Ik begrijp het niet precies wat je daarmee bedoelt?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 05:40 schreef Fylax het volgende:
[..]
Hoop het. Mijn school is wel een school die graag leerlingen op hun zwakke plek willen raken als het gaat om informatie winnen enz.
Je kunt dat blad gewoon afgeven.Vaak is het heel moeilijk om de eerste keer iets te vertellen. Ze gaan je vragen waar je last van hebt en wat jij verteld schrijven ze op en dan blijven ze door vragen over je problemen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 05:41 schreef W_D het volgende:
Ik heb natuurlijk nog geen diagnose, maar begin 2011 begon ik mij plots te focussen op kleine details. Ik hoorde kleine "haperingen" (wellicht ingebeeld) op het geluid dat van de radio/televisie kwam. Ik kon dat echter niet vergeten en hoorde telkens die details als ik televisie ofzo keek. Erg raar, dat begon zo ineens. Alsof ik mij plotseling begon te focussen op een bepaalde sensatie van dat zintuig ofzo. Uiteindelijk ging het van horen naar zien. Het gevoel dat ik vaak kleine schokjes zag door mijn ogen.
Pas sinds verleden jaar (midden 2013) begonnen de problemen met de hygiëne. Ik begon me plots meer te douchen. Eerst nog om de drie dagen maar ondertussen douche ik me dagelijks 15-20 minuten lang en doe ik dat volgens een bepaald ritueel. In het totaal ben ik bijna een uur bezig in de badkamer, inclusief tanden poetsen. Dat is plotseling een vereiste geworden waar ik niet meer onderuit kan. Ik krijg al meteen angst/voel me immens vuil als ik smorgens niet meteen kan douchen. Ik kan bijvoorbeeld mijn computer niet gebruiken vooraleer ik in de douche ben geweest.
Dat is raar, zeker gezien ik een jaar geleden slechts 1x/week in de douche ging en de overige dagen een simpel wasje aan de kraan deed. We hebben zelfs een periode enkel koud water gehad en toen ging ik amper in de douche. Dat kan ik me nu dus niet meer inbeelden. 1 dag zonder douche is er 1 te veel. Zo raar dat het zo drastisch kan veranderen in één jaar.
Maar bon, binnen ~10 uur naar de psychiater. Ik ben nu zowat al m'n obsessies/gedachten op papier aan het zetten omdat ik vrees dat ik anders iets zou vergeten tijdens het gesprek. Is dat een goed idee? Kan ik gewoon dat blad afgeven? Geen idee, maar het stelt me in ieder geval meer gerust... anders zou ik sowieso bang hebben dat ik een belangrijke gedachte vergeet mee te delen tijdens het gesprek. Kan er mij iemand trouwens vertellen wat ze zoal gaan vragen tijdens zo'n eerste gesprek? Of ligt dat nogal persoonlijk/gevoelig en is het anders voor iedereen? Ik heb gewoon geen idee wat ik eigenlijk ga kunnen verwachten.
Ze weten dat ik snel angstig wordt en dan ga stotteren dus gingen laatst 2 afdelingleiders mij ondervragen d.m.v onder druk zetten enzoquote:Op woensdag 20 augustus 2014 05:41 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet precies wat je daarmee bedoelt?
Ja, ik heb inderdaad veel angst om voor de eerste keer in mijn leven over m'n grote probleem te praten... vrijwel niemand weet dat ik hier last van heb. Ik ben nu dus eigenlijk de enige persoon in m'n leven die er weet van heeft. Het zo voor de eerste keer moeten zeggen aan iemand (die ik dan ook nog eens niet ken) lijkt me erg raarquote:Op woensdag 20 augustus 2014 05:43 schreef Fylax het volgende:
[..]
Je kunt dat blad gewoon afgeven.Vaak is het heel moeilijk om de eerste keer iets te vertellen. Ze gaan je vragen waar je last van hebt en wat jij verteld schrijven ze op en dan blijven ze door vragen over je problemen.
Ik snap dat het raar is, ik had er zelf ook veel moeite mee voordat ik naar het gesprek ging. Viel uiteindelijk reuze mee.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 05:46 schreef W_D het volgende:
[..]
Ja, ik heb inderdaad veel angst om voor de eerste keer in mijn leven over m'n grote probleem te praten... vrijwel niemand weet dat ik hier last van heb. Ik ben nu dus eigenlijk de enige persoon in m'n leven die er weet van heeft. Het zo voor de eerste keer moeten zeggen aan iemand (die ik dan ook nog eens niet ken) lijkt me erg raar
Dat lijkt me niet normaal school is er om je te helpen niet angstig te maken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 05:44 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ze weten dat ik snel angstig wordt en dan ga stotteren dus gingen laatst 2 afdelingleiders mij ondervragen d.m.v onder druk zetten enzo
tsja..quote:Op woensdag 20 augustus 2014 05:52 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet normaal school is er om je te helpen niet angstig te maken.
Nou ja ik deel de ervaring wel een beetje maar dat is weer jaren geleden toen ik zei dat ik problemen had zeiden ze tegen mij dat ze zich daarvoor niet konde interesseren en ik ergens anders hulp moest zoeken.quote:
Slaap lekker niet teveel zorgen makenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 05:56 schreef Fylax het volgende:
Maar ik ga slapen
Slaaplekker/fijne dagtot straks
Erg fijn! Blij om dit te horen. Goed dat je in het traject gaat.quote:Op maandag 25 augustus 2014 04:02 schreef W_D het volgende:
In-take gesprek vorige week woensdag verliep erg goed, veel beter dan verwacht.
Vandaag (maandag) gaan ze allen vergaderen om mijn situatie te bespreken en diagnose/behandeling. Eén van de volgende dagen mag ik dus een telefoontje verwachten. Best spannend.
Ik voel me sinds het gesprek al een klein beetje beter omdat ik eindelijk het gevoel heb dat er iets aan doe. Ik ga eindelijk beginnen aan een behandeling. Het kan enkel maar beteren nu. Weten dat andere mensen er nu ook mee bezig zijn helpt me ook.
IJdel heet dat. Je kunt niet alles op OCD gooienquote:Op maandag 25 augustus 2014 00:40 schreef Fylax het volgende:
Ben blij dat ik weer naar school moet eigenlijk. Dan verzorg ik mezelf tenminste goed. Door de vakantie en het niet naar buiten gaan vergeet ik te douchen enzo..
Maar nu ik weer de deur uit ga ben ik eerst 'n uur bezig met douchen tandenpoetsen en andere dingen aan mijn uiterlijk zodat ik er verzorgd uit zie.
Nee hoor, je komt gewoon teveel in KLB/ONZ/VBL (wsl omdat je je te makkelijk aan anderen ergert)quote:Op maandag 25 augustus 2014 04:49 schreef Trebo het volgende:
Ik word gek wanneer ik bijvoorbeeld op tv een kleed/mat zie waarvan 1 punt omhoog is gevouwen.. dan denk ik; leg dat nou even recht.
ik word gek wanneer mijn vrouw een heel klein stukje vergeet als ze de tafel schoonmaakt.. dan is dat kleine stukje nog droog terwijl de rest nat is. Dat MOET dat ook nat.
Ik word gek als ik mijn bedhoes niet mooi strak kan trekken.
Als ik op straat loop dan wil ik altijd een patroon lopen op de stoeptegels.
Als ik auto rij wil ik alles perfect binnen de lijntjes rijden.
Heb ik OCD?
Als je eventjes al mijn posts zou lezen. Dit is niet de eerste post die ik plaats.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:27 schreef Oognip het volgende:
[..]
IJdel heet dat. Je kunt niet alles op OCD gooien
Ik heb alles gelezen en val over die post die ik net quotte. Je kunt niet alles op OCD gooien.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:28 schreef Fylax het volgende:
[..]
Als je eventjes al mijn posts zou lezen. Dit is niet de eerste post die ik plaats.
Dat is lastiger dan je denkt btw.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:01 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik heb alles gelezen en val over die post die ik net quotte. Je kunt niet alles op OCD gooien.
Weet ik echt niet meer precies, maar het liep in de maandenquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:50 schreef Fylax het volgende:
Voor de mensen die bij een psycholoog/psychiater zitten. Hoelang moest je wachten? (wachtlijst)
oeiquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Weet ik echt niet meer precies, maar het liep in de maanden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |