Met wat voor vliegtuig?quote:Op donderdag 25 september 2014 14:46 schreef Thetallguy het volgende:
Air Canada weer terug op Amsterdam binnenkort met een lijndienst naar Toronto
Op termijn wellicht wel, maar eerst met de 767quote:
't is dat ze een volledig nieuwsbericht over naar buiten brengen maar anders...quote:Op donderdag 25 september 2014 14:46 schreef Thetallguy het volgende:
Air Canada weer terug op Amsterdam binnenkort met een lijndienst naar Toronto
Wat voor toestel? Je zat niet bij het linkerraampje toevallig?quote:Op donderdag 25 september 2014 16:34 schreef Sparqq het volgende:
Vlak na take-off van HX709 een knal aan de linkerkant. Na heel wat rondjes draaien de captain die meldt dat er motor problemen zijn op links en we terug naar HK gaan. 7 uur vertraging zoals het er nu naar uit ziet.
[ afbeelding ]
Volgens Flightradar is het een A330-200 geweest, om precies te zijn de B-LND.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat voor toestel? Je zat niet bij het linkerraampje toevallig?
Een A330-200. Ik zat rechts, voorin, maar ik sprak mensen die achter in economy zaten en die zeiden dat het stonk, wellicht een bird strike.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat voor toestel? Je zat niet bij het linkerraampje toevallig?
Hongkongeend dus?quote:Op donderdag 25 september 2014 16:42 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Een A330-200. Ik zat rechts, voorin, maar ik sprak mensen die achter in economy zaten en die zeiden dat het stonk, wellicht een bird strike.
Ik had in Lima het tegenovergestelde toen we terugvlogen vanaf Puerto Maldonado. Vliegtuig landde, verliet de landingsbaan aan de linkerkant en reed zo regelrecht de gate inquote:Op donderdag 25 september 2014 16:46 schreef The6thgate het volgende:
Afgelopen weekend via Dubai terug gevlogen naar NL, maar dat viel ff tegen. Toestel parkeerde op een van de meest vergelegen parkeerterreinen in plaats van aan de terminal.
twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 11:58:24Have a nice flight ! #A320neoFF
reageer retweet
twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 14:18:35Live from our chase plane... Landing expected in a few minutes in Toulouse. #A320neoFF
reageer retweet
twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 16:58:32Oh… By the way, what about an #AirbusTrivia to celebrate the #A320neoFF? :-) 1/3
reageer retweet
twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 17:00:17Tell us how long did the #A320neo first flight last and tag your answer with #AirbusTrivia 2/3
reageer retweet
twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 15:27:51And of course, a big thanks to you, our awesome fans for being with us on this special day! #A320neoFF
reageer retweet
En nog een van Scramble:twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 13:38:38#A320neo: unbeatable fuel efficiency by the numbers http://t.co/5wU9KytLQ4 [img]http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1411547399_Airbus_A320neo_infographics_Sept_2014.jpg[/img] reageer retweet
Ja, bij Airbus heten ze Sharklets :p Wordt o.a. een standaarddingetje op de A320neo, maar kunnen ook worden toegevoegd aan bestaande toestellen in de A320 familie.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:46 schreef The6thgate het volgende:
Vorige week vrijdag met AirAsia een vlucht gehad. Toen het toestel aan kwam rijden dacht ik "hey een 737 terwijl ze volgens mij alleen met Airbus vliegen". Tot ik ook Airbus op het toestel zag staan![]()
[ afbeelding ]
Wist dus niet dat ze de winglets hadden veranderd
Gaat geloof ik niet door.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:05 schreef Flylib het volgende:
Het is verder erg stil rondom die ANA-geruchten...
Een kleine 2 uur later vertrok het naar New York waar het zo'n kwartier geleden is geland.quote:An Air France Airbus A380 — the world's largest passenger airliner — was diverted to Halifax on Thursday after a passenger died on the plane.
The plane was travelling from Paris to New York when a 58-year-old American man was found dead, according to Nova Scotia RCMP.
Sgt. Alain LeBlanc said the man died of natural causes. Once RCMP determined the man was deceased, the medical examiner was called in.
Air France flight diverted to Halifax airport
The Airbus A380 is the largest passenger jet in the world. (NovaCan Live Seafood/Twitter)
Officials at the Halifax Stanfield International Airport said it's the first time an aircraft of that size has ever stopped in Halifax.
The Airbus A380 is the largest passenger jet in the world.
The flight, AF006, arrived in Halifax at 3:59 p.m. AT, according to the airline's website.
The passengers were not taken off the plane, said airport spokesperson Peter Spurway.
The flight departed Halifax at 5:31 p.m. and was scheduled to arrive in New York at 6:31 p.m, said the website.
Ik ben het wel met je eens, ook net voor het eerst met Emirates gevlogen op AMS-DXB-KUL. Al moet ik zeggen dat de 777-300 voor mijn gevoel nog steeds net iets meer beenruimte had dan de KLM 777. Daar zat ik echt klem, waar ik hier nog net 1 of 2 cm extra had (ben 1.91m).quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:30 schreef Alec690 het volgende:
Ik ben vrij lang (bijna 2 meter) en vooral de heenreis DXB - BKK viel tegen qua comfort. De A380 is veel comfortabeler en ruimer dan de 777-300. Als je dan de 1ste vlucht met een A380 hebt gehad en vervolgens in een 777-300 terechtkomt voelt dat als een regelrechte downgrade. Ik overwoog serieus om de terugreis te upgraden naar Business class, maar i.p.v. heb ik de laatste dag van de vakantie lekker aan het zwembad gelegen en me ingesteld op een krappe en oncomfortabele 6 uur vliegen.
Voor het eerst met Emirates gevlogen en qua service prima, hoewel ik volgende keer waarschijnlijk weer 'gewoon' met KLM vlieg. Ik merk weinig van de volgens sommige 'belabberde' service van KLM, en vind het verschil tussen een in dit geval Emirates en KLM wel meevallen.
Van Philippine Airlines ook niks meer gehoord. Toegevoegde waarde van Air Canada? Extra capaciteit op die route? (als daar vraag naar is)quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:33 schreef Mylene het volgende:
Wat is nu eigenlijk de toegevoegde van Air Canada? Waar blinkt deze maatschappij nu eigenlijk in?
Ik hoop nog steeds dat Qatar Airways nu eindelijk op Schiphol gaat vliegen. Volgens mij is onze luchthaven zowat de enige waar ze niet op vliegen voor passagiers. Ik geloof dat ze op Brussel vliegen met een 787. Van Jet Airways van Brussel naar Schiphol hoor je ook niets meer.
Dan gaat het op A6-EEX. Die is inderdaad #50 voor Emirates. Ze hebben nu 52 stuks in service en de 53e gaat vandaag van Hamburg naar Dubai.quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:30 schreef Alec690 het volgende:
Zo, terug van een paar weken Thailand. Gevlogen met Emirates, Economy: AMS - DXB - BKK en dezelfde route retour. AMS - DXB en retour met een splinternieuwe A380 (de jubileum versie, nr 50 voor Emirates, wel gaaf dat deze op AMS inzetten).
De 777-300 van Emirates staat dan ook bekend als veevervoer.quote:DXB - BKK met de 777-300ER.![]()
Ik ben vrij lang (bijna 2 meter) en vooral de heenreis DXB - BKK viel tegen qua comfort. De A380 is veel comfortabeler en ruimer dan de 777-300. Als je dan de 1ste vlucht met een A380 hebt gehad en vervolgens in een 777-300 terechtkomt voelt dat als een regelrechte downgrade. Ik overwoog serieus om de terugreis te upgraden naar Business class, maar i.p.v. heb ik de laatste dag van de vakantie lekker aan het zwembad gelegen en me ingesteld op een krappe en oncomfortabele 6 uur vliegen.
Helaas kan ik dus zelf geen eigen ervaring delen; maar Economy is misschien ook geen graadmeter voor zoiets. Dat zijn namelijk nou juist de personen die het minst interessant zijn voor een airline en dus eigenlijk ook de minste moeite moeten kosten. De business class (en in sommige gevallen first class) is waar het geld binnenkomt.quote:Voor het eerst met Emirates gevlogen en qua service prima, hoewel ik volgende keer waarschijnlijk weer 'gewoon' met KLM vlieg. Ik merk weinig van de volgens sommige 'belabberde' service van KLM, en vind het verschil tussen een in dit geval Emirates en KLM wel meevallen. Sterker nog, op de terugreis DXB - AMS zat ik tegenover de keuken en vond de crew erg onprofessioneel met elkaar dollen. Niet dat ik daar zo veel last van had, maar als ik de purser was geweest had ik toch even ingegrepen. Sommige stewardessen waar zo druk met hun privé leven bespreken dat ze niet door hadden dat sommige passagiers iets wouden vragen. Nogmaals, ik heb daar niet zoveel problemen mee, maar na alle verhalen over Emirates en consorten verwachtte ik een groot verschil met de doorsnee Europese airline, maar dat verschil is er op basis van mijn eerste Emirates ervaring niet. Althans, in Economy.
Als ik seatguru moet geloven moet je bij zowel Singapore als Cathay qua ruimte het beter moeten hebben dan bij Emirates. En over het algemeen staan de Aziatische carriers qua service bovenaan aangeschreven.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:18 schreef Leatherface het volgende:
Hoe verhoudt Emirates zich qua service en zitcomfort eigenlijk met bijvoorbeeld Singapore Airlines en Cathay. In de economy dan?
Ik heb nog nooit met Emirates gevlogen, maar wel met Cathay en Singapore.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dan gaat het op A6-EEX. Die is inderdaad #50 voor Emirates. Ze hebben nu 52 stuks in service en de 53e gaat vandaag van Hamburg naar Dubai.
Emirates zet hun A380 gewoon overal in waar ze een A380 op inzetten. Ze hebben 2 versies; een heeft een grote crewrest op het main deck. Versie #2 heeft dat niet. Deze is dus bedoelt voor long-haul vluchten maar komt ook geregeld op Schiphol (wat met zo'n 6-6.5 uur geen long-haul is).
[..]
De 777-300 van Emirates staat dan ook bekend als veevervoer.
Ter vergelijking; stoelen staan bij hun -300's tussen de 81 en 86 centimeter van elkaar, bij de A380 ook maar daar is de breedte 2.5 centimeter meer. In KLM's 777-300ER (en dus straks ook de -200ER) is de breedte een halve inch meer.
Sterker nog; ik heb hier eerder gezegd dat Airbus het idee oppert om in hun A380's van 3-4-3 naar 3-5-3 te gaan. Dit door de vloer iets te verhogen. En zelfs dan zit je in een A380 qua breedte nog beter dan in een 777. Dit dus:
[ afbeelding ]
[..]
Helaas kan ik dus zelf geen eigen ervaring delen; maar Economy is misschien ook geen graadmeter voor zoiets. Dat zijn namelijk nou juist de personen die het minst interessant zijn voor een airline en dus eigenlijk ook de minste moeite moeten kosten. De business class (en in sommige gevallen first class) is waar het geld binnenkomt.
En je moet ook niet vergeten dat veel mensen bij Emirates die suites van de A380 in gedachten hebben en dan gaan automatisch gaan denken dat daarom Emirates zo goed is. Dat speelt ook zeer zeker mee.
[..]
Als ik seatguru moet geloven moet je bij zowel Singapore als Cathay qua ruimte het beter moeten hebben dan bij Emirates. En over het algemeen staan de Aziatische carriers qua service bovenaan aangeschreven.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:33 schreef Mylene het volgende:
Wat is nu eigenlijk de toegevoegde van Air Canada? Waar blinkt deze maatschappij nu eigenlijk in uit?
Ik hoop nog steeds dat Qatar Airways nu eindelijk op Schiphol gaat vliegen. Volgens mij is onze luchthaven zowat de enige waar ze niet op vliegen voor passagiers. Ik geloof dat ze op Brussel vliegen met een 787. Van Jet Airways van Brussel naar Schiphol hoor je ook niets meer.
Die eerdere nieuwsberichten van Air Canada (met de A319 vanuit London Heathrow) en Philippine Airlines waren waarschijnlijk puur om slots te behouden. In nu Air Canada dus een 767 in gaat zetten kan dat best kloppen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:39 schreef Leatherface het volgende:
Van Philippine Airlines ook niks meer gehoord. Toegevoegde waarde van Air Canada? Extra capaciteit op die route? (als daar vraag naar is)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |