abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143518706
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:09 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dus jij vindt het gerechtigd om een ander land binnen te vallen als je het niet eens bent met de gang van zaken daar?
Hoe je dat uit mijn post haalt begrijp ik niet :?
pi_143544083
Ik denk eerder een cold war part II
Zonder wrijving geen glans
pi_143550298
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik denk eerder een cold war part II
Dit denkt Nieuwsbreker er over:

http://nieuwsbreker.wordp(...)and-china-en-mexico/
pi_143553912
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die site _O- 8)7
Zonder wrijving geen glans
pi_143557692
quote:

[..]

Volgends diezelfde website verspreid het ebola virus zich nu door de lucht.
Laat ik stellen dat die website wel erg BNW waardig is, maar dat houd ook meteen in dat het met een korrel zout door mij gelezen zal worden.

Al met al, weer wat leuks te lezen vanavond :D
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_143557885
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:09 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dus jij vindt het gerechtigd om een ander land binnen te vallen als je het niet eens bent met de gang van zaken daar?
Dat heeft niets met rechten te maken, slechts met belangen.
Conscience do cost.
pi_143557956
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Die site _O- 8)7
Die site is ronduit racistisch
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:53:48 #58
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143563340
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:24 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat heeft niets met rechten te maken, slechts met belangen.
Laat ik het even herformuleren, vervang gerechtigd voor legitiem.
pi_143563927
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:53 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Guardian:

http://www.theguardian.co(...)ry-isis-cameron-iraq
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:11:44 #60
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143564044
quote:
Ik vraag niet of ze het of Downing Street 10 vinden maar of jij dat vind.
pi_143564151
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:53 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat komt op hetzelfde neer. Als er echt oorlog uitbreekt heeft dat niets meer te maken met rechten of of iets legitiem is. Als men er met rechten en legitimiteit uit kon komen zou er in de eerste plaats geen oorlog zijn.

Of iets legitiem of gerechtigd is is hoogstens een subjectief oordeel waar niemand echt een boodschap aan heeft op het moment dat men op elkaar begint te schieten.
Conscience do cost.
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:16:14 #63
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143564241
Ja godverdomme de vraag is heel simpel, vinden jullie het normaal om een ander land binnen te vallen omdat je het niet eens bent met de zaken daar?
pi_143564468
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:16 schreef Erasmo het volgende:
Ja godverdomme de vraag is heel simpel, vinden jullie het normaal om een ander land binnen te vallen omdat je het niet eens bent met de zaken daar?
Wat een rare vraag. Het hangt er natuurlijk helemaal van af wat er daar aan de hand is natuurlijk.

In het geval van IS zou ik ze snel aanpakken om te voorkomen dat ze straks echt groot worden en Europa aanvallen. Ik denk niet dat er weldenkende mensen zijn die zitten te wachten op een kalifaat dat direct grenst aan een NAVO land. Kortom, de kop indrukken en wel meteen.
pi_143564545
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:16 schreef Erasmo het volgende:
Ik vind dat ze ISIS horen te bestrijden met alle middelen die ze ten dienste staan .
En reken maar dat de mensen in Irak die dankzij de gekken van ISIS nu op de nominatie staan om vermoord te worden erg blij zijn dat er ingegrepen wordt.
pi_143569042
quote:
quote:
Cameron must stop British jihadists returning from Syria

Wed 19 Feb 2014
..
Carried away by his hollow success in Libya, David Cameron has from the word go acted as a recruiting sergeant for those who want to overthrow President Assad. Even after becoming the first British prime minister since Lord North to lose a vote on military action in the Commons, he has continued self-indulgently to try to keep Syria at the top of his agenda. Hardly surprising then that a large number of young British Muslims saw this as a green light to go and fight against Assad themselves.
..
http://www.theweek.co.uk/(...)ists-returning-syria
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:43:24 #67
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143593684
quote:

[..]

filmpjes zijn al oud en the governator is a.k.a Arnold Schwarzenegger is al lang geen gouverneur meer!
Plus de makers van het filmpje vergeten 1 ding Canada is nog steeds gelinkt aan GB doormiddel van een Constitutionele monarchie.
Dit houd min of meer in dat het een federatie is in het britse rijk en alle onderdanen nog steeds Elizabeth II als hun staadshoofd hebben.
Dus een aanval op Canada zou gelijk ook een oorlogs verklaring zijn aan het hele Britse rijk.
Niet zo'n slim idee!
Plus zoals vaker aan bod is gekomen hier, heel veel inwoners in de VS hebben wapens, en nu zomaar wapens.
De makkelijke opmars die daar word weergegven is wel heel simpel bedacht!
8-)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_143884454
'VN-veiligheidsraad moet ingrijpen tegen genocide door IS'

Een internationale groep bezorgde wetenschappers in genocidestudies en mensenrechten roept de VN-veiligheidsraad op om in te grijpen tegen genocide door strijders van de Islamitische Staat (IS).

Dat laten de wetenschappers weten middels een open brief aan de veiligheidsraad.

"Misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden hebben feitelijk al plaatsgevonden in zowel Syrië als Irak", aldus de wetenschappers.

De schrijvers van de brief zijn bang "dat genocide en etnische zuivering dreigende is en al gaande is voor religieuze en etnische minderheden en dan met name aangaande de christelijke gemeenschappen en de Yezidi."

"We denken dat er al genocide gaande is", zegt de Nederlandse ondertekenaar en genocide-onderzoeker Anthonie Holslag werkzaam bij de Universiteit van Amsterdam. "We vragen de VN daarom om aan het reeds getekende mandaat te voldoen."

De groep baseert zich naar eigen zeggen op de voortdurende vervolging van etnische en religieuze groepen, de vernietiging van cultureel erfgoed, het ontheiligen van graven, de confiscatie van eigendommen en het wijdverspreid en systematisch vermoorden van burgers door strijders van IS.

Veilig gebied

In de brief wordt de veiligheidsraad opgeroepen om indien noodzakelijk militaristisch in te grijpen en zo een veilig gebied te creëren waarnaar bedreigde bevolkingsgroepen in Irak en Syrië kunnen vluchten.

"We hebben het liefst dat een coalitie van landen uit de veiligheidsraad ingrijpt, er zijn soldaten op de grond nodig.", stelt Holslag. "Nu doen alleen de Verenigde Staten iets, maar we vragen ons af of dat voldoende is en niet juist averechts werkt.

Niet reageren door de internationale gemeenschap kan volgens de wetenschappers gelijk staan aan de "de lakse en gewetenloze reactie van de internationale gemeenschap tijdens de crisis in Rwanda in 1994."

http://www.nu.nl/buitenla(...)pen-genocide-is.html

Waarom duurt het zo lang voor andere landen ook meehelpen om deze beesten aan te pakken?
Die derde wereldoorlog moet en zal er zeker komen met alles wat er nu op de wereld speelt.
pi_143885315
Die is al aan de gang Lavenderr... het is vooralsnog voornamelijk een informatieoorlog.
pi_143885674
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:39 schreef Lavenderr het volgende:
'VN-veiligheidsraad moet ingrijpen tegen genocide door IS'
[..]
"We hebben het liefst dat een coalitie van landen uit de veiligheidsraad ingrijpt, er zijn soldaten op de grond nodig.", stelt Holslag. "Nu doen alleen de Verenigde Staten iets, maar we vragen ons af of dat voldoende is en niet juist averechts werkt.
China levert wapens aan Irak, Rusland eveneens, en stelt waarschijnlijk ook piloten ter beschikking (omdat de Iraki's geen ervaring hebben met de SU-25). Misschien zouden de wetenschappers verder moeten kijken dan de headlines in de kranten.
pi_143916089
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die is al aan de gang Lavenderr... het is vooralsnog voornamelijk een informatieoorlog.
Jawel, maar in de Oekraïne gaan de ontwikkelingen nu ook razendsnel.
pi_143922824
De VN-Veiligheidsraad houdt om 18.00 uur (Nederlandse tijd) een spoedzitting over de situatie in het zuidoosten van Oekraïne.

Dit zou snel kunnen escaleren

We wachten het af
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 20:57:00 #73
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143929927
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:13 schreef Ali_boo het volgende:
De VN-Veiligheidsraad houdt om 18.00 uur (Nederlandse tijd) een spoedzitting over de situatie in het zuidoosten van Oekraïne.

Dit zou snel kunnen escaleren

We wachten het af
ben benieuwd wat ze gaan doen, volgens sateliet foto's zouden dit russische tanks zijn.
https://twitter.com/USNATO/status/505007604440260608

pi_143931822
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:57 schreef theguyver het volgende:

[..]

ben benieuwd wat ze gaan doen, volgens sateliet foto's zouden dit russische tanks zijn.
https://twitter.com/USNATO/status/505007604440260608

[ afbeelding ]
Ik vraag me dan af hoe ze WETEN dat we hier te maken hebben met russische tanks . Omdat ze cyrillische tekens hebben ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 23:21:34 #75
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143936305
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:38 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af hoe ze WETEN dat we hier te maken hebben met russische tanks . Omdat ze cyrillische tekens hebben ?
;) daarom laat ik mijn oordeel nog even in het midden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')