Natuurlijk is het ons leven.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:16 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ons leven ook echt... Overdrijven is ook een vak.
Ja, met het vliegtuig is het een uur overigens dus mocht de nood aan de man zijn zijn we snel zat weer hier.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:17 schreef Sometimes het volgende:
Van die 6 uur zou ik niet blij worden...
Enkele reis neem ik aan?
kan allemaal wel, maar het scheiden dat is de pest.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:17 schreef Solo14 het volgende:
Conclusie, nooit trouwen en kinderen nemen.
Ik denk niet dat dat het probleem is.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:19 schreef ZoDiep het volgende:
Gewoon bellen en zeggen dat hij geen alimentatie meer hoeft te betalen, zo te horen ga je daar zes cijfers verdienen, dus dan is dat geen probleem.
Jij hoeft er niks mee, voor mij is het gewoon een uitlaatklep.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:20 schreef motorbloempje het volgende:
En nu? Is dit een lief dagboek post? Of moeten 'we' er wat mee?
Het nieuwe is er na 2 jaar wel af hoor.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:21 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS gaat naar Denemarken met haar nieuwe vriend
Dan voelt hij zich tegemoet gekomen, twee keer in de maand is al dusdanig weinig dat het hem amper iets kan schelen, dus zo trek je iemand over de streep. Denk ik danquote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat het probleem is.
Ik heb het hem al aangeboden maar daar reageerde hij niet echt op.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:23 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Dan voelt hij zich tegemoet gekomen, twee keer in de maand is al dusdanig weinig dat het hem amper iets kan schelen, dus zo trek je iemand over de streep. Denk ik dan
En dat inderdaad.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Laat je kinderen gewoon hier bij hun vader.
Als je relatie straks over is, wat dan...???
Al zou ik dat willen dan zou hij dat nog niet willen, ik wilde namelijk gezamenlijk voogdij maar dat vond hij al te veel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Laat je kinderen gewoon hier bij hun vader.
Als je relatie straks over is, wat dan...???
Dat is wel een goed idee ja, daar ga ik iets mee doen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:24 schreef formerjellybean het volgende:
Zet voor jezelf op papier waarom dit belangrijk voor jou is en de kinderen leg niet de nadruk maar het is 6 uur reizen, maar leg de nadruk op de toekomst voor de kinderen, probeer een soort compromis te krijgen.
Je legt nu zelf veel te veel nadruk op hem maar je hebt zelf ook zeggenschap in hoe het gaat.
Als jij redelijk blijft is de ander dat ook. En kom op wat is 6 uur rijden nou. Het is niet alsof je ineens naar afrika verhuisd.
Omdat studeren daar gratis is.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:24 schreef Njosnavelin het volgende:
Waarom zouden je kinderen hier niet kunnen studeren? Nederland is geen ontwikkelingsland hoor
Zo'n verhuizing is natuurlijk ontzettend ingrijpend. Spreken je kinderen de taal? Kan me voorstellen dat je ex terughoudend is, ik zou het ook niet zien zitten.
Hj komt nu hoe dan ook in een machtspositie.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is wel een goed idee ja, daar ga ik iets mee doen.
Het voelt nu namelijk alsof ik hem aan het smeken ben en dat is ook niet goed.
Dat gelukkig niet, we hebben wat trubbels gehad maar die zijn opgelost.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:29 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Hj komt nu hoe dan ook in een machtspositie.
Hebben jullie nog open wonden? Dit is voor hem hėt moment om ze te verzilveren...
Je hebt trouwens een convenant, aangezien je zijn toestemming nodig hebt?
Voor wat betreft het reizen: leg je dat helemaal bij hem neer, of kan je daar ook een middenweg in creëren?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat gelukkig niet, we hebben wat trubbels gehad maar die zijn opgelost.
En ja, we hebben een convenant.
Enige wat ertoe doet in dit verhaal is wat de kinderen willen, en wat het beste is voor hen. Het enige wat ik daarover lees is "de kinderen willen ook heel graag", maar ja dat zijn jouw woorden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:15 schreef snakelady het volgende:
Wat is dat een klote gevoel.
Ik heb een kans, een kans om de toekomst voor mij en de kinderen beter te maken, om er voor te zorgen dat de kinderen later alles kunnen krijgen wat ze willen, een goede toekomst zoals studeren mochten ze dat willen.
Maar dat kan alleen als mijn ex toestemming geeft, we moeten dan namelijk verhuizen, het is zo'n 6 uur rijden met de auto dus niet zo heel ver, de kinderen zou hij dan ook nog gewoon minimaal 1x in de maand zien, vergeleken met nu 2x in de maand (zijn keuze) en met vakanties.
De kinderen willen ook heel graag, ik wil heel graag maar als hij nee zegt dan houdt het op.
Maar ons leven, onze toekomst ligt nu dus in zijn handen, en hoewel ik hem begrijp geeft me dit wel een ongelofelijk machteloos klote gevoel.
Wij zitten nu al de hele week in spanning, wachtend op antwoord...
Koop een dagboek. Wat voegen dit soort topics toe, er is totaal geen probleemstelling, geen vraag, geen 'wat moet ik hier toch mee?' of 'wat vinden jullie hier van'.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij hoeft er niks mee, voor mij is het gewoon een uitlaatklep.
Wij gaan sowieso zeker minimaal een keer in de twee maanden terug naar Nederland, maar het idee is vaker.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:35 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Voor wat betreft het reizen: leg je dat helemaal bij hem neer, of kan je daar ook een middenweg in creëren?
En dat is relevant hoe? Zou voor mij JUIST een reden zijn om te zeggen 'Ehh nee, dacht het niet'. Je focust vooral op het financiële voordeel, wat heus ook wel door zal werken naar je kinderen. Maar verder gaan ze dus naar een vreemd land, waar ze de taal niet spreken, en ze samen gaan wonen met een man die niet hun vader is. En de vraag is dus ook maar of die relatie stand houdt, vandaar dat dikgedrukte opmerking nou niet direct in je voordeel spreekt. Anders zit je alleenstaand in een vreemd land, met je kinderen die de taal niet spreken, weg zijn van overige familie en vriendjes. En dus weer opnieuw kunnen beginnen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat studeren daar gratis is.
Daarnaast was ik 14 jaar met mijn ex, dat is ook misgegaan.
Ze spreken de taal nog niet, kennen een paar woordjes maar dat is snel aan te leren.
ze spreken beide al Engels naast Nederlands en dat was ook zo geleerd,
Dus omdat het daar gratis is en hier niet kunnen ze niet studeren?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ze spreken de taal nog niet, kennen een paar woordjes maar dat is snel aan te leren.
Dat is dan dus dikke doei voor jou als dat vastgelegd is in een ouderschapsplan oid. En terecht, ik vind dat je de voordelen voor de kids schromelijk overdrijft, en de negatieve kanten totaal onderbelicht laat.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wij gaan sowieso zeker minimaal een keer in de twee maanden terug naar Nederland, maar het idee is vaker.
1x in de twee weken is gewoon niet haalbaar helaas, dat is wel erg veel.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nu: weinig geld, iedere maand afvragen of we rond kunnen komen, iets extra's zit er voor geen van alles in en dat zal in de nabije toekomst niet snel veranderen. wonen in een klein twee slaapkamer appartement.
Dan: Genoeg geld, genoeg ruimte, een goede toekomst.
Als het echt zo verschrikkelijk gesteld is met jullie, en de kinderen kunnen het echt gigantisch veel beter krijgen in Denemarken en dit is aantoonbaar, dan kan ik me heel moeilijk voorstellen dat de vader (mits hij geen klootzak is) dan wel een rechter (in het geval de vader wel een klootzak is en zijn eigen kinderen misgunt) hier problemen over gaat maken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoelde: heb je hem dat ook verteld en kan / wil je daar garanties op geven?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wij gaan sowieso zeker minimaal een keer in de twee maanden terug naar Nederland, maar het idee is vaker.
1x in de twee weken is gewoon niet haalbaar helaas, dat is wel erg veel.
Mwah, vergeet niet hoe zwaar het emotionele meeweeegt, en het weghalen van de kinderen uit hun omgeving hier. Kan me niet voorstellen dat een rechter daar zomaar 'ok is goed' op zegt, omdat daar studeren gratis is en hier nietquote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:41 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
Als het echt zo verschrikkelijk gesteld is met jullie, en de kinderen kunnen het echt gigantisch veel beter krijgen in Denemarken en dit is aantoonbaar, dan kan ik me heel moeilijk voorstellen dat de vader (mits geen klootzak) dan wel een rechter (in het geval de vader een klootzak is en zijn eigen kinderen misgunt) hier problemen over gaat maken.
Maar om dan te zeggen dat ze daar wel kunnen studeren omdat het er gratis is, en hier niet... Dat is natuurlijk dikke bullshit
Ze zijn 9 en 6 jaar, ze staan beide niet echt te springen om naar hun vader te gaan, de jongste is in de vakantie ook na 4 dagen weer naar huis gebracht.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:35 schreef Drxx het volgende:
[..]
Enige wat ertoe doet in dit verhaal is wat de kinderen willen, en wat het beste is voor hen. Het enige wat ik daarover lees is "de kinderen willen ook heel graag", maar ja dat zijn jouw woorden.
Hoe oud zijn de kinderen? Vinden ze het wel/niet leuk om naar hun vader te gaan? Waarom kunnen ze later niet studeren als ze blijven wonen waar ze nu wonen?
Ze hebben verteld dat ze zelf graag willen en ook hun beweegredenen erbij.quote:Voor de rest heb je het maar te accepteren dat een vader, zolang het geen tyfuslijer is, het recht heeft om zijn kinderen te zien. En als hij het dus niet leuk vindt dat jullie zo ver weg moeten dan jammer voor jou. Als de kinderen het zelf echt zo heel graag willen, dan kan ik mij niet voorstellen dat zij dit niet aan hun eigen vader kunnen vertellen. Is hij zo onredelijk dat hij niet naar zijn eigen kinderen zal luisteren?
Nogmaals; ik vind je erg kort door de bocht, en vooral heel erg focussen op wat de voordelen zijn, niks zeggen over de mogelijke nadelen, en bij hun vader weer precies andersom; daar kan je niet wachten met vermelden dat ze niet zo graag naar hem toegaan, hij geen co-ouderschap wilde, niet vaak genoeg belt, etc. etc.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ze zijn 9 en 6 jaar, ze staan beide niet echt te springen om naar hun vader te gaan, de jongste is in de vakantie ook na 4 dagen weer naar huis gebracht.
Van wat ik hoor hebben ze niet veel daar, vader zit eigenlijk continu op de pc of play station als hij niet werkt. vriendin van vader werkt veel.
Maar dat is wat ik van de kinderen hoor natuurlijk.
Ze zouden hier theoretisch gezien kunnen studeren, maar zitten dan vast aan een hoge lening, daar is het gratis studeren.
[..]
Ze hebben verteld dat ze zelf graag willen en ook hun beweegredenen erbij.
de relatie tussen de kinderen en hun vader is niet optimaal, ook niet heel slecht maar ik merk dat ze niet de aandacht hebben gekregen die ze wel nodig hadden en nadat ze dit zelf meeralen zelf hebben aangegeven en ik ook heb geprobeerd hem tevergeefs meer in hun leven te betrekken ze nu op het punt zijn dat ze het een beetje hebben opgegeven.
Waar ze eerst nog vroeger waarom papa nooit belt als er iets belangrijks in hun leven gaande was (zoals bv zwemdiploma halen, laatste dag school, kinderfeestje, konijn dat ingeslapen moest worden enz waar ik hem wel van op de hoogte heb gesteld) doen ze dat nu ook al niet meer.
Ik begrijp hem ook wel, ik begrijp dat het moeilijk is, maar ik ben ervan overtuigd dat dit de beste keuze is voor ons allemaal.
#quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:35 schreef eefje801 het volgende:
Vind ook dat je de slechte kansen in NL overdrijft. Het is nu overal een stuk moeilijker. Daarnaast is het nog steeds mogelijk om te studeren en een groot gedeelte van studiebeurzen was altijd al een lening. Zorg dat je nu zoveel mogelijk voor ze spaart zodat ze extra kosten dan kunnen betalen van hun spaarrekening.
Ik zit nu vast, ik kan geen baan vinden, had er een gevonden alleen dat bleken oplichters te zijn.quote:Ook in dat land kan nog veel veranderen in de loop van de tijd, Europa is niet zo groot en ieder land krijgt zijn deel nu wel. Ik kan me indenken dat zo'n baan een soort sprankje hoop is als het pittig is hoe je nu woont maar waarom niet focussen op hier iets vinden waar je prettiger woont? Klinkt mij een beetje in de oren als een vlucht. Als je echt graag op den duur daar wil wonen, wacht dan gewoon tot je kinderen de deur uit gaan. Kan me wel indenken dat je ex niet zo blij ermee is.
Je bent ook een ster in het manipuleren van je eigen kinderenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ze zijn 9 en 6 jaar, ze staan beide niet echt te springen om naar hun vader te gaan, de jongste is in de vakantie ook na 4 dagen weer naar huis gebracht.
Van wat ik hoor hebben ze niet veel daar, vader zit eigenlijk continu op de pc of play station als hij niet werkt. vriendin van vader werkt veel.
Ze zouden hier theoretisch gezien kunnen studeren, maar zitten dan vast aan een hoge lening, daar is het gratis studeren.
[..]
de relatie tussen de kinderen en hun vader is niet optimaal, ook niet heel slecht maar ik merk dat ze niet de aandacht hebben gekregen die ze wel nodig hadden en nadat ze dit zelf meeralen zelf hebben aangegeven en ik ook heb geprobeerd hem tevergeefs meer in hun leven te betrekken ze nu op het punt zijn dat ze het een beetje hebben opgegeven.
Waar ze eerst nog vroeger waarom papa nooit belt als er iets belangrijks in hun leven gaande was (zoals bv zwemdiploma halen, laatste dag school, kinderfeestje, konijn dat ingeslapen moest worden enz waar ik hem wel van op de hoogte heb gesteld) doen ze dat nu ook al niet meer.
Ik begrijp hem ook wel, ik begrijp dat het moeilijk is, maar ik ben ervan overtuigd dat dit de beste keuze is voor ons allemaal.
En het kan niet zo zijn dat dat is doordat je wellicht zelf heel wat ziet in hokken met je nieuwe vriend, dus iets enthousiaster dáár naar werk zoekt dan hier?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
#
En dat kan ik nu dus niet, ik heb geen geld over om te sparen voor ze en hun vader wil het niet.
[..]
Ik zit nu vast, ik kan geen baan vinden, had er een gevonden alleen dat bleken oplichters te zijn.
Ik heb geen relevante studie gedaan, ik ben zelfstandige aar dat gaat steeds slechter wegens moordende concurrentie.
Ik ben al twee jaar op zoek naar een baan en soms heb ik er een voor korte tijd zoals vakantie werk, maar een vaste baan kan ik niet vinden.
Sorry hoor (en ik ben zelf een kind van gescheiden ouders) maar zulke jonge kinderen kunnen echt nog niet bewust voor zoiets kiezen. Waarschijnlijk kiezen ze uit loyaliteit naar hun moeder waarbij ze nu wonen haar kant maar dat is echt geen overtuigend iets. Je moet echt even uit je cocon komen en hun belangen eens goed op een rijtje zetten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
[..]
Dat is relevant omdat iemand er een opmerking over maakte. En zowel het land als de man is niet vreemd voor hun, ze kennen het land, ze kennen al redelijk wat mensen daar, ze kunnen de taal verstaan alleen nog niet spreken, maar dat is aan te leren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En dat is relevant hoe? Zou voor mij JUIST een reden zijn om te zeggen 'Ehh nee, dacht het niet'. Je focust vooral op het financiële voordeel, wat heus ook wel door zal werken naar je kinderen. Maar verder gaan ze dus naar een vreemd land, waar ze de taal niet spreken, en ze samen gaan wonen met een man die niet hun vader is. En de vraag is dus ook maar of die relatie stand houdt, vandaar dat dikgedrukte opmerking nou niet direct in je voordeel spreekt. Anders zit je alleenstaand in een vreemd land, met je kinderen die de taal niet spreken, weg zijn van overige familie en vriendjes. En dus weer opnieuw kunnen beginnen.
Maar nee hoor, poehpoeh, mama doet dit echt allemaal voor de kids...
Ik heb aangegeven dat ik het best op papier wil zetten, meer garantie kan ik natuurlijk niet geven.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:41 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoelde: heb je hem dat ook verteld en kan / wil je daar garanties op geven?
Dat zou het voor mij toch al weer heel anders maken (al moet ik er om eerlijk te zijn niet aan denken).
Dan zou ik me richten op je eigen startkwalificaties verhogen nu er meer ruimte voor gaat komen qua budget bij oa gemeentes, ook voor werklozen zonder uitkering komt dit trouwens. Dat je in iets bent gestonken overkomt nu meer mensen door malafide piramidebedrijven maar zegt ook wel iets over je weerbaarheid/naïviteit denk ik. Niet lullig bedoeld verder. Waarom niet zowel op het welzijn van je kinderen focussen in NL als op je eigen kansen (ga hulp vragen daarbij, laat je voorlichten, koop een stel studieboeken etc.)quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
#
En dat kan ik nu dus niet, ik heb geen geld over om te sparen voor ze en hun vader wil het niet.
[..]
Ik zit nu vast, ik kan geen baan vinden, had er een gevonden alleen dat bleken oplichters te zijn.
Ik heb geen relevante studie gedaan, ik ben zelfstandige aar dat gaat steeds slechter wegens moordende concurrentie.
Ik ben al twee jaar op zoek naar een baan en soms heb ik er een voor korte tijd zoals vakantie werk, maar een vaste baan kan ik niet vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |