abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143436165
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom zouden ze Nederlands verleren? De jongste van mijn vriend was 1 jaar toen hij naar Denemarken ging en die spreekt ook IJslands.
Overigens krijgen ze daar 2x in de week een uurtje Nederlandse les... zoals ik al schreef, er woont daar veel Nederlandse import dus veel zaken zijn daar op ingesteld,
Je weet hoe het veel mensen vergaat die gaan emigreren? Als je de taal niet actief blijft gebruiken verleer je 'm. Zelfs mensen van 50 die gaan emigreren verleren de taal op een gegeven moment. Arme ex. :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:33:16 #252
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143436166
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar die kunnen jullie wel krijgen. Je ex heeft verder geen kans meer om z'n kinderen vaker te zien. Wat is belangrijker; geld of kinderen? Want in de hele reeks praat je vooral over geld :{
Blijkbaar lukt mij dat niet. :')
ex heeft duizenden kansen gehad de laatste 2 jaar om contact te maken met zijn kinderen, hij heeft er voor gekozen dat niet te doen.
Dus moeten wij onze toekomst echt gaan inplannen op de ijdele hoop dat hij ooit het licht gaat zien?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143436170
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:29 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als mijn ex nee zegt dan houdt het op.
Wat een vreselijk man is het ook als hij nee zegt :r

Oh nee, hij is nu al vreselijk
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:33:38 #254
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143436172
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

De pro's en con's staan in het vorige topic en dan mag jij mij vertellen waar ik niet eerlijk over ben, aangezien jij blijkbaar exact weet hoe het wel zit.
Kan je me dan meteen vertellen hoe ik uit deze situatie kan komen?
Paar dingen:
-de enige con die jij hebt opgenoemd is 'opnieuw moeten wennen'

-je hebt te weinig binding met Denemarken om er uit eigen beweging naartoe te verhuizen, dus dikke kans dat het je tegen gaat vallen

-je onderschat de last van het reizen.

-de band met je ex is misschien wel beleefd maar jij bent klaar met hem en je probeert de schijn op te houden maar eigenlijk wil je hem niet in jouw leven of in het leven van je dochters. Dat is overduidelijk en daarom reageert men hier zo fel op jouw slachtofferhouding. Zolang je die houding volhoudt, is er geen normaal gesprek mogelijk. Deze houding heb ikzelf trouwens niet zien veranderen sinds je scheiding, je blijft beleefd over je ex maar uit je postgedrag blijkt wel degelijk dat je eigenlijk geen goed woord voor hem over hebt. En weet je wat? Dat is best normaal. Maar omdat je band met je ex zo slecht is, overweeg je nu met het grootste gemak om een ingrijpende beslissing te nemen. De impact is te vergelijken met weet ik veel... nog een kind werpen of zo. In zo'n situatie ga je toch ook de con's niet uit de weg, die weeg je af zodat je weet waarin je begint en waar je je kinderen in meesleurt.

Al deze shit ben je niet eerlijk over.
Resistance is futile.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:34:54 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143436186
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

Geef gewoon antwoord.
Je stelde geen vraag.
Resistance is futile.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:35:18 #256
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143436190
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je weet hoe het veel mensen vergaat die gaan emigreren? Als je de taal niet actief blijft gebruiken verleer je 'm. Zelfs mensen van 50 die gaan emigreren verleren de taal op een gegeven moment. Arme ex. :{
Nou, jij kent blijkbaar niet veel emigranten dan.

Je bent nu gewoon aan het zoeken, ik ken letterlijk geen een immigrant die nog dagelijks zijn moedertaal gebruikt die die taal niet meer kan spreken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:35:42 #257
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143436194
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Lijkt me verschrikkelijk voor je ex. Niet alleen wonen zijn kinderen straks zes uur rijden bij hem vandaan, straks verleren ze het Nederlands en is er een kloof tussen vader en kinderen. En zeg nou niet dat je Nederlands met ze blijft praten, dat lukt niemand.
Klopt, mijn achterneven moeten inmiddels echt nadenken over hun Nederlands.
Resistance is futile.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:36:09 #258
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143436198
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:33 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Wat een vreselijk man is het ook als hij nee zegt :r

Oh nee, hij is nu al vreselijk
Dat zeg ik nergens, dit bedoel ik nu!
Ik heb al 10 keer geroepen dat ik er begrip voor zal hebben en het niet zal aanvechten.
Maar nee, dat is niet spannend genoeg natuurlijk dus we verzinnen er zelf nog wat bij. :')
pi_143436205
Ik denk dat je ex eens zou moeten lezen hoe je hem zwart praat hier, dan is het snel gebeurd met die "goede" verstandhouding.
pi_143436208
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:33 schreef snakelady het volgende:
Dus moeten wij onze toekomst echt gaan inplannen op de ijdele hoop dat hij ooit het licht gaat zien?
Je mag wel rekening met hem houden, ook al walg je van hem.
Wel subtiel om mijn vraag te ontwijken, gaat dus om het geld. ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143436209
normaal geen fan van seven maar you go girl.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:37:42 #262
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143436221
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je bent nu gewoon aan het zoeken, ik ken letterlijk geen een immigrant die nog dagelijks zijn moedertaal gebruikt die die taal niet meer kan spreken.
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Ik begin het na 2,5 jaar al te merken trouwens.
Deens wordt toch de voertaal?
Resistance is futile.
pi_143436234
quote:

[..]

Hele tak van mijn familie spreekt geen Nederlands meer maar Engels. Tevens ken ik ook veel immigranten die hun moedertaal niet meer spreken en slechts Nederlands. Ik ben niet aan het zoeken, dat zeg je maar zodat ik geen vragen meer stel.
pi_143436239
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens, dit bedoel ik nu!
Ik heb al 10 keer geroepen dat ik er begrip voor zal hebben en het niet zal aanvechten.
Maar nee, dat is niet spannend genoeg natuurlijk dus we verzinnen er zelf nog wat bij. :')
Dat zeg je letterlijk, maar alle users zien gewoon dat je die man totaal niet mag en een slecht vader vindt. Dat spat er namelijk van je posts af.
quote:

[..]

Niet meer kan spreken of slechter spreken/verleren is heel wat anders.
Zelf spreek ik beter Nederlands en Engels dan Chinees :') en ik ben daar geboren+gewoond tot mijn tiende
pi_143436242
Wat is nou eigenlijk het probleem met wat TS wil? Ik heb maar de eerste 3 pagina's van deel 1 gelezen en zo vreselijk klinkt het nou ook weer niet. Wat heb ik gemist?
pi_143436246
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

En dat gaat alleen maar slechter worden. Stel dat je kinderen je taal niet meer spreken, dat is toch verschrikkelijk? Kan je niet eens meer fatsoenlijk communiceren :{
pi_143436255
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:39 schreef emmyemmy het volgende:
Wat is nou eigenlijk het probleem met wat TS wil? Ik heb maar de eerste 3 pagina's van deel 1 gelezen en zo vreselijk klinkt het nou ook weer niet. Wat heb ik gemist?
Geen idee wat ze wil, haar hart luchten, verder was er geen vraag.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:41:24 #268
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143436258
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Paar dingen:
-de enige con die jij hebt opgenoemd is 'opnieuw moeten wennen'

-je hebt te weinig binding met Denemarken om er uit eigen beweging naartoe te verhuizen, dus dikke kans dat het je tegen gaat vallen

-je onderschat de last van het reizen.

-de band met je ex is misschien wel beleefd maar jij bent klaar met hem en je probeert de schijn op te houden maar eigenlijk wil je hem niet in jouw leven of in het leven van je dochters. Dat is overduidelijk en daarom reageert men hier zo fel op jouw slachtofferhouding. Zolang je die houding volhoudt, is er geen normaal gesprek mogelijk. Deze houding heb ikzelf trouwens niet zien veranderen sinds je scheiding, je blijft beleefd over je ex maar uit je postgedrag blijkt wel degelijk dat je eigenlijk geen goed woord voor hem over hebt. En weet je wat? Dat is best normaal. Maar omdat je band met je ex zo slecht is, overweeg je nu met het grootste gemak om een ingrijpende beslissing te nemen. De impact is te vergelijken met weet ik veel... nog een kind werpen of zo. In zo'n situatie ga je toch ook de con's niet uit de weg, die weeg je af zodat je weet waarin je begint en waar je je kinderen in meesleurt.

Al deze shit ben je niet eerlijk over.
Lieve schat, zoals je in eerdere topics kan lezen ben ik al jaren bezig om de band tussen hem en de kinderen te verbeteren, maar hij werkt niet mee.
Dus sorry als ik daar klaar mee ben en het nu aan hem over laat.

Ik zal de kinderen naar hem toe brengen wanneer afgesproken en weer ophalen, maar meer ook niet.
En niet met het grootste gemak...daar vergis je je heimelijk in.
pi_143436259
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:40 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Geen idee wat ze wil, haar hart luchten, verder was er geen vraag.
Meer van, iedereen lijkt tegen haar idee, waarom precies? Ondanks de rare reistijd en ze heen en weer willen slepen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:41:59 #270
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143436266
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die krijgen dan vast geen Nederlandse les 2x in de week?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:42:16 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143436268
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:36 schreef Scorpie het volgende:
normaal geen fan van seven maar you go girl.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Blijkbaar lukt mij dat niet. :')
ex heeft duizenden kansen gehad de laatste 2 jaar om contact te maken met zijn kinderen, hij heeft er voor gekozen dat niet te doen.
Nogmaals, jankjanhuilhuil. 'Jullie' plannen helemaal niks, jij stippelt alles uit en hebt je kinderen enthousiast weten te maken.
Resistance is futile.
pi_143436271
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:41 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Meer van, iedereen lijkt tegen haar idee, waarom precies? Ondanks de rare reistijd en ze heen en weer willen slepen.
Heb je kinderen of heb je zelf zo iets meegemaakt?
pi_143436282
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:42 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Heb je kinderen of heb je zelf zo iets meegemaakt?
Nee :P Maar ik bedoel, de kinderen zijn nog jong, en er zijn wel vaker mensen verhuisd naar een ander land.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:43:23 #274
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143436285
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:39 schreef emmyemmy het volgende:
Blijkbaar was er behoefte aan een relletje :')
pi_143436288
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Blijkbaar was er behoefte aan een relletje :')
Jou vroeg ik niks
pi_143436294
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je moet een taal actief gebruiken. 2 lessen per week is niks natuurlijk, kom op zeg :')
pi_143436314
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:43 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Nee :P Maar ik bedoel, de kinderen zijn nog jong, en er zijn wel vaker mensen verhuisd naar een ander land.
Dan snap ik dat jij het heel simpel ziet.
Inderdaad, maar vaak zijn de meeste verhuisd met de juiste redenen + hele gezin, zelfs dat gaat niet altijd goed. Kinderen die van school moeten veranderen, nieuwe omgeving etc, heeft een groot impact op ze.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:45:32 #278
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143436315
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:43 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Jou vroeg ik niks
Sorry, dacht dat je het algemeen bedoelde....
pi_143436319
Ik heb niet alles gelezen. Maar wat mij opvalt is dat je ex niet betrokken is bij jullie kinderen, de band met zijn kinderen hem niet lijkt te interesseren en dat hij niet erg veel contact met de kinderen heeft. Jouw kinderen geven dat aan, vragen (vroegen) zich af waarom ze haast nooit aandacht van papa kregen en gingen zelfs eerder weg tijdens de dagen dat ze daar eigenlijk zouden verblijven. Ik denk dat het een negatieve stempel achterlaat bij kinderen, zo'n afstandelijke vader.

Eigenlijk is het dan duidelijk dat hij helemaal niet zo'n ideale vader is, maar je hebt wel veertien jaar lang een relatie gehad met hem. Ik denk maar zo dat hij in die veertien jaar wel eerder heeft laten zien dat hij heus niet de ideale man is. Klopt dat? Nu begrijp ik niet zo goed dat je na een relatie van twee jaar, met iemand uit het buitenland, wil gaan samenwonen in het buitenland. En dan betrek je je kinderen erbij. Terwijl je ook al aangaf dat je oudste niet veel zelfvertrouwen had, ze al een scheiding hebben meegemaakt en daarnaast een verhuizing naar een nieuwe woonplaats.

Heb je ooit nagedacht over de negatieve consequenties? Naast de positieve punten, zullen er sowieso moeilijke momenten zijn. Is het niet veel beter om twee kinderen van zes en negen jaar een stabiele omgeving te gunnen? Je kunt mij niet wijs maken dat je na twee jaar zekerheid hebt dat het goed gaat met de relatie. Je hebt daarnaast ook al aangegeven dat jullie slechts drie maanden hebben samengewoond. Is dat lang? Nee.

Kijk ook eens naar de baanmogelijkheden in Nederland. Je zegt dat je drie talen spreekt en met een vierde bezig bent. Ook in Nederland zijn daar wel banen in. Ik denk dat je met de juiste inzet wel baantjes kunt krijgen, maar dat jij misschien ook helemaal met je hoofd in Denemarken zit. Overigens vind ik de argumenten over de studies in Nederland en Denemarken niet echt valide; je spreekt over twee kinderen van zes en negen jaar. Studeren duurt nog ongeveer tien jaar, wie weet wat voor regelingen er dan in Nederland zijn.

Mijn punt is eigenlijk, kort gezegd, dat ik vind dat je als ouder verplicht bent om je kinderen op de eerste plaats te zetten. Je hebt maar twee jaar een relatie met iemand. Het is nogal een stap. En natuurlijk kan het goed gaan, maar toch. Is het nou echt gezond om na twee jaar bij een man in te trekken in het buitenland? Is het niet beter om eens te gaan werken aan jezelf en aan een leuke basis voor je kinderen.

Het gaat overigens ook niet om die extra 1000 euro per maand of het grotere huis. Het gaat toch echt, hoe cliché ook, om liefde en een veilig en stabiel thuis voor je kinderen.
pi_143436324
quote:

[..]

Ik spreek dagelijks Chinees met mijn moeder, en toch is het heel erg achteruit gegaan. 2x een uurtje is niks.
pi_143436334
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:45 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Dan snap ik dat jij het heel simpel ziet.
Inderdaad, maar vaak zijn de meeste verhuisd met de juiste redenen + hele gezin, zelfs dat gaat niet altijd goed. Kinderen die van school moeten veranderen, nieuwe omgeving etc, heeft een groot impact op ze.
Ja maar waarom zijn haar redenen zo verkeerd? Ik snap misschien best dat als je weinig geld hebt dat gratis studeren en dergelijke een goede reden kunnen zijn. Of is dat gewoon om te verbergen dat ze bij d'r vriendje wil zijn? :P
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:47:08 #282
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143436343
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:46 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ik spreek dagelijks Chinees met mijn moeder, en toch is het heel erg achteruit gegaan. 2x een uurtje is niks.
Maar je kan dus nog wel in het Chinees communiceren met je moeder?
pi_143436351
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:46 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Ja maar waarom zijn haar redenen zo verkeerd? Ik snap misschien best dat als je weinig geld hebt dat gratis studeren en dergelijke een goede reden kunnen zijn. Of is dat gewoon om te verbergen dat ze bij d'r vriendje wil zijn? :P
correct.
pi_143436361
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar je kan dus nog wel in het Chinees communiceren met je moeder?
Ja, half stotterend, met Nederlandse woorden tussendoor.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:48:35 #285
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143436367
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

correct.
Nogmaals, dat verzin jij er bij, samenwonen gaat sowieso gebeuren, is het ik niet daar dan hij wel hier.
Ik hoef dus niet daar te gaan wonen om samen te wonen met hem.
pi_143436375
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

correct.
Zo iemand praat je dan helaas niet om. Ik ben wel van mening dat de kinderen nog vrij jong zijn, en zich dus nog best kunnen aanpassen. Mocht TS hier echt totaal geen stabiele basis hebben, dan zou een nieuwe kans wel veel kunnen betekenen. Maar instabiele personen zullen het nergens stabiel maken.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:49:59 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143436393
quote:

[..]

Lieve schat, zoals je in eerdere topics kan lezen ben ik al jaren bezig om de band tussen hem en de kinderen te verbeteren, maar hij werkt niet mee.
Dus sorry als ik daar klaar mee ben en het nu aan hem over laat.

Ik zal de kinderen naar hem toe brengen wanneer afgesproken en weer ophalen, maar meer ook niet.
En niet met het grootste gemak...daar vergis je je heimelijk in.
Ah, we gaan op de lieve schat toer. Leuke poging maar je ontwijkt vrijwel alle onderwerpen uit mijn post.

Maar OK, tenminste 1 oprecht ding. Dus je bent klaar met hem. Dat regelmatig heen en weer reizen gaat echt niet gebeuren. Jij hebt straks gewoon je werk en aangezien je klaar bent met hem, geloof ik echt niet dat jij daar 150 euro voor over hebt.

Dus wees daar dan ook eerlijk in, naar je ex, je kinderen en jezelf. Het zal echt maar een enkele keer per jaar zijn dat ze hun vader zien en je kinderen zijn te jong om de gevolgen daarvan te overzien. Maar hoe klaar je ook met hem bent, je ex heeft recht op het niet vertekende plaatje, in plaats van het rooskleurige beeld dat jij hem voorgeschoteld hebt om je zin te krijgen.
Resistance is futile.
pi_143436394
Ik vind je een egoďstisch moeder.
Alsof alles om geld draait.
Dan nog moeten jouw dochters over 20 jaar hun studieschulden afbetalen, dat moeten zoveel mensen, en dan? Die overleven het toch ook :')
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:50:18 #289
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143436398
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:48 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ja, half stotterend, met Nederlandse woorden tussendoor.
Raar, de kinderen van mijn vriend spreken vloeiend hun moedertaal.
Een goede vriendin spreekt nog vloeiend Duits ondanks dat ze daar al 20 jaar niet meer woont.
Ik spreek goed Engels terwijl het niet mijn moedertaal is.
pi_143436407
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Een goede vriendin spreekt nog vloeiend Duits ondanks dat ze daar al 20 jaar niet meer woont.
En dat kunnen zij prima, zij niet. Wie zegt dat jouw kinderen dat kunnen?
pi_143436410
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nogmaals, dat verzin jij er bij, samenwonen gaat sowieso gebeuren, is het ik niet daar dan hij wel hier.
Ik hoef dus niet daar te gaan wonen om samen te wonen met hem.
Dan haal je je vriend hierheen en gaan jullie samen op banenjacht. Problem solved.
pi_143436417
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:49 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Zo iemand praat je dan helaas niet om. Ik ben wel van mening dat de kinderen nog vrij jong zijn, en zich dus nog best kunnen aanpassen. Mocht TS hier echt totaal geen stabiele basis hebben, dan zou een nieuwe kans wel veel kunnen betekenen. Maar instabiele personen zullen het nergens stabiel maken.
Het is vooral heel zwaar voor de kinderen, scheiding, verhuizing, als het fout gaat nog een verhuizing. Vreemd omgeving, geen familie, andere taal en cultuur.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:51:59 #293
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143436429
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:49 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ah, we gaan op de lieve schat toer. Leuke poging maar je ontwijkt vrijwel alle onderwerpen uit mijn post.

Maar OK, tenminste 1 oprecht ding. Dus je bent klaar met hem. Dat regelmatig heen en weer reizen gaat echt niet gebeuren. Jij hebt straks gewoon je werk en aangezien je klaar bent met hem, geloof ik echt niet dat jij daar 150 euro voor over hebt.

Dus wees daar dan ook eerlijk in, naar je ex, je kinderen en jezelf. Het zal echt maar een enkele keer per jaar zijn dat ze hun vader zien en je kinderen zijn te jong om de gevolgen daarvan te overzien. Maar hoe klaar je ook met hem bent, je ex heeft recht op het niet vertekende plaatje, in plaats van het rooskleurige beeld dat jij hem voorgeschoteld hebt om je zin te krijgen.
Mijn oprechte idee is nu om wel op een neer te reizen 1x in de 2 maanden, voor mij om mijn ouders te zien, voor de kinderen om hun vader te zien.
pi_143436435
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:51 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Het is vooral heel zwaar voor de kinderen, scheiding, verhuizing, als het fout gaat nog een verhuizing. Vreemd omgeving, geen familie, andere taal en cultuur.
Klopt, maar soms is dingen omgooien als het écht niet goed gaat wel een goed idee. Maar zoals ik al zei, dan moet je zelf ook stabiel zijn en zelf in staat zijn verantwoordelijkheid en leiding te nemen. En zo iemand lijkt TS me niet
pi_143436442
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mijn oprechte idee is nu om wel op een neer te reizen 1x in de 2 maanden, voor mij om mijn ouders te zien, voor de kinderen om hun vader te zien.
Maar als het gratis studeren zo'n geldprobleem is, waar haal je dan deze reiskosten vandaan? Betaalt papa dat?
pi_143436446
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nu ben ik raar? :D
Ik spreek ook goed Engels, is ook niet mijn moedertaal, en nu?
Hoe weet jij nou dat ze het vloeiend spreken? Jij kent de taal niet.
En al spreken ze vloeiend over dagelijkse dingen, hun niveau zit vast niet op normale niveau van kinderen van hun leeftijd
pi_143436452
quote:

[..]

1x in de 2 maanden? Eerst was het nog 1x per maand, zo niet 1x per 2 weken. Gaat steeds minder worden he?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:54:16 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143436456
quote:

[..]

En zo zie je maar weer dat jij ook totaal de gevolgen niet overziet van zo'n ingrijpende stap.
Resistance is futile.
pi_143436459
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:52 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Klopt, maar soms is dingen omgooien als het écht niet goed gaat wel een goed idee. Maar zoals ik al zei, dan moet je zelf ook stabiel zijn en zelf in staat zijn verantwoordelijkheid en leiding te nemen. En zo iemand lijkt TS me niet
Ts kan niet eens voor zichzelf zorgen in Nederland, laat staan in Denemarken met een man met wie ze pas 2 jaar samen is.

Geen deel 3 meer ajb :'(
pi_143436460
En vertel eens wat meer over die baan die je 'spontaan' zomaar is aangeboden, toevallig, uit het land van je vriend, uit een streek vlakbij je vriend, zodat je 'spontaan' en 'toevallig' gelijk kan samenwonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')