abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:37:23 #26
432844 IamGonova
Ik doe niet aan liefdadigheid
pi_143545191
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 08:59 schreef Pannenkoeken het volgende:
Waarom heb je dat contract ondertekend?
Met dat contract vielen een paar vakken af waaronder een A-vak dat ik onmogelijk nog kon ophalen.
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:41:59 #27
432844 IamGonova
pi_143545289
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 08:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom ga je niet vwo doen op het Luzac? 90% van de mensen die in 4vwo blijven zitten, doet dat namelijk omdat ze niets uitgevoerd hebben, niet omdat ze het niet kunnen. Met wat inzet kun je dus een veel mooier diploma scoren.
Ik ben niet bevorderd tot het vwo. Op mijn oude school was het ook al duidelijk dat ik het vwo niet aan kan. Vele dagen heb ik half 8 moet melden op school ivm vierkantrooster. Naast school volgde ik ook huiswerkklas dat tot half 6 duurt. Dus ik had regelmatig school van half 8 tot half 6. Ik had vierkantrooster omdat ik achterliep met mijn huiswerk.
pi_143545391
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:11 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wat lul jij _O-
Jij hebt daar zelf drie jaar gezeten, dus ik verwacht niet dat je het ermee eens zal worden. Overigens heeft bijdehand een goed punt, het Luzac is ideaal voor mensen die geen discipline hebben en daarom worden ze daar de hele dag gehouden. Op een niet-particuliere school is dat geen mogelijkheid i.v.m. kosten, in feite koop je hele dure bijlessen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DonnieDarkno op 18-08-2014 10:51:33 ]
pi_143545568
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 07:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mja, het was 5 jaar geleden ongeveer 15.000. voor een volledig vakkenpakket. Er zijn wel meerdere ''soorten'' mensen met dat soort geld op de bank. Sommige sluiten er weer een lening voor af. Ik woonde nabij de rijkste dorpen van het land en dáárom was het een verhouding van 70% verwende polo's tegenover 30% 'andere', maar ik kan mij voorstellen dat het in andere vestigingen anders is. Nog steeds een meerderheid maar niet de enige.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, daarom zei ik ook 'vaak' ;). Ook zijn natuurlijk niet alle jongeren met een rijke familie per definitie verwend. Het is echter wel een erg andere populatie dan op een reguliere middelbare school.
pi_143561869
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:04 schreef bijdehand het volgende:
Luzac staat gelijk aan het kopen van je diploma, al zal dat nu wel minder zijn omdat er geen groot verschil mag zitten tussen SE en CE.
Dat was vijf jaar geleden al. Voor elk vak had ik 0,5 tot 1,5 punt hoger op het CE dan SE.
Er wordt efficienter met tijd om gegaan er is spraken van persoonlijke begeleiding - dat is niet 'je diploma kopen', dat is waar het reguliere onderwijs tekort schiet.
pi_143583742
Lulzac :')
20k voor 1 schooljaar. :')

Verder wens ik je veel succes en een diploma toe. ^O^
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_143584238
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:07 schreef DonnieDarkno het volgende:

[..]

Dat is al jaren zo, desondanks wordt er per school de stof op hele andere wijze bestudeerd en lijken er ook grote verschillen te zitten tussen de (parate) kennis van scholieren. Bij Luzac en vavo-instellingen weet je wel zeker dat de stof oppervlakkig bestudeerd wordt, of jij daar iets van opsteekt is niet zozeer van belang.
wtf :') ik deed zelf vavo en wij hebben dezelfde exameneisen als iedere andere vwoleerling hoor? en dit jaar was in de eerste ronde 55% geslaagd dus dan weet je zeker dat alle diploma's eerlijk zijn verkregen. _O- op de ce's had ik voor 4 vd 8 vakken een veel hoger cijfer dan voor het se.
pi_143584359
TS, is 5havo op de vavo geen optie? Vaak laten ze je daar wel toe als je alles uitlegt en geldt er gewoon een regel dat als je na de eerste toetsweek op zakken staat je dan naar 4havo gaat. Vavo is gewoon even fatsoenlijk niveau als andere scholen anders mocht het niet eens bestaan.

Ik ken zelf mensen die op Luzac zaten en het is het geld niet waard. De meeste docenten daar werken ook op een andere school, en Luzac is ook best corrupt hoor ik.
pi_143584960
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:19 schreef mapima het volgende:

[..]

wtf :') ik deed zelf vavo en wij hebben dezelfde exameneisen als iedere andere vwoleerling hoor? en dit jaar was in de eerste ronde 55% geslaagd dus dan weet je zeker dat alle diploma's eerlijk zijn verkregen. _O- op de ce's had ik voor 4 vd 8 vakken een veel hoger cijfer dan voor het se.
Een groot deel van de stof wordt niet getoetst op het ce, maar naar eigen invulling van de instelling.
pi_143585139
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:43 schreef DonnieDarkno het volgende:

[..]

Een groot deel van de stof wordt niet getoetst op het ce, maar naar eigen invulling van de instelling.
onzin. ak, ges, bio, sk etcetera is op het ce gewoon een samenvatting van afgelopen jaar. nederlands en de talen is idd een vaardigheid maar scholen zijn verplicht de andere zelf te toetsen.
pi_143626997
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:43 schreef DonnieDarkno het volgende:

[..]

:')

Nee. En ik hoef hopelijk niet uit te leggen waarom het niet zo is.
pi_143629316
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:49 schreef Etsu het volgende:

[..]

:')

Nee. En ik hoef hopelijk niet uit te leggen waarom het niet zo is.
Dit klopt wel hoor. Voor de talen (muv Nederlands) wordt op het CE alleen leesvaardigheid getoetst, en aankomend schooljaar wordt voor het eerst een pilot gedaan bij GS om alle stof te toetsen. Voorheen werd er ingezoomd op twee examenonderwerpen en werd de overige stof getoetst op SE's.

Zelfs voor de bčtavakken zijn er genoeg onderwerpen die niet op het CE voorkomen en alleen dmv SE's worden getoetst, hoewel er daar een groter aanbod van stof in het CE voorkomt.
pi_143629342
Overigens is het natuurlijk niet zo dat scholen verder volledig vrij zijn; de andere stof moet wel in de SE's voorkomen. Wellicht doelde je daarop?
pi_143629704
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Overigens is het natuurlijk niet zo dat scholen verder volledig vrij zijn; de andere stof moet wel in de SE's voorkomen. Wellicht doelde je daarop?
Klopt, maar hoe het behandeld wordt verschilt behoorlijk. Daar blijf ik bij, dan kan het meubilair van FOK! nog zo leuk komen :')-en.
pi_143629956
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:56 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Dit klopt wel hoor. Voor de talen (muv Nederlands) wordt op het CE alleen leesvaardigheid getoetst, en aankomend schooljaar wordt voor het eerst een pilot gedaan bij GS om alle stof te toetsen. Voorheen werd er ingezoomd op twee examenonderwerpen en werd de overige stof getoetst op SE's.

Zelfs voor de bčtavakken zijn er genoeg onderwerpen die niet op het CE voorkomen en alleen dmv SE's worden getoetst, hoewel er daar een groter aanbod van stof in het CE voorkomt.
Dat klopt.

Mijn reactie sloeg op 'eigen invulling van de instelling'. Dat is niet waar. De scholen, het Luzac dus ook, krijgt een lijst met onderwerpen wat ze moeten behandelen. Dus het is niet zo dat de scholen zo even kunnen bepalen welke onderwerpen ze niet gaan behandelen.
pi_143639937
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:13 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat klopt.

Mijn reactie sloeg op 'eigen invulling van de instelling'. Dat is niet waar. De scholen, het Luzac dus ook, krijgt een lijst met onderwerpen wat ze moeten behandelen. Dus het is niet zo dat de scholen zo even kunnen bepalen welke onderwerpen ze niet gaan behandelen.
Ok, dan had ik het verkeerd begrepen. Dat laatste klopt inderdaad.
pi_143688618
Luzac College _O_

5 en 6 VWO gehaald door middel van dat systeem, gewoon met een 7,5 gemiddeld waarbij de CE cijfers hoger lagen dan de SE cijfers.
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
pi_143689548
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 06:18 schreef IamGonova het volgende:
Ik heb het 1e t/m 4e jaar VWO gedaan en in het vierde jaar zwaar gefaald. Nu ga ik naar het Luzac College om 4/5 Havo te doen.
Kan iemand mij wat vertellen over het luzac? Hoe beviel de hoge werkdruk?
Graag serieus beantwoorden en geen commentaar als: 'verwend nest'
Luzac? Ben je autist ofzo. Zonde van je stacks.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:34:02 #44
432844 IamGonova
pi_143694615
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:38 schreef ComputerNerd268 het volgende:

[..]

Luzac? Ben je autist ofzo. Zonde van je stacks.
Voor tot op heden mij bekend is heb ik geen aangeboren pervasieve ontwikkelingsstoornis.
pi_143694730
20k per jaar?
Denk dat veel mensen dat niet kunnen ophoesten.
Als jouw ouders dat wel kunnen, moet je daar lekker gebruik van maken, TS!
Make my day!
pi_143695417
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:56 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

uh geschiedenis 6vwo SE is vooral die twee katernen (oke vanaf 2015 nieuw programma) en dan is het CE een samenvatting van die twee toetsen bij elkaar...

Mijn geschiedenisleraar vindt de oide geschiedrnismethode met die twee katernen elk jaar beter omdat de nieuwe methode over de tijdvakken zo oppervlakkig is.
pi_143695454
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:41 schreef agter het volgende:
20k per jaar?
Denk dat veel mensen dat niet kunnen ophoesten.
Als jouw ouders dat wel kunnen, moet je daar lekker gebruik van maken, TS!
Je hebt ook Winford, zoek dat maar eens op... :') Luzac is daar miezerig bij.
pi_143695624
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:15 schreef mapima het volgende:

[..]

Je hebt ook Winford, zoek dat maar eens op... :') Luzac is daar miezerig bij.
25k per jaar.
Instituut blankestijn is 30k per jaar.

Is het onderwijs er echt beter, denk je?
Make my day!
pi_143696381
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:23 schreef agter het volgende:

[..]

25k per jaar.
Instituut blankestijn is 30k per jaar.

Is het onderwijs er echt beter, denk je?
nee. tis gewoon hetzelfde als elke andere school,gewoonndezelfde eisen. Alleen betaal je een school als Luzac ook om nsb'ertje te spelen en uit te leggen aan kleine groepjes met voornamelijk adhd'ers.
pi_143698236
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:14 schreef mapima het volgende:

[..]

uh geschiedenis 6vwo SE is vooral die twee katernen (oke vanaf 2015 nieuw programma) en dan is het CE een samenvatting van die twee toetsen bij elkaar...

Mijn geschiedenisleraar vindt de oide geschiedrnismethode met die twee katernen elk jaar beter omdat de nieuwe methode over de tijdvakken zo oppervlakkig is.
Daarom zei ik, 'aankomend jaar wordt voor het eerst een pilot gedaan die alle stof toetst'. ;) Ik benadrukte dat niet bij ieder vak alle stof op het CE voorkomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')