De SS wordt soms als de holy grail van de pakkenmarkt gezien, maar naar mijn mening kun je veel leuker spul vinden voor die prijs. Laatst nog een werkelijk fenomenaal River Woods colbert (gemaakt in de VS) gekocht met 50% korting, was er uiteindelijk 120 euro voor kwijt.quote:
Niet mee eens, beter geen bretels voor TS. Bretels kunnen absoluut stijlvol zijn, maar dan moet het wel matchen met de rest van de outfit. TS wil (zo te zien) gewoon een net pak voor stage en sollicitaties e.d., dan kan je juist beter niet voor de wat apartere, stijlvolle look gaan maar voor de gewone nette standaardlook. Stijl is ook iets wat je ontwikkeld in de loop der tijd. Je wil ook niet het gevaar lopen dat men denkt dat je voor een verkleedpartijtje bent uitgenodigd en als Jort Kelder gaat.. Verder heeft het ook een praktisch voordeel. Een standaardpak kan je rustig vaker aan, omdat het toch niet opvalt. Een opvallende outfit kan je niet 3x per week aan, want dat gaat opvallen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 02:01 schreef wenfer2 het volgende:
Bij de SuSu outlet heb je al een pak voor 99-300 eu, Schoenen ergens anders halen. Geen (bruine) riem kopen maar een mooi paar bretels en knoopjes in je broek laten naaien. Kijk anders eerst eens op internet voor inspiratie zodat je weet wat je mooi vind en wat je zoekt voordat je een winkel binnenstapt.
Amen...quote:Op maandag 18 augustus 2014 09:28 schreef DonJames het volgende:
[..]
Niet mee eens, beter geen bretels voor TS. Bretels kunnen absoluut stijlvol zijn, maar dan moet het wel matchen met de rest van de outfit. TS wil (zo te zien) gewoon een net pak voor stage en sollicitaties e.d., dan kan je juist beter niet voor de wat apartere, stijlvolle look gaan maar voor de gewone nette standaardlook. Stijl is ook iets wat je ontwikkeld in de loop der tijd. Je wil ook niet het gevaar lopen dat men denkt dat je voor een verkleedpartijtje bent uitgenodigd en als Jort Kelder gaat.. Verder heeft het ook een praktisch voordeel. Een standaardpak kan je rustig vaker aan, omdat het toch niet opvalt. Een opvallende outfit kan je niet 3x per week aan, want dat gaat opvallen.
TS, laat de monkstraps, de gele sokken, de hoogwaterbroeken, de bretels en de vlinderdasjes nog even voor wat het is. Gewoon naar de suit supply gaan en een fatsoenlijk pak kopen. Overhemden, das en schoenen kan je ergens anders halen. En een t-shirt onder je overhemd kan prima zolang je de bovensten knoop dicht laat, het is in elk geval stukken beter dan zweetplekken onder je t-shirtloze oksels.
GEEN pak met strepen! Of het moeten hele subtiele streepjes zijn, teneinde het volgende effect te voorkomen:quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:01 schreef UncleFunk het volgende:
Eens met DonJames en Parzival wat betreft het Jorteffect, maar het hoeft zeker geen grijsgestreept pak te zijn. Effen grijs kan ook, maar sowieso wil TS een effen donkerblauw pak. Dat is ook lekker neutraal en combineert erg gemakkelijk. Zeker als je eens een gestreept overhemd aan wilt ofzo.
Onzin.quote:
Niet helemaal. Hoe dan ook is zwart het beste als je nog niets hebt staan.quote:
Volgens mij moet ik als fiscalist wel een pak aan jaquote:Op maandag 18 augustus 2014 09:01 schreef Parzival het volgende:
als je nu een duur pak gaat kopen, weet je zeker dat die over een paar jaar nog in de kast hangt.. meestal ongebruikt.. gewoon lekker een simpel goedkoop pak kopen.. het is maar een stage hoor.. en MOET je perse in pak?
- Rtw?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:28 schreef Maharbal het volgende:
De beste comments zijn al gemaakt. Ga voor je (eerste) pak/outfit voor:
- SuSu RTW (of MTM, mocht je iets meer te besteden hebben), donkerblauw dan wel grijs (niet lichtgrijs voor je eerste pak);
- Zwarte Oxfords (als je geld hebt voor Van Bommels zou ik ze laten liggen, een paar tientjes extra uitgeven en beginnen bij de Magnanni's of iets dergelijks). Anders gewoon een Van Haren binnenlopen;
- Mocht je een pak nemen met riemlussen, een normale zwarte riem;
- Een tweetal nette overhemden of iets dergelijks (neutraal wit en blauw), al dan niet met dubbele manchet (ik vind zelf de basisoverhemden / Sky Blue van Profuomo prima overhemden in die prijsklasse).
Ready to wear (kan nog wel wat aan versleuteld worden trouwens)quote:
Geen rubberen/plastic zolen!quote:- Van Haren als ik niet genoeg heb voor Magnanni's bedoel je?
Klopt.quote:- Zwarte schoenen = zwarte riem spreekt voor zich
2 overhemden is wel fijn, dan kan er eentje in de was terwijl je de ander draagt. Overhemden hebben ze daar inderdaad ook, maar voor mij vallen ze te ruim. Goedkoop zijn ze ook niet. Wel goeie kwaliteit, maar voor dat geld loop ik liever naar de Bijenkorf (meer aanbod). Als je ze wel goed past kan het dus prima.quote:- Moet ik gelijk 2 overhemden kopen? Kan ik ook gewoon de SuSu overhemden gaan kopen als ik er toch al ben?
DJ heeft al netjes geantwoord. Van Haren als je net niet genoeg geld hebt voor Magnanni's als je het mij vraagt (in mijn ervaring slijten Van Bommels als de ziekte).quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:36 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
- Rtw?
- Van Haren als ik niet genoeg heb voor Magnanni's bedoel je?
- Zwarte schoenen = zwarte riem spreekt voor zich
- Moet ik gelijk 2 overhemden kopen? Kan ik ook gewoon de SuSu overhemden gaan kopen als ik er toch al ben?
Klopt, maar dat je geen bruin mag dragen, meh.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet helemaal. Hoe dan ook is zwart het beste als je nog niets hebt staan.
Voor schoenen dan...
Dus ook leren zolen?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ready to wear (kan nog wel wat aan versleuteld worden trouwens)
[..]
Geen rubberen/plastic zolen!
[..]
Klopt.
[..]
2 overhemden is wel fijn, dan kan er eentje in de was terwijl je de ander draagt. Overhemden hebben ze daar inderdaad ook, maar voor mij vallen ze te ruim. Goedkoop zijn ze ook niet. Wel goeie kwaliteit, maar voor dat geld loop ik liever naar de Bijenkorf (meer aanbod). Als je ze wel goed past kan het dus prima.
ik weet niet hoe je postuur is, ik ben 1.83 en 75kg, en Oger Red pas ik perfect zonder aanpassingen, vallen heel goed.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:23 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Dus ook leren zolen?
Dat de overhemden te ruim vallen gaan ze toch aanpassen? En ik heb voor nu denk ik toch alleen nog maar een wit en lichtblauw overhemd nodig dus dat het aanbod wat magertjes is maakt voor nu volgens mij niet zoveel uit
Haal maar 23 cm ervanafquote:Op maandag 18 augustus 2014 16:53 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
ik weet niet hoe je postuur is, ik ben 1.83 en 75kg, en Oger Red pas ik perfect zonder aanpassingen, vallen heel goed.
Tel er maar weer 10 bij op danquote:Op maandag 18 augustus 2014 17:02 schreef DonJames het volgende:
[..]
Oh, geen probleem, even naar Oger Bambini dan
Welk vak geef je ?quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:44 schreef Parzival het volgende:
[..]
ik ben trouwens jaren geleden al overgestapt op spijkerbroek + overhemd + jasje.. en nette schoenen eronder..
het zijn wel mooie jasjes.. geen fluffy jasjes...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |