Hij is net 3 gewordenquote:Op maandag 25 augustus 2014 10:52 schreef ferrari_rood het volgende:
NNiet leuk cyntiaa als andere je zo'n gevoel geven. Hoe oud is hij nu?
Hier heeft mijn moeder er nogal een handje van om neefje met ean te vergelijken. Hij eet beter. Hij is opener en heeft meer lef. Hij heeft meer kracht en fietst daardoor makkelijker. Nu heeft hij ook een tractor dus oefent veel. Vind ik ook niet altijd leuk om te horen.
Nu zei ik laatst maar fijntjes dat ean al een tijdje zindelijk is, en dat ik gelukkig niet achter haar aan hoef te rennen.
Ik was het even beu dat opbieden van d'r. Hij is de zoon die ze zelf nooit gekregen hebben.
Dank!quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Doorsnee zijn jongens gewoon wat later. Gemiddeld is als ze 3 zijn. En dan niet precies 3, maar ergens tussen de 3&4
Chris gaf ook helemaal niks aan, ik probeerde het vanaf 3 jaar wel elke maand een ochtend, maar dat leverde alleen een wasmand vol nattigheid op. Tot hij opeens met 3j6mnd wel een keertje droog bleef, Blijkbaar had hij het toen wel door. Dat was een vrijdag, en op maandag op het KDV was hij gewoon de hele dag droog, daarna ook amper nog ongelukjes. Dus hij was er toen dus ook echt klaar voor..
Zijn beste vriendje werd pas zindelijk in de week voordat hij naar school moest![]()
Daan doet er ook nog niks mee, dus ik probeer dat nu elke 2 maand ofzo eens, en dan vanaf 3 wel vaker, maar ik ga er echt geen drama van maken. Het komt wel.. Wel af en toe even op het potje of wc, wekelijks ofzo om dat te oefenen, maar niet met als doel zindelijkheid of uberhaupt een boodschap. Gewoon als ik de luier verschoon hem even vragen of hij naar de wc wil. Wil hij, dan gaan we, wil hij niet dan niet. Voordat ze 4 zijn duurt het nog wel even, Don't panic
Net 3. Kom op! Wat zeiken ze!quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:19 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Hij is net 3 geworden![]()
En ik word idd ook moe van het vergelijken.
Dank, Mignonne! Dit heb ik inderdaad ook van de CB arts te horen gekregen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:22 schreef mignonne het volgende:
cynthia niet gek hoor, gemiddeld genomen zouden jongetjes iets later zijn dan meisjes. Voor school moeten ze liefst overdag gewoon zindelijk zijn, maar dat betekent nog niet dat het biologisch gezien ook zo bepaald is dat ieder kind voor zijn/haar vierde jaar zindelijk moet kunnen zijn.
Dwingen heeft zo ontzettend weinig zin. Zindelijk zijn heeft met zoveel factoren te maken, ze moeten een poosje van tevoren aan leren voelen dat de blaas (of darm...) vol zit en daarop leren anticiperen. Dus spel onderbreken, tijd leren inschatten die het kost om naar de wc te lopen broek los te maken en te gaan zitten etcetera. En dan moeten ze in de tussentijd ook nog leren om de bekkenbodemspieren te gebruiken om de boel binnen te houden tot ze op de wc zitten. En als dan het moment daar is moeten ze ook nog de juiste spieren vinden en die op commando kunnen laten óntspannen om te kunnen plassen. Dat is best een big deal. Door te dwingen ga je dus vaak voorbij aan die punten die het kind zelf moet gaan voelen en dan zie je zo vaak dat het vrij lang duurt voordat het kind het 'door' heeft, vrij veel ongelukjes tussendoor enz enz. Zonde van je tijd en energie en voor je kind belastend. (bekkenbodemfysio hier vertelde me een keer dat heel veel bekkenbodemproblematiek komt door ouders die hun kind te halsstarrig hebben willen trainen mbt zindelijkheidstraining, die kinderen leren hun spieren totaal verkeerd gebruiken.)
Zeiken, hihiquote:
Wij hadden een prinsessenpot gekregen. Eentje die geluid maakte. En hebben deze in de huiskamer gezet. Zo vond ze het niet vervelend om er op te zitten want ze kende dat ding al. En hij maakte geluid!quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:42 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik ga eens voor een hippe wc verkleiner kijken en dan gewoon aankijken hoe het gaat per week
Wel bedankt voor de antwoorden,
Nee hoor. Volgende discussie roepen: nou en!quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:58 schreef Cyntiaa het volgende:
Bij de volgende vraag over/discussie om print in dit topic wel even uit
Ja Dld.......quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:41 schreef Kyara het volgende:
Ooh, herkenbaar Cyntiaa! Mijn moeder begint ook regelmatig over het feit dat hij NOG niet zindelijk is (kind is net 2,5). Hij weet waar een wc voor is en wat je op het potje moet doen. We lezen af en toe een boekje voor over op het potje. Daar zouden we wat consequenter mee kunnen zijn.
Maar wat mij dan het meeste stoort is dat er gesproken wordt over "zindelijk maken". Alsof het een tekortkoming van onze kant is dat hij "nog" niet zindelijk is. Daar geloof ik dus niet in. Kind is er aan toe of niet en als hij er aan toe is dan komt dat vanzelf wel. Al moet hij natuurlijk wel weten wat een potje is en wat je daar mee moet doen
Mooie stats PE! Was je in DLD? Hier volgens mij geen prikken tussen de 14 maanden en bijna 4.
jaquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:00 schreef Kyara het volgende:
Mijn Duits is niet zo heel goed helaas
Laat jij ook vaccineren voor waterpokken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |