http://www.frieschevlag.n(...)lde+vragen/algemeen/quote:Hoe lang kan ik UHT melk bewaren?
Friesche Vlag LangLekker is ongeopend buiten de koelkast te bewaren (ten minste houdbaar tot: zie bovenzijde pak). Na opening is de melk gekoeld (max. 7 C) nog enkele dagen houdbaar.
Denk ik ook. Zolang je niet met je gore bek aan het pak zit en het pak direct weer in je koude koelkast zet durf ik met zo'n pak wel wat langer dan een week te doen. 'Gewone' melk trouwens ook wel, je proeft het echt direct. En dan spuug je het weer uit en je gaat niet eens dood.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:44 schreef RobinOok het volgende:
Melk is goed of zuur.
Niks ertussenin.
Zolang ie niet zuur is is ie goed.
En dat zuur worden doet ie op 1 moment. Zomaar, opeens.
Dit in tegenstelling tot veel andere producten, die bederven langzaam een beetje. Melk niet. Die is goed of niet goed. Dus je kunt het gewoon testen.
Maar ik denk dat lang houdbare melk na openen echt wel langer houdbaarbaar is dan 4-5 dagen hoor. Man, beperkt houdbare melk blijft al langer dan 4-5 dagen goed.
Ik zet mijn geld op je vriend.
Brokken als in room op de melk, of gewoon zuur?quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:00 schreef Klaploper het volgende:
Trouwens snap ik ook niet wat ze met de melk op mijn basisschool deden. Meerdere malen brokken in mijn melk gevonden, terwijl je verwacht dat ze met een paar honderd leerlingen geen open flessen hoeven te bewaren. Maarja, het was verplicht. Gore melkpropaganda van de staat.(Ik houd trouwens wel enorm van melk)
Zou het echt niet meer weten eigenlijk. Maar het was sowieso altijd lauw, dus ik denk 's ochtends bezorgd en dan niet in de koeling tot het uitgedeeld werd. Het was korrelig, maar de smaak heb ik denk ik verdrongen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Brokken als in room op de melk, of gewoon zuur?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |