abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147827392
Mijn krokussen komen al op :') ik had een hele zwik (lees: 250) bloembollen gekocht in de hoop dat er daar toch wel een paar van moesten opkomen, en ja hoor, de krokussen. Beetje vroeg, of niet?
Tap tap tap
pi_147841491
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:04 schreef CherryLips het volgende:
Mijn krokussen komen al op :') ik had een hele zwik (lees: 250) bloembollen gekocht in de hoop dat er daar toch wel een paar van moesten opkomen, en ja hoor, de krokussen. Beetje vroeg, of niet?
Ja, dat is (te)
vroeg. Ik zag bij mezelf tot mijn afgrijzen al wat tulpen opgekomen. Bij een echte winter zal dat vast niet goed gaan met de tulpen. De crocussen kunnen er misschien wel tegen.
pi_150255096
kick, want ik heb sinds kort een balkon, mijn eigen balkonnetje (oké, ook een beetje van mn vriend) O+
Ik heb al wat kruiden gezaaid enzo, dat wil ik in potten op mn balkon zetten. Verder staan er nu 4 witte plastic stoelen en een klein tafeltje. En 3 potten die er al stonden, waarvan ik geen idee heb wat er in zit en wat daarvan weer tot leven komt (het ziet er nu dor en bruin uit maar het lijken me wel gewoon vaste planten). Ik wacht het af en beslis dan of t mag blijven wonen...
maarja, zoek nu inspiratie om er verder wat moois van te maken. Heb al veel op pinterest gespeurd maar zit ook met een zeer beperkt budget dus alle inspiratie is nog welkom. Tijd om de oudere topics door te lezen...
pi_150281575
Action plunderen! Daar staat nu nog alles vol met potten en kruiden en andere toffe buitentroep. Ik heb er twee jaar geleden al mijn hysterisch roze bloempotten gekocht (ze hebben nu ook andere kleuren hoor). Bij de Kwantum hebben ze ook potten voor buiten trouwens, hetzelfde idee. Het nadeel is namelijk dat het tegen april al deels uitverkocht is. Bij de Lidl hadden ze laatst ook een hele zuil met zaadjes staan, niet alleen voor kruiden. En hou bij welke planten het leuk doen en welke niet, dan weet je dat voor volgend jaar vast :P

Ik ben me ook weer aan het oriënteren. M'n 250 bloembollen waren zo klein dat ze in 4 potten pasten en ze hebben de winter overleefd, ook al kwamen ze erg vroeg op. Stuk zeil eroverheen doet blijkbaar wonderen. M'n rozenstruik loopt ook weer uit, wat niet zo handig is want ik had hem moeten snoeien :@ En de jasmijn ziet eruit alsof het helemaal geen winter is geweest, want de bladeren zijn nog mooi groen. Binnenkort vast viooltjes halen voor bij de voordeur en in mei ofzo de dahlia's en (hang)geraniums halen O+
Tap tap tap
pi_150471001
Ola :W Ik was vandaag ook weer eens aan de slag op het balkon, heerlijk in het zonnetje. De meubels zijn schoon, alle verdorde oude planten zijn afgevoerd, de vloer is geveegd en de balkondoeken zitten nu in een emmer biotex om de groene aanslag eraf te krijgen. Komend weekend wil ik de balkonvloer nog even onder handen nemen met water & schoonmaakazijn om de groene aanslag van de vloer af te krijgen, daarna gaat het weer eens tijd worden voor wat planten :s)
pi_150476968
wij zijn gisteren bezig geweest op de balkons.. heerlijk gebalkonierd..
het resultaat:

Achterbalkon
Het grastapijtje is niet helemaal schoon meer maar voor dit jaar voldoet het nog wel een keer. Volgend jaar misschien een nieuwe.
ze dat de bakken op de foto nog vies waren.. zie zijn ook helemaal schoon nu :D

voorbalkonntje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_150477378
Ik wou dat ik hangbakken kon ophangen ;(
Tap tap tap
pi_151943290
Wonderbaarlijk weinig activiteit hier met de lente en zomer op komst!

Zo'n grastapijt, blijft dat lang nat na het regenen?
Live for now, forget forever
  woensdag 22 april 2015 @ 23:02:50 #34
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_151943329
Ik kan nog even niks met m'n balkon want babyduifje ;( Hopelijk vliegt dat beest snel uit :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_151943881
quote:
5s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:01 schreef Vogeltje88 het volgende:
Wonderbaarlijk weinig activiteit hier met de lente en zomer op komst!

Zo'n grastapijt, blijft dat lang nat na het regenen?
Ja, helaas wel -O- je moet wel kunstgras met gaatjes nemen anders wordt het volgens mij helemaal zompig :D
Tap tap tap
pi_151943929
En ik had volgende week woensdag afgesproken met m'n vader, dan zou hij komen helpen met het kunstgras en sjouwen met potgrond, maar het wordt volgende week echt kontweer zag ik -O-
Tap tap tap
pi_151944420
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, helaas wel -O- je moet wel kunstgras met gaatjes nemen anders wordt het volgens mij helemaal zompig :D
Hmm, dat is ook niet heel erg praktisch. Ik heb een kwartrond balkon en dat kunstgras zal wel makkelijker langs de ronde kant te leggen zijn dan vlonders. Vind vlonders dan wel weer mooier. Moeilijk, moeilijk.
Live for now, forget forever
  zondag 21 februari 2016 @ 23:21:06 #38
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_160107577
Het moet niet gekker worden... Mijn Rozemarijn staat in bloei... :D

Ik weet het zijn niet de beste foto's maar het gaat om het idee... Normaal bloeien die pas in maart a mei. Zeker als ze op het noorden staan, zoals op mijn balkon, is het vaak veul later...
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 21 februari 2016 @ 23:33:53 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160107952
Ja, mijn tulpen gaan ook als een gek momenteel..!
Resistance is futile.
pi_160111263
Hier is bijna niks over van het balkon :7 ik heb samen met vriend een huis met tuin gekocht. Tuin O+
pi_160111425
Mijn balkon ziet er ook niet meer zo fris en fruit uit als in de OP :') Ik zie nu pas dat ik die stenen balkonrand een keer goed moet schoonmaken :X En die houten plantenbakken zijn ook al een beetje verabbezakt. En om over dat kunstgras maar te zwijgen :X
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')