abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143460454
Denken jullie dat er een derde Wereldoorlog aankomt en zo ja, hoe denken jullie dat die begint?

[ Bericht 27% gewijzigd door Lavenderr op 16-08-2014 14:45:33 ]
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:49:52 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_143461065
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
hoe denken jullie dat die begint?
censuur :O
pi_143461965
Uiteraard. Ik denk dat het tussen Rusland en Nederland stil blijft, maar dat over een aantal jaar gebrek aan bepaalde goederen komt. De landen die de goederen bezitten houden ze voor zichzelf met als gevolg dat bepaalde landen geweld gaan gebruiken om de goederen toch te krijgen.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_143462582
De oorlog is reeds bezig, en begon in maart:
Pravda :
quote:
Third World War to begin during Winter Games in 2014
25.03.2011

On March 24, well-known Russian astrologists, shamans and parapsychologists gathered to discuss forecasts for near and distant future.
[..]
The participants of the meeting also unveiled the date for the beginning of Third World War. The new war is said to begin in March of 2014, during the Olympic Games in Sochi. It is also possible that the war may start five days after the Games end. Globa did not say in which country exactly the war would begin. He only said that the African revolutions would slowly be moving towards Russia. Massive protests will eventually spark in Central Asia, the astrologist said. According to Globa, such events are happening because of the Black Moon. NATO attacked Libya the day when the Black Moon allied itself with the sun. When the Black Moon allied itself with Uranus, the Japanese earthquake occurred.
http://english.pravda.ru/(...)8-third_world_war-0/
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:14:17 #5
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143473910
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
Denken jullie dat er een derde Wereldoorlog aankomt en zo ja, hoe denken jullie dat die begint?

Vorige deel was spannend, laten we proberen dat zo te houden.
Wat ik dan ook weer "raar" vind is dat het op sites als CNN en BBC.co.uk niet te lezen was en er nu ook weer niet over gerept wordt op NU.nl
pi_143478301
Ik ben een beetje verbaasd over hoe 'weinig' er is gemeld over dat Oekraïne de Russische vrachtwagens schijnt te hebben aangevallen.

Als het andersom was geweest, was het één en al breaking news geweest gok ik.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_143478730
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:18 schreef schommelstoel het volgende:
Ik ben een beetje verbaasd over hoe 'weinig' er is gemeld over dat Oekraïne de Russische vrachtwagens schijnt te hebben aangevallen.

Je zag het, toen de Russen een westers vliegtuig neerhaalden.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_143479545
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:38 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Je zag het, toen de Russen een westers vliegtuig neerhaalden.
Waar is het bewijs? Is rusland niet ook een speelbal in het gehele plaatje.?
There is only one religion
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:15:34 #9
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143479580
quote:

Dat was een ander konvooi.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:17:36 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_143479649
quote:

Dat is omdat de Russen het botweg ontkennen.
pi_143479830
quote:

Ze hebben toch gepantserde legervoertuigen aangevallen? Dat is iets anders dan vrachtwagens.
pi_143481893
Al met al, dit conflict stink van alle kanten.

Ik wacht het rustig af allemaal, maar ik zou mij totaal niet verbazen als dit binnen 2 week escaleert van treiteren tot een werkelijke oorlog. (Neen, geen WW3) Die volgt pas wat later.
pi_143481915
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze hebben toch gepantserde legervoertuigen aangevallen? Dat is iets anders dan vrachtwagens.
Klopt J0kkebr0k, tot op het punt van wat de echte waarheid is van wat wij te horen krijgen ;)
pi_143484151
Net als bij voorgaande crisis zal de angst voor totale vernietiging door middel van kernwapens een derde Wereldoorlog tegenhouden.

Kernwapens zijn het mooiste wat deze wereld ooit is overkomen.
  zondag 17 augustus 2014 @ 07:33:45 #15
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143501226
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:00 schreef Knalerwtje het volgende:
Net als bij voorgaande crisis zal de angst voor totale vernietiging door middel van kernwapens een derde Wereldoorlog tegenhouden.

Kernwapens zijn het mooiste wat deze wereld ooit is overkomen.
1. Totale vernietiging zal er nooit zijn omdat er overlevenden zullen zijn naar alle waarschijnlijkheid.
2. Welke voorgaande crisis heb je het over? Als ik om mij heen kijk is het overal crisis in de wereld.
3. Ik ben het niet met je eens dat kernwapens het mooiste is wat de wereld ooit is overkomen. Ik ben namelijk tegen alle wapens waarmee dood en verderf kan worden gezaaid. Dus ook geweren en zwaarden. Ik vind eigenlijk en dit klinkt misschien heel naïef, dat alle wapens de wereld uitmoeten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Spellmeista op 17-08-2014 07:51:26 ]
pi_143504918
Die is reeds lang bezig, oorlog op de markten is in volle gang. Er is zelfs een spirituele oorlog bezig.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505037
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:14 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Die is reeds lang bezig, oorlog op de markten is in volle gang. Er is zelfs een spirituele oorlog bezig.
Een geloofsoorlog. Zie ISIS.
pi_143505063
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een geloofsoorlog. Zie ISIS.
Dichter bij het bijbelse 'beest' kom je niet.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505089
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:20 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Dichter bij het bijbelse 'beest' kom je niet.
Bij die beesten wil ik helemaal niet in de buurt komen.
pi_143505128
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bij die beesten wil ik helemaal niet in de buurt komen.
Ik bedoel maar dat het beest dat in de bijbel besproken wordt, zou overeen kunnen komen met dit ISIS beest.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505202
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:23 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Ik bedoel maar dat het beest dat in de bijbel besproken wordt, zou overeen kunnen komen met dit ISIS beest.
Alleen is ISIS niet van de bijbel maar van de koran. Of daar ook een beest in voorkomt weet ik niet. Ze gedragen zich iig wel als beesten. Erger nog. Ik denk dat het krankzinnigen zijn. Dat moet wel, anders kom je niet tot dit soort gruweldaden.
pi_143505296
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alleen is ISIS niet van de bijbel maar van de koran. Of daar ook een beest in voorkomt weet ik niet. Ze gedragen zich iig wel als beesten. Erger nog. Ik denk dat het krankzinnigen zijn. Dat moet wel, anders kom je niet tot dit soort gruweldaden.
Alle kwaad is een afwijking. Maar je hebt gelijk, het is onmenselijk.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505369
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:23 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Ja ja, even een Xandernieuws dingetje aanhalen :7 :

quote:
Is Kalief en ISIS-leider Baghdadi de mahdi, de antichrist?

‘ISIS heeft Scud-D raketten en wapens voor 200.000 man’ - Islamitische traditie: Mahdi zal legers Turkije en Iran aanvoeren, Europa verslaan, Mekka vernietigen en Jeruzalem veroveren

Al-Baghdadi presenteert zich als de nieuwe Kalief van alle moslims. Maar is hij daardoor ook de mahdi?

De islamitische terreurgroep IS (Islamitische Staat), voorheen bekend als ISIS, heeft in grote delen van Syrië en Irak het Islamitische Kalifaat uitgeroepen. De leider van de beweging, Abu Bakr al-Baghdadi –op wiens hoofd de VS een prijs van $ 10 miljoen heeft gezet-, presenteert zich nu als de Kalief van alle moslims. Kan hij daardoor mogelijk de voorspelde islamitische messias, de mahdi zijn, en daarmee tegelijkertijd de in de Bijbel voorzegde Antichrist?

Afstammeling van Mohammed

Baghdadi’s echte naam is Ibrahim Awwad Ibrahim Ali al-Badri. Hij werd in 1971 geboren in Samarra, een stad ten noorden van Baghdad, en kreeg een goede opleiding. Zijn nieuwste naam luidt: ‘Kalief Abdullah Ibrahim Ibn Awaad Ibn Ibrahim Ibn Ali Ibn Muhammad van Quraysh Al-Baghdadi van de stam van profeet Muhammad.’

Omdat de mahdi, de laatste Kalief, volgens de profetie van Mohammed één van de 99 namen van de profeet zal dragen, heeft Baghdadi ‘Abdallah’ (of Abdullah = dienaar van Allah) aan de zijne toegevoegd. Hij moet ook een directe afstammeling van Mohammed zijn, vandaar de toevoeging ‘Quraysh’, de stam waartoe de profeet behoorde.

‘De wereld zal niet voorbijgaan totdat een man uit mijn familie, wiens naam de mijne zal zijn, over de Arabieren zal heersen’ (Surah 3:28, Ibn Kathir’s Tafsir).

‘De profeet zei: de mahdi zal uit mijn familie zijn, van de afstammelingen van Fatimah (één van Mohammeds vrouwen)’ (Al-Sirah al-Halabiyyah, vl.3, p.61).

Legers Kalief zullen zwarte vlaggen dragen

Volgens de islamitische traditie zal de mahdi de ‘geest’ van Mohammed hebben en gedurende 7 jaar vrede afkondigen in de islam. Tegelijkertijd zal hij de niet-islamitische landen één voor één veroveren, en hun rijkdom verdelen onder de moslims. De legers van de Kalief zullen volgens de voorspelling zwarte vlaggen dragen, reden waarom IS(IS) hetzelfde doet.

Soefi-Sheikh Hisham Kabbani, de favoriete, zogenaamd gematigde ‘knuffelmoslim’ van veel Amerikanen, schrijft dat deze legers afkomstig zullen zijn uit de regio Iran en Turkije:

‘De Hadith zegt dat zwarte vlaggen uit het gebied van Khorasan zullen aangeven dat de verschijning van de mahdi nabij is. Khorasan ligt in het huidige Iran, en sommige geestelijken hebben gezegd dat deze Hadith betekent dat als zwarte vlaggen in Centraal Azië opduiken, de verschijning van de mahdi ophanden is.’

De islamitische profetische traditie verklaart dat ‘legers met zwarte vlaggen uit Khurasan (Iran) zullen komen. Geen macht zal ze kunnen stoppen, en uiteindelijk zullen ze Eela (Baitul Maqdas, de Tempelberg in Jeruzalem) bereiken, waar zij hun vlaggen zullen hijsen.’

Wapens voor 200.000 man en Scud-D raketten

Voorlopig heeft Baghdadi nog niet genoeg macht en mankracht om Israël aan te vallen, al zou hij inmiddels over voldoende wapens voor 200.000 man en tevens Scud-D raketten beschikken (2)(3). Hij wil in ieder geval eerst Jordanië, dat grenst aan Israël, aanvallen, omdat Abdul Rahman al-Wahabi in ‘De Dag der Wrake’ schrijft dat:

‘De laatste strijd zal gevoerd worden door getrouwe moslims op de ruggen van paarden... met zwarte vlaggen. Zij zullen op de oostelijke Jordaanoever staan en een oorlog beginnen zoals de aarde nog nooit heeft meegemaakt. De ware messias, de islamitische mahdi, zal Europa verslaan en het leger van de Seljuks (Turken) aanvoeren. Vanuit Jeruzalem zal hij over de wereld regeren, want Mekka zal zijn vernietigd.’

Voor de duidelijkheid: bij islamitische profetieën is het de opdracht voor alle moslims om deze zelf te vervullen. Interessant in dit verband is ons artikel van gisteren over een aantal tweets van ISIS-woordvoerder Al-Maqdisi, die zei dat Al-Baghdadi de zwarte Ka’ba steen in Mekka zal vernietigen. Dit is exact wat Johannes over de eindtijd te zien kreeg, namelijk dat ‘het beest’ de ‘hoer van Babylon’, de ‘grote stad’, zal vernietigen.

Vervolgens zal de mahdi Israël ‘heroveren’ voor de islam en de Joden vrijwel uitroeien. Omdat Mekka zal zijn verwoest, zal hij vanuit Jeruzalem over de wereld regeren.

Soefi’s zullen Soenni’s en Shi’iten verenigen

Het is kortom zeer twijfelachtig of Al-Baghdadi de ‘laatste Kalief’, de mahdi is, mede omdat hij een Wahhabist is en geen Soefi zoals de laatste (Ottomaanse) Kalief. De Soefi-islam is in tegenstelling tot wat in het Westen wordt gedacht geen aparte sekte, maar onderdeel van zowel de Soennitische als Shi’itische islam en zal hoogstwaarschijnlijk het middel zijn om beide takken (vertegenwoordigd door het Soennitische Turkije en het Shi’itische Iran) met elkaar te verenigen.

Bovenal leert Soefistische islam het toepassen van extreem geweld om de doelstellingen van de islam te verwezenlijken. *

* In het nog altijd naïeve Westen gelooft men precies het omgekeerde, wat het grote gevaar dat de Soefisten vormen alleen maar onderstreept.

De Wahhabisten (Saudi Arabië / Mekka, de ‘hoer van Babylon’) zullen juist door de verenigde Soenni’s en Shi’iten worden vernietigd.

Welke prins?

In het algemeen voldoet iedere islamitische Kalief aan de Bijbelse beschrijvingen van (de) Antichrist. In Daniël 9 (:25) wordt gesproken over de komst van ‘de prins’ die de stad en de tempel zal vernietigen. Een Kalief heeft o.a. de titel ‘prins van de getrouwen’. (1)

Volgens evangelische- en pinksterkerken is ‘de prins’ in Daniël 9 de toekomstige Antichrist, maar deze uitleg is beslist niet onomstreden. In deze bekende profetie over de 70 jaarweken wordt de eerste komst van de Messias voorzegd, en tevens de vernietiging van de Tempel:

‘En na die 62 weken zal de Messias uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hem zelven zijn; en een volk des vorsten (KJV: prins), hetwelk komen zal, zal de stad en het heiligdom verderven (verwoesting Tempel in het jaar 70), en zijn einde zal zijn met een overstromende vloed, en tot het einde toe zal er krijg zijn, en vastelijk besloten verwoestingen.’ (Dan: 9:26, SV)

Cruciale tekst is vers 27, die op twee manieren wordt uitgelegd:

‘En Hij zal velen het verbond versterken één week; en in de helft der week zal Hij het slachtoffer en het spijsoffer doen ophouden, en over den gruwelijken vleugel zal een verwoester zijn, ook tot de voleinding toe, die vastelijk besloten zijnde, zal uitgestort worden over den verwoeste.’

Bovenstaande versie is afkomstig uit de Statenvertaling (en de Engelse KJV), waar ‘Hij’ met een hoofdletter wordt geschreven, omdat de vertalers begrepen dat met deze ‘Hij’ de Messias (Jezus Christus) wordt bedoeld, waar het in het eerste deel van vers 26 duidelijk over gaat.

De zoon des verderfs

Pas honderden jaren later, na de opkomst van een nieuwe theorie, namelijk die van de 7-jarige ‘Grote Verdrukking’ (de uitgestelde laatste 70e jaarweek), zijn moderne uitleggers de ‘hij’ gaan toepassen op de ‘vorst’ (prins) uit het tweede deel van vers 26. In plaats van dat de Messias ‘het slachtoffer en spijsoffer’ deed ophouden (omdat Hij Zelf het volmaakte en tevens laatst benodigde Offer was), werd hier plotseling gelezen dat het letterlijke offeren ergens in de eindtijd weer hervat zal worden, wat automatisch een herbouwde Tempel met zich mee brengt.

De voorstanders van deze uitleg zien hun visie bevestigt in de brief van Paulus aan de Tessalonicenzen:

‘Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.’ (2 Tess. 2: 3-4)

‘Gij zijt de tempel Gods’

Probleem met deze verklaring is dat niet alleen Paulus, maar ook Jezus Zelf de (nieuwe) ‘tempel Gods’ niet aanduidden als een letterlijk gebouw, maar de gelovigen, als groep en als individu:

‘Maar ten laatste traden er twee op, die verklaarden: Deze heeft gezegd: Ik kan de tempel Gods afbreken en binnen drie dagen opbouwen.’ (Mat.26:61)

‘Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt en dat de Geest Gods in u woont?’ (1 Kor.3:16)

‘Welke gemeenschappelijke grondslag heeft de tempel Gods met afgoden? Wij toch zijn de tempel van de levende God...’ (2 Kor. 6:16)

‘Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil * in de tempel mijns Gods...’ (Opb.3:12) (* overduidelijk geen letterlijke zuil).

En:

‘De God, die de wereld gemaakt heeft en al wat daarin is, en Heer is van hemel en aarde, woont niet in tempels met handen gemaakt,’ (Hand. 17:24).

Waarom zou Paulus dit tegen de heidense inwoners van Athene prediken, maar in zijn brief aan de gelovigen in Tessalonica ineens een letterlijke tempel bedoelen?

Geen letterlijke, maar geestelijke tempel

Nergens wordt in het Nieuwe Testament, ook niet in Openbaring, melding gemaakt van een letterlijk herbouwde Tempel ergens heel ver in de toekomst. Dat wil niet zeggen dat er geen pogingen zullen worden ondernomen om zo’n Tempel te bouwen; het laat echter wel zien dat in het Nieuwe Verbond met ‘de tempel Gods’ een geestelijke tempel wordt bedoeld, en dientengevolge de ‘mens der zonde’ en ‘zoon des verderfs’ eveneens overdrachtelijk moeten worden gelezen.*

Als deze uitleg wordt aangehouden, kunnen ook de oorspronkelijke teksten uit de Statenvertaling en KJV in ere worden hersteld.

* In onze tijd duidelijk zichtbaar in de sterke opkomst van allerlei theologiën die beweren dat gelovigen hun eigen ‘christus’, dus hun eigen ‘god’ zijn of kunnen worden. Veel kerken en groepen hebben dit soort leringen in bepaalde vorm overgenomen (denk aan Kingdom Now / Dominion theologie, maar ook aan de al wat oudere ‘Word of Faith’ en ‘Rhema’ bewegingen).

Natuurlijk kan er nog altijd een islamitische ‘mahdi’ op het toneel verschijnen, een persoon die net als Antiochus Ephiphanes en Adolf Hitler ‘Antichrist’ kenmerken heeft. Een islamitische ‘Antichrist’ wordt zelfs des te waarschijnlijker als bedacht wordt dat alleen de islam aan alle Bijbelse kenmerken van (de) Antichrist voldoet, en er bovendien geen herbouwde tempel meer ‘nodig’ is waarin deze persoon dan zou gaan plaatsnemen als ‘god’.

Bron: http://xandernieuws.punt.(...)50&pagenr=1#comments
pi_143505405
Ik zou de anti-christ nu niet meteen als een persoon aanzien. Eerder het satanische denken dat gewonnen heeft tegenover het christelijke geloof.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505588
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:34 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Ik zou de anti-christ nu niet meteen als een persoon aanzien. Eerder het satanische denken dat gewonnen heeft tegenover het christelijke geloof.
Dit is toch echt moslims die andere moslims vermoorden. Waarom? Omdat ze volgens ISIS niet op de goede manier geloven.
Dit is een ramp die zijn weerga niet kent. Voor alle moslims op aarde. Want als je gelooft wat ISIS gelooft deugt geen enkele gematigde moslim.En dus moeten ze dood. Ik hoop dat deze gestoorden nu snel een halt wordt toegeroepen .
En ik hoop dat ze in Nederland een keer de rug recht houden en niet toestaan dat er sympathisanten luidkeels en met vlaggen blijk geven van hun adoratie voor deze terreurbende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')