abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143536743
President Obama heeft toestemming gegeven voor luchtaanvallen op IS (Islamitische Staat)-strijders in het noorden van Irak. Ook zijn er voedselpakketten gedropt in de bergen van Sinjar waar tienduizenden vluchtelingen zich schuilhouden. Volgens Obama zijn de luchtaanvallen op beperkte schaal nodig, omdat de levens van Amerikanen op het spel staan, net als die van veel onschuldige burgers. In de stad Arbil werken een hoop Amerikanen. IS-strijders zijn die stad de afgelopen dagen steeds meer genaderd. Obama benadrukt dat er geen militairen naar Irak worden gestuurd. Eind 2011 kwam er officieel een einde aan de Amerikaanse militaire missie in Irak. De afgelopen dagen zijn tienduizenden Koerdische jezidi's en christenen gevlucht voor de soennitische IS-strijders.

Volgens de VN en vluchtelingen/ooggetuigen is er sprake van grootschalig seksueel misbruik door IS-strijders tegen vrouwen, tienermeisjes en jongens die tot de minderheden in Irak behoren. 1.500 yezidi's en christenen zouden mogelijk gedwongen worden om als seksslaaf te dienen. Ook zouden er 500 jezidi's levend begraven zijn door IS en gevonden zijn in een massagraf.

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat IS in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft IS strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens. Sinds 29 juni 2014 gaat "ISIS" (Islamitische Staat in Irak en de Levant) als "IS" (Islamitische Staat) door het leven: ze hebben een kalifaat opgericht dat uit delen van Irak en Syrië bestaat.

Kaart van de uiteindelijke staat die IS wil vestigen in het Midden-Oosten

Kaart van de huidige militaire situatie
Paars = Iraakse regering
Grijs = IS
Groen = Koerdistan (Peshmerga)

Zie ook:
Kaart van de huidige militaire situatie in Irak en Syrië
Uitgebreide kaart van de militaire situatie in Irak

Updates:
The Levantine War - Reddit
pi_143536755
Laatste post vorige deel:

quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik heb gekozen voor die verdragen, maar aan de andere kant.

Kun je met die verdragen een krijgsgevangenen wel de doodstraf geven?
De vraag is of IS militanten daadwerkelijk als krijgsgevangenen gezien kunnen worden. Zie de volgende definitie:

quote:
Er is een aantal eisen waar iemand aan moet voldoen om de status van krijgsgevangene te krijgen. Als krijgsgevangene moeten worden behandeld:

Leden van geregelde troepen (legers) (Ook leden van geregelde troepen van een regering die niet worden erkend door de vasthoudende mogendheid vallen hieronder.)
Leden van vrijwilligerskorpsen die als dusdanig herkenbaar zijn (i.e. een uniform dragen en hun wapens openlijk dragen).
Personen die een gewapende macht volgen vanwege hun beroep maar daar geen deel van uitmaken (zoals oorlogscorrespondenten).
Bemanningen van de koopvaardijvloot die niet voor een gunstigere behandeling in aanmerking komen.
Burgers uit niet bezet gebied die spontaan de wapens opnemen, maar niet de tijd hebben zich te organiseren.

Personeel van de militaire geneeskundige dienst mag niet als krijgsgevangene worden behandeld, maar mag wel worden aangehouden. Deze militairen mogen dan alleen tewerkgesteld worden voor de geneeskundige verzorging van de krijgsgevangenen.

Om in aanmerking te komen voor de status van krijgsgevangene moet de strijder verder tijdens zijn arrestatie opereren in een situatie die valt onder het oorlogsrecht. Dit houdt onder andere in dat hij in een commandostructuur moet vallen, een uniform moet dragen en zijn wapens openlijk moet dragen. Dit heeft tot gevolg dat spionnen en terroristen niet in aanmerking komen om krijgsgevangene te worden.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Krijgsgevangene
Als het terroristen zijn.. en zo ziet het westen ze, dan vallen ze niet onder de noemer "krijgsgevangene". Vraag me af wat dan hun rechten zijn.
  zondag 17 augustus 2014 @ 23:47:12 #3
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143536797
Schiet maar gewoon door het hoofd, meest efficiënt.
Say what?
pi_143536801
Nja we hebben toch al gezien dat zelfs met 'regels' ze de boel kunnen verneuken. Bv abu ghraib
pi_143536825
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Laatste post vorige deel:

[..]

De vraag is of IS militanten daadwerkelijk als krijgsgevangenen gezien kunnen worden. Zie de volgende definitie:

[..]

Als het terroristen zijn.. en zo ziet het westen ze, dan vallen ze niet onder de noemer "krijgsgevangene". Vraag me af wat dan hun rechten zijn.
dat is die discussie van bush met al qaida strijders, hij beweerde dus dat ze geen rechten hadden...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_143536826
Stenigen lijkt me het leukst.
pi_143536857
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:47 schreef oksel12 het volgende:
Die optie zat er idd niet bij.
pi_143536870
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:47 schreef UpsideDown het volgende:
Schiet maar gewoon door het hoofd, meest efficiënt.
Geheh was ik toch niet alleen in mijn keus :P
  zondag 17 augustus 2014 @ 23:50:32 #9
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143536955
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:47 schreef oksel12 het volgende:
Levend begraven kan ook nog, als we toch met barbaarse praktijken bezig zijn :X
Say what?
pi_143536966
quote:
99s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is die discussie van bush met al qaida strijders, hij beweerde dus dat ze geen rechten hadden...
Als ik zie hoe beestachtig IS te werk gaat, dan zou ik daar ook bijna voor willen pleiten ja, maar ergens voelt dat ook niet goed.
pi_143537035
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als ik zie hoe beestachtig IS te werk gaat, dan zou ik daar ook bijna voor willen pleiten ja, maar ergens voelt dat ook niet goed.
Nee wat ze daar deden was ook niet goed.. En idd al die andere opties in jouw pol moeten we ook niet doen ...
pi_143537078
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee wat ze daar deden was ook niet goed.. En idd al die andere opties in jouw pol moeten we ook niet doen ...
Maar wil je ze dan ooit weer vrijlaten? Ze pakken meteen weer de wapens op en gaan weer door met haat verspreiden.
pi_143537085
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:50 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Gahahahah

Wat zijn we slecht :P
pi_143537091
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

je instinct zegt makkelijk oog om oog, maar wil je zakken naar hun niveau is de vraag, ik niet, maarja das makkelijk gezegd met mijn laptop op de bank
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_143537131
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar wil je ze dan ooit weer vrijlaten? Ze pakken meteen weer de wapens op en gaan weer door met haat verspreiden.
Nja berechten. Dus met hun daden zal dat een levenslange straf worden in een soort van tbs instelling ofzo. Ik ben persoonlijk ook niet voor de doodstraf. En met martelen en mensen als beesten behandelen heb ik ook niks.
pi_143537280
Ik merk trouwens nu dat abu ghraib niet de ene is die ik bedoel. Ik bedoel die ene die Obama zou sluiten. Maar ben de naam kwijt...iemand?
pi_143537304
quote:
11s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik merk trouwens nu dat abu ghraib niet de ene is die ik bedoel. Ik bedoel die ene die Obama zou sluiten. Maar ben de naam kwijt...iemand?
Guantanamo Bay op Cuba.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2014 23:59:12 ]
pi_143537374
quote:
12s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:58 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Guantanamo Bay op Cuba.
Aah thnx, die bedoel ik. Mijn punt is dat de Amerikanen ook niet echt om de 'regeltjes' geven dus ..
Maar ik zie het nu ook niet gebeuren dat de is. strijders opgepakt zullen worden en berecht zullen worden.
pi_143537444
voor diegenen die willen fappen op isis lijken

http://www.liveleak.com/view?i=df5_1408304785
-Rabia Al-Basri
pi_143537454
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:50 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Voor het levend begraven ze dwingen seksuele handelingen bij elkaar te doen.
pi_143537458
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 00:02 schreef Slayage het volgende:

erg bloederig ?
pi_143537467
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 00:02 schreef Slayage het volgende:

THX
pi_143537474
quote:
15s.gif Op maandag 18 augustus 2014 00:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

erg bloederig ?
jip
-Rabia Al-Basri
pi_143537482
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 00:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Aah thnx, die bedoel ik. Mijn punt is dat de Amerikanen ook niet echt om de 'regeltjes' geven dus ..
Maar ik zie het nu ook niet gebeuren dat de is. strijders opgepakt zullen worden en berecht zullen worden.
Als er grondtroepen actief zijn dan zullen er vroeg of laat ook strijders gevangen worden. Kan ook zijn dat de Peshmerga ze te pakken krijgt natuurlijk.
pi_143537494
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 00:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

THX
instant orgams guaranteed ;)
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')