abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143679052
Ik lees graag mee met de topics in het K&W forum. Er komen zulke mooie rapportages voorbij. Ik ben inmiddels zelf aan het oriënteren voor een koopwoning en ik heb een twee-onder-een-kap uit 1910 op het oog. De andere helft is in 2010 al grondig verbouwd en is dit jaar binnen twee weken voor 2 ton verkocht.

De woning heeft vlak achter een schuur staan met daartussen een houten "hok". Deze verbindt de twee gedeeltes, maar zover ik kon zien zitten er geen deuren tussen. De buren hebben deze twee gedeeltes verbonden doormiddel van een aanbouw.

Ik heb met de gemeente gebeld en die gaven aan dat dit in principe vergunningsvrij kan. Ze kunnen geen bouwvergunning of -tekeningen vinden van de verbouwing van de andere helft, dus ze gingen er vanuit dat zij het ook op die manier hebben gedaan. De recentste papieren die ze konden vinden was van rioleringswerkzaamheden in 1964, toen was de woning al gesplitst.

Ik vroeg me dus af wat de mogelijkheden bij zo'n uit-/tussenbouw zijn. En dan niet zo zeer met betrekking tot vergunningen. Ik ben al een beetje aan het googlen geweest, maar alle sites hebben het maar over een uitbouw, maar dit is eigenlijk een tussenstuk tussen twee gebouwen. Waar moet ik op letten? Kan ik dit (als je een beetje handig bent) zelf doen?

[ Bericht 3% gewijzigd door WhiteJoker op 21-08-2014 20:51:52 ]
pi_143679194
Vraag je nieuwe buren even, zou ik zeggen.
pi_143679250
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:49 schreef FF_Serieus het volgende:
Vraag je nieuwe buren even, zou ik zeggen.
Die hebben het huis niet verbouwd, dus die zullen het niet weten. Bovendien heb ik het huis (nog) niet gekocht.
  Moderator vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:12:51 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_143696952
Wat wil je met die ruimte bereiken ? Moet het een verlening worden van bijvoorbeeld de keuken ? Met een paar grote tuindeuren erin ?

Je vraag in dit topic klinkt zo "vaag" :{
pi_143714715
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:12 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat wil je met die ruimte bereiken ? Moet het een verlening worden van bijvoorbeeld de keuken ? Met een paar grote tuindeuren erin ?

Je vraag in dit topic klinkt zo "vaag" :{
Haha en toch had je het juiste beeld erbij :) Het moet de woonkamer worden. De originele woonkamer is redelijk klein, en hierdoor kan de badkamer, toilet en keuken vergroot worden. Wat het idee was is dat het eigenlijk tussen de schuur en het huis inzit en de zijde twee grote tuindeuren en twee hoge ramen bevat. Hieronder staat een foto van de buren. Dat platte "vierkante" stuk is de aanbouw.

Ik heb alleen net van de makelaar te horen gekregen dat ze net de onderhandelingen met een andere partij zijn begonnen (woning staat al 4 jaar te koop). Hij zou me op de hoogte houden als deze afgebroken worden.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:43:20 #6
199124 Björn25
..............................
pi_143723579
Mooi verkooppraatje van de makelaar zodat jullie bod niet te laag wordt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')