Je komt anders redelijk standaard en oppervlakkig op mij over met je open deuren retoriek.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:14 schreef Woestenijhumor het volgende:
[..]
Oh ja!! En heel simpel te verklaren... Mensen niet behandelen zoals je zelf niet wil behandeld worden. Zelf ben ik eerder introvert en behoor ik niet tot Eenheidsworst der Vlaamsche Vrouwen. Mensen met hun negatieve eerste indrukken en instant afkeuringen ook altijd. Ik ben zo niet en wil het principieel niet zijn naar mensen die een tikkeltje anders zijn. Echter heb ik ervaren dat ik best wat minder verdraagzaamheid aan de dag leg. Sommige mensen verdienen gewoon geen kans, uit eigenbehoud.
Idd zoals hier door anderen neergepend, dat soort is exponentieel parasiet. Ik zag gisteren op facebook een mens die al jaren met de gezondheid sukkelt (naar voor haar wel) zich ook bekeren tot die cannabistheorieën; beweert dat nu nodig te hebben om te genezen, maar het wordt door de gemene staat de zieke bevolking ontzegd.![]()
Die bekeerlinge eraf gegooid, maar het triggerde wel om dit topic te starten... Jezus, gewoon vanwaar komt dit?? Uiteraard loopt er een heleboel mis in de wereld, en zo'n chronische ziekte is alles behalve leuk, radeloosheid alom bij tig mensen in deze tijden... maar zijn die nu echt zo dom???
"Ik ken nog een wereld zonder internet of mobiele telefoon"quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik doe het wat korter sorry.
Hoe kun je iemand met 1 zin de grond in boren.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:16 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je komt anders redelijk standaard en oppervlakkig op mij over met je open deuren retoriek.
Is dit een vraag?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hoe kun je iemand met 1 zin de grond in boren.
De mensheid is bijzonder dom en naïef, ja. Massa-religie, alternatieve geneeskunde, waarzeggers, praten met de doden, complot-theorieën. Het is erg fijn om een stukje zekerheid te hebben waar je je aan vast kan houden, zeker als je je daarmee ergens anders tegen kan afzetten. Je haalt er een stukje hoop uit of het geeft je een uitlaatklep voor frustratie. Zo houdt het zichzelf in stand. Het is belangrijker dat er iets is, dan dat dat iets ook klopt. Voor je gevoel klopt het en er is onvoldoende drang om dat in twijfel te trekken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:14 schreef Woestenijhumor het volgende:
Jezus, gewoon vanwaar komt dit?? Uiteraard loopt er een heleboel mis in de wereld, en zo'n chronische ziekte is alles behalve leuk, radeloosheid alom bij tig mensen in deze tijden... maar zijn die nu echt zo dom???
Je noemt ze allemaal achter elkaar alsof ze gelijk aan elkaar zijn. Wat is je argumentatie?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:26 schreef tijnhet het volgende:
Massa-religie, alternatieve geneeskunde, waarzeggers, praten met de doden, complot-theorieën.
Ik snap nooit zo goed waarom 'Massa-religie, alternatieve geneeskunde, waarzeggers, praten met de doden, complot-theorieën' af zouden wijken van ideeën die meer gevestigd zijn. In hun absolute kern is het toch niks meer dan een uitleg van dingen die we niet begrijpen? Ongeacht de eventueel mystieke kleuring die je er aan geeft? In mijn ogen is wetenschap, net zoals andere levensovertuigingen die uitgaan van een abstracte, boven alles staande macht, een religie met aanhangers.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:26 schreef tijnhet het volgende:
[..]
De mensheid is bijzonder dom, en naïef, ja. Massa-religie, alternatieve geneeskunde, waarzeggers, praten met de doden, complot-theorieën. Het is erg fijn om een stukje zekerheid te hebben waar je je aan vast kan houden, zeker als je je daarmee ergens anders tegen kan afzetten. Je haalt er een stukje hoop uit of het geeft je een uitlaatklep voor frustratie. Zo houdt het zichzelf in stand. Het is belangrijker dat er iets is, dan dat dat iets ook klopt. Voor je gevoel klopt het en er is onvoldoende drang om dat in twijfel te trekken.
Het is allemaal poep.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je noemt ze allemaal achter elkaar alsof ze gelijk aan elkaar zijn. Wat is je argumentatie?
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:30 schreef Copthorne het volgende:
Gezond wantrouwen moet je altijd hebben.
Er is een onderdeel van de wetenschap dat zeker onder de religieuze uitleg valt. Maar goede "cutting edge" wetenschap, die in wetenschappelijke kringen vereist is (en anders bij gebrek aan grondigheid in peer reviews kapot wordt geschoten), heeft een volstrekt andere methode dan de methode van "theorievorming" binnen religies (dogma's), alternatieve geneeskunde/complottheorieën (ad hoc selectief filteren, interpreteren en aan elkaar knopen van resultaten zonder deze verder grondig te toetsen) en helderzienden (geloof in een 'truukje', al dan niet bewuste cold reading). En die methode is grondig empirisch testen en op zoveel mogelijk manieren proberen om een voorgestelde hypothese kapot te maken, af te schieten, ongeldig te verklaren - te falsificeren. Dat gebeurt in al die andere kringen níet, integendeel. Bewijzen die een hypothese ondersteunen worden bij elkaar geharkt, en "ondersteund" met hypothetische uitleggen van 'gaten' in andere theorieën. Er wordt niet geprobeerd om de eigen hypothese te ontkrachten. Deden ze dat maar!!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:28 schreef voederbietel het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom 'Massa-religie, alternatieve geneeskunde, waarzeggers, praten met de doden, complot-theorieën' af zouden wijken van ideeën die meer gevestigd zijn. In hun absolute kern is het toch niks meer dan een uitleg van dingen die we niet begrijpen? Ongeacht de eventueel mystieke kleuring die je er aan geeft? In mijn ogen is wetenschap, net zoals andere levensovertuigingen die uitgaan van een abstracte, boven alles staande macht, een religie met aanhangers.
Ik heb echt geen coke nodig, dank je.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ach gut komt die overspannen doorgesnoven halve Colombiaan ook nog aan.
DA's gevaarlijk spul.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb echt geen coke nodig, dank je.
I know, niks aan.quote:
Ik kijk geen tv, maar de gehele commerciële wereld is wellicht massa-religieus te noemen. En deels speel ik daarin mee, koop ik m'n computertje en alles. Weet dat je belazerd wordt waar je bij staat, en dat is dan minder erg dan het niet kunnen vervullen van je door je omgeving gecreëerde wensen. Het vervullen van die wensen voelt dan alsnog best goed. Tot op zekere hoogte; je moet wel kunnen relativeren. Maar foto's maken vind ik bijvoorbeeld geweldig, en dat gaat met zo'n hypercommercieel apparaat echt stukken beter.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:29 schreef tijnhet het volgende:
En hoe massa-religieus zijn de media, op de 55" de huiskamer in knallend eigenlijk in jouw ogen?
Ze zijn niet allemaal gek.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:45 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Onterechte klacht.
Haten op gekke mensen
Eens.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:43 schreef tijnhet het volgende:
En de nieuwsmedia zijn bizar. Je kan er nieuwtjes lezen, maar je weet wat je leest.
De wereldpolitiek is nog gekker dan de nieuwsmedia. Nieuwsmedia worden nog gevoed door enigszins onafhankelijke journalisten - normale mensen in ieder geval. Die zijn lang niet altijd zo grondig als je zou willen en hebben meestal een achtergrond, waardoor het gerapporteerde nieuws een zekere kleuring krijgt. Maar het blijven wel normale mensen die het nieuws maken, brengen en samenstellen. De eindredactie kan slechts licht bijsturen om de financiële belangen voldoende te dienen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eens.
Alleen het laatste betwijfel ik.
Kijk hier alleen al op FOK!, die hijgend de media volgend Rusland de schuld geeft van een raket afgeschoten door wat dronken boertjes en hoe hard de bevolking door sancties geraakt dient te worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |