abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143654068
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het probleem is ook dat als een moslim terroristengroepering een aanslag doet ze het meteen goed doen, wat dus voor meer doden en gewonden zorgt.
Weet je, de vraag die jij stelde (waarom ze dan niet meelopen in demonstraties tegen IS), komt een beetje alla Bush over: you are either for, or against us. Oorlogsretoriek.
De meeste mensen willen geen oorlog, leven gewoon hun leven. Of ze nu Christen of Moslim zijn.
Make my day!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 01:57:17 #177
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143654111
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:53 schreef agter het volgende:

[..]

Weet je, de vraag die jij stelde (waarom ze dan niet meelopen in demonstraties tegen IS), komt een beetje alla Bush over: you are either for, or against us. Oorlogsretoriek.
De meeste mensen willen geen oorlog, leven gewoon hun leven. Of ze nu Christen of Moslim zijn.
Dat was ik niet toch? Ik ben het helemaal met jou eens. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143654116
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:53 schreef agter het volgende:

[..]

Klopt. Maar als er oorlog is krijg je toch sneller het gevoel dat je moet kiezen: voor of tegen. Al helemaal als er een groepering de baas is die zorgt dat de informatie die je krijgt niet objectief is (zoals b.v. bij Hamas in Gaza).
pi_143654138
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat was ik niet toch? Ik ben het helemaal met jou eens. ;)
Hè, ja sorry. Je hebt helemaal gelijk!
Make my day!
pi_143654147
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:57 schreef erik013 het volgende:

[..]

Klopt. Maar als er oorlog is krijg je toch sneller het gevoel dat je moet kiezen: voor of tegen. Al helemaal als er een groepering de baas is die zorgt dat de informatie die je krijgt niet objectief is (zoals b.v. bij Hamas in Gaza).
En dat speelt nu ook in NL?
Met wie zijn wij dan in oorlog?
Make my day!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 02:00:38 #181
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143654154
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:57 schreef erik013 het volgende:

[..]

Ik weet wel dat veel Moslims zich schamen voor de extremisten, ik praat hier wel eens over met vrienden die dus moslim zijn en het is vaak ook moeilijk om er over te beginnen, sommige voelen zich zelfs schuldig terwijl ze er niks mee van doen hebben.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143654161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:00 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik weet wel dat veel Moslims zich schamen voor de extremisten, ik praat hier wel eens over met vrienden die dus moslim zijn en het is vaak ook moeilijk om er over te beginnen, sommige voelen zich zelfs schuldig terwijl ze er niks mee van doen hebben.
hoi hoi
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  donderdag 21 augustus 2014 @ 02:02:21 #183
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143654183
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:01 schreef Thezappa het volgende:

[..]

hoi hoi
:W
pi_143654196
quote:

[..]

Ik vind het eigenlijk bizar dat mensen in NL zich moeten excuseren omdat ze Moslim zijn.
Nog triester zijn mensen die dan gaan roepen dat de hele groep zich maar tegen IS moet uitspreken.
Make my day!
pi_143654218
Maar goed, ik ga naar bed, want ik word hier niet vrolijk van. :)
Make my day!
pi_143654229
quote:

[..]

Het is jammer dat dat vaak de rustigere mensen zijn, en niet de schreeuwers.
Hoewel je in mijn ogen als Moslim wel eens aan de Koran, wat anders dan de Islam, zou moeten gaan twijfelen, het is (hoe je het ook interpreteert) een toch wel geweldadig boek.
pi_143654240
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:00 schreef agter het volgende:
Met wie zijn wij dan in oorlog?
Volgens een redelijk grote groep met Israel. :X
  donderdag 21 augustus 2014 @ 02:10:28 #188
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143654261
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:03 schreef agter het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk bizar dat mensen in NL zich moeten excuseren omdat ze Moslim zijn.
Nog triester zijn mensen die dan gaan roepen dat de hele groep zich maar tegen IS moet uitspreken.
Inderdaad, en er zijn veel problemen met moslimjongeren in Nederland, en dat is ook niet gek.
Je bent geboren in een land maar je zal nooit als landgenoot worden gezien, In Nederland ben je geen Nederlander, in Marokko ben je geen Marokkaan.
Dus eigenlijk heb je geen identiteit.
Daarnaast denkt de helft van de bevolking dat je ieder moment hun tas wil gaan stelen of nog erger een bom ergens wil laten ontploffen dus ze behandelen je met achterdocht.

En dan gek vinden dat die kinderen ontsporen.....het is ook wel een beetje een selffulfilling prophecy
pi_143654266
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:03 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom spreekt een groot deel van de groep zich dan wel tegen Israël uit? Of tegen Amerika, als ze Irak aanvallen?
  donderdag 21 augustus 2014 @ 02:11:01 #190
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143654273
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:06 schreef erik013 het volgende:

[..]

Het is jammer dat dat vaak de rustigere mensen zijn, en niet de schreeuwers.
Hoewel je in mijn ogen als Moslim wel eens aan de Koran, wat anders dan de Islam, zou moeten gaan twijfelen, het is (hoe je het ook interpreteert) een toch wel geweldadig boek.
Dat is de bijbel ook.
pi_143654296
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is de bijbel ook.
Mee eens. vraag een SGP'er naar z'n mening over vrouwen en die zal niet veel verschillen van die van een extreme moslim. En eigenlijk vind ik die SGP-mensen misschien nog wel enger, want die doen alles stiekem, zogenaamd 'beschaafd'. Bij zo'n IS weet je tenminste nog waar je aan toe bent, om het zo maar te zeggen :')
  donderdag 21 augustus 2014 @ 02:18:45 #192
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143654351
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:14 schreef erik013 het volgende:

[..]

Mee eens. vraag een SGP'er naar z'n mening over vrouwen en die zal niet veel verschillen van die van een extreme moslim. En eigenlijk vind ik die SGP-mensen misschien nog wel enger, want die doen alles stiekem, zogenaamd 'beschaafd'. Bij zo'n IS weet je tenminste nog waar je aan toe bent, om het zo maar te zeggen :')
Ik heb laatst voor het eerst in mijn hele leven Jehova getuigen aan de deur gehad die niet bleven zeuren. Ik vertelde ze dat ik niet gelovig ben en de kinderen later als ze volwassen zijn zelf mogen kiezen wat ze willen, ik vertel ze wel over ieder traditioneel geloof en ook evolutie namelijk.
En ze lachte vriendelijk, wenste me een fijne dag en liep weg....

Ik was verbaasd!
pi_143654465
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb laatst voor het eerst in mijn hele leven Jehova getuigen aan de deur gehad die niet bleven zeuren. Ik vertelde ze dat ik niet gelovig ben en de kinderen later als ze volwassen zijn zelf mogen kiezen wat ze willen, ik vertel ze wel over ieder traditioneel geloof en ook evolutie namelijk.
En ze lachte vriendelijk, wenste me een fijne dag en liep weg....

Ik was verbaasd!
Zo zou het ook moeten horen ^O^ Ik heb er geen enkel probleem mee als zo iemand bij me langs komt met z'n verhaal (zeker niet als ie het doet omdat ie ervan overtuigd is dat het verhaal klopt en ook voor anderen het beste wil...) zolang diegene het maar accepteert als ik zelf wat anders denk/vind. Ik kan ergens zelfs wel respect hebben voor hoeveel tijd/energie die mensen erin steken om deuren langs te gaan. Meer dan voor sommige 'ongelovigen', wiens leven slechts bestaat uit zuipen ofzo.

Maar in welke God je ook gelooft: als redelijk mens zou je in mijn ogen nooit een God/geloof aan moeten hangen dat andere mensen dwingt ook te geloven. Al helemaal niet met geweld...
Want is de hele essentie van 'geloven' juist niet dat je uit jezelf moet geloven in iets? En dat je het hoogstens aan je omgeving uit moet proberen te leggen?
pi_143656634
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:10 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ja

[..]

Dat komt omdat er geen gematigde islam is. immers staat in hun koran dat iedereen tot moslim bekeerd moet worden doe je dat niet dan moet je vermoord worden.

[..]

Het is inderdaad zwart wit er is geen gematigde islam want in hun koran staat dat alleen de islam het juiste geloof is anders denkenden moeten vermoord worden.!
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:21 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

En dat komt dus door het FEIT dat er geen gematigde islam is.

Wel woekerende extremisten dat wel maar vele houden zich stil totdat ze een meerderheid hebben bereikt en dan is het voor nederland te laat veels te laat.

Maar ja links nederland wil dat niet inzien....
Dit is altijd van dat leuke gelul om lekker haat tegen een hele groep te kweken :')

Als je echt denk dat elke moslim van mening is dat de ongelovige vermoord moet worden...tsja...
Krekker is de bom!
  Forum Admin donderdag 21 augustus 2014 @ 09:17:12 #195
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_143656653
Je mag het wat mij betreft zeggen wat je wil, alleen kwalificeer je je in dit geval dan hoogstwaarschijnlijk als een totaal idioot die ik verder niet serieus meer neem :')
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_143656690
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:17 schreef Pharkus het volgende:
Je mag het wat mij betreft zeggen wat je wil, alleen kwalificeer je je in dit geval dan hoogstwaarschijnlijk als een totaal idioot die ik verder niet serieus meer neem :')
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:30:53 #197
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_143656835
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 02:14 schreef erik013 het volgende:

[..]

Jou interesseren SGP'ers geen ene moer. Hoewel een ziek stelletje volgen ze de democratische weg en willen jou niet hun geloof opdringen. Ze zullen hoogstens in de plaatsen waar zij wonen de winkels op zondag niet geopend willen hebben maar dan heb je het ook wel gehad.
pi_143657318
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:30 schreef the-eye het volgende:

[..]

Jou interesseren SGP'ers geen ene moer. Hoewel een ziek stelletje volgen ze de democratische weg en willen jou niet hun geloof opdringen. Ze zullen hoogstens in de plaatsen waar zij wonen de winkels op zondag niet geopend willen hebben maar dan heb je het ook wel gehad.
Ow, denk je dat? Om even een voorbeeld te geven: als het aan de SGP lag raakte ik het recht kwijt om over m'n eigen leven/dood te beslissen als ik heel ziek werd. Ze willen voor iedereen euthanasie verbieden, omdat ze vinden dat mensen niet voor God mogen spelen en over leven en dood mogen beslissen. Maar... voor moord willen ze de doodstraf. Dus in theorie zou ik, als ik als arts een doodziek ongeneeslijk iemand die er om smeekt help een humane dood te sterven veroordeeld kunnen worden tot de doodstraf, want moord. :') Nog even een keer: een zieke kankerpatiënt die zelf een einde aan z'n leven kiest moet volgens hen creperen en blijven lijden en een gezond persoon die zo iemand (professioneel) wil helpen daarmee moet gedwongen dood. Maarrrr als iemand in een na een zwaar infarct in een ongeneeslijke coma raakt dan moeten we hem op aarde met machines in leven houden en blijven voeden als kasplantje. Jarenlang als het moet. Snap jij hem nog?

En als het aan de SGP lag, zou ik als ik een jointje rookte veroordeeld moeten worden voor bezit/gebruik van hard drugs. Gelukkig heeft die partij maar 2 zetels, maar als het kon dan drongen zij mij hun geloof op, indirect.

[ Bericht 2% gewijzigd door erik013 op 21-08-2014 10:08:18 ]
pi_143658587
Types als Breivik aandacht gunnen :')
pi_143658693
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:17 schreef Pharkus het volgende:
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')