De vraag is of IS militanten daadwerkelijk als krijgsgevangenen gezien kunnen worden. Zie de volgende definitie:quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb gekozen voor die verdragen, maar aan de andere kant.
Kun je met die verdragen een krijgsgevangenen wel de doodstraf geven?
Als het terroristen zijn.. en zo ziet het westen ze, dan vallen ze niet onder de noemer "krijgsgevangene". Vraag me af wat dan hun rechten zijn.quote:Er is een aantal eisen waar iemand aan moet voldoen om de status van krijgsgevangene te krijgen. Als krijgsgevangene moeten worden behandeld:
Leden van geregelde troepen (legers) (Ook leden van geregelde troepen van een regering die niet worden erkend door de vasthoudende mogendheid vallen hieronder.)
Leden van vrijwilligerskorpsen die als dusdanig herkenbaar zijn (i.e. een uniform dragen en hun wapens openlijk dragen).
Personen die een gewapende macht volgen vanwege hun beroep maar daar geen deel van uitmaken (zoals oorlogscorrespondenten).
Bemanningen van de koopvaardijvloot die niet voor een gunstigere behandeling in aanmerking komen.
Burgers uit niet bezet gebied die spontaan de wapens opnemen, maar niet de tijd hebben zich te organiseren.
Personeel van de militaire geneeskundige dienst mag niet als krijgsgevangene worden behandeld, maar mag wel worden aangehouden. Deze militairen mogen dan alleen tewerkgesteld worden voor de geneeskundige verzorging van de krijgsgevangenen.
Om in aanmerking te komen voor de status van krijgsgevangene moet de strijder verder tijdens zijn arrestatie opereren in een situatie die valt onder het oorlogsrecht. Dit houdt onder andere in dat hij in een commandostructuur moet vallen, een uniform moet dragen en zijn wapens openlijk moet dragen. Dit heeft tot gevolg dat spionnen en terroristen niet in aanmerking komen om krijgsgevangene te worden.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Krijgsgevangene
dat is die discussie van bush met al qaida strijders, hij beweerde dus dat ze geen rechten hadden...quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Laatste post vorige deel:
[..]
De vraag is of IS militanten daadwerkelijk als krijgsgevangenen gezien kunnen worden. Zie de volgende definitie:
[..]
Als het terroristen zijn.. en zo ziet het westen ze, dan vallen ze niet onder de noemer "krijgsgevangene". Vraag me af wat dan hun rechten zijn.
Geheh was ik toch niet alleen in mijn keusquote:Op zondag 17 augustus 2014 23:47 schreef UpsideDown het volgende:
Schiet maar gewoon door het hoofd, meest efficiënt.
Als ik zie hoe beestachtig IS te werk gaat, dan zou ik daar ook bijna voor willen pleiten ja, maar ergens voelt dat ook niet goed.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat is die discussie van bush met al qaida strijders, hij beweerde dus dat ze geen rechten hadden...
Nee wat ze daar deden was ook niet goed.. En idd al die andere opties in jouw pol moeten we ook niet doen ...quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als ik zie hoe beestachtig IS te werk gaat, dan zou ik daar ook bijna voor willen pleiten ja, maar ergens voelt dat ook niet goed.
Maar wil je ze dan ooit weer vrijlaten? Ze pakken meteen weer de wapens op en gaan weer door met haat verspreiden.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee wat ze daar deden was ook niet goed.. En idd al die andere opties in jouw pol moeten we ook niet doen ...
Gahahahahquote:Op zondag 17 augustus 2014 23:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Levend begraven kan ook nog, als we toch met barbaarse praktijken bezig zijn
je instinct zegt makkelijk oog om oog, maar wil je zakken naar hun niveau is de vraag, ik niet, maarja das makkelijk gezegd met mijn laptop op de bankquote:Op zondag 17 augustus 2014 23:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als ik zie hoe beestachtig IS te werk gaat, dan zou ik daar ook bijna voor willen pleiten ja, maar ergens voelt dat ook niet goed.
Nja berechten. Dus met hun daden zal dat een levenslange straf worden in een soort van tbs instelling ofzo. Ik ben persoonlijk ook niet voor de doodstraf. En met martelen en mensen als beesten behandelen heb ik ook niks.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar wil je ze dan ooit weer vrijlaten? Ze pakken meteen weer de wapens op en gaan weer door met haat verspreiden.
Guantanamo Bay op Cuba.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik merk trouwens nu dat abu ghraib niet de ene is die ik bedoel. Ik bedoel die ene die Obama zou sluiten. Maar ben de naam kwijt...iemand?
Aah thnx, die bedoel ik. Mijn punt is dat de Amerikanen ook niet echt om de 'regeltjes' geven dus ..quote:
Voor het levend begraven ze dwingen seksuele handelingen bij elkaar te doen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Levend begraven kan ook nog, als we toch met barbaarse praktijken bezig zijn
erg bloederig ?quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:02 schreef Slayage het volgende:
voor diegenen die willen fappen op isis lijken
http://www.liveleak.com/view?i=df5_1408304785
THXquote:Op maandag 18 augustus 2014 00:02 schreef Slayage het volgende:
voor diegenen die willen fappen op isis lijken
http://www.liveleak.com/view?i=df5_1408304785
jipquote:
Als er grondtroepen actief zijn dan zullen er vroeg of laat ook strijders gevangen worden. Kan ook zijn dat de Peshmerga ze te pakken krijgt natuurlijk.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Aah thnx, die bedoel ik. Mijn punt is dat de Amerikanen ook niet echt om de 'regeltjes' geven dus ..
Maar ik zie het nu ook niet gebeuren dat de is. strijders opgepakt zullen worden en berecht zullen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |