abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144892483
Air Canada weer terug op Amsterdam binnenkort met een lijndienst naar Toronto ^O^
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_144892562
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:46 schreef Thetallguy het volgende:
Air Canada weer terug op Amsterdam binnenkort met een lijndienst naar Toronto ^O^
Met wat voor vliegtuig?
787 O-) ?
pi_144892586
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:49 schreef zlotka het volgende:

[..]

Met wat voor vliegtuig?
787 O-) ?
Op termijn wellicht wel, maar eerst met de 767
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_144894611
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:46 schreef Thetallguy het volgende:
Air Canada weer terug op Amsterdam binnenkort met een lijndienst naar Toronto ^O^
't is dat ze een volledig nieuwsbericht over naar buiten brengen maar anders...
pi_144895952
Vlak na take-off van HX709 een knal aan de linkerkant. Na heel wat rondjes draaien de captain die meldt dat er motor problemen zijn op links en we terug naar HK gaan. 7 uur vertraging zoals het er nu naar uit ziet.

  donderdag 25 september 2014 @ 16:38:18 #206
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_144896078
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:34 schreef Sparqq het volgende:
Vlak na take-off van HX709 een knal aan de linkerkant. Na heel wat rondjes draaien de captain die meldt dat er motor problemen zijn op links en we terug naar HK gaan. 7 uur vertraging zoals het er nu naar uit ziet.

[ afbeelding ]
Wat voor toestel? Je zat niet bij het linkerraampje toevallig? :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 25 september 2014 @ 16:42:33 #207
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_144896233
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:38 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wat voor toestel? Je zat niet bij het linkerraampje toevallig? :)
Volgens Flightradar is het een A330-200 geweest, om precies te zijn de B-LND.
HX709

Deze kist dus:
pi_144896237
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:38 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wat voor toestel? Je zat niet bij het linkerraampje toevallig? :)
Een A330-200. Ik zat rechts, voorin, maar ik sprak mensen die achter in economy zaten en die zeiden dat het stonk, wellicht een bird strike.
  donderdag 25 september 2014 @ 16:43:44 #209
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_144896271
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:42 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Een A330-200. Ik zat rechts, voorin, maar ik sprak mensen die achter in economy zaten en die zeiden dat het stonk, wellicht een bird strike.
Hongkongeend dus? ;)
pi_144896380
Vorige week vrijdag met AirAsia een vlucht gehad. Toen het toestel aan kwam rijden dacht ik "hey een 737 terwijl ze volgens mij alleen met Airbus vliegen". Tot ik ook Airbus op het toestel zag staan :?



Wist dus niet dat ze de winglets hadden veranderd :+ Mooi nieuw toestel in elk geval.

Afgelopen weekend via Dubai terug gevlogen naar NL, maar dat viel ff tegen. Toestel parkeerde op een van de meest vergelegen parkeerterreinen in plaats van aan de terminal. De bus (die op de heenweg 15 minuten duurde) heeft vervolgens 45 min stilgestaan wegens een aanrijding ergens halverwege :{ We hadden 1.5u overstaptijd...dat is toch wel heel vervelend stressen op zo'n moment. Bij de douane een dame naar de gate laten bellen die ze gelukkig open hielden en uiteindelijk 15 min. voor gepland vertrek zaten we in het vliegtuig.

Op de heenweg voor het eerst gevlogen met de A380 van Emirates, dat vind ik wel een heel fijn toestel :) Net even iets meer beenruimte en breedte en lekker stil.
Too much is never enough!
  donderdag 25 september 2014 @ 20:12:02 #211
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_144902437
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:46 schreef The6thgate het volgende:
Afgelopen weekend via Dubai terug gevlogen naar NL, maar dat viel ff tegen. Toestel parkeerde op een van de meest vergelegen parkeerterreinen in plaats van aan de terminal.
Ik had in Lima het tegenovergestelde toen we terugvlogen vanaf Puerto Maldonado. Vliegtuig landde, verliet de landingsbaan aan de linkerkant en reed zo regelrecht de gate in :D Nog nooit zo´n kort taxiritje gehad _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_144907875
Vandaag vloog de Airbus A320neo voor het eerst.

Van Airbus' eigen Twitter:
Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 14:18:35 Live from our chase plane... Landing expected in a few minutes in Toulouse. #A320neoFF reageer retweet
Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 16:58:32 Oh… By the way, what about an #AirbusTrivia to celebrate the #A320neoFF? :-) 1/3 reageer retweet
Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 17:00:17 Tell us how long did the #A320neo first flight last and tag your answer with #AirbusTrivia 2/3 reageer retweet
Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 15:27:51 And of course, a big thanks to you, our awesome fans for being with us on this special day! #A320neoFF reageer retweet
Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 13:38:38 #A320neo: unbeatable fuel efficiency by the numbers http://t.co/5wU9KytLQ4 [img]http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1411547399_Airbus_A320neo_infographics_Sept_2014.jpg[/img] reageer retweet
En nog een van Scramble:


En vandaag was de roll-out van Etihad's eerste A380 en hiermee werd ook de nieuwe livery van Etihad onthuld. Weinig verrassend (de staart was allang bekend; de romp is nagenoeg gelijk gebleven).

Zaterdag volgt hun eerste Boeing 787-9 in Seattle.

(Vrij belabberde foto's maar kan zo geen betere vinden)






En bij de bombardementen op ISIS doen 2 opmerkelijke personen mee; Khaled bin Salman, de zoon van de troonsopvolger voor de Saudische troon en de eerste vrouwelijk piloot van luchtmacht van de Verenigde Arabische Emiraten:




Tevens is dinsdag daar de Lockheed Martin F-22 Raptor - het duurste gevechtsvliegtuig van de Amerikaanse luchtmacht - voor het eerst ingezet tijdens een offensief:



Before and after van een ISIS commandocentrum in Ar-Raqqah, Syrië.



En nog een juweeltje van de PR-afdeling van KLM (dat einde _O- ) :


[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 26-09-2014 00:27:03 ]
pi_144910007
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:46 schreef The6thgate het volgende:
Vorige week vrijdag met AirAsia een vlucht gehad. Toen het toestel aan kwam rijden dacht ik "hey een 737 terwijl ze volgens mij alleen met Airbus vliegen". Tot ik ook Airbus op het toestel zag staan :?

[ afbeelding ]

Wist dus niet dat ze de winglets hadden veranderd :+
Ja, bij Airbus heten ze Sharklets :p Wordt o.a. een standaarddingetje op de A320neo, maar kunnen ook worden toegevoegd aan bestaande toestellen in de A320 familie.

Goed nieuws trouwens van Air Canada! Nieuwe buitenlandse carriers zijn altijd welkom. Al vraag ik me af of het dit keer wel een blijvertje is. Eerdere pogingen waren ook niet erg succesvol. Het is verder erg stil rondom die ANA-geruchten...
diseased rhinoceros pizzle
pi_144910485
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:05 schreef Flylib het volgende:
Het is verder erg stil rondom die ANA-geruchten...
Gaat geloof ik niet door.

Dus voorlopig even geen 2e 787 operator op Schiphol.
pi_144913328


Vlucht AF006 (Parijs - JFK) van vandaag is omgeleid naar Halifax. Halifax is een bekende uitwijkingsluchthaven maar het is voor het eerst dat er een A380 is geweest.

Helaas om een trieste reden:

Man dies on Air France flight diverted to Halifax
Dead passenger is a 58-year-old American man
quote:
An Air France Airbus A380 — the world's largest passenger airliner — was diverted to Halifax on Thursday after a passenger died on the plane.

The plane was travelling from Paris to New York when a 58-year-old American man was found dead, according to Nova Scotia RCMP.

Sgt. Alain LeBlanc said the man died of natural causes. Once RCMP determined the man was deceased, the medical examiner was called in.

Air France flight diverted to Halifax airport
The Airbus A380 is the largest passenger jet in the world. (NovaCan Live Seafood/Twitter)

Officials at the Halifax Stanfield International Airport said it's the first time an aircraft of that size has ever stopped in Halifax.



The Airbus A380 is the largest passenger jet in the world.

The flight, AF006, arrived in Halifax at 3:59 p.m. AT, according to the airline's website.

The passengers were not taken off the plane, said airport spokesperson Peter Spurway.

The flight departed Halifax at 5:31 p.m. and was scheduled to arrive in New York at 6:31 p.m, said the website.
Een kleine 2 uur later vertrok het naar New York waar het zo'n kwartier geleden is geland.

Over de A380 gesproken; wat veel milimeters met je objectief een vertekening geeft:

  vrijdag 26 september 2014 @ 01:34:25 #216
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_144914101
Op mijn vlucht Buenos Aires - Bariloche gisteren ook weer: "Ladies and gentleman, we have a passenger who needs medical attention. If there´s a doctor or nurse on board, please contact our crew" (of iets dergelijks, standaard mededeling want daarna speelden ze het bandje af in het Engels). Had ik op de vlucht in Peru ook al. Vliegen wordt toch steeds ongezonder :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_144916694
Zo, terug van een paar weken Thailand. Gevlogen met Emirates, Economy: AMS - DXB - BKK en dezelfde route retour. AMS - DXB en retour met een splinternieuwe A380 (de jubileum versie, nr 50 voor Emirates, wel gaaf dat deze op AMS inzetten). DXB - BKK met de 777-300ER. :{

Ik ben vrij lang (bijna 2 meter) en vooral de heenreis DXB - BKK viel tegen qua comfort. De A380 is veel comfortabeler en ruimer dan de 777-300. Als je dan de 1ste vlucht met een A380 hebt gehad en vervolgens in een 777-300 terechtkomt voelt dat als een regelrechte downgrade. Ik overwoog serieus om de terugreis te upgraden naar Business class, maar i.p.v. heb ik de laatste dag van de vakantie lekker aan het zwembad gelegen en me ingesteld op een krappe en oncomfortabele 6 uur vliegen.

Voor het eerst met Emirates gevlogen en qua service prima, hoewel ik volgende keer waarschijnlijk weer 'gewoon' met KLM vlieg. Ik merk weinig van de volgens sommige 'belabberde' service van KLM, en vind het verschil tussen een in dit geval Emirates en KLM wel meevallen. Sterker nog, op de terugreis DXB - AMS zat ik tegenover de keuken en vond de crew erg onprofessioneel met elkaar dollen. Niet dat ik daar zo veel last van had, maar als ik de purser was geweest had ik toch even ingegrepen. Sommige stewardessen waar zo druk met hun privé leven bespreken dat ze niet door hadden dat sommige passagiers iets wouden vragen. Nogmaals, ik heb daar niet zoveel problemen mee, maar na alle verhalen over Emirates en consorten verwachtte ik een groot verschil met de doorsnee Europese airline, maar dat verschil is er op basis van mijn eerste Emirates ervaring niet. Althans, in Economy.
pi_144917634
Hoe verhoudt Emirates zich qua service en zitcomfort eigenlijk met bijvoorbeeld Singapore Airlines en Cathay. In de economy dan?
pi_144919069
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:30 schreef Alec690 het volgende:
Ik ben vrij lang (bijna 2 meter) en vooral de heenreis DXB - BKK viel tegen qua comfort. De A380 is veel comfortabeler en ruimer dan de 777-300. Als je dan de 1ste vlucht met een A380 hebt gehad en vervolgens in een 777-300 terechtkomt voelt dat als een regelrechte downgrade. Ik overwoog serieus om de terugreis te upgraden naar Business class, maar i.p.v. heb ik de laatste dag van de vakantie lekker aan het zwembad gelegen en me ingesteld op een krappe en oncomfortabele 6 uur vliegen.

Voor het eerst met Emirates gevlogen en qua service prima, hoewel ik volgende keer waarschijnlijk weer 'gewoon' met KLM vlieg. Ik merk weinig van de volgens sommige 'belabberde' service van KLM, en vind het verschil tussen een in dit geval Emirates en KLM wel meevallen.
Ik ben het wel met je eens, ook net voor het eerst met Emirates gevlogen op AMS-DXB-KUL. Al moet ik zeggen dat de 777-300 voor mijn gevoel nog steeds net iets meer beenruimte had dan de KLM 777. Daar zat ik echt klem, waar ik hier nog net 1 of 2 cm extra had (ben 1.91m).
Qua service vond ik de KLM ook net zo goed eigenlijk, alleen de kwalieit van het eten vind ik ietsje minder. Maar zelfs bij Emirates blijft het vliegtuigvoedsel natuurlijk. De frequentie van langs komen en hoe aardig het personeel is vind ik vergelijkbaar. Wat ik nog wel fijn vond aan de Emirates toestellen is de verlichting die mooi geleidelijk instelbaar is (en de sterretjes op de het plafond :P) en het entertainment systeem. Voor een volgende reis zou ik Singapore Airlines nog wel eens willen proberen, maar toch ga ik denk ik gewoon eerder voor de voordeligste prijs dan een bepaalde maatschappij.
Too much is never enough!
pi_144919531
Wat is nu eigenlijk de toegevoegde van Air Canada? Waar blinkt deze maatschappij nu eigenlijk in uit?

Ik hoop nog steeds dat Qatar Airways nu eindelijk op Schiphol gaat vliegen. Volgens mij is onze luchthaven zowat de enige waar ze niet op vliegen voor passagiers. Ik geloof dat ze op Brussel vliegen met een 787. Van Jet Airways van Brussel naar Schiphol hoor je ook niets meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mylene op 26-09-2014 11:40:06 ]
pi_144919731
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:33 schreef Mylene het volgende:
Wat is nu eigenlijk de toegevoegde van Air Canada? Waar blinkt deze maatschappij nu eigenlijk in?

Ik hoop nog steeds dat Qatar Airways nu eindelijk op Schiphol gaat vliegen. Volgens mij is onze luchthaven zowat de enige waar ze niet op vliegen voor passagiers. Ik geloof dat ze op Brussel vliegen met een 787. Van Jet Airways van Brussel naar Schiphol hoor je ook niets meer.
Van Philippine Airlines ook niks meer gehoord. Toegevoegde waarde van Air Canada? Extra capaciteit op die route? (als daar vraag naar is)
pi_144920223
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:30 schreef Alec690 het volgende:
Zo, terug van een paar weken Thailand. Gevlogen met Emirates, Economy: AMS - DXB - BKK en dezelfde route retour. AMS - DXB en retour met een splinternieuwe A380 (de jubileum versie, nr 50 voor Emirates, wel gaaf dat deze op AMS inzetten).
Dan gaat het op A6-EEX. Die is inderdaad #50 voor Emirates. Ze hebben nu 52 stuks in service en de 53e gaat vandaag van Hamburg naar Dubai.

Emirates zet hun A380 gewoon overal in waar ze een A380 op inzetten. Ze hebben 2 versies; een heeft een grote crewrest op het main deck. Versie #2 heeft dat niet. Deze is dus bedoelt voor long-haul vluchten maar komt ook geregeld op Schiphol (wat met zo'n 6-6.5 uur geen long-haul is).
quote:
DXB - BKK met de 777-300ER. :{

Ik ben vrij lang (bijna 2 meter) en vooral de heenreis DXB - BKK viel tegen qua comfort. De A380 is veel comfortabeler en ruimer dan de 777-300. Als je dan de 1ste vlucht met een A380 hebt gehad en vervolgens in een 777-300 terechtkomt voelt dat als een regelrechte downgrade. Ik overwoog serieus om de terugreis te upgraden naar Business class, maar i.p.v. heb ik de laatste dag van de vakantie lekker aan het zwembad gelegen en me ingesteld op een krappe en oncomfortabele 6 uur vliegen.
De 777-300 van Emirates staat dan ook bekend als veevervoer.

Ter vergelijking; stoelen staan bij hun -300's tussen de 81 en 86 centimeter van elkaar, bij de A380 ook maar daar is de breedte 2.5 centimeter meer. In KLM's 777-300ER (en dus straks ook de -200ER) is de breedte een halve inch meer.

Sterker nog; ik heb hier eerder gezegd dat Airbus het idee oppert om in hun A380's van 3-4-3 naar 3-5-3 te gaan. Dit door de vloer iets te verhogen. En zelfs dan zit je in een A380 qua breedte nog beter dan in een 777. Dit dus:


quote:
Voor het eerst met Emirates gevlogen en qua service prima, hoewel ik volgende keer waarschijnlijk weer 'gewoon' met KLM vlieg. Ik merk weinig van de volgens sommige 'belabberde' service van KLM, en vind het verschil tussen een in dit geval Emirates en KLM wel meevallen. Sterker nog, op de terugreis DXB - AMS zat ik tegenover de keuken en vond de crew erg onprofessioneel met elkaar dollen. Niet dat ik daar zo veel last van had, maar als ik de purser was geweest had ik toch even ingegrepen. Sommige stewardessen waar zo druk met hun privé leven bespreken dat ze niet door hadden dat sommige passagiers iets wouden vragen. Nogmaals, ik heb daar niet zoveel problemen mee, maar na alle verhalen over Emirates en consorten verwachtte ik een groot verschil met de doorsnee Europese airline, maar dat verschil is er op basis van mijn eerste Emirates ervaring niet. Althans, in Economy.
Helaas kan ik dus zelf geen eigen ervaring delen; maar Economy is misschien ook geen graadmeter voor zoiets. Dat zijn namelijk nou juist de personen die het minst interessant zijn voor een airline en dus eigenlijk ook de minste moeite moeten kosten. De business class (en in sommige gevallen first class) is waar het geld binnenkomt.
En je moet ook niet vergeten dat veel mensen bij Emirates die suites van de A380 in gedachten hebben en dan gaan automatisch gaan denken dat daarom Emirates zo goed is. Dat speelt ook zeer zeker mee.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 10:18 schreef Leatherface het volgende:
Hoe verhoudt Emirates zich qua service en zitcomfort eigenlijk met bijvoorbeeld Singapore Airlines en Cathay. In de economy dan?
Als ik seatguru moet geloven moet je bij zowel Singapore als Cathay qua ruimte het beter moeten hebben dan bij Emirates. En over het algemeen staan de Aziatische carriers qua service bovenaan aangeschreven.
pi_144920704
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:54 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dan gaat het op A6-EEX. Die is inderdaad #50 voor Emirates. Ze hebben nu 52 stuks in service en de 53e gaat vandaag van Hamburg naar Dubai.

Emirates zet hun A380 gewoon overal in waar ze een A380 op inzetten. Ze hebben 2 versies; een heeft een grote crewrest op het main deck. Versie #2 heeft dat niet. Deze is dus bedoelt voor long-haul vluchten maar komt ook geregeld op Schiphol (wat met zo'n 6-6.5 uur geen long-haul is).

[..]

De 777-300 van Emirates staat dan ook bekend als veevervoer.

Ter vergelijking; stoelen staan bij hun -300's tussen de 81 en 86 centimeter van elkaar, bij de A380 ook maar daar is de breedte 2.5 centimeter meer. In KLM's 777-300ER (en dus straks ook de -200ER) is de breedte een halve inch meer.

Sterker nog; ik heb hier eerder gezegd dat Airbus het idee oppert om in hun A380's van 3-4-3 naar 3-5-3 te gaan. Dit door de vloer iets te verhogen. En zelfs dan zit je in een A380 qua breedte nog beter dan in een 777. Dit dus:

[ afbeelding ]

[..]

Helaas kan ik dus zelf geen eigen ervaring delen; maar Economy is misschien ook geen graadmeter voor zoiets. Dat zijn namelijk nou juist de personen die het minst interessant zijn voor een airline en dus eigenlijk ook de minste moeite moeten kosten. De business class (en in sommige gevallen first class) is waar het geld binnenkomt.
En je moet ook niet vergeten dat veel mensen bij Emirates die suites van de A380 in gedachten hebben en dan gaan automatisch gaan denken dat daarom Emirates zo goed is. Dat speelt ook zeer zeker mee.

[..]

Als ik seatguru moet geloven moet je bij zowel Singapore als Cathay qua ruimte het beter moeten hebben dan bij Emirates. En over het algemeen staan de Aziatische carriers qua service bovenaan aangeschreven.
Ik heb nog nooit met Emirates gevlogen, maar wel met Cathay en Singapore.

Qua beenruimte vond ik Cathay prima, alleen jammer dat die rugleuning in de stoel niet naar achteren kon. Maar ik begrijp dat ze dat al aan het ombouwen zijn.

Singapore vond ik prima qua beenruimte en die stoelen zijn wel verstelbaar. Qua bediening allebei prima. :)
pi_144920941
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:33 schreef Mylene het volgende:
Wat is nu eigenlijk de toegevoegde van Air Canada? Waar blinkt deze maatschappij nu eigenlijk in uit?

Ik hoop nog steeds dat Qatar Airways nu eindelijk op Schiphol gaat vliegen. Volgens mij is onze luchthaven zowat de enige waar ze niet op vliegen voor passagiers. Ik geloof dat ze op Brussel vliegen met een 787. Van Jet Airways van Brussel naar Schiphol hoor je ook niets meer.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:39 schreef Leatherface het volgende:
Van Philippine Airlines ook niks meer gehoord. Toegevoegde waarde van Air Canada? Extra capaciteit op die route? (als daar vraag naar is)
Die eerdere nieuwsberichten van Air Canada (met de A319 vanuit London Heathrow) en Philippine Airlines waren waarschijnlijk puur om slots te behouden. In nu Air Canada dus een 767 in gaat zetten kan dat best kloppen.

En Air Canada gaat vanuit Amsterdam op Toronto vliegen, daar vliegen momenteel Air Transat en KLM op. En Air Canada staat toch wel wat hoger aangeschreven dan Air Transat.
Qua capaciteit zitten ze dus wel goed (KLM vliegt tot 3x p/dag van/naar Toronto)

Ben wel benieuwd hoe het gaat uitpakken; Air Canada heeft het geloof ik nooit echt lang volgehouden op Schiphol.
pi_144921060
Ik vond vooral Qatar in de lucht heel erg goed qua product, maar ergerde me kapot aan het personeel, vooral op de grond in Doha. Stelletje harteloze imbecielen bij elkaar die los van gatenummers weinig herseninhoud hebben. Ik kreeg daardoor een so-so gevoel bij Qatar en heb vooralsnog geen behoefte opnieuw met ze te vliegen.

Neemt niet weg dat het inderdaad opmerkelijk is dat ze nog steeds niet op AMS vliegen. Ze vragen elk seizoen slots aan, maar hebben deze tot nog toe nooit gebruikt behalve voor een handjevol cargo vluchten. Denk dat Emirates en Etihad hier wel een belangrijke rol in spelen.

Emirates moet ik nog een keer ervaren, wie weet volgend jaar :)
diseased rhinoceros pizzle
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')