Sowieso niet op upper of lower maar op Progressive zetten. Helpt dat?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja hoe leg je dat uit. Soort van flitsen. in het wit van de achtergrond.
Zou wel eens met Upper en lower enzo te maken kunnen hebben omdat ik geen idee heb wat het verschil is en wanneer je wat gebruikt.
Snap er alleen helemaal niks meer van.. Nu heb ik hem nog een keer gerenderd zonder wat aangepast te hebben en nu lijkt het wel goed. Raar programma.![]()
Ik kan best filmen en editen. Alleen weet weinig van codec en alles wat daar bij hoort.
Maar waarom is het dan op het originelen matriaal niet te zien, en pas als ik het in premiere laad zichtbaar? En kan me haast niet voorstellen dat dat het is want dan zouden we wel opgemerkt hebben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:27 schreef ebeaydojraes het volgende:
als het alleen in het wit is dan is het de lamp waarmee het geschoten is die staat te flikkeren ..
Hij stond al op Progressive. Maar het lijkt nu verholpen. En waarom geen idee. Wat ik wel vervelend vind, omdat ik nu dus nog steeds geen idee heb wat ik de volgende keer beter kan doen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:43 schreef videonatic het volgende:
[..]
Sowieso niet op upper of lower maar op Progressive zetten. Helpt dat?
de-flicker?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:50 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar waarom is het dan op het originelen matriaal niet te zien, en pas als ik het in premiere laad zichtbaar? En kan me haast niet voorstellen dat dat het is want dan zouden we wel opgemerkt hebben.
Maar ga voor de zekerheid volgende keer de lampen extra controleren
[..]
Hij stond al op Progressive. Maar het lijkt nu verholpen. En waarom geen idee. Wat ik wel vervelend vind, omdat ik nu dus nog steeds geen idee heb wat ik de volgende keer beter kan doen.
Ik baal ervan dat er geen actieve mount bestaat voor Nikon naar Sony. Zou graag een fijne kleine body willen voor foto en B-video cam. Maar mijn nikon lenzen zullen er niet op werken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 22:18 schreef hoink581 het volgende:
Godverdomme, moet nog veel te lang wachten voordat de A5100 uit komt.
Nice, zag er goed uit!quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:45 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik baal ervan dat er geen actieve mount bestaat voor Nikon naar Sony. Zou graag een fijne kleine body willen voor foto en B-video cam. Maar mijn nikon lenzen zullen er niet op werken.
Oh en trouwens, dit weekend fantastische shoot gehad!
https://www.facebook.com/TeamStrijbeek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
http://www.redcoon.nl/B45(...)91750704&refId=tweakquote:Op maandag 25 augustus 2014 21:07 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Een vriendin van me gaat als minor een documentaire maken. Ze is naast scholiere ook topsportster en wil de twee combineren in een documentaire. Iets dat mijns inziens best goed uit kan pakken.
Nu is de apparatuur van school best prima, maar totaal niet handig in haar geval. Nu heeft ze mij gevraagd wat verstandig is om te kopen. Budget is rond de ¤500.
Ik twijfel echter een beetje. DSLR is uiteraard het meest betaalbaar. Maar er zijn ook vast goed camcorders.
Wat zou jullie advies zijn?
Ah over een half jaar had ik niets gelezen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wel als je hem een half jaar eigenlijk wel elke dag mee wilt nemen, lijkt me...
Nouja voor docu's is zowat elke camera wel geschikt, kwaliteit maakt immers niet zo héél erg veel uit. Het zit 'm vooral in de edit en het geluid, zou sowieso voor een camera gaan met mic input.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:29 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Snap ikMaar jullie kijken ook vast wel eens verder dan DSLR
Je moet haar geen 50mm f1.8 aanraden nee, dan is het focussen voor een beginner beetje kut bij een docu. Echter op 18 tot 35mm is de focus bij bijv. f5.6 echt niet zo héél erg kritiek, moet dus niet echt een groot probleem zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:34 schreef Peter_Aragorn het volgende:
In mijn ogen is gebruiksgemak bij een docu ook wel heel erg handig, of zie ik dit verkeerd? Zeker als je hem in je eentje maakt. AF enzo tijdens filmen. Vandaar dat ik dacht: He, dslr is misschien niet perfect.
600D was als dslr ook mijn optie btw.
Eigenlijk niet.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:29 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Snap ikMaar jullie kijken ook vast wel eens verder dan DSLR
Ik weet niet hoe technisch aangelegd ze is, maar vraag de meiden op mijn opleiding Journalistiek in hemelsnaam niets over techniek. Ik ken er eentje die de wil heeft om te leren, maar anderen zijn überhaupt niet geïnteresseerd in techniek. Het is niet interessant, of te ingewikkeld (met alle respect). Dan is DSLR misschien een brug te ver. Zonde om een camera te kopen waar je alles mee op AUTO schiet omdat je de techniek niet snapt en ook geen tijd hebt (een half jaar is zo om) om je er in te verdiepen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:34 schreef Peter_Aragorn het volgende:
In mijn ogen is gebruiksgemak bij een docu ook wel heel erg handig, of zie ik dit verkeerd? Zeker als je hem in je eentje maakt. AF enzo tijdens filmen. Vandaar dat ik dacht: He, dslr is misschien niet perfect.
600D was als dslr ook mijn optie btw.
Als je een interessante docu bekijkt maakt het echt niet veel uit of het met een mobiel of met een Arri Amira is geschoten.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:23 schreef Feivel1 het volgende:
En Susteren, ik weet dat jij veel meer verstand hebt van techniek dan ik, maar dat het beeld 'niet zo belangrijk' is bij een docu vind ik onjuist. Naar een docu kijk je langer dan naar een reportage. Als het beeld ronduit slecht is, kijk ik niet langer dan 3 minuten. En mijn moeder die niets van techniek weet zal ook niet langer kijken.. Eigenlijk heeft ze - denk ik - gewoon een camera nodig met niet teveel functies en met over het algemeen goed beeld. Hoe minder je er aan kunt verkloten, hoe beter het is.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:40 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nice, zag er goed uit!Hahaha. Zo hebben we niet opgenomen hoor. Dit was tijdens pauze, net na lenswisselSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet
Je geeft ook altijd niet te missen voorzetjes he...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:20 schreef Susteren het volgende:
[..]
Als je een interessante docu bekijkt maakt het echt niet veel uit of het met een mobiel of met een Arri Amira is geschoten.
Geluid en montage zijn dan wél weer erg belangrijk.
Ik heb al zovaak (technisch) lelijke docu's bekeken, bij speelfilms vind ik dat echt een afknapper maar bij docu's niet. Content is king, en als het een uniek concept is maakt de camera niet veel uit.
Je bent wel een echte pro als je ASA zegt ipv ISOquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:39 schreef shiznuts het volgende:
Die nogal storend en merkbaar werden op 800ASA en 1600ASA (met zo'n 30+ hot pixels die dan mooie sterrenbeelden vormden).
http://www.audiovideopro.(...)mera-for-interviews/quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:07 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Een vriendin van me gaat als minor een documentaire maken. Ze is naast scholiere ook topsportster en wil de twee combineren in een documentaire. Iets dat mijns inziens best goed uit kan pakken.
Nu is de apparatuur van school best prima, maar totaal niet handig in haar geval. Nu heeft ze mij gevraagd wat verstandig is om te kopen. Budget is rond de ¤500.
Ik twijfel echter een beetje. DSLR is uiteraard het meest betaalbaar. Maar er zijn ook vast goed camcorders.
Wat zou jullie advies zijn?
http://snapsort.com/recom(...)ce=1000&type=digicamquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:22 schreef hoink581 het volgende:
Is er geen compact camera met mic input?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:20 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Moet even wat kwijt.....
Voor de mensen die interesse hebbenJe hebt er altijd gewoon kutklanten tussen zitten. Je kan gewoon weigeren de ruwe beelden te sturen, aangezien dit nooit is afgesproken en hier niet voor betaald is. 250 euro is peanuts voor hetgeen wat je geleverd hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:20 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Moet even wat kwijt.....
Voor de mensen die interesse hebbenDat is kut! Laat even weten hoe het allemaal afloopt. Helaas heb je, zoals hoink al zegt, dit soort klanten er soms bij zitten...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |