heerlijk rustig is, terwijl de potentiële koper van gezelligheid en sociale contacten houdt.
kopers kunnen aangeven dat het zo leuk is dat er een goed contact met de buurkinderen is terwijl de potentiële koper een hekel aan kinderen heeft en er niet aanmoet denken dat die zomaar te pas en te onpas het huis in kunnen lopen.
kopers kunnen aangeven dat ze met bloed, zweet en tranen die prachtige delfstblauwe tegeltjes in de keuken stuk voor stuk hebben opgeplakt terwijl de koper ze er bij de eerste bezichtiging al wil af slopen en vervangen voor moderne grote witte tegels.

ik denk dat je dan de aankoop van een huis iets te emotioneel neemt.
ik als verkopende partij heb nooit de behoefte gevoeld om rechtstreeks te communiceren met een potentiële koper en ik heb daar nooit last van gehad. als koper heb ik die behoefte ook nooit gevoeld, lekker boeiend wat een verkopende partij van zijn huis of omgeving vindt. ik ken de persoon niet dus waarom zou zijn mening of smaak er toe doen?

ik vind het persoonlijk eigenlijk best dom als je je bij zoiets als de aankoop van een huis laat sturen door wel of geen contact met en de mening van de vertrekkende partij die er dus niet toe doet.
je koopt een huis, op een locatie.
je koopt geen inrichting of een emotionele waarde van een vorige bewoner.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_143700316
Wat ik bedoel is dat ik de kans niet uitsluit dat welwillende verkopers, al dan niet onbewust, het makkelijker met mij zouden hebben in de onderhandelingen. :)
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_143700421
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:02 schreef Neuroscience het volgende:
Wat ik bedoel is dat ik de kans niet uitsluit dat welwillende verkopers, al dan niet onbewust, het makkelijker met mij zouden hebben in de onderhandelingen. :)
vind ik niet slim, maar goed, dat is zoals gezegd een persoonlijke mening.
als ik een leuk huis zie dat ik zou willen kopen dan boeit het mij echt niet wat voor mensen dat huis zullen verlaten en je dus de rest van je leven na de overdracht nooit meer zult zien.
die kun je toch niet echt betrekken in het aankoop proces van een huis?

als ik in een winkel sta en een broek past niet dan koop ik 'm echt niet, alleen omdat de verkoopster zo ontzettend leuk is.
of omgekeerd, een geweldig uniek, laatste in zijn soort, paar schoenen laten lopen omdat de verkoopster niet aardig doet?
ik snap dat niet goed.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_143701056
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:06 schreef WRH het volgende:

[..]

vind ik niet slim, maar goed, dat is zoals gezegd een persoonlijke mening.
als ik een leuk huis zie dat ik zou willen kopen dan boeit het mij echt niet wat voor mensen dat huis zullen verlaten en je dus de rest van je leven na de overdracht nooit meer zult zien.
die kun je toch niet echt betrekken in het aankoop proces van een huis?
Ik heb het toch ook niet over de politieke voorkeur van de verkoper. Ik heb het over een goede relatie tussen ver -en aankoper zodat de onderhandelingen soepel verlopen. Als een potentiële koper mij zou willen ontmoeten ga ik dat niet afwijzen. Wie weet komt een ontmoeting de verkoop ten goede.

quote:
als ik in een winkel sta en een broek past niet dan koop ik 'm echt niet, alleen omdat de verkoopster zo ontzettend leuk is.
of omgekeerd, een geweldig uniek, laatste in zijn soort, paar schoenen laten lopen omdat de verkoopster niet aardig doet?
ik snap dat niet goed.
Als verkopende partij is het wel aan te bevelen aardig te doen.

Na nog wat beter nagedacht te hebben denk ik dat in mijn hoofd beredeneerde vanuit de verkoper, maar opschreef als kopende partij. Sorry voor de verwarring :@
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:41:52 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143703770
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:02 schreef Neuroscience het volgende:
Wat ik bedoel is dat ik de kans niet uitsluit dat welwillende verkopers, al dan niet onbewust, het makkelijker met mij zouden hebben in de onderhandelingen. :)
Dat denk ik namelijk ook. Ik denk dat zeker iemand die heel lang in een huis gewoond heeft en het zelf gebouwd heeft wel degelijk wil dat zijn huis 'goed terecht' komt, en dat dit ook een rol kan spelen in de onderhandelingen.

Een paar jaar terug was er zo'n reclame van een ouder echtpaar dat zijn huis ging verkopen aan een yuppenstel uit de Randstad. Die kraakten dat huis helemaal af en riepen wat allemaal tegen de vlakte moest. Op het laatst zag je dan dat oudere echtpaar het 'te koop'-bordje uit de tuin halen.
The End Times are wild
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:44:32 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143703864
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:06 schreef WRH het volgende:

[..]

vind ik niet slim, maar goed, dat is zoals gezegd een persoonlijke mening.
als ik een leuk huis zie dat ik zou willen kopen dan boeit het mij echt niet wat voor mensen dat huis zullen verlaten en je dus de rest van je leven na de overdracht nooit meer zult zien.
die kun je toch niet echt betrekken in het aankoop proces van een huis?

als ik in een winkel sta en een broek past niet dan koop ik 'm echt niet, alleen omdat de verkoopster zo ontzettend leuk is.
of omgekeerd, een geweldig uniek, laatste in zijn soort, paar schoenen laten lopen omdat de verkoopster niet aardig doet?
ik snap dat niet goed.
Ik denk dat de persoonlijke relatie met de verkoopster, hoe kort zij ook is, wel degelijk van invloed is op je koopgedrag. Heel veel zaken zijn juist emotie. Ik doe eigenlijk nooit zaken met mensen voordat ik ze ken. Ook op mijn werk ga ik voordat ik met iemand ga samenwerken oid eerst een uurtje investeren om die persoon te leren kennen.

Misschien is het ook wel een verschil tussen de regio's in Nederland. In het zuiden zijn ze sowieso meer van relatie. Het valt mij op dat wanneer ik zaken moet doen met mensen uit het Noorden van het land, dat die meteen ter zake komen, zonder eerst koffie te drinken. (Ook komen ze al om 10:00 uur binnen als de afspraak pas om 10:00 uur was!!)
The End Times are wild
pi_143707228
is een andere zienswijze.
ik denk dat het voor iedereen verschillend werkt. ik ben juist iemand die emoties weg laat en het puur zakelijk bekijk.
eigenlijk omdat in mijn optiek juist de emoties en persoonlijke connectie problemen kunnen veroorzaken.

om een voorbeeld te noemen: mijn ouders hebben ooit een huis gekocht waarbij ze ook heel erg op de sociale kant zaten. vonden mij te zakelijk en zijn meerdere malen bij de verkoper langs geweest.
konden het goed vinden met elkaar, hartstikke leuk, tot er een overdracht was en zo ongeveer alles wat ze overgekocht hadden er uit gesloopt was, zaken die ze niet wilden hebben waren als oude troep achtergelaten, verborgen gebreken, noem het maar op.
tja, toen was het wel even moeilijk om de boel op te lossen, dat is dus ook niet gelukt, want ja, ze waren zo aardig en ze bedoelden het allemaal vast niet zo.
als ze nu gewoon de boel zakelijk hadden aangepakt was dit geen enkel issue geweest.
zakelijk hoeft niet direct kil en koud te zijn, zakelijk is in mijn optiek gewoon helder en transparant.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')