Weet je, de vraag die jij stelde (waarom ze dan niet meelopen in demonstraties tegen IS), komt een beetje alla Bush over: you are either for, or against us. Oorlogsretoriek.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het probleem is ook dat als een moslim terroristengroepering een aanslag doet ze het meteen goed doen, wat dus voor meer doden en gewonden zorgt.
Dat was ik niet toch? Ik ben het helemaal met jou eens.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:53 schreef agter het volgende:
[..]
Weet je, de vraag die jij stelde (waarom ze dan niet meelopen in demonstraties tegen IS), komt een beetje alla Bush over: you are either for, or against us. Oorlogsretoriek.
De meeste mensen willen geen oorlog, leven gewoon hun leven. Of ze nu Christen of Moslim zijn.
Klopt. Maar als er oorlog is krijg je toch sneller het gevoel dat je moet kiezen: voor of tegen. Al helemaal als er een groepering de baas is die zorgt dat de informatie die je krijgt niet objectief is (zoals b.v. bij Hamas in Gaza).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:53 schreef agter het volgende:
[..]
Weet je, de vraag die jij stelde (waarom ze dan niet meelopen in demonstraties tegen IS), komt een beetje alla Bush over: you are either for, or against us. Oorlogsretoriek.
De meeste mensen willen geen oorlog, leven gewoon hun leven. Of ze nu Christen of Moslim zijn.
Hè, ja sorry. Je hebt helemaal gelijk!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat was ik niet toch? Ik ben het helemaal met jou eens.
En dat speelt nu ook in NL?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:57 schreef erik013 het volgende:
[..]
Klopt. Maar als er oorlog is krijg je toch sneller het gevoel dat je moet kiezen: voor of tegen. Al helemaal als er een groepering de baas is die zorgt dat de informatie die je krijgt niet objectief is (zoals b.v. bij Hamas in Gaza).
Ik weet wel dat veel Moslims zich schamen voor de extremisten, ik praat hier wel eens over met vrienden die dus moslim zijn en het is vaak ook moeilijk om er over te beginnen, sommige voelen zich zelfs schuldig terwijl ze er niks mee van doen hebben.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:57 schreef erik013 het volgende:
[..]
Klopt. Maar als er oorlog is krijg je toch sneller het gevoel dat je moet kiezen: voor of tegen. Al helemaal als er een groepering de baas is die zorgt dat de informatie die je krijgt niet objectief is (zoals b.v. bij Hamas in Gaza).
hoi hoiquote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik weet wel dat veel Moslims zich schamen voor de extremisten, ik praat hier wel eens over met vrienden die dus moslim zijn en het is vaak ook moeilijk om er over te beginnen, sommige voelen zich zelfs schuldig terwijl ze er niks mee van doen hebben.
quote:
Ik vind het eigenlijk bizar dat mensen in NL zich moeten excuseren omdat ze Moslim zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik weet wel dat veel Moslims zich schamen voor de extremisten, ik praat hier wel eens over met vrienden die dus moslim zijn en het is vaak ook moeilijk om er over te beginnen, sommige voelen zich zelfs schuldig terwijl ze er niks mee van doen hebben.
Het is jammer dat dat vaak de rustigere mensen zijn, en niet de schreeuwers.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, en er zijn veel problemen met moslimjongeren in Nederland, en dat is ook niet gek.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:03 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk bizar dat mensen in NL zich moeten excuseren omdat ze Moslim zijn.
Nog triester zijn mensen die dan gaan roepen dat de hele groep zich maar tegen IS moet uitspreken.
Waarom spreekt een groot deel van de groep zich dan wel tegen Israël uit? Of tegen Amerika, als ze Irak aanvallen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:03 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk bizar dat mensen in NL zich moeten excuseren omdat ze Moslim zijn.
Nog triester zijn mensen die dan gaan roepen dat de hele groep zich maar tegen IS moet uitspreken.
Dat is de bijbel ook.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:06 schreef erik013 het volgende:
[..]
Het is jammer dat dat vaak de rustigere mensen zijn, en niet de schreeuwers.
Hoewel je in mijn ogen als Moslim wel eens aan de Koran, wat anders dan de Islam, zou moeten gaan twijfelen, het is (hoe je het ook interpreteert) een toch wel geweldadig boek.
Mee eens. vraag een SGP'er naar z'n mening over vrouwen en die zal niet veel verschillen van die van een extreme moslim. En eigenlijk vind ik die SGP-mensen misschien nog wel enger, want die doen alles stiekem, zogenaamd 'beschaafd'. Bij zo'n IS weet je tenminste nog waar je aan toe bent, om het zo maar te zeggenquote:
Ik heb laatst voor het eerst in mijn hele leven Jehova getuigen aan de deur gehad die niet bleven zeuren. Ik vertelde ze dat ik niet gelovig ben en de kinderen later als ze volwassen zijn zelf mogen kiezen wat ze willen, ik vertel ze wel over ieder traditioneel geloof en ook evolutie namelijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:14 schreef erik013 het volgende:
[..]
Mee eens. vraag een SGP'er naar z'n mening over vrouwen en die zal niet veel verschillen van die van een extreme moslim. En eigenlijk vind ik die SGP-mensen misschien nog wel enger, want die doen alles stiekem, zogenaamd 'beschaafd'. Bij zo'n IS weet je tenminste nog waar je aan toe bent, om het zo maar te zeggen
Zo zou het ook moeten horenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb laatst voor het eerst in mijn hele leven Jehova getuigen aan de deur gehad die niet bleven zeuren. Ik vertelde ze dat ik niet gelovig ben en de kinderen later als ze volwassen zijn zelf mogen kiezen wat ze willen, ik vertel ze wel over ieder traditioneel geloof en ook evolutie namelijk.
En ze lachte vriendelijk, wenste me een fijne dag en liep weg....
Ik was verbaasd!
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:10 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ja
[..]
Dat komt omdat er geen gematigde islam is. immers staat in hun koran dat iedereen tot moslim bekeerd moet worden doe je dat niet dan moet je vermoord worden.
[..]
Het is inderdaad zwart wit er is geen gematigde islam want in hun koran staat dat alleen de islam het juiste geloof is anders denkenden moeten vermoord worden.!
Dit is altijd van dat leuke gelul om lekker haat tegen een hele groep te kwekenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:21 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
En dat komt dus door het FEIT dat er geen gematigde islam is.
Wel woekerende extremisten dat wel maar vele houden zich stil totdat ze een meerderheid hebben bereikt en dan is het voor nederland te laat veels te laat.
Maar ja links nederland wil dat niet inzien....
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:17 schreef Pharkus het volgende:
Je mag het wat mij betreft zeggen wat je wil, alleen kwalificeer je je in dit geval dan hoogstwaarschijnlijk als een totaal idioot die ik verder niet serieus meer neem
Jou interesseren SGP'ers geen ene moer. Hoewel een ziek stelletje volgen ze de democratische weg en willen jou niet hun geloof opdringen. Ze zullen hoogstens in de plaatsen waar zij wonen de winkels op zondag niet geopend willen hebben maar dan heb je het ook wel gehad.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:14 schreef erik013 het volgende:
[..]
Mee eens. vraag een SGP'er naar z'n mening over vrouwen en die zal niet veel verschillen van die van een extreme moslim. En eigenlijk vind ik die SGP-mensen misschien nog wel enger, want die doen alles stiekem, zogenaamd 'beschaafd'. Bij zo'n IS weet je tenminste nog waar je aan toe bent, om het zo maar te zeggen
Ow, denk je dat? Om even een voorbeeld te geven: als het aan de SGP lag raakte ik het recht kwijt om over m'n eigen leven/dood te beslissen als ik heel ziek werd. Ze willen voor iedereen euthanasie verbieden, omdat ze vinden dat mensen niet voor God mogen spelen en over leven en dood mogen beslissen. Maar... voor moord willen ze de doodstraf. Dus in theorie zou ik, als ik als arts een doodziek ongeneeslijk iemand die er om smeekt help een humane dood te sterven veroordeeld kunnen worden tot de doodstraf, want moord.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
Jou interesseren SGP'ers geen ene moer. Hoewel een ziek stelletje volgen ze de democratische weg en willen jou niet hun geloof opdringen. Ze zullen hoogstens in de plaatsen waar zij wonen de winkels op zondag niet geopend willen hebben maar dan heb je het ook wel gehad.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:17 schreef Pharkus het volgende:
Je mag het wat mij betreft zeggen wat je wil, alleen kwalificeer je je in dit geval dan hoogstwaarschijnlijk als een totaal idioot die ik verder niet serieus meer neem
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |