abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 21 augustus 2014 @ 19:43:49 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_143675766




In de SBS6-realityreeks Patty's Big Fat Ibiza Wedding maken de Shownieuws-presentatrice en haar aanstaande man, architect Antoine van de Vijver, tv-kijkers deelgenoot van hun turbulente huwelijksvoorbereidingen. Wat het stel betreft mag alles worden gefilmd. 'Wij kennen geen enkele vorm van schaamte. Alleen mijn borsten blijven buiten beeld'.

Patty Brard Patty Brard (59) en Antoine van de Vijver (54), sinds 9 jaar haar levenspartner, doen er alles aan om in topconditie te zijn voor de naderende huwelijksfestiviteiten. Het van geluk stralende koppel trouwt op 15 september in hun woonplaats Amstelveen voor de Nederlandse wet, gevolgd door 10 dagen liefdesrituelen in hippiestijl op Ibiza en aansluitend een trouwceremonie op datzelfde Spaanse partyeiland. 'Het wordt fantastisch,' blikt La Brard alvast vooruit. 'Maar ongetwijfeld ook slopend. Ik ben dagelijks bijna 24 uur bezig met alle voorbereidingen. Ons huwelijk moet groots en perfect worden. Stuit ik op tegenslagen, dan schiet ik in de stress en doe geen oog meer dicht.'

Tijdens het ontbijt, waarbij deze krant gisteren mocht aanschuiven, staan bij de uitgeslapen tortelduifjes verantwoorde shakes van vers fruit en powerfood-poeders op het menu. Drankjes waarmee het stel een breed scala vitaminepreparaten wegspoelt. Na het gesprek, waarin het aanstaande echtpaar geen blad voor de mond neemt, gaat Patty een uurtje lekker zwoegen met een personal trainer. Antoine kiest voor wat ontspanning. 'Die is al in shape,' verzekert de Shownieuws-presentatrice met een ietwat jaloerse blik.

Terwijl Antoine - volgens Patty een nuchtere Zeeuw - de rust zelve is, praat de voormalig LUV-zangeres honderduit over wat zij noemt haar gevoelsmatig allereerste echte huwelijk. Ze trouwde drie keer eerder, maar blikt met gemengde gevoelens op die huwelijken terug. Antoine hoort het met een glimlach aan. Patty: 'Ik kan hem soms 'slaan', zó relaxed blijft hij onder alle omstandigheden. Heerlijk zo'n man.'

Haar eerste bruiloft, in 1979 met Ron Brandsteder had nooit mogen doorgaan, concludeert Patty met een strak gezicht. 'We waren jong en onbezonnen, dachten onze stroeve relatie een boost te kunnen geven door te trouwen. Kort voor de plechtigheid dacht ik 'hoe kan ik hier in godsnaam aan ontsnappen'. Logisch dat het naderhand stuk liep.'

Trouwpartij nummer twee (1983) was met de Italiaanse zakenman Carlo Nasi, de vader van haar inmiddels 31-jarige dochter Priscilla. 'Ik wilde bij hem in Amerika gaan wonen en moest trouwen om een verblijfsvergunning te krijgen. Een mooie bruidsjurk was niet aan de orde, omdat ik op het punt stond te bevallen. Ik droeg een wijde kaftan van zijn moeder met daaronder een rok die m'n moeder van een laken had genaaid.'

Ook huwelijk drie, in 1999 met de Groningse zanger René Muthert bleek een vergissing. 'We gaven elkaar in Las Vegas het jawoord. Ik dacht dat dat huwelijk niet geldig zou zijn in Nederland. Toen we na 5 jaar gingen scheiden bleek ik officieel getrouwd in gemeenschap van goederen. Hij eiste van alles de helft en liet beslag leggen op al mijn bezittingen. Een dure affaire was dat.'

Ze heeft van haar voorbije huwelijken een 'trouwma' opgelopen. Maar toch geeft ze medio september dolgraag andermaal haar jawoord. Waarom? Patty en Antoine, zo verklaren ze eensluidend, houden zielsveel van elkaar.

'Voor mij is het mijn eerste huwelijk,' aldus Antoine. En Patty: 'Gevoelsmatig ben ik nog nooit een echte bruid geweest. Ik beschouw dit als mijn eerste echte huwelijk. Daarnaast is het een weloverwogen stap. Als ouder wordende vrouw ben ik uitgebalanceerder dan vroeger en kan dus betere keuzes maken. Dat wil overigens niet zeggen dat mijn leven door dat ruimere bewustzijn perfect is. Er blijven dingen die niet leuk zijn. Zoals mijn hoogbejaarde ouders die te broos zijn om ons huwelijk bij te wonen. Of mijn dochter die er vermoedelijk niet bij zal zijn.'' Ze ziet Priscilla al een paar jaar niet meer wegens meningsverschillen tussen moeder en dochter.

'Een hereniging op mijn huwelijk is niet aan de orde. Ze houdt immers niet van camera's. Ik heb daar vrede mee. Maar mijn voordeur staat altijd voor haar open. Dat weet ze.' Ook Antoine's ouders zijn er niet bij. 'Die zijn helaas te jong overleden,' aldus Antoine. 'Nu ik ga trouwen, denk ik vaker dan ooit aan ze. En realiseer ik me hoe belangrijk het is om het leven en geluk te vieren. Het menselijk bestaan kan sneller voorbij zijn dan je wil.'

In de nieuwe, 8-delige SBS6-realityreeks Patty's Big Fat Ibiza Wedding, schreeuwen ze hun geluk van de daken. En heel Nederland mag dat zien en horen. Heel even hebben de twee overwogen de trouwerij klein te houden, op Bali met z'n tweeën. Maar dat idee ging al snel overboord. Patty: 'Ik wil iedereen die ons lief is erbij hebben. En een groot feest, Want zo'n party heb ik nooit meegemaakt bij mijn vorige huwelijken.' Antoine knikt instemmend: 'Patty is ook geen vrouw voor klein of middelmatig. Dus daarom gaan we nu maar helemaal los.'

Zijn aanstaande vrouw vindt zichzelf inmiddels een 'licht hysterische bridezilla'. 'Ik ben een gigantische controlfreak die wil dat alles perect is op dé dag.' Wie denkt dat alles al is voorbereid, heeft het mis. Patty: 'Mijn vriend en collega Kees Tol zou als buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand ons huwelijk in Amstelveen voltrekken. Maar de gemeente blijkt 4 maanden nodig te hebben om dat in orde te maken.

Zijn aandeel is dus nog onzeker. Ik zet alles op alles om het door te laten gaan.' Gerard Joling leidt de ceremonie op Ibiza: een moment dat volgt op een verblijf van ongeveer een week op een landgoed aldaar. 'We gaan daar met twintig vrienden zitten en dingen doen waar de symboliek en romantiek vanaf druipt. Er komen boeddhistische monniken langs, we doen gezamenlijk een zweethutsessie, een ordinaire karaoke-avond en zullen los gaan tijdens een hippiebingo. Zo vieren we ons geluk. Dat wordt knallen met onze dierbaren. En inderdaad, alles wordt gefilmd. Maar niet alles. Borsten en blote konten blijven buiten beeld. Een knellend corset is de grens. Het wordt het ultieme document voor later. Een bewegende herinnering aan een prachtig moment met Antoine en ik in de hoofdrol.'

Hun huwelijksreis, die volgt op het Ibiza-spektakel, wordt, zoals de vlag er nu bij hangt, niet geregistreerd. 'Dat wordt een trip voor Patty en Antoine inclusief hoe dan ook onze schattige hondjes: onze kinderen.'' Ze overwegen een campertrektocht door Amerika, als de diertjes tenminste meemogen. 'Ik ben nu al zenuwachtig of dat gaat lukken. Behalve de taart, jurk, bloemen, bruidsmeisjes, tafelschikkingen en gastenlijsten is dat weer zo'n dingetje voor een paar momentjes onbalans. Maar het zijn geen zaken waardoor ik me uit het veld laat slaan. Want wat er ook gebeurt: mijn allerlaatste huwelijk gaat hoe dan ook door.'



Peter Jan Rens en zijn Virginia van Eck hebben een roerige tijd achter de rug. Vorige maand bevestigde de brunette aan RTL Boulevard dat de twee uit elkaar zijn, maar nu is alles weer koek en ei. Voor onze camera lichten ze een tipje van de sluier op over hun aanstaande huwelijk.

"Ik hou van haar en van Djelisa", begint meneer Kaktus. "We zijn wel een apart stel en ach, als ze weg wil gaan dan houd ik haar toch wel tegen", vervolgt hij met een grijns.

De torteltjes willen op 10 oktober in het huwelijksbootje stappen, maar hoe de dag eruit komt te zien is nog één groot vraagteken. "Ik zou het liefst een concert willen met de Golden Earring en Ali B, maar dat zit er volgens mij niet in", vermoedt Peter Jan. "Ja dag, dat doet hij maar een volgende keer", zegt Virginia resoluut.

In juni verwelkomden de 63-jarige presentator en de 20-jarige Virginia hun dochter Djelisa. Virginia heeft al een 7-jarig zoontje uit een eerdere relatie, Peter Jan heeft een dochter van 33 jaar.



:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:59:25 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_143676654
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')