abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:07:10 #101
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_150634555
Even cross-posten vanuit het chiense review topic maar net zo relevant hier:
(Lurk al een tijd je mee hier, volgende quad voor mij wordt toch iets van een Kit.. maar dit was weer een stap in de goede richting)

Quadcopters is echt iets van de laatste jaren. Na alle single rotor, double rotor’s kan je nou al een paar jaar quad-rotor helikopters kopen. Maar als je op de prijs lette waren ze eigenlijk altijd onbetaalbaar. Tot de Hubsons en andere mini-quadcopters opkwamen. Daarvan heb ik er dus eentje gehad, ergens is daar ook een review van.. maar deze nieuwe review is natuurlijk veel interessanter. Want de volgende stap wat betreft quadcopters na de kleine Cheersons van 5 a 10 cm is toch wel dit model van Syma. Deze Syma X5C is een stuk groter en volwassener in zowel het vliegen als de hele feel die de quadcopter je geeft als je hem gebruikt.

De Syma X5C is een van de nieuwste helikopters van het speelgoedmerk Syma. Dit merk heeft zich in de afgelopen jaren echt een naam toegeëigend op het gebied van afstand bestuurbare toys. Onder andere met de S107 (een echt leuke beginners dual rotor heli), en met de X5C zetten ze die lijn goed door.

De X5C is een quadcopter, heeft dus vier propellers. De propellers hebben een tip-to-tip lengte van 13,5cm, dat betekend dat ze dus best wel groot zijn en lekker veel lift kunnen creëren. De gehele body is 31 bij 31 centimeter (exclusief de propguards). De verbinding met controller verloopt via de 2,4Ghz band en de camera die onderaan de copter zit is uitgerust met een 2MP sensor en neemt op op een Micro-SD kaartje.

Overige specs:
• Formaat: 31x31x8cm
• Functies: Standaard vliegen, 3D-flips, Camera
• Gyroscoop: 6 assige sensor
• Frequentie: 2.4 Ghz
• Batterij: 3.7V 500mAh (usb re-charable)
• Range: Ongeveer 50m
• Camera: 2.0 megapixel
• Gewicht: 700gram

De X5C wordt geleverd in een redelijk grote doos (50x30x9 cm). Hierin zit de voor-geassembleerde X5C, de controller, de batterij en USB-oplaadkabel, propguards, schroevendraaier (voor de propguards), vier extra rotors en een gebruikshandleiding.
De handleiding is wel een redelijke-must have als je nog niet zo ervaren bent met quadcopters. Hier staat namelijk duidelijk in uitgelegd hoe je hem moet ‘trimmen’ voordat je er goed mee kan vliegen. En ook hoe de extra features, zoals de camera gebruikt kunnen worden. De vier extra rotors heb ik nog niet hoeven gebruiken, maar het is fijn dat ze erbij geleverd worden.

De helikopter zelf bestaat uit een witte body die uit twee kunststof delen bestaan. Aaan de uiteindes zitten de motors die met een overbrenging de propellers aandrijven. Optioneel kan je aan de onderkant een soort van landingsgestel bevestigen en aan de uiteinden de propguards om de rotors te beschermen. Voor mij wel echt een must, dat beschermen aangezien ik indoor veel vlieg en nog niet mega-ervaren ben, hoewel dit wel de vliegervaring licht beïnvloed. Op mijn X5C zit ook een camera (vandaar de “C”), deze zit op het batterijklepje geschroefd aan de onderkant van de quadcopter en zit met een apart kabeltje verbonden met de chip. Deze kan je dus ook loshalen mocht je dit willen.

De controller is een redelijk geavanceerde controller met ingebouwd LCD-scherm. Op het LCD-Scherm kan je aflezen welke modus je zit, hoeveel throttle je geeft, batterij van je quadcopter en het signaal-bereik van je controller. Best een handige tool dus met wat extra informatie om goede controle te houden.
De rest van de controller is redelijk standaard, twee sticks voor control, wat trim knopjes en een mode-switch knop. Ook vind je op de controller een “looping” functie en een knop om een foto te maken of de video stand aan te zetten. De controller werkt met vier (niet bijgeleverde) AA batterijen.

Voordat je gaat vliegen met de X5C moet je eerst de trim bijstellen zodat hij stil in de lucht blijft hangen als je niets doet. Bij mij was dit bijna niet nodig, dus de fabrieks kalibratie was prima gedaan.
Dan kan je echt gaan vliegen, om te beginnen heeft de Syma twee modes “H” en “L”. Een rustige modes en een extremere modus. In de rustige modus zijn alle controlls gewoonweg minder direct, dus best fijn als je een beginner bent!

De vliegervaring met de X5C is echt een heel ander gevoel als met de kleine cheerson/hubsons. En dan bedoel ik in positieve zin, de X5C geeft je een stuk minder nerveus vlieg gevoel. Hij hangt lekker in de lucht en bochten maken is ook een stuk fijner. Alleen het om de as draaien geeft voor mij nog een beetje een nerveus ‘vlieg gevoel’.

Eerst heb ik de X5C voornamelijk binnen gebruikt wat prima kan, alhoewel je een redelijk grote/hoge ruimte voor nodig hebt. En daarna ook buiten wat geprobeerd. En tot mijn verbazing ging het buiten eigenlijk verassend goed. De X5C kan prima tegen wat wind, zelfs met best veel wind is hij nog te controleren. Dus ik zou hem een volwaardige binnen/buiten vlieger willen noemen!

Een gimmick waar je wat meer ruimte voor nodig hebt bij deze X5C is de “flip modus”. Met een combinatie van een knop en een joystick richting maakt hij die kant een ‘looping’ op. Ziet er heel leuk uit, maar het heeft natuurlijk geen functie (dit kan trouwens niet als video aanstaat).

In deze video kan je de X5C in actie zien:

Vliegen in het donker is door de ingebouwde lampen best een interessante ervaring en prima te doen, alhoewel je moet zorgen dat je niet verblind wordt door de ingebouwde leds.
[TIP: Houd de quadcopter stabiel op de grond terwijl je hem synchroniseert. De gyroscopen kalibreren zich dan heel kort even, dus in platte uitgangspositie de controller en quadcopter aanzetten. Dit resulteert in een stabiele (begin van de) vlucht. ]

De X5C heeft een in/aangebouwde camera aan boord die foto’s en video’s kan maken tijdens het vliegen. Hij is op afstand te bedienen met de controller en zou als het goed is 2MP kwaliteit moeten geven.

In de twee onderstaande video’s kan je zien wat voor resultaat dat geeft, binnen en buiten:
(Het zijn raw-footage filmpjes, dus er valt eigenlijk niet heel veel interessants te zien, en let op! Geluid kan hard zijn)

Binnen beelden:

Buiten beelden:

Overall is het niet echt kut maar de beeldkwaliteit is ook niet goed te noemen. Leuk voor wat spelerij maar voor het serieuze werk zal je toch echt weer een slag groter moeten gaan in quadcopter land. De 2MP sensor is niet echt geschikt voor bewegende beelden zoals te zien is in de stukjes waarbij de quad ronddraait. Ook bij weinig licht geeft de camera maar matige kwaliteit beelden af. Alhoewel ik de beelden beter vind dan ik had verwacht, helemaal als hij wat hoger in de lucht hangt en je het detail niet zo mist.

Omdat de camera maar matig is en ik eigenlijk wel wat betere beeldkwaliteit wilde ben ik aan de slag gegaan met een aanpassing. De bijgeleverde camera er af en een gopro er op. In mijn geval een Sj4000. De normale camera kan je redelijk eenvoudig loshalen (1 kabel en 2 schroefjes). De Sj4000 heb ik uitgerust met wat industrieel klittenband en ook op de X5C aan de onderkant een klein stukje klittenband.. voilà.

(kleuren zijn een beetje raar, ik weet niet wat ik aan de instellingen gekloot heb.. maar het gaat om vliegervaring met de Sj4000)

Zoals je kan zien beïnvloed het extra gewicht van de sj4000 de vliegeigenschappen behoorlijk. Eigenlijk is het te zwaar, maar het gaat net. Leuk om geprobeerd te hebben maar niet heel praktisch, ook de vliegtijd gaat naar beneden van 6 minuten naar ongeveer 1,5 minuut.

De Syma X5C gaf me eindelijk echt het gevoel een quadcopter te hebben in vergelijking tot de speeltjes van Hubson/Cheerson. De vliegeigenschappen zijn uitstekend te noemen zowel in beginners als expert modus. De camera had van mij wat beter gemogen of gewoon weggelaten mogen worden. Maar overall gezien is de X5C echt z’n geld wel waard, het heeft mij al menige uurtjes aan speelplezier opgeleverd! En in situaties waar redelijk at licht is kunnen de camera beelden toch ook nog wel leuk zijn.

Wil je de Syma X5C ook kopen?
Bij Lightake heb ik hem vandaan voor ongeveer 52 usd Link.
Of koop de versie zonder camera voor ongeveer 40 dollar, de Syma X5 Link.
Of kijk voor meer informatie op de officiële product pagina van de Syma X5C op de Syma toys website. En de handleiding online linkje.
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:45:32 #102
195885 shiz
¯¯¯¯¯
  maandag 4 mei 2015 @ 22:16:40 #103
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_152280218
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 mei 2015 @ 00:45:40 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_152611264
Sinds kort eigenaar van een DJI Phantom FC40, heerlijk ding om mee te vliegen.

Nu is het nog leuk om in de buurt te vliegen, ik vrees dat de hobby uit de hand gaat lopen zodra ik het hier gezien heb. Gaat nog wat worden dus :P

De kwaliteit van de meegeleverde camera is niet perfect, maar toch ruim voldoende om mooie plaatjes te schieten. Had ook niet veel anders verwacht voor zo'n prijs.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:54:46 #105
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_152628912
Ik heb laatst ook weer wat gefilmd met mijn phantom.

Simpel filmpje, ook niet echt hoog of ver weg, geeft wel een goed overzicht van de werkzaamheden.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 27 mei 2015 @ 07:46:22 #106
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_152998445
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een DJI Inspire 1. Vorig jaar had ik de DJI Phantom 2 vision + al en die beviel uitstekend. Daar destijds enkele keren mee gecrasht, maar de DJI Inspire 1 is nog vrij van schrammetjes. *O*

Dat ding is in één woord geweldig. Het is ongelooflijk hoe stil de camera hangt in de lucht, dat was met de vision + wel wat anders. Enfin, paar dagen mee gevlogen nu en wat test foto's en video's gemaakt.

(Helaas geen 4K)
(Wel 4K maar verder niet bijzonder)
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_153160012
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 07:46 schreef UtopiaVolger het volgende:
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een DJI Inspire 1. Vorig jaar had ik de DJI Phantom 2 vision + al en die beviel uitstekend. Daar destijds enkele keren mee gecrasht, maar de DJI Inspire 1 is nog vrij van schrammetjes. *O*

Dat ding is in één woord geweldig. Het is ongelooflijk hoe stil de camera hangt in de lucht, dat was met de vision + wel wat anders. Enfin, paar dagen mee gevlogen nu en wat test foto's en video's gemaakt.

(Helaas geen 4K)
Klink goed, een vriend van mij heeft nu de phantom 3 gekocht, schijnt ook een geweldig ding te zijn :)

EDIT: Je filpjes zien er trouwens ook erg goed uit ^O^
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:16:14 #108
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_153178851
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:48 schreef JTT het volgende:

[..]

Klink goed, een vriend van mij heeft nu de phantom 3 gekocht, schijnt ook een geweldig ding te zijn :)

EDIT: Je filpjes zien er trouwens ook erg goed uit ^O^
Bedankt! Maar dan heb je alleen nog geen goede video's gezien hahaha. Hier het betere werk:

:'( :'( :'( :'(
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_153576249
Dan toch maar even een klein stukje (omdat hij nu in de sloot ligt) van de Syma X8W die waar ik een beetje mee heb kunnen spelen. Het is een apparaat dat bij Tmart vandaan komt en beschikt over de volgende specificaties:

• Groot, 49 x 49 x 19 cm (lxbxh)
• Wifi FPV (first person view) ondersteuning
• 2.4GHz remote (exc. 4 AA-batterijen)
• 2MP camera
• 100 meter betereik
• 7.4V 2000mAh accu
• Ongeveer 7 minuten vliegen
• Komt compleet met landingsgestel, en optionele protectors voor de propellers
• Setje extra propellers (met bevestigingsmaterialen)

Ten eerste krijg je een enorme doos thuis gestuurd waar alles in zit. Het is een behoorlijk ding en je moet zelf nog wel het één en ander installeren en vastschroeven voordat je van start kan. Wel is een schroevendraaier en de schroefjes meegeleverd dus op zich is dit niet zo een probleem, de handleiding is duidelijk zat mocht je er niet uitkomen.

Qua opties heb je de mogelijkheid om op je telefoon de Syma app te downloaden om die te verbinden met de X8W zodat je een live-verbinding ziet op je telefoon die je bovenop de controller vast zet. Hier zit wel een vertraging in van een seconde waar je wel rekening mee moet houden. Sowieso is het beeld wat je ziet nogal matig, dus verwacht niet dat je hier mooie filmpjes mee kan gaan opnemen. Dan kan je beter een SJ4000/Yicam eronder hangen met zo'n plak-sticker.

Het vliegen an sich is wel te doen, het was een beetje een gedoe om de app te verbinden met de telefoon maar als dat eenmaal gelukt is kan je in de app gelijk op opnemen klikken zodat het beeld op je telefoon wordt opgeslagen. In omschrijvingen op internet kan je wat lezen over een meegeleverde microSD kaart maar die heb ik niet kunnen vinden ;).

Als eerst heb ik een poging gedaan om binnen te vliegen, je merkt gelijk dat alle papieren omhoog waaien van de kracht achter de propellers. Voorzichtig kan je wel alle kanten opvliegen en is het allemaal best prima te doen. Ook de verbinding met de telefoon blijft behouden en ze adverteren zelf met een bereik van 100 meter.

Vervolgens ben ik naar een weiland gegaan om daar eens genoeg ruimte te hebben om mijn ding te doen. Na weer een beetje moeite om de app de koppelen (wat uiteindelijk wel lukt, eerst de copter aan, dan op je telefoon wifi aanzetten en dan zie je FPV_.... staan) maar de lucht in gegaan. Helaas heeft dit niet heel lang geduurd. Het vliegen an sich ging wel redelijk, maar je merkt wel de vertraging op het beeld wat je ziet en dat een beetje wind al voldoende is om de quad uit de richting te waaien. Ik had toch wel verwacht dat een quadcopter van dit formaat wat meer kon hebben maar helaas. Op een gegeven moment is het niet meer goed te zien wat de voor- en achterkant is en moet je dus kijken op je schermpje van de app wat nogal schokkerig gaat en dus met vertraging. En blijkbaar is het bereik van 100m bedoeld op de verbinding van de quadcopter....

Daar ging hij dan....geen beeld meer op het schermpje en ook de verbinding met de controls waren ver te zoeken. Ik probeerde hem nog fatsoenlijk te landen maar helaas had de quadcopter het blijkbaar warm en zocht hij afkoeling in de sloot tussen de twee weilanden in ;(

Conclusie
Een groot ding, voor best een bedrag met een camera die weinig toevoegt. Buiten vliegen moet je doen op een groot leeg veld aangezien het een groot ding is en je niet wilt dat dit op iemand zijn hoofd komt. Sowieso ben je tegenwoordig gebonden aan de regels omtrent quadcopters.

Dus ja, in een weiland is geen succes, binnen bebouwde kom is het niet verstandig en in huis heb je te weinig ruimte. Ik zou hem overslaan :Y)
Voor degene die nog een filmpje willen zien kunnen hier terecht.

Ben je toch dusdanig onder de indruk van dit apparaat, dan kan je hem hier kopen:
Syma X8w
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:42:01 #110
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_153579658
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 07:46 schreef UtopiaVolger het volgende:

(Helaas geen 4K)
Gewoon ff een Inspire 1 halen! Sick! _O_ :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:30 schreef rene90 het volgende:
[..]

Dus ja, in een weiland is geen succes, binnen bebouwde kom is het niet verstandig en in huis heb je te weinig ruimte. Ik zou hem overslaan :Y)
Jammer. Heb nooit iets van Syma gehaald omdat ik er al nooit zo'n vertrouwen in had. :P Ik denk dat een beetje geldt wat voor actioncams geldt... don't go amature, go pro! Als je echt goed spul wilt, moet je flappentappen en neertellen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_153583819
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:42 schreef shiznuts het volgende:
Jammer. Heb nooit iets van Syma gehaald omdat ik er al nooit zo'n vertrouwen in had. Ik denk dat een beetje geldt wat voor actioncams geldt... don't go amature, go pro! Als je echt goed spul wilt, moet je flappentappen en neertellen.
Hoewel...de UDI U27 is best tof :)
Top 5 China producten
  dinsdag 16 juni 2015 @ 15:18:11 #112
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_153583947
Je standaard WLToys/UdiRC/Cheerson/Hubsan/Eachine dus zo'n beetje.
Ben zelf wat dat betreft covered. :P
pi_153584047
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:18 schreef shiznuts het volgende:
Ben zelf wat dat betreft covered.
En dat verbaast me niks, alles wat jij niet hebt schaf je gewoon aan :9~
Top 5 China producten
  dinsdag 16 juni 2015 @ 15:29:26 #114
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_153584250
Ja... iets met een camera zou nog wel leuk zijn.
Maar ¤$¤$¤ en 250gr en regels en ruimte om te vliegen nodig hebben betekent dat zoiets aanschaffen zich waarschijnlijk toch niet loont voor mij. Dus ergens misschien goed dat de WLToys V393E weer van de baan was.
pi_153889417
Eindelijk ook eens posten na lang hier meegelezen te hebben :P .
Dit is mijn hexacopter:

Al wel een oude foto want ondertussen zit er een nieuwe flight controller op.

Maar ik wil nu wel wat anders. Dus als iemand nog onderdelen nodig heeft; ik wil ze graag kwijt.
Denk aan:
- 6 NTM Prop Drive 28-36 750KV / 265W motoren met 6 accessoiressets,
- 6 20A ESC's (met SimonK firmware)
- Turnigy 9X transmitter/receiver (met losse backlight en 1500mAH LiFe accu),
- Hobbyking Control Board V3.0
- Crius ALL IN ONE PRO Flight Controller met aparte GPS-ontvanger en losse sonar-module,
- iMAX B6-AC oplader; te gebruiken voor Li-ion, LiPo,LiFe, Ni-Cd en NiMH (met zowel 12V als 230V input)
- propellors, Lipo-Alarm en meer.

Alles is zo goed als nieuw; praktisch nooit gebruikt namelijk...
pi_153889767
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:11 schreef Iemand91 het volgende:
Eindelijk ook eens posten na lang hier meegelezen te hebben :P .
Dit is mijn hexacopter:

Al wel een oude foto want ondertussen zit er een nieuwe flight controller op.

Maar ik wil nu wel wat anders. Dus als iemand nog onderdelen nodig heeft; ik wil ze graag kwijt.
Denk aan:
- Crius ALL IN ONE PRO Flight Controller met aparte GPS-ontvanger en losse sonar-module,
- iMAX B6-AC oplader; te gebruiken voor Li-ion, LiPo,LiFe, Ni-Cd en NiMH (met zowel 12V als 230V input)

Vliegt het ook?
Top 5 China producten
pi_153890037
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:28 schreef rene90 het volgende:
Vliegt het ook?
Het is nu opgebouwd met de Crius AiO Pro controller. De electronica e.d. in het midden is nu ook wat netter afgewerkt.
Deze controller is een stuk uitgebreider dan de HK control board (zoals ik daar ook heb staan :P)

Het vliegt wel, maar moet nog wel afgesteld worden (de PID's).
Omdat het allemaal makkelijk inwisselbaar is kun je er ook een quad van maken of een andere controller opzetten.
pi_153979843
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:11 schreef Iemand91 het volgende:
Denk aan:

Turnigy 9x verkocht evenals de oplader.
Rest staat nog te koop. ;)
pi_154395485
I'm gonna need a bigger boat more LiPo's. :9

pi_154398883
quote:
17s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:00 schreef Iemand91 het volgende:
I'm gonna need a bigger boat more LiPo's. :9

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je iets aan een 2000mAh 7.4V accu? Heb ik hier liggen maar doe er niks mee.
Top 5 China producten
pi_154399526
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 22:06 schreef rene90 het volgende:
Heb je iets aan een 2000mAh 7.4V accu? Heb ik hier liggen maar doe er niks mee.
Dat is net een cell te weinig (dit ding vraag 3S LiPo's).
Maar heb ondertussen ook een BlackMagic 3000mAh onderweg van Banggood.
Helaas zal dat nog wel een tijdje duren voordat ik die binnen heb (net als de lader die ook daarvan moet komen)

Ik heb zelf overigens ook nog een 5000mAh 4S LiPo liggen van de hexa; doe ik ook niets meer mee.
Wel jammer, want die accu's zijn nog aardig prijzig.

Zit trouwens wel een enorm verschil in grootte tussen beide LiPo's. :P
pi_154423751
Heeft iemand hier toevallig nog zo'n kabeltje liggen?
4pin naar 4pin 1.25mm
molex picoblade. Liefst zo'n 15-25 cm. lang.

Ik heb die connectors zelf wel maar dan met deze connector aan een kant van de kabel.
Zoiets zeg maar:

Om dan ook zo'n JST-SH connector aan de andere kant van de kabels te maken is gigantisch priegelwerk.
En twee van deze aan elkaar te solderen is ook niet echt een nette oplossing.

Kan wel in China bestellen maar dat duurt weer zo lang. En in Nederland is het achterlijk duur...

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 17-07-2015 21:32:28 ]
pi_154503278
Wat betreft bericht hierboven; heb maar zelf wat in elkaar geflanst/gesoldeerd...en nu heb ik telemetry.

Best tof om dergelijke data live op je smartphone te zien :9

Begint met al die LED's wel een beetje op een kerstboom te lijken :+ ...en dan komen er nog meer....

Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2015 @ 23:49:11 #124
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154503368
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:45 schreef Iemand91 het volgende:
Wat betreft bericht hierboven; heb maar zelf wat in elkaar geflanst/gesoldeerd...en nu heb ik telemetry.

Best tof om dergelijke data live op je smartphone te zien :9

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Begint met al die LED's wel een beetje op een kerstboom te lijken :+ ...en dan komen er nog meer....

[ afbeelding ]
Gaaf zo'n ding, ik zit er zelf ook aan te denken om zoiets aan te schaffen. Het enige wat mij ervan weerhoudt is de levensduur per batterij.

Wat kan je er allemaal mee zien?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_154503464
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:49 schreef Nattekat het volgende:
Gaaf zo'n ding, ik zit er zelf ook aan te denken om zoiets aan te schaffen. Het enige wat mij ervan weerhoudt is de levensduur per batterij.
Levensduur of vliegduur?

Ik heb nog niet mijn eigen vliegduur opgemeten maar met dit ding zit de gemiddelde vliegtijd (zonder lading) op zo'n 10-15 minuten, afhankelijk van gewicht en (type) accu.

Levensduur; dat is van een LiPo vrij lang als je er maar goed mee omgaat.
quote:
Wat kan je er allemaal mee zien?
Hoogte, snelheid (zowel horizontaal als verticaal) en positie maar je kunt ook een vluchtplan indienen (met waypoints) en zo je multicopter automatisch een route laten vliegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 21-07-2015 00:05:39 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2015 @ 23:56:58 #126
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154503564
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:53 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Levensduur of vliegduur?

Ik heb nog mijn eigen vliegduur opgemeten maar met dit ding zit de gemiddelde vliegtijd (zonder lading) op zo'n 10-15 minuten, afhankelijk van gewicht en (type) accu.

Levensduur; dat is van een LiPo vrij lang als je er maar goed mee omgaat.

[..]

Hoogte, snelheid (zowel horizontaal als verticaal) en positie maar je kunt ook een vluchtplan indienen (met waypoints) en zo je multicopter automatisch een route laten vliegen.
Vliegduur dus.

Er is verder weinig verschil te merken? Ik zit nu al aan de 10 minuten, nog minder heb ik stiekem geen trek in.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_154629622
Zijn hier ook gebruikers van een dergelijke telemetry-kit?

Die van mij is echt ruk als ik 'm aan m'n telefoon hang. Aan de laptop heb ik nog niet geprobeerd.
Maar verbinding valt zeer snel weg.

De antennes schijnen de oorzaak te zijn; vaak niet gemaakt voor de benodigde frequentie.
pi_154658277
Hé, hier komt mij iets bekends voor:

zondag 26 juli 2015 @ 23:17:31 #129
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_154663285
Dacht dat die geaffilieerd waren met DJI. :o
Waren zij het ook niet die de Inspire 1 op de release party onthulden?

Ze zijn wel altijd in de weer met quadjes lijkt het. Tijd gelee nog deze gezien:
  zondag 26 juli 2015 @ 23:37:11 #130
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154663844
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:23 schreef Iemand91 het volgende:
Zijn hier ook gebruikers van een dergelijke telemetry-kit?

[ afbeelding ]

Die van mij is echt ruk als ik 'm aan m'n telefoon hang. Aan de laptop heb ik nog niet geprobeerd.
Maar verbinding valt zeer snel weg.

De antennes schijnen de oorzaak te zijn; vaak niet gemaakt voor de benodigde frequentie.
Hey leuk, multi topic.

Ja ik heb zo'n setje op mn apm. Werkt goed.

Wel 433 mhz, echter neemt de snelheid gigantisch af naarmate je verder gaat

Ik heb trouwens een Trooper 700 gebouwd.
Hangt nu een banggood gimbal onder met een xiaomi yi.

Erg tevreden mee nu.
pi_154663901
Geen idee (ik volg het programma niet), maar het komt uit deze clip en dan kun je wel begrijpen waarom ze geen DJI spul gebruikten. ;)

Trouwens; die octocopter zie ik nu pas. :')

Wilde met m'n verjaardag die van mij showen aan visite; is de camera er nog steeds niet. ;( :(
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja ik heb zo'n setje op mn apm. Werkt goed.

Wel 433 mhz, echter neemt de snelheid gigantisch af naarmate je verder gaat
Ik heb ook 433MHz., maar verbinding vliegt er bij mij snel uit. Moet ik dus gaan uitzoeken wat het probleem geeft...
  zondag 26 juli 2015 @ 23:41:26 #132
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154663969
Apart.. Je hebt niks wat stoort ofzo daarop ?

Waar kom je vandaan ?
pi_154664129
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
Apart.. Je hebt niks wat stoort ofzo daarop ?

Waar kom je vandaan ?
Beetje moeilijk om daar achter te komen.
Dit maar eens doorlopen.
pi_154715762
Ik kon nog niet die noise-levels e.d. testen want dat deel van Mission Planner begrijp ik nog niet helemaal maar hoe meer ik erover lees hoe meer ik waarschijnlijk gewoon brakke antennes heb.
Lees in verschillende bronnen dat het gewoon 2.4GHz. (Wifi) antenne's zijn.

Vanavond ook eens gekeken hoe ver ik kwam en toen kon ik telemetry-data doorkrijgen of grotere afstanden dan de vorige keren. Ik moet dus nog die noise-levels proberen te krijgen maar ik vermoed dus dat wanneer ik de radio aanzet (en dus meer signalen op de 2.4GHz. band krijg) de range dus inklapt.

Wordt vermoedelijk dus nieuwe antennes zien te regelen.
Iets als dit of dit.
pi_154797105
Dit werd vanmorgen bezorgd.
De Xiaomi Yi is sinds gisteren ook in Nederland dus hopelijk wordt die morgen ook bezorgd; anders wordt het dinsdag.
Nu eens kijken of dat ding überhaupt onder m'n quad past. :{

pi_154855053
Ik ga waarschijnlijk morgen (nog nachtje over slapen) of anders deze week beginnen met deze hobbie.

Kwam afgelopen week iemand tegen die een splinternieuwe DJI Phantom had.
Beetje rond wezen neuzen en heb op een forum een , volgens mij, goede deal gevonden.

Een DJI fc40 phantom compleet met koffer en accessoires van een ervaren hobbyist.
Prijs 400 euro

Iemand ervaringen hiermee, wat ik overal een beetje lees is dit wel een goed ding om het te leren. Wat mij vooral bevalt is het home lock systeem.
Die man demonstreerde het en dat vind ik toch wel een fijn idee.

Misschien was het Mitchell0181 wel, was aan de andere kant van de weg van jouw filmpje :)
Hell To The Liars
pi_154855159
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:08 schreef Droopie het volgende:
is dit wel een goed ding om het te leren
Nee.

Koop eerst iets goedkoops om te leren en als je het gevoel te pakken hebt zoiets duurs.
Vrij lullig als je ¤400 de grond in boort omdat je even de controle verliest.
  zondag 2 augustus 2015 @ 23:14:12 #138
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154855248
Wie wat waar ?

Home lock is leuk... Maarre beter leren echt vliegen.
Als je gps een keer faalt.. Doei phantom.

Maarre een phantom is zeker een leuk ding hoor.
Ik ben alleen meer van het zelf bouwen :)

@ Iemand91, wel een beetje met je eens.. Iknzou sowieso om te leren een cheerson x10 kopen.

Klinkt gek, maar als je die goed in de lucht kan houden kan je dat zeker met een grotere multi.

Overigens, waar kom je vandaan ?
Ik heb een trainer systeem, ik kan dan overnemen als het fout gaat :) misschien een optie
pi_154855606
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wie wat waar ?

Home lock is leuk... Maarre beter leren echt vliegen.
Als je gps een keer faalt.. Doei phantom.

Maarre een phantom is zeker een leuk ding hoor.
Ik ben alleen meer van het zelf bouwen :)

@ Iemand91, wel een beetje met je eens.. Iknzou sowieso om te leren een cheerson x10 kopen.

Klinkt gek, maar als je die goed in de lucht kan houden kan je dat zeker met een grotere multi.

Overigens, waar kom je vandaan ?
Ik heb een trainer systeem, ik kan dan overnemen als het fout gaat :) misschien een optie
Daarom vraag ik ook wat informatie hier, kijk heb het geld er wel voor over,
en mijn gedachten waren (na het zien ook van filmpjes) dit kan een kind van 8 ook.
Het gaat om deze drone. https://zohodiscussions.com/minicopters/topic/te-koop-dji-fc40

Een minicopter zie ik de lol niet van, ik zou wel graag een iets grotere maat willen hebben. Zou dus ook gewoon een andere goedkopere/ merk kunnen zijn

Ik woon in Spijkenisse, net over de brug.
Een begeleider zou mij heel fijn lijken :)
Hell To The Liars
  zondag 2 augustus 2015 @ 23:29:53 #140
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154855841
Het gaat niet om de lol, je moet "stick feeling" krijgen.
En een quadcopter van 15 euro gaat dat heeel erg goed mee.

Ding vliegt super goed en de controls zijn hetzelfde, zie het als een simulator maar dan in het echt.

We kunnen zeker is afspreken dan kan ik je wel het een en ander uitleggene en kan je wel even vliegen met trainings systeem :)

Misschien wel leuk om een fok meet te doen, weet niet of er mensen uit zuid holland komen van hier.

Enne het verhaal van dat kan een kind van 8 ook zal je vies tegenvallen ;) hahaha

Het is net als autorijden, de handelingen moeten vanzelf gaan. Als je moet nadenken ben je te laat.
Als je nooit auto gereden hebt rijd je ook niet zo weg en schakel je soepel, zelfde idee.

Muscle memory :)
pi_154856079
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
Het gaat niet om de lol, je moet "stick feeling" krijgen.
En een quadcopter van 15 euro gaat dat heeel erg goed mee.

Ding vliegt super goed en de controls zijn hetzelfde, zie het als een simulator maar dan in het echt.

We kunnen zeker is afspreken dan kan ik je wel het een en ander uitleggene en kan je wel even vliegen met trainings systeem :)

Misschien wel leuk om een fok meet te doen, weet niet of er mensen uit zuid holland komen van hier.

Enne het verhaal van dat kan een kind van 8 ook zal je vies tegenvallen ;) hahaha

Het is net als autorijden, de handelingen moeten vanzelf gaan. Als je moet nadenken ben je te laat.
Als je nooit auto gereden hebt rijd je ook niet zo weg en schakel je soepel, zelfde idee.

Muscle memory :)
Haha, als jij dat zegt geloof ik dat wel.
Alleen op zo'n geek YouTube filmpje ging er een vrouwtje zo mee aan de haal.
Combinatie van hop omhoog en (dat klopt natuurlijk wel) alles ging automatisch.
Probleem 9 van de 10 keer kon je omhoog en dan knopje indrukken en vloog ie zelf terug.

Laten we zeker afspreken lijkt me erg leuk.
Heb toch vakantie.

Ik mocht tot vrijdag me bedenken van die man, dus ga er nog paar nachtjes over slapen. Mocht ik vragen hebben horen jullie mij wel.

Ga eens kijken voor zo'n miniding.
Heb je ook een winkel in de buurt hier, ben ongeduldig typ en wil liever hem morgen halen ipv. Internet bestellen
Hell To The Liars
  zondag 2 augustus 2015 @ 23:50:43 #142
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154856459
Beetje hectische week maar we houden even contact. Stuur me even je 06 nummer.

En je kan deze kopen :

http://m.toysrus.nl/skava(...)%2F%2Fwww.toysrus.nl

Wel even op letten dat het mode 2 is.
Die mini dingen kan je vaak in mode 1 of 2 kopen.
Anders kan ik je niet lessen haha

Er zijn verschillende stick modes, moet je maar even op googlen :) maar de meest gebruikte is mode 2, gebruik ik dus ook.
pi_154856668
http://www.rchellevoet.nl(...)t-blauw-p-14250.html

Deze lijkt me wel wat, moet toch dinsdag in Hellevoetsluis zijn ga ik even kijken.
Waarschijnlijk zal ik morgen me er nog wat meer in verdiepen.
Maar ik moet sowieso een mode 2 hebben als jij me wilt kunnen helpen.

Ik heb mijn 06 verzonden per PM
Hell To The Liars
pi_154856742
Het feit dat iedereen met zo'n Phantom kan vliegen is direct ook het grote risico; als er iets misgaat kunnen ze niet (proberen) op te vangen omdat ze nooit hebben leren vliegen.
Als die hulpmiddelen als gps, home lock etc. etc. is leuk maar als je dat nodig hebt om te kunnen vliegen en daar helemaal op gaat vertrouwen dan wil ik niet in de buurt zijn als jij gaat vliegen.
  maandag 3 augustus 2015 @ 00:00:23 #145
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154856782
Hmm.. Das wel redelijk aan de prijs voor een mini ding :D

Maja kijk maar haha. Ik zeg cheerson cx10 kopen!
Kan je ook makkelijk onderdelen voor kopen.

http://link.marktplaats.nl/m946115681
Wel ff vragen als je daar koopt of die op voorraad is, niet dat die hem gaat dropshippen haha dan kan je hem beter zelf in china bestellen :P

EDIT : ja dropshipping... Nevermind..
  maandag 3 augustus 2015 @ 00:02:38 #146
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154856874
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:59 schreef Iemand91 het volgende:
Het feit dat iedereen met zo'n Phantom kan vliegen is direct ook het grote risico; als er iets misgaat kunnen ze niet (proberen) op te vangen omdat ze nooit hebben leren vliegen.
Als die hulpmiddelen als gps, home lock etc. etc. is leuk maar als je dat nodig hebt om te kunnen vliegen en daar helemaal op gaat vertrouwen dan wil ik niet in de buurt zijn als jij gaat vliegen.
Yupp, precies wat ik ook zei ja :P
pi_154857065
Jullie hebben ook wel gelijk, maar ik kan soms heel enthousiast worden als ik iets leuk vind. Denk dat zulke 'makkelijke'apparaten inderdaad een gevaar kunnen zijn, nu ben ik wel wijs, maar je zal maar een gekke bui hebben en denken dat is makkelijk, we gaan over de brug heen vliegen en hij crasht.

Gelukkig voor de mensen in mijn omgeving slaap ik tegenwoordig een paar nachten erover en laat me informeren, scheelt vaak weer wat geld en brokken
Hell To The Liars
pi_154857141
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 00:00 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hmm.. Das wel redelijk aan de prijs voor een mini ding :D

Maja kijk maar haha. Ik zeg cheerson cx10 kopen!
Kan je ook makkelijk onderdelen voor kopen.

http://link.marktplaats.nl/m946115681
Wel ff vragen als je daar koopt of die op voorraad is, niet dat die hem gaat dropshippen haha dan kan je hem beter zelf in china bestellen :P

EDIT : ja dropshipping... Nevermind..
Oké, ik neem het in overweging.
Maar 4-5 minuten vliegen?
Hell To The Liars
  maandag 3 augustus 2015 @ 00:23:22 #149
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154857565
Ja, welkom in de multicopter wereld haha.

Tenzij je een heel zuinig ( lees duur ) platform hebt vlieg je meestal zoiets.

Maar maak je geen illusie, die mini quad hou je de komende week/weken niet langer dan 10 seconden in de lucht denk ik ;)

Ja stilhangend misschien haha maar ook dat moet je oefenen.
pi_154857714
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 00:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja, welkom in de multicopter wereld haha.

Tenzij je een heel zuinig ( lees duur ) platform hebt vlieg je meestal zoiets.

Maar maak je geen illusie, die mini quad hou je de komende week/weken niet langer dan 10 seconden in de lucht denk ik ;)

Ja stilhangend misschien haha maar ook dat moet je oefenen.
Ja dat zei die man ook al met zijn 8 minuten.

We houden contact.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')