Je weet hoe het veel mensen vergaat die gaan emigreren? Als je de taal niet actief blijft gebruiken verleer je 'm. Zelfs mensen van 50 die gaan emigreren verleren de taal op een gegeven moment. Arme ex.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom zouden ze Nederlands verleren? De jongste van mijn vriend was 1 jaar toen hij naar Denemarken ging en die spreekt ook IJslands.
Overigens krijgen ze daar 2x in de week een uurtje Nederlandse les... zoals ik al schreef, er woont daar veel Nederlandse import dus veel zaken zijn daar op ingesteld,
Blijkbaar lukt mij dat niet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar die kunnen jullie wel krijgen. Je ex heeft verder geen kans meer om z'n kinderen vaker te zien. Wat is belangrijker; geld of kinderen? Want in de hele reeks praat je vooral over geld
Wat een vreselijk man is het ook als hij nee zegtquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als mijn ex nee zegt dan houdt het op.
Paar dingen:quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
De pro's en con's staan in het vorige topic en dan mag jij mij vertellen waar ik niet eerlijk over ben, aangezien jij blijkbaar exact weet hoe het wel zit.
Kan je me dan meteen vertellen hoe ik uit deze situatie kan komen?
Nou, jij kent blijkbaar niet veel emigranten dan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je weet hoe het veel mensen vergaat die gaan emigreren? Als je de taal niet actief blijft gebruiken verleer je 'm. Zelfs mensen van 50 die gaan emigreren verleren de taal op een gegeven moment. Arme ex.
Klopt, mijn achterneven moeten inmiddels echt nadenken over hun Nederlands.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Lijkt me verschrikkelijk voor je ex. Niet alleen wonen zijn kinderen straks zes uur rijden bij hem vandaan, straks verleren ze het Nederlands en is er een kloof tussen vader en kinderen. En zeg nou niet dat je Nederlands met ze blijft praten, dat lukt niemand.
Dat zeg ik nergens, dit bedoel ik nu!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:33 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Wat een vreselijk man is het ook als hij nee zegt
Oh nee, hij is nu al vreselijk
Je mag wel rekening met hem houden, ook al walg je van hem.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:33 schreef snakelady het volgende:
Dus moeten wij onze toekomst echt gaan inplannen op de ijdele hoop dat hij ooit het licht gaat zien?
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Ik begin het na 2,5 jaar al te merken trouwens.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou, jij kent blijkbaar niet veel emigranten dan.
Je bent nu gewoon aan het zoeken, ik ken letterlijk geen een immigrant die nog dagelijks zijn moedertaal gebruikt die die taal niet meer kan spreken.
Hele tak van mijn familie spreekt geen Nederlands meer maar Engels. Tevens ken ik ook veel immigranten die hun moedertaal niet meer spreken en slechts Nederlands. Ik ben niet aan het zoeken, dat zeg je maar zodat ik geen vragen meer stel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je bent nu gewoon aan het zoeken, ik ken letterlijk geen een immigrant die nog dagelijks zijn moedertaal gebruikt die die taal niet meer kan spreken.
Dat zeg je letterlijk, maar alle users zien gewoon dat je die man totaal niet mag en een slecht vader vindt. Dat spat er namelijk van je posts af.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens, dit bedoel ik nu!
Ik heb al 10 keer geroepen dat ik er begrip voor zal hebben en het niet zal aanvechten.
Maar nee, dat is niet spannend genoeg natuurlijk dus we verzinnen er zelf nog wat bij.
Niet meer kan spreken of slechter spreken/verleren is heel wat anders.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dat gaat alleen maar slechter worden. Stel dat je kinderen je taal niet meer spreken, dat is toch verschrikkelijk? Kan je niet eens meer fatsoenlijk communicerenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt, mijn achterneven moeten inmiddels echt nadenken over hun Nederlands.
Geen idee wat ze wil, haar hart luchten, verder was er geen vraag.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:39 schreef emmyemmy het volgende:
Wat is nou eigenlijk het probleem met wat TS wil? Ik heb maar de eerste 3 pagina's van deel 1 gelezen en zo vreselijk klinkt het nou ook weer niet. Wat heb ik gemist?
Lieve schat, zoals je in eerdere topics kan lezen ben ik al jaren bezig om de band tussen hem en de kinderen te verbeteren, maar hij werkt niet mee.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Paar dingen:
-de enige con die jij hebt opgenoemd is 'opnieuw moeten wennen'
-je hebt te weinig binding met Denemarken om er uit eigen beweging naartoe te verhuizen, dus dikke kans dat het je tegen gaat vallen
-je onderschat de last van het reizen.
-de band met je ex is misschien wel beleefd maar jij bent klaar met hem en je probeert de schijn op te houden maar eigenlijk wil je hem niet in jouw leven of in het leven van je dochters. Dat is overduidelijk en daarom reageert men hier zo fel op jouw slachtofferhouding. Zolang je die houding volhoudt, is er geen normaal gesprek mogelijk. Deze houding heb ikzelf trouwens niet zien veranderen sinds je scheiding, je blijft beleefd over je ex maar uit je postgedrag blijkt wel degelijk dat je eigenlijk geen goed woord voor hem over hebt. En weet je wat? Dat is best normaal. Maar omdat je band met je ex zo slecht is, overweeg je nu met het grootste gemak om een ingrijpende beslissing te nemen. De impact is te vergelijken met weet ik veel... nog een kind werpen of zo. In zo'n situatie ga je toch ook de con's niet uit de weg, die weeg je af zodat je weet waarin je begint en waar je je kinderen in meesleurt.
Al deze shit ben je niet eerlijk over.
Meer van, iedereen lijkt tegen haar idee, waarom precies? Ondanks de rare reistijd en ze heen en weer willen slepen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:40 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Geen idee wat ze wil, haar hart luchten, verder was er geen vraag.
Die krijgen dan vast geen Nederlandse les 2x in de week?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt, mijn achterneven moeten inmiddels echt nadenken over hun Nederlands.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:36 schreef Scorpie het volgende:
normaal geen fan van seven maar you go girl.
Nogmaals, jankjanhuilhuil. 'Jullie' plannen helemaal niks, jij stippelt alles uit en hebt je kinderen enthousiast weten te maken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Blijkbaar lukt mij dat niet.![]()
ex heeft duizenden kansen gehad de laatste 2 jaar om contact te maken met zijn kinderen, hij heeft er voor gekozen dat niet te doen.
Dus moeten wij onze toekomst echt gaan inplannen op de ijdele hoop dat hij ooit het licht gaat zien?
Heb je kinderen of heb je zelf zo iets meegemaakt?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:41 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Meer van, iedereen lijkt tegen haar idee, waarom precies? Ondanks de rare reistijd en ze heen en weer willen slepen.
Neequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:42 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Heb je kinderen of heb je zelf zo iets meegemaakt?
Blijkbaar was er behoefte aan een relletjequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:39 schreef emmyemmy het volgende:
Wat is nou eigenlijk het probleem met wat TS wil? Ik heb maar de eerste 3 pagina's van deel 1 gelezen en zo vreselijk klinkt het nou ook weer niet. Wat heb ik gemist?
Jou vroeg ik niksquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Blijkbaar was er behoefte aan een relletje
Je moet een taal actief gebruiken. 2 lessen per week is niks natuurlijk, kom op zegquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Die krijgen dan vast geen Nederlandse les 2x in de week?
Dan snap ik dat jij het heel simpel ziet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:43 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
NeeMaar ik bedoel, de kinderen zijn nog jong, en er zijn wel vaker mensen verhuisd naar een ander land.
Sorry, dacht dat je het algemeen bedoelde....quote:
Ik spreek dagelijks Chinees met mijn moeder, en toch is het heel erg achteruit gegaan. 2x een uurtje is niks.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Die krijgen dan vast geen Nederlandse les 2x in de week?
Ja maar waarom zijn haar redenen zo verkeerd? Ik snap misschien best dat als je weinig geld hebt dat gratis studeren en dergelijke een goede reden kunnen zijn. Of is dat gewoon om te verbergen dat ze bij d'r vriendje wil zijn?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:45 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Dan snap ik dat jij het heel simpel ziet.
Inderdaad, maar vaak zijn de meeste verhuisd met de juiste redenen + hele gezin, zelfs dat gaat niet altijd goed. Kinderen die van school moeten veranderen, nieuwe omgeving etc, heeft een groot impact op ze.
Maar je kan dus nog wel in het Chinees communiceren met je moeder?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:46 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik spreek dagelijks Chinees met mijn moeder, en toch is het heel erg achteruit gegaan. 2x een uurtje is niks.
correct.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:46 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Ja maar waarom zijn haar redenen zo verkeerd? Ik snap misschien best dat als je weinig geld hebt dat gratis studeren en dergelijke een goede reden kunnen zijn. Of is dat gewoon om te verbergen dat ze bij d'r vriendje wil zijn?
Ja, half stotterend, met Nederlandse woorden tussendoor.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar je kan dus nog wel in het Chinees communiceren met je moeder?
Nogmaals, dat verzin jij er bij, samenwonen gaat sowieso gebeuren, is het ik niet daar dan hij wel hier.quote:
Zo iemand praat je dan helaas niet om. Ik ben wel van mening dat de kinderen nog vrij jong zijn, en zich dus nog best kunnen aanpassen. Mocht TS hier echt totaal geen stabiele basis hebben, dan zou een nieuwe kans wel veel kunnen betekenen. Maar instabiele personen zullen het nergens stabiel maken.quote:
Ah, we gaan op de lieve schat toer. Leuke poging maar je ontwijkt vrijwel alle onderwerpen uit mijn post.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Lieve schat, zoals je in eerdere topics kan lezen ben ik al jaren bezig om de band tussen hem en de kinderen te verbeteren, maar hij werkt niet mee.
Dus sorry als ik daar klaar mee ben en het nu aan hem over laat.
Ik zal de kinderen naar hem toe brengen wanneer afgesproken en weer ophalen, maar meer ook niet.
En niet met het grootste gemak...daar vergis je je heimelijk in.
Raar, de kinderen van mijn vriend spreken vloeiend hun moedertaal.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:48 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ja, half stotterend, met Nederlandse woorden tussendoor.
En dat kunnen zij prima, zij niet. Wie zegt dat jouw kinderen dat kunnen?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Raar, de kinderen van mijn vriend spreken vloeiend hun moedertaal.
Een goede vriendin spreekt nog vloeiend Duits ondanks dat ze daar al 20 jaar niet meer woont.
Ik spreek goed Engels terwijl het niet mijn moedertaal is.
Dan haal je je vriend hierheen en gaan jullie samen op banenjacht. Problem solved.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nogmaals, dat verzin jij er bij, samenwonen gaat sowieso gebeuren, is het ik niet daar dan hij wel hier.
Ik hoef dus niet daar te gaan wonen om samen te wonen met hem.
Het is vooral heel zwaar voor de kinderen, scheiding, verhuizing, als het fout gaat nog een verhuizing. Vreemd omgeving, geen familie, andere taal en cultuur.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:49 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Zo iemand praat je dan helaas niet om. Ik ben wel van mening dat de kinderen nog vrij jong zijn, en zich dus nog best kunnen aanpassen. Mocht TS hier echt totaal geen stabiele basis hebben, dan zou een nieuwe kans wel veel kunnen betekenen. Maar instabiele personen zullen het nergens stabiel maken.
Mijn oprechte idee is nu om wel op een neer te reizen 1x in de 2 maanden, voor mij om mijn ouders te zien, voor de kinderen om hun vader te zien.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ah, we gaan op de lieve schat toer. Leuke poging maar je ontwijkt vrijwel alle onderwerpen uit mijn post.
Maar OK, tenminste 1 oprecht ding. Dus je bent klaar met hem. Dat regelmatig heen en weer reizen gaat echt niet gebeuren. Jij hebt straks gewoon je werk en aangezien je klaar bent met hem, geloof ik echt niet dat jij daar 150 euro voor over hebt.
Dus wees daar dan ook eerlijk in, naar je ex, je kinderen en jezelf. Het zal echt maar een enkele keer per jaar zijn dat ze hun vader zien en je kinderen zijn te jong om de gevolgen daarvan te overzien. Maar hoe klaar je ook met hem bent, je ex heeft recht op het niet vertekende plaatje, in plaats van het rooskleurige beeld dat jij hem voorgeschoteld hebt om je zin te krijgen.
Klopt, maar soms is dingen omgooien als het écht niet goed gaat wel een goed idee. Maar zoals ik al zei, dan moet je zelf ook stabiel zijn en zelf in staat zijn verantwoordelijkheid en leiding te nemen. En zo iemand lijkt TS me nietquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:51 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Het is vooral heel zwaar voor de kinderen, scheiding, verhuizing, als het fout gaat nog een verhuizing. Vreemd omgeving, geen familie, andere taal en cultuur.
Maar als het gratis studeren zo'n geldprobleem is, waar haal je dan deze reiskosten vandaan? Betaalt papa dat?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn oprechte idee is nu om wel op een neer te reizen 1x in de 2 maanden, voor mij om mijn ouders te zien, voor de kinderen om hun vader te zien.
Nu ben ik raar?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Raar, de kinderen van mijn vriend spreken vloeiend hun moedertaal.
Een goede vriendin spreekt nog vloeiend Duits ondanks dat ze daar al 20 jaar niet meer woont.
Ik spreek goed Engels terwijl het niet mijn moedertaal is.
1x in de 2 maanden? Eerst was het nog 1x per maand, zo niet 1x per 2 weken. Gaat steeds minder worden he?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn oprechte idee is nu om wel op een neer te reizen 1x in de 2 maanden, voor mij om mijn ouders te zien, voor de kinderen om hun vader te zien.
En zo zie je maar weer dat jij ook totaal de gevolgen niet overziet van zo'n ingrijpende stap.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ts kan niet eens voor zichzelf zorgen in Nederland, laat staan in Denemarken met een man met wie ze pas 2 jaar samen is.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:52 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Klopt, maar soms is dingen omgooien als het écht niet goed gaat wel een goed idee. Maar zoals ik al zei, dan moet je zelf ook stabiel zijn en zelf in staat zijn verantwoordelijkheid en leiding te nemen. En zo iemand lijkt TS me niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |