Ja hier dacht ik nog aan nadat je gister dat bericht postte over dat er een zacht geroep was gehoord door enkele inwoners van Boguete. Kan ook zijn dat ze opgesloten zaten in een huis. Alle huizen hebben daar tralies voor de ramen om ongenode gasten buiten te houden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:58 schreef StaceySinger het volgende:
Wandelgids hoopt dat politie onbeheerde panden doorzoekt
Gids Feliciano -edit- kan bogen op jarenlange ervaring. © Facebook.
Panama blijft zoeken naar de vermiste Kris Kremers en Lisanne Froon. Hun gids Feliciano voorop. Hij zag de meiden uit Amersfoort als één van de laatsten, en hoopt de eerste te zijn die hen weer kan begroeten. Hoe lang het ook duurt.
Vanaf de dag dat Kris en Lisanne spoorloos verdwenen, heeft Feliciano 2 weken lang geen oog dichtgedaan. Elke nacht lag hij te malen, bad hij dat 'las muchachas', de meisjes uit Nederland gevonden zouden worden. De Amersfoortse Kris en Lisanne kwamen naar zijn land om Spaans te leren, wilden er vrijwilligerswerk gaan doen.
Dat ze aan dat laatste nooit zijn toegekomen, heeft Feliciano diep geraakt. Als hij vertelt, staan zijn ogen verdrietig. 'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'
Aardbeienboerderij
Het doet extra pijn, omdat Feliciano als gids in Boquete de man was die ook Kris en Lisanne veilig thuis zou brengen, net zoals talloze andere toeristen. Kris en Lisanne zouden met hem op excursie gaan naar de aardbeienboerderij, vertelt hij. Dat was op een woensdag. En de zaterdag daarna zouden Kris en Lisanne meegaan naar het vulkaangebied, bij Boquete.
Voor de eerste excursie kwamen de meisjes niet opdagen, de dag erop bleken ze spoorloos te zijn verdwenen. Toen het tijd was voor de tweede geplande uitstap, hield het trieste nieuws over Kris en Lisanne zowel Nederland als Boquete in zijn greep. 'Toen de manager van de taalschool vertelde dat de meisjes weg waren, was ik ervan overtuigd dat ze verdwaald waren. Al hun spullen lagen nog bij het gastgezin waar ze verbleven. Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon. En ze zijn voor het laatst gesignaleerd bij het Pianista Trail, waar je kan wandelen.'
Omdat Feliciano dat pad als gids talloze malen afliep, geloofde hij eerst nog de meisjes in de jungle te kunnen opsporen. Tijdens de eerste tocht laadde hij zijn rugtas nog vol fruit. 'De meisjes zullen wel trek hebben, dacht ik.' Inmiddels doet hij dat niet meer. Zijn zoektochten zijn niet meer zo gecoördineerd als in het begin. Hij weet niet goed waar hij moet kijken, gelooft niet dat de meisjes in de jungle zijn, die is al doorzocht. 'Ze kunnen overal zijn, ook hier in Boquete. Ik denk dat die kans er is.'
Onbeheerde huizen
Want sinds het dorp een toevluchtsoord is geworden voor rustzoekers en ouderen - Boquete werd uitgeroepen tot een van de beste plekken om je pensioen door te brengen - zijn er talloze huizen gebouwd. Een deel ervan staat leeg, altijd zijn de luiken dicht. 'Al die huizen zijn niet doorzocht door de politie. Niemand weet wie er woont, óf er iemand woont. Je kan er zomaar twee meisjes verstoppen.'
Hij hoopt dat agenten binnenkort langs al de huizen zullen gaan, ook al weet hij dat hoe meer tijd verstrijkt, hoe kleiner de kans is dat Kris en Lisanne gevonden worden. Ondertussen blijft Feliciano kijken, op al zijn tochten door Boquete en omgeving. 'We moeten ze vinden. Twee meisjes die zomaar verdwijnen. Dat mag niet gebeuren.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml
Jammer.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:50 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
is niet te lezen,ook niet als je de kaart groter maakt.
de gegevens van een zekere user hierquote:
??quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:20 schreef Greys het volgende:
'Een zekere user'?
Wat je ook bedoelt, mijn advies is nee.
Jij hebt over 'de' gegevens opvragen van 'een zekere user'.quote:
Mijn gegevens bedoel je? Moet ik je die even sturen via een pb? geen probleemquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de gegevens van een zekere user hier
Dat geloof ik niet. Is dat jouw gevoel of een feit? 80% van 20.000 inwoners? En die volgen allemaal een Nederlands forum? Er zijn trouwens meer fora in Nederland die het hier over hebben. Dicht jij dit forum niet een veel te grote rol toe?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:02 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
80% vd mensen uit Boquete volgt deze zaak natuurlijk en lezen hier mee
Kun je die doorsturen naar je "contact"in Boquetequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:22 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Mijn gegevens bedoel je? Moet ik je die even sturen via een pb? geen probleem
als je m'n bericht goed leest staat er dit > zal me ook niks verbazen als binnenkort iemand "de" gegevens opvraagtquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:22 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Welnee, niet doen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:22 schreef jackie12 het volgende:
[..]
7 augustus dus al bekend, inmiddels bijna 2 weken verder en het OM heeft het nog niet doorgespeeld aan de Panameze autoriteiten die straks opnieuw een zoektocht gaan beginnen. Is dat een normale gang van zaken?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Maar het NFI kan daar niets aan doen, zo wordt daar benadrukt. Het NFI doet onderzoek in opdracht van het Openbaar Ministerie (OM) en geeft dan ook aan justitie in Nederland onderzoeksresultaten door. De laatste resultaten zijn 7 augustus doorgespeeld, de eerste op 25 juni. Het is aan het OM en de politie om de familie van die resultaten op de hoogte te brengen. Het OM maakt nu een inventaris om te kijken welke resultaten binnen zijn. 'We kijken hoeveel spoed erbij is geboden en sturen het binnenkort door,' zegt een woordvoerder.
First things first. Het is voor het OM natuurlijk ook vakantietijd...
Bron: ad.nl
Het leeft daar enorm ,omdat Boquete altijd een goeie naam had ,relatief veilig is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Is dat jouw gevoel of een feit? 80% van 20.000 inwoners? En die volgen allemaal een Nederlands forum? Er zijn trouwens meer fora in Nederland die het hier over hebben. Dicht jij dit forum niet een veel te grote rol toe?
en niemand weet wie je met het "F" woord bedoelde ?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:43 schreef jackie12 het volgende:
Dit schreef ik VOOR ik mn scenario in spoiler plaatste op donderdag 14 augustus om 22.58 uur
"Ik ga zo mijn (aangepaste) scenario er weer opzetten. Ik doe dat in spoiler. Iedereen mag het lezen maar voor een ieder die nu al bevooroordeeld is en het nu toch al niet geloofd, zn commentaar al klaar heeft en het laster vindt, lees het dan niet.
veel liever heb ik goed beargumenteerd waarom bepaalde dingen niet kunnen kloppen. Of juist wel goed kunnen kloppen. Het is niet een wedstrijdje "gelijk krijgen" af en toe heb ik wel het idee dat mensen niet van hun geloof af willen vallen omdat ze uh tja niet van hun geloof af willen vallen"
Nadat ik dit geschreven heb, heb ik mijn scenario in spoiler geplaatst en heb daarna zijn naam niet meer genoemd. Gebruikte iedere keer het "F" woord.
Natuurlijk zijn die er. Maar hier zitten we op FOK! en daar hebben we te maken met de FOK!-regels.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Is dat jouw gevoel of een feit? 80% van 20.000 inwoners? En die volgen allemaal een Nederlands forum? Er zijn trouwens meer fora in Nederland die het hier over hebben. Dicht jij dit forum niet een veel te grote rol toe?
Als je de tekst toch nog een keer gaat aanpassen, controleer dan gelijk even het gebruiken van de werkwoorden kennen en kunnen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:43 schreef jackie12 het volgende:
Dit schreef ik VOOR ik mn scenario in spoiler plaatste op donderdag 14 augustus om 22.58 uur
"Ik ga zo mijn (aangepaste) scenario er weer opzetten. Ik doe dat in spoiler. Iedereen mag het lezen maar voor een ieder die nu al bevooroordeeld is en het nu toch al niet geloofd, zn commentaar al klaar heeft en het laster vindt, lees het dan niet.
veel liever heb ik goed beargumenteerd waarom bepaalde dingen niet kunnen kloppen. Of juist wel goed kunnen kloppen. Het is niet een wedstrijdje "gelijk krijgen" af en toe heb ik wel het idee dat mensen niet van hun geloof af willen vallen omdat ze uh tja niet van hun geloof af willen vallen"
Nadat ik dit geschreven heb, heb ik mijn scenario in spoiler geplaatst en heb daarna zijn naam niet meer genoemd. Gebruikte iedere keer het "F" woord.
Ik geloof dat Grijzermassa mij erop wees dat ik dingen beter in spoiler kon zetten ivm google enz.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:44 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
en niemand weet wie je met het "F" woord bedoelde ?
Wat mag dan wel en wat niet? Ik ben me namelijk van geen kwaad bewust, zeker waar het om mijn eigen posts gaat.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die er. Maar hier zitten we op FOK! en daar hebben we te maken met de FOK!-regels.
zie topicpointer
juistquote:
uh nee dat was ik niet, weet zelf niet eens hoe dat moetquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:46 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik geloof dat Grijzermassa mij erop wees dat ik dingen beter in spoiler kon zetten ivm google enz.
dat heb ik dus gedaan.
klopt en ik gaf als advies 'een gids' te zeggen. Volgens jou kon dat niet omdat het om die specifieke gids ging. Maar dat was uit het verhaal ook wel gebleken. Wat is dan het verschil? Dat je iemand niet met naam en toenaam noemt. Maar goed, dat was slechts een goedbedoeld advies, nog los van de betreffende persoon, voor jou om wat gedoe te voorkomen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:46 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik geloof dat Grijzermassa mij erop wees dat ik dingen beter in spoiler kon zetten ivm google enz.
dat heb ik dus gedaan.
nee klopt niet! zoek ff terug dan wie dat advies gaf want dat was ik niet!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:49 schreef Marrije het volgende:
[..]
klopt en ik gaf als advies 'een gids' te zeggen. Volgens jou kon dat niet omdat het om die specifieke gids ging. Maar dat was uit het verhaal ook wel gebleken. Wat is dan het verschil? Dat je iemand niet met naam en toenaam noemt. Maar goed, dat was slechts een goedbedoeld advies, nog los van de betreffende persoon, voor jou om wat gedoe te voorkomen.
Het gaat er om dat FOK! niets te maken heeft met wat er op andere sites gebeurt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat mag dan wel en wat niet? Ik ben me namelijk van geen kwaad bewust, zeker waar het om mijn eigen posts gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |