abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143623864
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:14 schreef Woestenijhumor het volgende:

[..]

Oh ja!! En heel simpel te verklaren... Mensen niet behandelen zoals je zelf niet wil behandeld worden. Zelf ben ik eerder introvert en behoor ik niet tot Eenheidsworst der Vlaamsche Vrouwen. Mensen met hun negatieve eerste indrukken en instant afkeuringen ook altijd. Ik ben zo niet en wil het principieel niet zijn naar mensen die een tikkeltje anders zijn. Echter heb ik ervaren dat ik best wat minder verdraagzaamheid aan de dag leg. Sommige mensen verdienen gewoon geen kans, uit eigenbehoud.

Idd zoals hier door anderen neergepend, dat soort is exponentieel parasiet. Ik zag gisteren op facebook een mens die al jaren met de gezondheid sukkelt (naar voor haar wel) zich ook bekeren tot die cannabistheorieën; beweert dat nu nodig te hebben om te genezen, maar het wordt door de gemene staat de zieke bevolking ontzegd. |:(
Die bekeerlinge eraf gegooid, maar het triggerde wel om dit topic te starten... Jezus, gewoon vanwaar komt dit?? Uiteraard loopt er een heleboel mis in de wereld, en zo'n chronische ziekte is alles behalve leuk, radeloosheid alom bij tig mensen in deze tijden... maar zijn die nu echt zo dom???
Je komt anders redelijk standaard en oppervlakkig op mij over met je open deuren retoriek.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_143624014
quote:
11s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik doe het wat korter sorry.
"Ik ken nog een wereld zonder internet of mobiele telefoon"
is korter dan
"Ik ken nog een wereld zonder internet en zelfs een mobiele telefoon nog niet".

En ook nog correct Nederlands. In tegenstelling tot de tweede zin. :P
pi_143624074
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:16 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Je komt anders redelijk standaard en oppervlakkig op mij over met je open deuren retoriek.
Hoe kun je iemand met 1 zin de grond in boren.
pi_143624124
quote:
13s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hoe kun je iemand met 1 zin de grond in boren.
Is dit een vraag?
pi_143624153
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:14 schreef Woestenijhumor het volgende:

Jezus, gewoon vanwaar komt dit?? Uiteraard loopt er een heleboel mis in de wereld, en zo'n chronische ziekte is alles behalve leuk, radeloosheid alom bij tig mensen in deze tijden... maar zijn die nu echt zo dom???
De mensheid is bijzonder dom en naïef, ja. Massa-religie, alternatieve geneeskunde, waarzeggers, praten met de doden, complot-theorieën. Het is erg fijn om een stukje zekerheid te hebben waar je je aan vast kan houden, zeker als je je daarmee ergens anders tegen kan afzetten. Je haalt er een stukje hoop uit of het geeft je een uitlaatklep voor frustratie. Zo houdt het zichzelf in stand. Het is belangrijker dat er iets is, dan dat dat iets ook klopt. Voor je gevoel klopt het en er is onvoldoende drang om dat in twijfel te trekken.

(Niet dat alle alternatieve geneeswijzen en alle complot-theorieën volledig onwaar zijn. Er zullen enkele fragmenten in zitten waar wel enige waarheid in zit, maar die nog niet "mainstream" zijn. Dat is echter een extreem kleine minderheid, en praat in geen geval goed dat er op zo'n onwetenschappelijke, bijna religieuze manier mee wordt omgegaan.)
pi_143624207
quote:
5s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:25 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Is dit een vraag?
Nee.
pi_143624212
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:26 schreef tijnhet het volgende:

Massa-religie, alternatieve geneeskunde, waarzeggers, praten met de doden, complot-theorieën.
Je noemt ze allemaal achter elkaar alsof ze gelijk aan elkaar zijn. Wat is je argumentatie?

En hoe massa-religieus zijn de media, op de 55" de huiskamer in knallend eigenlijk in jouw ogen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143624225
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:27 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Nee.
Een uitnodiging. ):O ~O>
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143624232
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:26 schreef tijnhet het volgende:

[..]

De mensheid is bijzonder dom, en naïef, ja. Massa-religie, alternatieve geneeskunde, waarzeggers, praten met de doden, complot-theorieën. Het is erg fijn om een stukje zekerheid te hebben waar je je aan vast kan houden, zeker als je je daarmee ergens anders tegen kan afzetten. Je haalt er een stukje hoop uit of het geeft je een uitlaatklep voor frustratie. Zo houdt het zichzelf in stand. Het is belangrijker dat er iets is, dan dat dat iets ook klopt. Voor je gevoel klopt het en er is onvoldoende drang om dat in twijfel te trekken.
Ik snap nooit zo goed waarom 'Massa-religie, alternatieve geneeskunde, waarzeggers, praten met de doden, complot-theorieën' af zouden wijken van ideeën die meer gevestigd zijn. In hun absolute kern is het toch niks meer dan een uitleg van dingen die we niet begrijpen? Ongeacht de eventueel mystieke kleuring die je er aan geeft? In mijn ogen is wetenschap, net zoals andere levensovertuigingen die uitgaan van een abstracte, boven alles staande macht, een religie met aanhangers.
pi_143624247
quote:
11s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je noemt ze allemaal achter elkaar alsof ze gelijk aan elkaar zijn. Wat is je argumentatie?
Het is allemaal poep.
pi_143624269
Gezond wantrouwen moet je altijd hebben.
Copthorne 2.0
pi_143624282
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een uitnodiging. ):O ~O>
Ach gut komt die overspannen doorgesnoven halve Columbiaan ook nog aan. -O-
pi_143624283
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:30 schreef Copthorne het volgende:
Gezond wantrouwen moet je altijd hebben.
pi_143624334
Complotdenkers aka psychoten
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_143624359
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:28 schreef voederbietel het volgende:

Ik snap nooit zo goed waarom 'Massa-religie, alternatieve geneeskunde, waarzeggers, praten met de doden, complot-theorieën' af zouden wijken van ideeën die meer gevestigd zijn. In hun absolute kern is het toch niks meer dan een uitleg van dingen die we niet begrijpen? Ongeacht de eventueel mystieke kleuring die je er aan geeft? In mijn ogen is wetenschap, net zoals andere levensovertuigingen die uitgaan van een abstracte, boven alles staande macht, een religie met aanhangers.
Er is een onderdeel van de wetenschap dat zeker onder de religieuze uitleg valt. Maar goede "cutting edge" wetenschap, die in wetenschappelijke kringen vereist is (en anders bij gebrek aan grondigheid in peer reviews kapot wordt geschoten), heeft een volstrekt andere methode dan de methode van "theorievorming" binnen religies (dogma's), alternatieve geneeskunde/complottheorieën (ad hoc selectief filteren, interpreteren en aan elkaar knopen van resultaten zonder deze verder grondig te toetsen) en helderzienden (geloof in een 'truukje', al dan niet bewuste cold reading). En die methode is grondig empirisch testen en op zoveel mogelijk manieren proberen om een voorgestelde hypothese kapot te maken, af te schieten, ongeldig te verklaren - te falsificeren. Dat gebeurt in al die andere kringen níet, integendeel. Bewijzen die een hypothese ondersteunen worden bij elkaar geharkt, en "ondersteund" met hypothetische uitleggen van 'gaten' in andere theorieën. Er wordt niet geprobeerd om de eigen hypothese te ontkrachten. Deden ze dat maar!!
pi_143624405
quote:
15s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:30 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ach gut komt die overspannen doorgesnoven halve Colombiaan ook nog aan. -O-
Ik heb echt geen coke nodig, dank je. :*

pi_143624438
quote:
8s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb echt geen coke nodig, dank je. :*
DA's gevaarlijk spul.
pi_143624463
quote:
3s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

DA's gevaarlijk spul.
I know, niks aan.

pi_143624643
quote:
12s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

I know, niks aan.
Stierenbloed dat is pas link!
pi_143624742
quote:
19s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:29 schreef tijnhet het volgende:

En hoe massa-religieus zijn de media, op de 55" de huiskamer in knallend eigenlijk in jouw ogen?
Ik kijk geen tv, maar de gehele commerciële wereld is wellicht massa-religieus te noemen. En deels speel ik daarin mee, koop ik m'n computertje en alles. Weet dat je belazerd wordt waar je bij staat, en dat is dan minder erg dan het niet kunnen vervullen van je door je omgeving gecreëerde wensen. Het vervullen van die wensen voelt dan alsnog best goed. Tot op zekere hoogte; je moet wel kunnen relativeren. Maar foto's maken vind ik bijvoorbeeld geweldig, en dat gaat met zo'n hypercommercieel apparaat echt stukken beter.

En de nieuwsmedia zijn bizar. Je kan er nieuwtjes lezen, maar je weet wat je leest.
pi_143624815
Onterechte klacht.

Haten op gekke mensen :')
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_143624829
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:45 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Onterechte klacht.

Haten op gekke mensen :')
Ze zijn niet allemaal gek.
pi_143624851
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:43 schreef tijnhet het volgende:

En de nieuwsmedia zijn bizar. Je kan er nieuwtjes lezen, maar je weet wat je leest.
Eens.

Alleen het laatste betwijfel ik.

Kijk hier alleen al op FOK!, die hijgend de media volgend Rusland de schuld geeft van een raket afgeschoten door wat dronken boertjes en hoe hard de onschuldige Russische (en Oekraiense) bevolking door sancties geraakt dient te worden.

pi_143625012
quote:
12s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eens.

Alleen het laatste betwijfel ik.

Kijk hier alleen al op FOK!, die hijgend de media volgend Rusland de schuld geeft van een raket afgeschoten door wat dronken boertjes en hoe hard de bevolking door sancties geraakt dient te worden.
De wereldpolitiek is nog gekker dan de nieuwsmedia. Nieuwsmedia worden nog gevoed door enigszins onafhankelijke journalisten - normale mensen in ieder geval. Die zijn lang niet altijd zo grondig als je zou willen en hebben meestal een achtergrond, waardoor het gerapporteerde nieuws een zekere kleuring krijgt. Maar het blijven wel normale mensen die het nieuws maken, brengen en samenstellen. De eindredactie kan slechts licht bijsturen om de financiële belangen voldoende te dienen.

Wereldpolitiek bestaat uit mensen die op zóveel geld zitten en zóveel macht hebben, en wier werk voor een zeer groot deel bestaat uit gesprekken "in achterkamertjes" die het volk niet (of niet in die vorm) bereiken, dat ze de binding met het 'normale' gepeupel gewoon kwijt zijn. Zij staan daarboven, zij sturen dat aan. Wat voor beslissingen dáár genomen worden wil ik ook helemaal niet weten. Maar ik heb volstrekt geen zin om een terroristische martelaar te worden alleen omdat ik me daar niet prettig bij voel. Daar is de individuele mensenwereld veel te leuk voor.
pi_143625113
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:45 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ze zijn niet allemaal gek.
Elke dag ben ik weer blij dat ik gek ben, dan kan ik het niet meer worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')