12 uur per dag 24x600 watt ... voor tomaten en komkommersquote:Op zondag 17 augustus 2014 21:58 schreef Bananapeel het volgende:
Ik ben bezig met het bouwen van een binnentuin. Ik zal hier onder andere tomaten en komkommers gaan telen. Ik heb na een hoop klussen een mooie licht dichte ruimte met klimaatbeheersing en luchtverversing gebouwd. Ik wil nu 24 x 600 watts lampen op gaan hangen. Die zullen zo ongeveer 12 uur per dag gaan branden. Is dit veilig om gewoon via het stopcontact te doen? Ik maak natuurlijk wel gebruik van travo's.
quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:04 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
12 uur per dag 24x600 watt ... voor tomaten en komkommers
Jouw feestjequote:
Wat is het gevaar? En wat is de oplossing?quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:06 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Jouw feestje
(overigens is het antwoord heel erg duidelijk NEE, dat is niet veilig op een stopcontact)
Ik heb de buren al wel een kistje roma tomaten beloofd dus misschien is wat stroom gebruiken ook een goed idee.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:11 schreef Guus Muisarm het volgende:
Tuurlijk wel. spreiden over groepen. gewoon lekker verlengkabels uit alle ramen incl. buren naar je tuintje leiden
En wat moet ik met die informatie als ik vragen mag?quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:11 schreef strikeforce het volgende:
Op youtube heb je uitleg om een wietkwekerij op te zetten
De gemeente zekering knalt eruit. 19 of 24 ampere ligt aan je gemeente geloof ikquote:Op zondag 17 augustus 2014 22:09 schreef Bananapeel het volgende:
Wat is het gevaar? En wat is de oplossing?
Daar kan ik de gemeente gewoon voor bellen? Of moet ik bij de energie leverancier zijn?quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:14 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
De gemeente zekering knalt eruit. 19 of 24 ampere ligt aan je gemeente geloof ik
zwaarder electrisch (met een k) systeem laten aanleggen dan bellen voor een zwaardere gemeentezekering
O dat is wel heel veel. Kan ik het niet gewoon van een lantaarnpaal stelen?quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:17 schreef MrSubtle het volgende:
Als je serieus bent zou ik mijn electriciteit transportbedrijf eens bellen morgen.
Overigens moet je uitgaan van circa ¤ 13.680 per jaar aan stroomverbruik (even standaard tarief gepakt)
Hem dat moeten een hoop tomaten worden dan.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:17 schreef MrSubtle het volgende:
Als je serieus bent zou ik mijn electriciteit transportbedrijf eens bellen morgen.
Overigens moet je uitgaan van circa ¤ 13.680 per jaar aan stroomverbruik (even standaard tarief gepakt)
Kan ja... maar dan haak ik even af in het adviserenquote:Op zondag 17 augustus 2014 22:19 schreef Bananapeel het volgende:
[..]
O dat is wel heel veel. Kan ik het niet gewoon van een lantaarnpaal stelen?
Nee dat lijkt me niet handig. Is het niet mogelijk om zo een kabel vanaf de meterkast te trekken?quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:22 schreef MrSubtle het volgende:
Overigens, als je het van een lantaarn wilt stelen, zorg dan wel voor een voldoende dikke kabel ivm warmte. Je moet denken aan zoiets... (kan dat het de buren gaat opvallen als zo'n kabel over de stoep naar je huis loopt)
https://www.reclameland.n(...)euwe-pand-kabel.jpeg
Sorry, daarmee ga ik je niet helpenquote:Op zondag 17 augustus 2014 22:25 schreef Bananapeel het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me niet handig. Is het niet mogelijk om zo een kabel vanaf de meterkast te trekken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |