Misschien dat het de kans op verkoop aanzienlijk kan vergroten?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:26 schreef WRH het volgende:
Ik kan mij heus wel voorstellen dat een koper er behoefte aan heeft, maar als verkoper is het dus goed mogelijk dat diegene er geen behoefte aan heeft. Wat voegt het nl toe voor een verkoper?
Dus waarom zou je daar tijd insteken? Als je die tijd hebt als verkoper prima, maar als je die niet hebt, tja, dan houdt het op.
Daar heb je de verkopende partij toch niet voor nodig? Sterker nog, als er iedere avond hangjongeren op een pleintje zitten achter je huis zitten, dan denk ik niet dat verkopende partij dat zegt. Als je buurt wil kennen, dan kan je beter op een paar verschillende tijdstippen eens door de wijk pionieren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:06 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Misschien dat het de kans op verkoop aanzienlijk kan vergroten?
Als ik zo'n grote aankoop als een huis zou doen, zou ik uit eerste hand willen weten wat voor buurt ik terecht zou komen, bijvoorbeeld.
Als de verkopende partij mij daarin niet terwille zou zijn, is dat een groot minpunt.
Ik mag toch hopen dat je weet in wat voor buurt je terecht gaat komen als je jezelf al als koper ziet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:06 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Misschien dat het de kans op verkoop aanzienlijk kan vergroten?
Als ik zo'n grote aankoop als een huis zou doen, zou ik uit eerste hand willen weten wat voor buurt ik terecht zou komen, bijvoorbeeld.
Als de verkopende partij mij daarin niet terwille zou zijn, is dat een groot minpunt.
Dat laatste zou ik zeker ook doen. Maar zo'n voorbeeld van hierboven, dat een verkopende partij alleen contact via de makelaar wil, aan zulke mensen zou ik niet graag mijn geld gevenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:35 schreef EenzameFietser het volgende:
[..]
Daar heb je de verkopende partij toch niet voor nodig? Sterker nog, als er iedere avond hangjongeren op een pleintje zitten achter je huis zitten, dan denk ik niet dat verkopende partij dat zegt. Als je buurt wil kennen, dan kan je beter op een paar verschillende tijdstippen eens door de wijk pionieren.
Je koopt een huis, wat boeit het aan wie je het geld geeft?? De liefste verkoper? De verkoper heeft de makelaar ingehuurd om dat werk voor hem te doen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:46 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik zeker ook doen. Maar zo'n voorbeeld van hierboven, dat een verkopende partij alleen contact via de makelaar wil, aan zulke mensen zou ik niet graag mijn geld geven
vind ik niet slim, maar goed, dat is zoals gezegd een persoonlijke mening.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:02 schreef Neuroscience het volgende:
Wat ik bedoel is dat ik de kans niet uitsluit dat welwillende verkopers, al dan niet onbewust, het makkelijker met mij zouden hebben in de onderhandelingen.
Ik heb het toch ook niet over de politieke voorkeur van de verkoper. Ik heb het over een goede relatie tussen ver -en aankoper zodat de onderhandelingen soepel verlopen. Als een potentiële koper mij zou willen ontmoeten ga ik dat niet afwijzen. Wie weet komt een ontmoeting de verkoop ten goede.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:06 schreef WRH het volgende:
[..]
vind ik niet slim, maar goed, dat is zoals gezegd een persoonlijke mening.
als ik een leuk huis zie dat ik zou willen kopen dan boeit het mij echt niet wat voor mensen dat huis zullen verlaten en je dus de rest van je leven na de overdracht nooit meer zult zien.
die kun je toch niet echt betrekken in het aankoop proces van een huis?
Als verkopende partij is het wel aan te bevelen aardig te doen.quote:als ik in een winkel sta en een broek past niet dan koop ik 'm echt niet, alleen omdat de verkoopster zo ontzettend leuk is.
of omgekeerd, een geweldig uniek, laatste in zijn soort, paar schoenen laten lopen omdat de verkoopster niet aardig doet?
ik snap dat niet goed.
Dat denk ik namelijk ook. Ik denk dat zeker iemand die heel lang in een huis gewoond heeft en het zelf gebouwd heeft wel degelijk wil dat zijn huis 'goed terecht' komt, en dat dit ook een rol kan spelen in de onderhandelingen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:02 schreef Neuroscience het volgende:
Wat ik bedoel is dat ik de kans niet uitsluit dat welwillende verkopers, al dan niet onbewust, het makkelijker met mij zouden hebben in de onderhandelingen.
Ik denk dat de persoonlijke relatie met de verkoopster, hoe kort zij ook is, wel degelijk van invloed is op je koopgedrag. Heel veel zaken zijn juist emotie. Ik doe eigenlijk nooit zaken met mensen voordat ik ze ken. Ook op mijn werk ga ik voordat ik met iemand ga samenwerken oid eerst een uurtje investeren om die persoon te leren kennen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:06 schreef WRH het volgende:
[..]
vind ik niet slim, maar goed, dat is zoals gezegd een persoonlijke mening.
als ik een leuk huis zie dat ik zou willen kopen dan boeit het mij echt niet wat voor mensen dat huis zullen verlaten en je dus de rest van je leven na de overdracht nooit meer zult zien.
die kun je toch niet echt betrekken in het aankoop proces van een huis?
als ik in een winkel sta en een broek past niet dan koop ik 'm echt niet, alleen omdat de verkoopster zo ontzettend leuk is.
of omgekeerd, een geweldig uniek, laatste in zijn soort, paar schoenen laten lopen omdat de verkoopster niet aardig doet?
ik snap dat niet goed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |