ik zeg nergens dat Nederland verschrikkelijk is, maar nu heb ik op een goede week 70 euro te besteden p/w aan voedsel, kleding, schoonmaakspullen en verzorgingsspullen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:27 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
In Nederland ga je niet dood van honger of wel? Genoeg manieren. Stop met te doen alsof Nederland zo ontzettend vreselijk is.
Jij ziet het als een fijn leven in Denemarken, jouw kinderen hebben geen idee. Beslis niet voor hun.
En soms is liefde alleen wel genoeg voor kinderen.
WTF! dat heb ik nergens beweerd, flikker toch op met die verzonnen aannames.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:35 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Lang verhaal kort: snakelady vindt dat de Nederlandse overheid niet genoeg voor haar betaalt en wil dat wij haar groot gelijk geven dat ze daarom haar heil maar gaat zoeken in Denemarken, want daar kan je gratis studeren.
Tot nu toe hebben ze er geen moeite mee, en ze gaan al twee jaar mee naar Denemarken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:35 schreef Angel-Joy het volgende:
Ik wed dat de kinderen 6 uurtjes in de auto ook vast geweldig vinden ieder keer.
Wat klopt er dan niet aan? Je wil toch naar Denemarken omdat studeren daar gratis is? (lees: door de Deense overheid wordt betaald)quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
WTF! dat heb ik nergens beweerd, flikker toch op met die verzonnen aannames.
Ik wil naar Denemarken omdat ik daar een baan aangeboden heb gekregen!!!!!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:37 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wat klopt er dan niet aan? Je wil toch naar Denemarken omdat studeren daar gratis is? (lees: door de Deense overheid wordt betaald)
Moet je nog eens doen, dan krijg je een paar petsenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik wil naar Denemarken omdat ik daar een baan aangeboden heb gekregen!!!!!
Het is niet vreemd dat je hier uit wilt. Maar het is wel vreemd dat je perse naar Denemarken wilt voor je kinderen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
ik zeg nergens dat Nederland verschrikkelijk is, maar nu heb ik op een goede week 70 euro te besteden p/w aan voedsel, kleding, schoonmaakspullen en verzorgingsspullen.
http://www.nu.nl/geldzake(...)terk-toegenomen.html
http://www.elsevier.nl/Ne(...)w-gestegen-1421411W/
Ik hoor bij deze groep en ik wil daar uit, is dat echt zo vreemd?
Geen moeite mee staat niet gelijk aan dat ze het leuk vinden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben ze er geen moeite mee, en ze gaan al twee jaar mee naar Denemarken.
Het is voor ons, voor ons alle drie, niet alleen voor mij, niet alleen voor de kinderen, voor ons als gezinnetje.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:40 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Het is niet vreemd dat je hier uit wilt. Maar het is wel vreemd dat je perse naar Denemarken wilt voor je kinderen.
Geef gewoon toe dat het grotendeels voor jezelf is.
[..]
Geen moeite mee staat niet gelijk aan dat ze het leuk vinden.
Daarnet was nog de kinderen, vervolgens las ik alleen ik ik ik, baan geld studie toekomst. En nu is het voor jullie als gezin, ik ben in de war, sorryquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is voor ons, voor ons alle drie, niet alleen voor mij, niet alleen voor de kinderen, voor ons als gezinnetje.
Ze gaan tot heden nog iedere keer zonder mokken en een brede lach mee.
Je onderschat het WEL. Met name het reizen. Reizen doe je met liefde en uit noodzaak. Als je er eenmaal woont, is die noodzaak er niet meer, zo simpel is het dus hang nou niet de wereldwijze trut uit.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad zaken waar ik me druk om maak, ik zie dat ook bij mijn vriend, zijn vader is ziek en woont in IJsland, en dat is wel heel moeilijk voor hem.
Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik er niet kan zijn voor mijn moeder, gelukkig heeft ze zelf al aangegeven dat ze best na haar pensioen ook naar Denemarken wil komen.
Het reizen waar iedereen het over heeft dat begrijp ik als je dat niet gewend bent, maar nogmaals, we reizen nu vaker op en neer.
Ik onderschat het niet, ik weet dat het moeilijk is, ik weet ook dat dan de beweegredenen anders zijn dan nu wat het moeilijker maakt.
Maar ik vind die 6 uur rijden heel erg meevallen, nu is dat misschien omdat ik het gewend ben om veel te rijden en dat ik het leuk vind om te rijden.
En mocht de nood aan de man zijn dan is het een uurtje vliegen.
Wij Nederlanders zijn wat dat betreft verwend, alles in Nederland is dichtbij dus we zijn niet gewend ver te rijden, woon je in America of in Australie dan is 6 uur een lachertje
Eerst wilde ze voor studie naar Denemarkenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:45 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Daarnet was nog de kinderen, vervolgens las ik alleen ik ik ik, baan geld studie toekomst. En nu is het voor jullie als gezin, ik ben in de war, sorry
Hoeveel geld zou je eigenlijk uitsparen door niet heen en weer te reizen? Het kostte mij naar Engeland dik 200 euro per maand. Trouwens ook maar een uurtje vliegen maar ik heb geluk gehad dat ik mijn oma's begrafenis mee kon maken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
ik zeg nergens dat Nederland verschrikkelijk is, maar nu heb ik op een goede week 70 euro te besteden p/w aan voedsel, kleding, schoonmaakspullen en verzorgingsspullen.
http://www.nu.nl/geldzake(...)terk-toegenomen.html
http://www.elsevier.nl/Ne(...)w-gestegen-1421411W/
Ik hoor bij deze groep en ik wil daar uit, is dat echt zo vreemd?
lees het vorige topic ook even door, dan hoef ik me niet te blijven herhalen, natuurlijk is het voor ons!!!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:45 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Daarnet was nog de kinderen, vervolgens las ik alleen ik ik ik, baan geld studie toekomst. En nu is het voor jullie als gezin, ik ben in de war, sorry
Kan me niet voorstellen dat 2 kinderen van rond de 10 geen een keer mokken in de auto, niet realistisch, of jouw kinderen zijn goed 'afgericht', of je vertelt niet de waarheid. Want alles is te mooi om waar te zijn
Als je kinderen nu al niet graag naar hun vader gaan, hoe graag denk je dat ze naar hem zullen gaan als ze daar half Europa voor door moeten reizen?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
lees het vorige topic ook even door, dan hoef ik me niet te blijven herhalen, natuurlijk is het voor ons!!!
En nee, ze zeuren absoluut niet, sorry, kan er geen erger verhaal van maken, ze zijn niet afgericht, het zijn geen honden, maar ze vinden het gewoonweg niet erg, ik vond het als kind overigens ook niet erg en wij moesten om het weekend drie uur reizen.
Daarom ook tussenhaakjes, want ik ken geen kinderen op die leeftijd dat ze 6 uur stil zitten niet vervelend vinden, maar als jij het zegt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
lees het vorige topic ook even door, dan hoef ik me niet te blijven herhalen, natuurlijk is het voor ons!!!
En nee, ze zeuren absoluut niet, sorry, kan er geen erger verhaal van maken, ze zijn niet afgericht, het zijn geen honden, maar ze vinden het gewoonweg niet erg, ik vond het als kind overigens ook niet erg en wij moesten om het weekend drie uur reizen.
Die noodzaak is er dan wel! Voor mijn kinderen!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je onderschat het WEL. Met name het reizen. Reizen doe je met liefde en uit noodzaak. Als je er eenmaal woont, is die noodzaak er niet meer, zo simpel is het dus hang nou niet de wereldwijze trut uit.
Dat is dus ongeveer gelijk aan wat ik heb....Ik heb ook veel familie en vrienden in het buitenland.quote:Een lachertje, zeg je? Misschien dacht je dat ik het heen en weer reizen zelf nooit gedaan heb of zo. Je hebt echt geen idee hoe dit straks in de praktijk uitpakt. Ik heb familie in Denemarken, in Wales, in Nederland, al mijn vrienden zitten in Belgie. In de praktijk ga ik om de paar jaar naar Denemarken en dan voor speciale dingen (huwelijken enzo), 2-3 keer per jaar naar Wales naar zijn familie, minstens 1 keer per jaar naar Nederland maar wegens nieuwe badkamer gaat dat dit jaar niet eens lukken. Ook veranderd van werk dus minder vakantiedagen, lastig lastig allemaal. Dus dat wordt februari als mijn schoonzus uitgerekend is. Verjaardagen meepakken kun je wel vergeten, Kerst is de enige tijd van het jaar dat iedereen samenkomt dus daar ga je op mikken. En dan ga je minder naar Nederland omdat je familie jou ook opzoekt.
Verder: je werkt niet. Dan is reizen ook heel wat makkelijker natuurlijk, maar als jij straks gewoon geacht wordt 40 uur op kantoor te zitten dan wordt dat iets minder makkelijk.
Dat is niet toevallig, dat is via kennissen die daar wonen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:47 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Eerst wilde ze voor studie naar Denemarken
Nu heeft ze 'toevallig' een vaste baan aangeboden gekregen in Denemarken
Misschien had ze zich wat meer moeten richten op haar situatie hier
Mijn vriend betaald de reizen nu.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:48 schreef Angel-Joy het volgende:
Hoe kom je aan jouw benzine geld als je maar ¤70 per week te besteden heb voor alles?
http://www.rijksoverheid.(...)d-voor-zelfstandigenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:51 schreef snakelady het volgende:
Dat is dus ongeveer gelijk aan wat ik heb....Ik heb ook veel familie en vrienden in het buitenland.
En ik werk wel, alleen zelfstandig en is het inkomen niet voldoende om van rond te komen.
Maak dan een overzichtjequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn vriend betaald de reizen nu.
Jeetje, begin er nu wel lichtelijk geïrriteerd van te worden dat ik alles tig keer moet herhalen.
Met de auto is het rond de 150 euro heen en weer, met de trein 80 euro heen en weer en met het vliegtuig wisselt, soms heb je geluk en heb je voor 48 euro een retourtje.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoeveel geld zou je eigenlijk uitsparen door niet heen en weer te reizen? Het kostte mij naar Engeland dik 200 euro per maand. Trouwens ook maar een uurtje vliegen maar ik heb geluk gehad dat ik mijn oma's begrafenis mee kon maken.
Jij wou je hart luchten toch, kan gebeuren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn vriend betaald de reizen nu.
Jeetje, begin er nu wel lichtelijk geïrriteerd van te worden dat ik alles tig keer moet herhalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |