abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 oktober 2002 @ 23:57:17 #1
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6439798
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen!

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen deel 16 . Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.

Vervolg op de Streamverslagen van woensdag 23 oktober 2002

My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 24 oktober 2002 @ 00:06:41 #2
6941 APK
Factual, I think.
pi_6439929
Met Eros in het bad duurt het niet lang voor het over borsten gaat.
Stefan: Sommige vrouwen stoppen er een kipfileetje in om van B naar C te gaan.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 24 oktober 2002 @ 00:21:25 #3
6941 APK
Factual, I think.
pi_6440197
Bij de test zaten ook foto's van gewone mensen die blijkbaar overeenkomsten met de bewoners vertoonden.

Jeanette: Er zat ook een Ting tussen met een hele hoop haar, dat vond ik helemaal niks. En Mustapha zou ik niet graag in een steegje tegen komen.
Stefan vond een foto van een vrouw in een auto met haar hand op een man intrigerend.

Iemand zegt dat Arthur de dranger van de deur heeft gehaald tegen het klapperen. Geesje merkt op dat Laurens er op tegen was.
Stefan: Laurens is overal op tegen, hij is te bang. Mus zat hem lekker te stangen.
Stefan merkt op dat Laurens hem altijd af zit te zeiken, dat hij teveel drinkt enzo.

Jeanette lijkt zich trouwens prima thuis te voelen tussen de bungalowbewoners. Geesje oppert dat Jeanette op vakantie is en dat ze net terug komen van een feestje.
Stefan: Dan moeten we nog even naar de parenclub.
Jeanette: Nee, brr, ik moet er niet aan denken, aan mijn lijf geen polonaise, brrr.

pi_6440367
Stream 3

0.07 Mustapha beweert dat Laurens schoonmaken leuk vindt. Mustapha : Je wordt er helemaal blij van. Laurens : Het is niet leuk, het is normaal. Je komt er wel achter als je een eigen huis hebt. Laurens vertelt over zijn broers.

Stream 5

0.14 In het bubbelbad buiten. Stefan : Lau zeikt mij altijd af. Ik heb geen zin daar op in te gaan.

Stream 3

0.15 Margriet : Ik heb mijn computer niet opgeschoond. Ik heb alles achter me gelaten. Judith : Ik heb mijn koelkast leeg gemaakt. Margriet : Ik heb geen afscheid genomen van de man waar ik voor gewerkt heb. Daniela : Ik hoef niet meer terug te komen (op haar werk). Het gesprek gaat vervolgens over uitzendbureaus. Daniela heeft gewerkt op de sportschool van Barry aan de Lijnbaansgracht. Margriet is er wel eens geweest. Vervolgens gaat het er over hoe de euro- en guldenbiljetten er uitzien.

0.23 Margriet : Ik voel me nu wel weer goed maar toen ik er uit kwam. Ik heb niet expres gekeken. Daniela : Jawel kreng (niet serieus). Judith : Je kan ook jezelf intoetsen. Margriet : Dat heb ik ook wel gedaan. Margriet : Als het om nomineren gaat heb je wel iemand in je achterhoofd. Ik vond alles moeilijk. Ting : Het is niet voor niks zo mooi gemaakt, prikkeldraad. Margriet : Ik hou er gewoon niet van. Mensen wel of niet een knop in te drukken. Judith : Er zitten zeven mensen die niet willen maar we moeten. Het is misschien voorbereiden op het nomineren. Je kan niet altijd de leukste zijn voor iedereen. Margriet : Ik vind het gewoon niet leuk. Klaar. Ting : Het wordt alleen maar zwaarder. Daniela : Ik ruik af en toe kattepis, heb jij dat ook ? Margriet lacht. Ting : Zou het Quincy zijn ? Margriet : Misschien in die mand. Daniela : Het zal wel. Ik heb geen zin het nog een keer te ruiken.

donderdag 24 oktober 2002 @ 00:41:36 #5
6941 APK
Factual, I think.
pi_6440580
Binnen zitten Ting, Margriet, Daniela en Judith bij het hek. Het gesprek gaat over.....

A: De rol van de Europese Unie bij het bestrijden van CO2 uitstoot en de gevolgen daarvan voor de Duitste economie.
of
B: De nominaties.

Ting gaat even weg en als ze terug komt begint Quincy hard te blaffen.
Margriet: Quincy! Niet doen! Dat is Ting!
Judith: Ze is waarschijnlijk een beetje van slag van die mensen vanmiddag, hoewel ze met Peter van Vossen wel relaxed was.

Even later begint Quincy weer hard te blaffen en te grommen als Jeanette even binnen komt.

Judith: Ik ga echt huilen als Quince wegmoet. Jeanetteke, gaat het lekker? Je hoeft niet op te ruimen hoor, je bent te gast hier.

[Dit bericht is gewijzigd door APK op 24-10-2002 02:05]

pi_6440756
0.34 Margriet over Quincy : Ze is door de mensen van vanmiddag van slag. Judith : Ze zit ook al vier weken met dezelfde mensen. Met Peter van Vossen was ze wel correct.

0.36 Quincy blaft zonder aanwijsbare reden. Judith : Ik ga echt huilen als Quins weg moet. Ting : Niet leuk. Margriet : Voor de jongens is het weer spannend. Daniela : Ik heb nog helemaal niet gedacht, ik denk dat die of die gaat. Ik ben meer met mezelf bezig. Judith : Jeanetteke, was het lekker ? Jeanette : Ja. Judith zegt dat Jeanette gast is en niet op hoeft te ruimen. Margriet : Nou moeten we op dat driebed.

0.40 Stream naar de rijke keuken waar Jeanette en Laurens zacht zingen. Een minuut later gaat Laurens weer op de bank zitten. Mustapha : Ik heb zin een video te kijken. Wat is er zo boeiend aan Janneke ? Laurens : Ze heb HEAO gedaan. Appartementje, alles goed voor elkaar, auto, ze is lief, keihard, niet op haar mondje gevallen. Mustapha : Dus twee maanden. Je hebt haar in de kroeg ontmoet ? Laurens : Meer een plek waar mensen elkaar ontmoeten na het werk. Ze kwam op mij af. Laurens : Zal ik vertellen hoe het ging ? Laurens vertelt dat ze allebei nog op vakantie wilden. Zij is twee keer alleen op vakantie gegaan. Laurens heeft haar een keer van Schiphol gehaald en ze belden erg vaak. Mustapha : Volgend jaar moet je getrouwd zijn. Laurens : Jij mag komen. Mustapha : Als ik uitgenodigd word kom ik.

0.48 Laurens : Wat is jouw type ? Mustapha : Uitstraling. Laurens : Wil jij een dikke vrouw ? In Marokko hebben ze allemaal dikke vrouwen. Mustapha : Ikke niet. Laurens : Wat staat er in die bijbel van jou ? Mustapha : De koran. Er staat niet in dat vrouwen slaafs moeten zijn.

De streams stoppen.

donderdag 24 oktober 2002 @ 01:02:33 #7
6941 APK
Factual, I think.
pi_6440959
Mustapha en Laurens bespreken Janneke.
Mustapha: Hoe lang ken je haar nu al?
Laurens: vanaf 28 juli, twee maanden. Ik kwam haar tegen in een cafe. Ze kwam naar mij toe en zei 'Ik moet nog even mijn excuses aanbieden.' ik vroeg waarom en ze zei dat ze mij een keer opzij geduwd had. Dus we kwamen wat aan de praat en na enige tijd kwamen we er achter dat we beiden nog niet op vakantie waren geweest en besloten we samen te gaan.
Mustapha: na twee uur?
Laurens: Ja, we kenden elkaar nog maar twee uur.
Mustapha: Ik hoor wel vaker dat soort dingen en dan blijken die mensen later te gaan trouwen.
Laurens: Maar ja, ik had nog een paar solicitaties en toen kwam Big Brother er tussen dus toen is ze alleen gegaan. Toen ze terug kwam belden we soms wel 20 keer per dag.
Mustapha: Dus dat zit wel goed dan?
Laurens: Nou, dat hoop ik wel.....
Mustapha: Ik denk dat jullie volgend jaar getrouwd zijn.
Laurens: Dan mag jij komen!

Laurens: Wat is jouw type?
Mustapha: Niet een bepaald type, gewoon uitstraling.
Laurens: Ook een dikke vrouw?
Mustapha: Zo dik als Margriet?
Laurens: In Marokko heb je toch ook allemaal dikke vrouwen? Maar je wilt dus zo iemand als vanmiddag, donker haar, donkere ogen...
Mustapha: Ik heb niet echt een type. Iedereen denkt dat ik op een onderdanige vrouw val, maar wat heb je daar nou aan?
Laurens: Wat staat er dan in die bijbel van jou?
Mustapha: De koran.
(Hierna gaat het over hoofddoekjes.)
Mustapha: Dat is een keuze van de vrouw, dat beslist de man niet.
Laurens: En staat daar ook in dat je je schoenen uit moet doen?
Mustapha: Dat doe je gewoon uit respect.
Laurens: Nou, ik vind het maar raar, stel, je komt op mijn trouwerij en jij doet je schoenen uit dan hoor ik de hele avond, hé Lau, er staan een paar schoenen voor de deur.
Mustapha: Nou, dan hou ik ze wel aan. Waar woon jij, in een boerderij?

Ze gaan nog even verder over de trouwerij.
Mustapha: Volgens mij ben jij er klaar voor hoor, dat zie je gewoon. Je hebt het ook verdiend, je hebt de boel hier zo mooi schoongehouden.

Hierna bespreken ze nog even de rookgewoontes van de bewoners.
Mustapha: Dat jij rookt, dat snap ik niet, dat past niet in het plaatje.
Laurens: Nee, het is een vieze gewoonte, soms vind ik het lekker soms niet. We moesten er maar eens een eind aan maken.
Mustapha: ja we hebben wel weer genoeg gepraat. Genoeg voor een lange tijd. Ik moet wel uit kijken voor mijn rep, ik heb vandaag al met twee mensen gesproken.
Laurens: Je hebt met maar met twee mensen gesproken?
Mustapha: Ja, met jou en met dinges, hoe heet 'ie?
Laurens: Hoe heet 'ie?
Mustapha: Ja, euh, dinges, Marc.

[Dit bericht is gewijzigd door APK op 24-10-2002 02:04]

donderdag 24 oktober 2002 @ 01:20:00 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_6441210
Ook in de slaapkamer bespreken ditmaal Judith en Jeanette de nominaties.

Judith: Het gaat niet om dingen die je krijgt, je kunt niet een gevoel kopen. Als jij denkt die persoon was er toen voor mij, of die persoon is zo gegroeid.... Het is gewoon heel moeilijk, echt. Ik heb ook mensen ingedrukt waar ik mee wil over blijven. Ik vind het niet erg als mensen een keer iets doorvertellen, dat is menselijk.
Jeanette: Dat is ook zo, maar we hebben een vraag gekregen en daar heb ik op geantwoord.... iemand die ik ook...... Van dat gevoel ben ik ook geschrokken en dat bevestigt wel weer wat ik van die persoon dacht. Ik kan wel met haar opschieten, maar er is iets.... Ursula is misschien makkelijk omdat ik die niet goed ken, maar daar heb ik misschien later nog wat aan.
Judith: Je maakt je veel te druk, er zijn 15 mensen, jij hebt maar een stem.
Jeanette: Maar ik ben bang voor de gevolgen daarna.
Judith: Misschien is het wel goed om die dingen vooraf te zeggen.
Jeanette: Dat heb ik ook wel geprobeerd.... Maar het is een gevoel, ik weet het niet.....
Judith: Als je nou begint met wie je leuk vind, dan blijft er iemand over en dan kun je dat gaan analyseren. Als iemand mij heeft genomineerd daar ga ik nog steeds gewoon mee om, daar ga ik nog gewoon thee mee drinken. Maar, een andere vraag, hoe zie je het zelf als iemand jou nomineert?
Jeanette: Ja, dat moet ik dus nog ondervinden.
Judith: Ik wist van te voren al dat er twee mensen moeite hebben als ze genomineerd staan. Dat zijn jij en Margriet.
Jeanette: Ja, dat is gewoon onzekerheid.
Judith: Denk je nou echt dat iemand écht een hekel aan jou heeft als je genomineerd staat?
Jeanette: Ik moet nog kijken of ik dat werkelijk zo zal doorleven, of hun niet werkelijk een hekel aan mij hebben.

(Laurens komt binnen en Judith en Jeanette verlaten de slaapkamer omdat hij gaat slapen.)

[Dit bericht is gewijzigd door APK op 24-10-2002 02:11]

donderdag 24 oktober 2002 @ 01:50:55 #9
6941 APK
Factual, I think.
pi_6441535
Buiten wordt nog vrolijk gebubbeld. Mustapha luistert gekleed in een soort kamerjas.
Na enige tijd zegt hij, laten we het even luchtig houden en zeggen op wie wij gaan stemmen.

Na enige tijd komt Ursula er achter dat er allemaal troep op het water drijft, volgens Stefan zijn het huidschilfers.
Ursula: Huuu (gil) Baaaah (gil) Oeh jakkes (gil). Moes, kun jij even mijn badjas halen?
Mustapha haalt ieders badjas.
Ursula: Oeh, dat is een pluspuntje. Het komt niet in de uitzending, maar het staat genoteerd.

Ursula en Geesje gaan uit bad. Stefan noemt Ursula 'Claudia Schilfer'.

Nu de dames weg zijn gaat Mustapha ook een beetje in het bubbelbad.

Stefan: Wat ik hoorde van Sjojs, wat mij pijn deed...
Marc: Wij hebben hem gezien dat hij heel erg vrolijk was, maar toen mot kreeg met Bram. (Het gaat over Dennis). Sjojs wilde iets met hem, dat wilde hij dus niet voor de camera. En toen kreeg hij ruzie. Vanaf dat moment ging hij de hele dag liggen slapen en bleef hij 'snachts tot vier uur op, had weinig contact met mensen. Hij heeft zich hier goed aangepast, maar ik vind dat hij uiterst overdreven reageert. Als hij een keer een blauwe teen heeft dan kan hij dat ook gewoon zeggen in plaats van met overdreven stem te roepen, Oooooh, ik heb een blauwe teen. Hij doet erg overdreven, dat hoeft van mij niet.

Ze vinden de andere kant maar een duffe bende. Ze vertellen Marc dat ze een paar weken geleden de hele dag zaten te kaarten.
Mustapha en Stefan zijn het er over eens dat het een kleffe zooi zou zijn als Arthur er niet tussen zou zitten.

Ze bespreken nog even de financiele gevolgen van hun verblijf in het huis. Mustapha denkt dat hij zijn studiefinanciering op moet zeggen, Stefan vindt het lekker dat hij bij thuiskomst wat geld op de bank heeft en Marc.....

....Marc is blij dat hij 'toch een stukje vaste lasten overhoudt'.

[Dit bericht is gewijzigd door APK op 24-10-2002 02:12]

pi_6442987
Even een postzegel verslag van mijn kant.

Stream 5: beeld 1 Judith die waarschijnlijk klaar is met sporten zit op het keukenblad en drinkt wat.

De rest van de beelden staan op de slapende bewoners gericht.

donderdag 24 oktober 2002 @ 10:41:51 #11
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6443203
Postzegel 10.35
Judith is in haar eentje aan het sporten op de apparaten.

Wouter is met ontbloot bovenlijf oefeningen aan het doen in de kooi.

De rest ligt nog in bed.

eurobilltracker.com
  donderdag 24 oktober 2002 @ 11:12:26 #12
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6443308
Er is wat meer bedrijvigheid in het huis.
Judith is klaar met sporten en loopt te neurieen.
Arthur is zich aan het scheren.
Daniela is ook wakker en maakt voor zichzelf een kopje thee of koffie.
Ook zij is vrolijk ,ze fluit wat en gaat nu ook oefeningen doen in de kooi.
( ik heb wel beeld op de highstreams maar geen geluid)
Ook Wouter is daar nog bezig. Judith is van plan te gaan zwemmen. daarom brengt Daniela Quincy naar binnen. Anders blaft ze de overburen wakker zegt Wouter.
Hij vraagt aan Daniela of zij wat op wilt schuiven zodat hij ook plaats heeft om te bewegen.
Judith plonst wat rond in het zwembad maar houdt toch wel Wouter in de gaten, die nu op de grond buikspieroefeningen ligt te doen.
Er wordt hem gevraagd of hij goed geslapen heeft.
"Heerlijk", antwoordt hij "ik heb nog geen dag niet lekker geslapen".

Bungalow.
Laurens zit in zijn badjas aan tafel en vertelt Marc dat hij heeft gesnurkt.
Laurens vertelt Marc van hun vondst in de bunker van de oude vrachtbrief, die daar in een kist lag.
Hij geniet van een kopje koffie.

Slaapkamer.
Hier praten Jeanette en Margriet heel zachtjes.
Het gaat over de vragen van gisteren. Zij vertelt dat ze ergens de naam van Margriet heeft ingevuld.
"Maar dat is niet negatief, hoor, Margriet".
Dat ging over de vraag over mond voorbij praten. Jeanette heeft niet gekeken op wie iedereen stemde.
Margriet: "Nou ja ik zie het wel, ik kan me er niet druk ommaken"
Ze mompelen zo dat het niet goed te verstaan is.

eurobilltracker.com
  donderdag 24 oktober 2002 @ 11:25:21 #13
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6443439
Ze hebben wat kritiek op Daniela die ineens naast iemand was gaan liggen.
Margriet had daar een nare smaak van in haar mond.
"En dat heet nu, niet jezelf zijn" zegt Jeanette.
Er wordt nu omgeroepen dat Jeanette en Margriet hun zender moeten checken. Ze vragen zich af hoe BB dat toch ziet. Volgens Jeanette hebben ze zelfs oogjes in de matras gestopt.
Jeanette: "Iedereen krijgt van mij een eerlijke kans'
Margriet: Dat krijg ik niet. Van de andere kant kijken ze mij niet eens meer aan. Dat hebben ze ook toegegeven. Geesje heeft mij weggestemd. Alleen Stefan is positief over mij geweest. Ik ga er dus van uit dat ik genomineerd wordt.
Jeanette: Nee, Margriet ga niet zo negatief denken. Hou daar toch eens over op. Het heeft geen zin.
Margriet: Ik houd er dan maar over op. Jij bent de enige lullo waar ik zo mee praat. Oh, nee ook met Ting. Marc was ook wel heel lief tegen me. Daar ga ik ook maar eens mee praten. Judith is ook een prettig mens, daar kan je ook goed meepraten."
Margriet: Daniela met dennis, dan denk ik "zak er maar in. Dennis kan mij niet eens meer recht aankijken.
Jeanette: Ja, maar Dennis is een groot kind. Daarom zoekt ze hem ook uit.

Bungalow.
Stefan en Ursula staan te geinen in de keuken. Arthur zit voor het hek naar ze te kijken.
Ursula over Arthur:" Hij lacht wel maar als een boer die kiespijn heeft" Zij zegt dit wel zo dat Arthur het hoort. Dit alles gaat heel gemoedelijk.
Ursila gaat nu aan het hek bij Arthur zitten. Zij vraagt hem hoelaat hij op was. "10 uur"antwoordt Arthur.
Wouter staat onder de koude douche.

eurobilltracker.com
  donderdag 24 oktober 2002 @ 11:40:20 #14
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6443611
Slaapkamer bunker.
Dennis komt de slaapkamer in en Jeanette valt hem aan.
Zij zegt dat zijn gezicht gisteren raar stond. Dennis reageert kribbig:
"als je maar niet denkt dat dat kwam omdat ik jaloers was omdat jij in de bungalow zat".
Als hij weer vertrekt vraagt Margriet aan Jeanette of ze dat echt vond. Jeanette vond dat inderdaad. "Hij keek zo ontevreden ".
Margriet: "maar hij had gisteren niet zijn dag".
Jeanette: "Maar ik vraag daar dan direct na".
Jeanette gaat koffie zetten voor Margriet.
Zij vertellen elkaar nu dat ze in de bunker nog niet "gekakt"hebben.

Badkamer.
Hier staan Judith, Marc en Laurens onder de douche. Dus vanwege het stromende water zijn de gesprekken niet verstaanbaar. Beelden trouwens ook slecht te zien omdat de camera's beslaan. Te zien is dat iedereen wat kleding aan heeft.

Bunker.
Dennis informeert toch bij Jeanette of zij meende wat zij zei. Jeanette zegt dat zij het echt meende, maar dat hij misschien een off-day had. Dat ontkent Dennis echter.
Jeanette gaat terug naar Margriet waar nu ook Wouter op bed ligt.
Dennis gaat er ook weer achteraan en doet nu gewild vrolijk.

Slaapkamer bungalow.
Geesje ligt met een kopje drinken nog op bed. Ze ziet er oud en grijs uit.
Marc is zich aan het omkleden en dat ligt ze te bekijken.
Als hij de kamer verlaat gaat ze haar voeten maar eens bekijken en masseren.
Nu komt Laurens de slaapkamer binnen, hij heeft goed geslapen, vertelt hij Geesje. Verder wordt hier weinig gezegd.

eurobilltracker.com
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:01:15 #15
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6443855
Bunker
"Morgen weer vakken vullen"zegt Wouter.
"Of brillen poetsen", zegt Margriet maar meteen maakt ze haar verontschuldigingen want ze vond het een beetje een kutopmerking.
Jeanette laat nu haar bril controleren door Wouter die zegt dat er een cylinder in zit.
Margriet vraagt hoe het toch komt dat iemand zulke slechte ogen kan hebben.
Wouter gaat nu uitleggen hoe dat komt.
Het gaat over het netvlies, en stralen die binnen komen in het oog en niet op de juiste plek komen. Terwijl Wouter vertelt, doet Dennis een doventolk na.
Margriet vindt zijn uitleg erg interessant. Wouter heeft er echt wel verstand van en legt het duidelijk uit.
Dennis vraagt of slechte ogen behandelbaar zijn. Hij heeft wel eens van laserbehandeling gehoord.
Wouter: "Theoretisch is met laseren alles behandelbaar maar in de praktijk ligt het anders".
Margriet: Wat is laseren.
Wouter: Ze branden een laagje weg".
Margriet: "Is het niet gevaarlijk?"
Wouter: "Nee , het kost wel heel veel. "
Nu vraagt hij of iedereen weet wat accomodatie is.
Jeanette: "Een plaats geven, aanpassen".
Wouter geeft een hele verhandeling, het is of ik een cursus volg. maar hij doet het wel goed.
Wouter stelt nu als een leraar een vraag: Waarom is een leesbril altijd plus en niet min."
Hij geeft ook het antwoord: de rek is uit je oog. Dat begint vanaf 40.

(Even kijken of er ergens anders een luchtiger gesprek gaande is)

Daniela is nog steeds in de kooi bezig met oefeningen.
Laurens is was op gaan halen in het washok.
Er wordt overlegd wat ze vanavond in de bungalow eten. Geesje wil aardappelen, vlees en groenten.
Marc wil wel cordon bleu, Geesje denkt aan een runderlapje.

Toch maar terug naar de cursus van Wouter.
Hij vertelt nu hoe snel oogoperatie's kunnen gaan.
Het kost 15 biljoen guldens als met twee ogen perfect na wil maken, maar de techniek bestaat nog niet om het te doen.
Ook verklaart hij de kegeltjes en de staafjes die in je oog zitten.
De streamverslag lezers moeten maar even een site opzoeken waar dit allemaal in staat, want het is toch wel erg technisch wat hij vertelt.

eurobilltracker.com
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:16:26 #16
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6444050
Wouter vertelt wel interessante dingen maar omdat hij zo secuur praat ,omdat hij niet wil stotteren ,klinkt het zo betweterig.
Vooral sommige woorden , zoals v a r i a be l moet hij erg zorgvuldig uitspreken om niet te gaan stotteren.
Hij heeft een heel aandachtig gehoor aan Margriet en Jeanette.
Jeanette vraagt hem ook over oogafwijkingen van mensen die suikerziekte hebben.
Ik zie nu pas dat er nog iemand diep onder de dekens ligt te slapen. Dat moet dus Ting zijn.

Bungalow.
Hier gaan ze ontbijten. ( Mus nog niet gesignaleerd)
Laurens vouwt de was op.
Stefan zegt tegen Martijn dat hij zijn deodorant op heeft gemaakt dus dat Martijn als hij weer in de bungalow zit, nieuwe moet bestellen.
Laurens vraagt of iedereen zijn eigen bed af wil halen.

Bunker.
Onderwerp: luie ogen. Ook dit legt Wouter op een begrijpelijke wijze uit.
Heel herkenbaar legt hij uit dat mensen denken dat hun armen korter worden maar dat dan blijkt dat ze een leesbril nodig hebben.

Judith is met haar bakje yoghurt (of zo iets) naar buiten gegaan en aait Quincy die op haar schoot is gaan liggen.
Martijn meldt dat hij nog 10 broodjes heeft.
Judith: "Zo, Tinus heeft een hamstersyndroom".

eurobilltracker.com
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:37:17 #17
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6444321
Judith zegt dat ze ondanks alle poepjes van Quincy hem niet meer kwijt wil.
Laurens zegt tegen Martijn:" Als jij slim was geweest had je in de bungalow gezeten".
Martijn zegt nu dat de sommen eigenlijk niet zo moeilijk waren, maar door de spanning........
Judith rekent nu de som voor van de leeftijd .

Bunker.
Wouter denkt dat hij de eerste keer bij een oogmeting daar wel langer over zal doen. Hij is namenlijk al 11 weken niet meer in de winkel geweest.

(stukje gemist want ik kreeg de derde bekeuring in twee weken onder mijn neus geschoven . Kentekens gecontroleerd, ik was het niet )

Bungalow.
Yes, Mus is uit bed. Hij heeft geen last van ochtendhumeur want hij is meteen vrolijk bezig.
Hij grapt dat hij de mensen gaat bedreigen die op hem stemmen. Stefan doet meteen met hem mee. De anderen lachen om hem.

Bunker
Glas is dunner te bestellen dan plastic, maar glas is zwaarder. Daarom willen de mensen toch liever plastic.
"Een gram in je hand is lichter dan een gram op je neus". uitspraak Wouter.
Verder over...... brekingsindex. Hij legt het zo goed uit dat Jeanette het snapt.
Jeanette: "Wat vervelend is dat er allemaal mascara deeltjes tussen de glazen en montuur komt te zitten".
Wouter bekijkt Jeanette's bril en ziet meteen hoeveel ze kwijt is geweest aan de bril. Ook weet hij dat ze er een zonnebril bij cadeau kreeg. Hij vindt dat hij goed staat, want Jeanette heeft een breed gezicht dus mag ze ook een breed model mag hebben.

eurobilltracker.com
  donderdag 24 oktober 2002 @ 13:00:19 #18
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6444634
Bungalow.
Mus is aan zijn ontbijt begonnen. Dit keer niet aan het kleine tafeltje, maar hij zit aan de bar. Stefan houdt hem gezelschap. Ook Geesje is nog iets glutenvrij's aan het klaar maken. De rest is verdwenen tenminste in zoverre dat ik niet zie waar ze zijn.

Bunker
Wouter heeft een eind gemaakt aan zijn cursus .
Martijn heeft zijn plaats ingenomen.
Er wordt hem gevraagd of hij al zenuwachtig is en waarom hij een pet op heeft.
Hij antwoordt dat hij zijn haar heeft gewassen en er nog geen gel in heeft.
Jeanette vindt dat Martijn grote handen heeft, echte werkhanden.
Margriet vindt dat Martijn's hoofd een hoog knuffel gehalte heeft.
Wouter is daar wat jaloers om en wordt nu door Jeanette geknuffeld.

( Schuift nu vol leedvermaak manlief de bekeuring onder zijn neus die meteen ontkent )

Kooi.
Arthur en Dennis zitten buiten in de zon en hebben het over mensen die niet zichzelf zijn.
Jeanette komt erbij en de mannen houden hun mond dicht waarop jeanette zegt: "Praat maar gewoon door, hoor".

De sfeer tussen Dennis en Jeanette is niet optimaal, ze katten elkaar behoorlijk af.
Ze gaat weg en Dennis gaat tegen Arthur door. Hij is negatief over Jeanette tegen Arthur.
Hij zeikt Jeanette af; "Zij komt uit een dorpje en dan tegen mij zeggen; ik kan het aan je zien..... Kom op zeg....."
Arthur geeft hem gelijk.
Dennis: "Dit is al de tweede keer dat Jeanette tegen mij begint"
Arthur: "Ik kan toch beter over jou oordelen dan Jeanette. Ik ken jou al van het buitenland.
Dennis "Ik heb er moeite mee, met dat reageren op mij. Komt dat omdat ik een donkere jongen ben? En dan al die vrouwen die praten alleen over nomineren. Wij hebben eerst nog een exit".
Ondertussen veegt Dennis constant zijn neus af met zijn handen.
Dennis: "Jeanette ging uitleggen dat zij zichzelf bleef ondanks de nominatie, ja sorry......Reageer je niet op mij af en alleen maar op mij af"
Het is al met al een grote klaagzang van Dennis over Jeanette.

Ik dacht dat mijn streams eruit klapten, maar de twee uur zijn om.

eurobilltracker.com
pi_6445049
Televisie

13.00 Arthur en Dennis buiten. Arthur : Bram heb me ook wel een knak gegeven. Daar ben ik nu wel overheen. Marc : Een mooie dag. Dennis : Je kreeg er weinig respons van. Marc : Ik vind het jammer dat ik hem hier niet gezien heb. Het zijn allerlei factoren bij elkaar. Verliefdigheid en het bunkertje is toch anders dan je denkt. In het buitenland was hij flexibeler maar daar was het ook makkelijker. Je kon weglopen. Hier is de druk veel hoger. Ervaar jij dat niet ook ? Dennis : Ja. Marc : Niet vergelijkbaar. Misschien als hij langer in de bunker had gezeten dat het anders was gegaan. Sommige mensen kunnen er weken niet zijn en dan knallen, uitgroeien tot man of the match.

13.05 In de arme slaapkamer. Jeanette : Ik zit zo moeilijk in elkaar. Ik kan het allemaal uit gaan leggen maar jullie snappen het toch niet. Wouter : Ik krijg heel klein beetje een tegenstrijdig gevoel bij je. Jeanette : Dat weet ik. Wouter : Het is verwarrend voor jou. Je hebt best wel in een parket gezeten waar je ouders niet blij mee waren (etaleert hij zijn paranormale vermogens ?). Jeanette : Klopt. Wouter : Je bent nu de Jeanette van nu. Jeanette : Ik ben nu niet meer zo en ik kies er niet meer voor. Martijn zit er ook bij. Ze zijn allemaal aangekleed en het licht is aan. Jeanette : Ik hoef geen boerenpotsukkel. Bram leek op mijn eerste vriendje, jij op de jongen die ik nu leuk vind, Laurens lijkt op mijn laatste ex. Ze kletsen nu over kleren. Martijn : Ik ga koffie drinken of thee of zo. Jeanette : O ja, dat ga ik ook doen.

13.12 Rijk buiten. Stefan en Mustapha op de ligstoelen, Marc op een stoel.

13.13 Arm buiten. Dennis vraagt Stefan over het bubbelbad of het zwembad. Stefan zegt dat het stinkt. Wouter zegt tegen Marc dat die alles nu wel meegemaakt heeft als hij moet vertrekken. Wouter : Ga ik dan ga ik met een lach, ik zweer het. Ik verheug me om te gaan en ik vind het prima als ik blijf. Als ik mag kiezen tussen nu gaan en volgende week gaan dan kies ik nu. Wouter begint over de vragen van gisteren. De eerste vraag heeft hij onbewust beantwoord, de andere vier bewust. Marc zegt dat hij hetzelfde heeft gedaan. Marc : Je mocht maar één antwoord geven. De vragen leken ook wel een beetje op elkaar. Wouter : Die eerste was een beetje een dwaler. Als ik nu terugdenk had ik de vraag aan iemand anders gespeeld. Marc denkt dat de test misschien gebruikt wordt om te beslissen als mensen even veel stemmen krijgen. Wouter : Als ik vanavond in een auto stap is het na een kwartier weer zoals het was. Het terug gaan naar het normale leven is omdat het maar een week is geweest voor mij heel erg makkelijk. Stefan gooit nu iets in het zwembad. Wouter : Dat is voor de piranha's. Marc : Die hond is er nog niet ingedonderd ? Daniela : Hij is er wel ingevallen. Hij is niet echt bang. Hij vindt het niet fijn het water maar hij vindt het spannend, het beweegt het water. Wouter vraagt of Marc goed eet. Marc zegt dat hij goed eet. Marc : Die week lijkt voor mij twee drie dagen. Wouter : Ik heb het gevoel dat ik hier drie vier dagen zit. Marc : Wat kijk je bedenkelijk Dennis. Ik versta Dennis niet.

13.27 Er vliegt een vliegtuig over. Er worden grappen en opmerkingen over gemaakt.

13.29 De uitzending stopt.

pi_6447766
15.36 uur
Ik gooi mijn laatste code er tegenaan en zal nog eens twee uurtjes mijn best gaan doen.

Daan en Dennis zitten samen onder een deken buiten. Ting bevindt zich daar ook ergens en heeft een gesprek met Dennis. Ting drentelt wat heen en weer, het gesprek is niet echt verslagenswaardig. Daan zegt met een Brabants accent: "'k Voel me keigoed man!". Dennis zegt dat dit de laatste zonnestraaltjes zijn. "Niet van hier in het huis, maar wel van deze dag!" En zo zijn we weer bij het oude vertrouwde onderwerp: de exit en de nominaties. Judith zit aan de andere kant van de tralies en bemoeit zich er ook mee.

Wanneer ik switch naar een andere stream wordt mijn oor getrakteerd op een harde snurk van deen of dander. Martijn kletst met carmen en maakt geluidjes tegen haar. Carmen kwettert gezellig terug. "De dag kruipt voorbij" gaapt Martijn. Ursula zit wat te zingen en antwoordt: "Vind je?". Dan valt Arthur ook maar eens in: "Ik heb de hele dag van jou gedroomd". En zo is het weer razend gezellig in ons eigen Big Brother huis.

15.43 uur
Margriet maakt zich nog steeds zorgen over de vragen van gisteravond. "Als ik het rondje rondkijk, dan dacht ik steeds: dat ben ik, dat ben ik, dat ben ik. En dan kan ik ook wel op tien vingers natellen dat anderen dat ook denken." Jeanette vindt dat ze dat niet moet zeggen, want ze kan niet in andermansd hoofd kijken. Geesje valt haar daarbij bij. "Margriet: "Ik ben echt zo'n muts die meteen onzeker wordt" "Ik ook" roept Jeanette meteen. En ook Geesje bevestigt dat ze onzeker wordt van dit soort dingen en graag door iedereen aardig gevonden wil worden. Margriet moet d'r zender checken (ik kan haar overigens prima verstaan). Geesje gaat verder analyseren hoe mensen antwoorden, dat je dan nog aan een bepaald voorval denkt wat op zich allang is uitgesproken maar bij z'n vraag weer in je herinnering boven komt.

Marc knoopt daarna een gesprek aan met Geesje. Ze spelen winkeltje. "Wat wil je kopen?" Marc wil wel rust kopen. "Wil je innerlijke of uiterlijke rust?" Marc wil wel beginnen met uiterlijke rust. Dan moet hij van Geesje buiten gaat zitten. Dat advies kost hem vier geschilde partjes appels. Geesje wil meteen boter bij de vis: "Ik wil meteen geld zien". Quincy blaft er maar weer 'ns lustig op los.

15.48 uur
Ursula en Arthur zitten inmiddels samen buiten bij het hek. Ursula vertelt dat er net weer iets werd opgerakeld dat al dagen geleden gebeurd is. Dennis en Daan zitten ook nog buiten maar zeggen niks. Ting probeert foto's te slijten. Margriet wil wel een foto van haar kopen als ze straks uit het huis is: "Ik wil wel echte Tingen aan de muur". Maar Ting blijkt te duur. Ze maakt van alle series tien exemplaren, ingelijst en wel compleet met passe partout. En als ik het goed heb gehoord kosten die dan 1450 euro, maar ik kan mij vergissen. Ze vertelt nu waar ze allemaal foto's van heeft. Margriet vraagt waar die dan hangen. "In galleries, in Flatland , in Utrecht". Margriet vraagt haar verder uit, met het doel PR voor haar te maken. Ze zet haar reclamestemmetje op. Ting: "Ja, ik ben heel slecht in PR". Ze bespreken vervolgens welke onderwerpen uit het BB-huis leuk zouden zijn voor een serie.

Shrink - it's a lifestyle
pi_6448075
15.54 uur
Er gaat iemand iets bakken, want Margriet vraagt wat er gebakken gaat worden. Ze zijn binnen bezig met het inveten van een bakplaat. Margriet zingt vervolgens: "Dans maar en sjans maar, want dit is weer zo'n lekkere dansplaat". Daan en Dennis hangen nog altijd gezellig tegen elkaar aan, gewikkeld in hun dekentje. Ik probeer het gesprek tussen Arthur en Ursula te volgen maar Margriet tettert er keihard doorheen met haar uhm... gezang. Dat schiet dus niet echt op. Ze zitten wel lekker van het zonnetje te genieten zo met zijn allen.

Vervolgens wordt er gevraagd of Ting wel eens geskied heeft. Dat heeft ze niet: ze zou twee keer meegaan maar dat ging allebei op het laatste moment niet door. Het lijkt haar heel erg leuk. Snowboarden ook. Ze bedenken wat er allemaal leuk is aan skiën: lekker met een drankje, bij het vuur, filmpje, kletsen, overdag lekker bezig zijn.

Arthur is bezig met het fornuis: het water kookt. Het is een boel lawaai omdat de metalen kap eraf en weer erop gedaan wordt.

En ja hoor, bingo! De nominaties zijn wederom onderwerp van gesprek... Dat het moeilijk is om te kiezen, dat ze niet weten of ze er nou een of twee moeten noemen, dat ze bang zijn om dingen te zeggen en nou ja, jullie kunnen het rijtje zelf vast ook wel invullen. Ursula denkt dat het nomineren elk jaar op dezelfde manier gaat, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ze heeft ook nog niet echt met iedereen goed kennis gemaakt dus dat maakt het weer lastiger. Ting: "En je mag het niet met elkaar bespreken, hoe lief je elkaar ook vindt".

16.04 uur
Ursula begrijpt opeens waarom iedereen zo moeilijk doet. "Als ik er inderdaad maar eentje mag kiezen, dan komt dat harder aan dan wanneer je twee namen noemt!". Toch blijven er nog vragen hangen. Arthur zegt dat ze het aan laurens kan vragen, die kent het boek uit zijn hoofd. "Nee", zegt Ursula "Ik wil niks aan Lau vragen, ik wil het zelf ontdekken". Dan is het tijd voor koffie en thee, want het water kookt.

16.06 uur
Binnen is een gespek gaande tussen Geesje en Marc over wat er wel en niet gestreken wordt. Martijn heeft nog nooit in een ongestreken spijkerbroek rondgelopen. Marc juist nog nooit in een gestreken. Hij slaat de natte was uit en hangt het zo op en dat is het. "Ik heb zeven jaar geleden een strijkbout gekocht en die meiden zullen 'm vast wel eens gebruikt hebben, maar ik zelf nog nooit". (Welke meiden, Marc?). Wouter strijkt ook niks, zelfs de bloezen voor zijn werk niet. Als hij een paar minuten in de trein zit, is toch alles alweer gekreukeld. Nu gaat het gesprek over het strijken van theedoeken en of dat juist wel of niet goed is voor het vochtopnemendvermogen. Geesje heeft ene vriednje gehad wiens moeder ook de pyjama's strijkt. Iedereen vertelt nu wat hij wel en niet strijkt. Ik zal er maar geen statische tabelletjes van maken.

Het volgende onderwerp is het al dan niet in de droger stoppen van bepaalde spullen. Margriet is inmiddels binnen en bemoeit zich er ook mee. Marc en Geesje gaan door over de innerlijke en uiterlijke rust.

pi_6448399
16.12 uur
Eigenlijk gaat het weer allemaal nergens over, dus ik trakteer mijzelf op een bakje droomvla caramel met echte stukjes chocola.

Marc staat met zijn handen op zijn rug. Zo staat hij waarschijnlijk ook op zijn werk, als hij bij de deur staat, zegt Geesje. ze moeten om hem lachen. Dan heeft Geesje het gevonden: "Ik weet het al, die kleren van jou zitten natuurlijk zo strak, dat je niet anders kunt staan!" Jeanette snapt niet hoe ze dat volhouden die baan. Staan, slap ouwehoeren, mensen kijken, dingetje in je oor.

Nog even off topic: ik heb sinds gisteren nieuwe overburen die druk aan het klussen zijn en die hebben echt een geweldige auto, met koeienprint! Ik moet steeds lachen als ik naar buiten kijk.

Intussen heb ik een stukje gesprek gehoord over de verschillende vouwtechnieken bij de was. Echt, jullie willen het niet weten... Wouter legt uit hoe je moet vouwen, zo deden ze het ook in de winkel. Geesje vindt het 'zo gaaf'.

16.19 uur
Dennis en Daan hebben het over een vakantie van Daan in Zwitserland. Ik geloof als ik het goed begrijp dat dit de vakantie is dat het uit ging met haar man en ze besloten heeft te gaan scheiden. Haar vader was woedend toen ze vertelde dat ze wilde gaan samenwonen. Diezelfde avond meost ze haar spullen pakken en heeft hij haar weggebracht. Ze is dus zo vanuit huis gaan samenwonen, zonder dat ze eerst wat meer over zichzelf wist. Daan vertelt dat ze hem nog wel eens ziet, die ex, dat ze dan een hapje gaan eten of lunchen ofzo. "Zwitserland was zo'n mooi land, groen en bergen en schoon." Dennis vindt het ook mooi. Ze bespreken verschillende plekken in Zwitserland. Daan heeft er ook vijf maanden gewoond: "schattig huisje. Maar na vijf maanden wilde ik naar huis, ik ben zo gek op thuis." Toen heeft ze kort in Druten gewoond bij een meisje en daarna in Amsterdam, bij een vriend van haar man. Maar dat was echt een drama "dus toen zei ik jij eruit of ik eruit, en toen kreeg hij ook wel door dat het niet werkte" Ze vonden eht heel moeilijk om elkaar los te laten. Dennis kent dat wel. In 1995 is Daan opnieuw met hem begonnen in Amsterdam tot twee jaar geleden, de zomer. Toen werd Daan knetterverliefd op "een goser van de sportschool, echt hyper gewoon, echt zo erg. Toen ben ik goed na gaan denken. Ja, da's leuk zo'n jongen maar daar kan ik niet oud mee worden. Thuis ging het gewoon niet meer. Toen ben ik alleen op vakantie gegaan met de tent, even eruit. Naar Mallorca, met mensen die ik niet kende". Ze deden in die vakantie ook veel aan tai-chi. "Toen ben ik een dag gaan klimmen en toen kreeg ik echt inzhct. Waarom ben ik nou zo bang om alleen achter gelaten te worden? Ik wil gewoon niet meer bang zijn. Ik ga alleen, ik ga scheiden, ik ga weg."

Na een paar maanden is ze weg gegaan, bij verschillende mensen gewoond, en toen via haar baas een kamertje gevonden. Daarna heeft ze nog wat scharrels gehad. Onder andere een dj, met wie ze het in februari heeft uitgemaakt. Ze had af en toe nog wel behoefte ana een knuffel en lekker samen op de bank, maar hij kon dat niet los zien van een relatie. Dennis: "En nu ben je dus vrijgezel". Daan: "Ja helemaal".

pi_6448589
16.30 uur
Daan en Dennis geven elkaar een knuffel. Het verhaal verschuift naar Dennis en welke vrienden hij heeft. Hij noemt onder andere Onno. Nu wil hij nog wel een vriendinnetje.

Grappig: op de achtergrond hoor ik Martijn en af en toe vang ik stukjes op: "Marga Bult, ken je die?" "Met de hele familie" "Hartstikke gezellig".

Dennis en Daan liggen eventjes stil met de ogen dicht in de zon. Dennis zou eigenlijk wel in bad willen liggen. Maar ja, ze zitten in de bunker. Daan vraagt aan Dennis of hij toe is aan een relatie. Dennis denkt van wel, en ook dat zijn beeld van een relatie anders is dan dat van Daan. Waarop Daan natuurlijk meteen vraagt wat zijn beeld dan is. En dan komt er zo'n brij aan vaagheid uit, dat ik even de boot mis. "Ik heb het, ik ben het. Op een gezonde manier jaloers. Als dit geen verzetje meer is dan weet ik het ook niet".

Dan wordt het gesprek onderbroken door een vliegtuig. Hij maakt helaas geen rondje. Dan gaan we maar weer zingen. Het vliegtuig heeft een flikkerend lampje en iemand denkt dat ze foto's maken met flits. Die wordt er vervolgens flink doorheen gehaald: "Kijk ze maken foto's, op de vleugels. Hop, rolletje vol, nieuw rolletje erin. En ja hoor, hij flitst weer". Een hoop geschreeuw, iets met Stefan en iedereen roept en juicht. Mijn boxen worden gek (en ik ook). Iedereen staat op de banken. Het vliegtuigje is aan het stunten. "Ja daar komt ie weer... jaaaaahhh! Joehioeeehoee! Oh my god! Yes baby! Ohhh! Woeeehoeeh!" en dat soort dingen dus. "Hij is lekker bezig, achties aan het draaien" (Marc).

Jongens jongens wat een consternatie. * Joef wist zweet van voorhoofd.

pi_6448740
16.42 uur
Door al het gedoe met het vliegtuig is het gesprek tussen Dennis en Daan ruw verstoord. Daan is nu dan ook Arthur aan het helpen met de bak over het fornuis. Ze pakken heet water om nog wat te drinken te maken. Arthur gaat weer bij Ursula zitten en Daan kruipt in haar eentje weer onder de deken. Binnen no time is ook Dennis weer van de partij.

In de bungalowtuin hebben Marc en Geesje van een tuinbank en heel veel kussens en wat dekbedden en erg knus bankje gemaakt. Ze zitten daar samen te kletsen. Geesje eet een bakje glutenvrije rechtsdraaiende biologische veganistische onbespoten yoghurt. Ze zitten in het zonnetje aan het zwembad. Geesje vraagt aan Marc of hij wel genoeg met iedereen gepraat heeft enzo, dat hij een goed gevoel heeft mocht hij vanavond weggaan. Marc heeft er wel een goed gevoel bij. "Het is helemaal goed. Jammer dat het misschien nu al gaat gebeuren, maar..." Geesje: "maar wat voel je dan?" Daar moet hij even over nadenken. Er zijn nog zoveel leuke dingen te zien en te ontdekken hier. Geesje vindt november gewen leuke maand, december weer wel. Geesje: "Ja, november is nooit zo'n leuke maand in Almere". Marc: "Waar heb je het nou over? Ik begrijp er niks van, van jou. We praten helemaal langs elkaar heen". Ze moeten er samen om lachen.

pi_6448909
16.52 uur
Geesje en Marc hebben een filosofisch gesprek over wat 'wachten' precies inhoudt. Ik haak even af.

16.54 uur
Oh damn it, nee!!!!! In de bungalow wordt weer geblackjackt! Judith heeft haar Holland Casino stemmetje weer opgezet en spreekt iedereen weer aan met meneer en mevrouw. Ik hoor Wouter meedoen, Margriet, Martijn, Jeanette, Ting... beeld heb ik er niet van. En dus maar weer naar Geesje en Marc want dit is helemaal niet te verslaan...

Even aan de telefoon...

pi_6449175
17.06 uur
Marc praat met Ting over wat en hoe als hij er vanavond uit zou moeten, wat hij al heeft meegemaakt en wat nog niet etc. "Als ik vanavond weg zou moeten, zou ik wel iedereen bedanken voor de steun, dat ze me zo makkelijk hebben opgenomen. Dat vind ik echt mooi. Het was nergens geforceerd." Hij noemt het het open-armen-gevoel. Ting staat intussen flink te lopen op dezelfde plaats, want ze heeft koude voeten. Ze willen nog niet echt warm worden. Geesje ligt nog steeds naast Marc en geniet van de allerlaatste zonnestraaltjes. Ze praten weer samen, want Ting is er vantussen. Ze praten zachtjes dus ik kan ze niet goed verstaan.

17.11 uur
In de bungalow wordt nog steeds geblackjackt. Stefan heeft appelflappen gebakken. Jeanette: "Zijn dit appelflappen??? Oh, ik denk al..." Judith (met voiceover stem): "Willen alle honden de speeltafel verlaten?" Margriet valt meteen in: "Wil Quincy naar de dagboekkamer komen? Quincy, naar de dagboekkamer." En verder gaat het weer met het spel. Ze doen allemaal rare stemmetjes door elkaar en spreken elkaar vrijwel consequent aan met meneer en mevrouw.

17.16 uur
Marc tegen Geesje: "Ik weet gewoon van mezelf als ik dit een paar jaar geleden had gedaan, dan had ik binnen de kortste keren ruzie met een flink aantal mensen gehad. Over eten enzo. Nu heb ik me daar meer in ontwikkeld. En als ik er hier nu weer uitga, dan zet ik die ontwikkeling gewoon weer voort op een andere plek." Geesje denkt ook dat het allemaal misschien pas begint als ze hier weer uit is. Ze denkt ook dat als marc eruit moet dat dat dan een boodschap voor haar inhoudt: "Iemand met wie ik het goed kan vinden die dichtbij mij staat moet weg. Wat betekent dat dan voor mij?" En sommige dingen zijn volgens Marc ook niet te verklaren, die zijn gewoon zoals ze zijn. "Wie weet dan loop ik op straat. En dan zijn er weer andere dingen die gebeuren". (Wie het nog snapt, mag het zeggen).

pi_6449372
17.22 uur
Geesje en Marc krijgen gezelschap van Quincy, die bij Marc op schoot springt. Of dat vanwege de gezelligheid is, of vanwege het bordje eten dat Geesje op haar schoot heeft staan, mag de kijker uitmaken.

Een groot deel van de bewoners komt naar buiten. ze mogen niet meer binnen zijn, zeggen ze. Geesje en Marc begrijpen niet of dit nou van BB niet meer mag of van overige bewoners. Ze zijn in ieder geval druk aan het zingen. Marc en Geesje fluisteren wat over Judith. Mijn stream is bijna op denk ik, althans, mijn code. Judith en Wouter hebben beide, onafhankelijk van elkaar, tegen Geesje gezegd dat ze blij met elkaar zijn in het huis.

Ze zitten naar de bewoners te kijken die een boel lawaai maken. Geesje zei al tegen Ursula dat Arthur zo'n soort van martelaarschap aanhangt tegenover haar. Volgens Marc was Arthur er allang uit gestapt als Ursula er niet was geweest. "Maar goed, ook dit is een les voor hem. Want er zullen in het leven nog wel vaker dingen zijn die niet gaan zoals meneer wil, en dan moet hij toch ook..." "Ja precies" valt Geesje hem meteen bij. Stefan was haar buiten komen halen toen Arthur uit z'n dak ging binnen, zodat ze ook wist wat er aan de hand was. Marc zegt ook dat Arthur niet zo goed uit z'n woorden kan komen "het is niet een doctorandus ingenieur meester in de Nederlandse taal ofzo. Hij zegt dingen echt als een boer. Maar hij wil ze dan gewoon echt duidelijk maken. Ik heb dat soms zelf ook wel. Dan komt het eruit en dan denk je achteraf 'dat was niet helemaal nodig'. Als mensen je dan kennen dan geeft het wat minder. Dan bied je gewoon je excuses aan."

De overige bewoners klinken op de achtergrond alsof ze aan het apenkooien zijn. De spanning komt er duidelijk een beetje uit in een hoop gelach, gedoe, geren en geschreeuw. Ze doen ook echt apen na zo nu en dan en oerwoudvogels enzo. Ze moeten vreselijk lachen. Geesje en Marc moeten er nu ook om lachen. Quincy moet er erg van blaffen en rent heen en weer. Dan komt hij weer keihard naar Geesje toerennen die hem enthousiast begroet: "Hallo! Hallo!" Dan wil ze weer naar binnen. Geesje roept naar Dennis en Margriet dat ze deur voor Quincy moeten opendoen.

Marc hoopt dat zijn familie er in ieder geval is, als hij eruit moet vanavond. Zijn broers. De rest komt later wel. Quincy komt terug. Ze heeft haar bal opgehaald. Marc stuurt haar weer weg om haar riem te gaan halen. "Waar is je riem? Ga eens kijken!" Geesje is ervan overtuigd dat Marcs moeder het heel leuk vindt om hem weer te zien. Ze zijn wel blij dat het om en om is dat je aan de beurt kunt zijn om eruit te gaan. Als je dan niet wordt weggestemd vanavond heb je meteen twee hele weken extra in het huis, in plaats van maar eentje.

17.35 uur
Dat was het, de streams zijn gestopt.

pi_6449758
Geesje en Marc op de bank buiten bij het zwembad. Ze besluiten net om naar binnen te gaan. Geesje neemt de dekens waarin ze gewikkeld zaten mee naar binnen.

Laurens zit op zijn knieen het rode vloerkleed schoon te maken. Margriet en Jeanette kijken toe. Daniela is buiten de kooi aan het aanvegen terwijl Martijn de oven probeert aan te krijgen. De pannetjes staan ook al op het vuur voor de bunker bewoners.

Judith loopt met Quincy rondjes door de tuin. Wouter kijkt een beetje toe buiten hoe Daniela de bunker aanveegt.

Het lijkt erop of Stefan de kok is vandaag in de bungalow.

pi_6449833
Stefan heeft voor zijn eigen een tussendoortje gemaakt en eet deze alleen op.

Wouter zie ik nu ook voor de eerste keer zich bemoeien met het eten in de bunker. Dennis vraagt even aan Wouter wat het is. Ik hoor niet het antwoord van Dennis. Daniela meld nu aan de kokers dat als er iets op de grond valt je het zo weer kan opeten zo schoon het is.

Martijn heeft net een shaggie gedraaid van de uitgemaakte peuken die op de grond lagen en net waren opgeveegd door Daniela.

Judith is klaar met Quincy uitlaten en heeft plaatsgenomen naast Laurens aan de bar. Er lijkt niet echt gekookt te gaan worden want iedereen maakt iets voor zich zelf klaar. Mus maakt zijn 3de baubauw broodje klaar.

De regie meld dat de boodschappen geariveerd zijn. Judith staat gelijk op en gaat ze halen.

pi_6449917
De boodschappen worden nu opgeruimd door Stefan en Judith.
Er worden nu druk grapjes gemaakt over het eten van Geesje. Bio repen, Bio sigaretten, Heb je ook bio chocolade pasta.

Stefan gaat even aan Geesje vragen wat ze allemaal mag hebben.
Martijn is nog steeds druk bezig met het bereiden van het bunker avondeten. Dennis en Wouter zijn onderwijl ook naar buiten gekomen met de resterende pannen en plaatsen deze op het vuur. Onderwijl word er iets door de heren gegeten wat Martijn net uit de oven heeft gehaald.

Quincy komt nu hard blaffende het beeld ingelopen. Martijn vraagt aan Quincy of ze alsjeblieft wil ophouden met blaffen.

Judith heeft weer plaatsgenomen op haar stoel bij de bar en Geesje heeft haar taak overgenomen bij het opruimen van de boodschappen.

pi_6449992
Judith komt een vragen aan de kokende bunker bewoners wat ze eten. Gebakken aardappels roepen Wouter en Martijn in koor en brood erbij.

Judith noemt nu op wat zij gaan eten. Marc zie ik op de andere stream weer druk bezig zijn met het schoonmaken van het vloerkleed.

De heren en dame buiten hebben het nu over de dingen die staan te gebeuren op het battlefield vanavond. Er schijnen lichten te worden klaargezet. Het zal wel onderdeel uitmaken van de exit vanavond zegt Judith.

pi_6450110
Geesje is in de slaapkamer gaan zitten bij Ursula die in bed ligt. En ja hoor het gaat weer over het nomineren.

Ursula wil graag vanavond nomineren maar ze wil het nog niet gelijk weten anders zit je de hele week in de shit. Geesje is er ook uit maar ze noemt geen namen. Ursula denkt wel dat ze stemmen krijgt, maar zou het wel erg vinden als ze van bepaalde mensen stemmen krijgt. Geesje denkt dat ze 5 stemmen krijgt.

Eerst maar eens de exit afwachten zegt Ursula. Geesje denkt dat als Arthur vanavond niet exit gaat dat Ursula niet genomineerd word. Je bent zijn tegenpool. En als hij wel exit gaat dan zullen ze allemaal denken we nomineren gewoon Ursula om haar snel weer met Arthur te verenigen. Ursula denkt dat het niet zo ver komt. Ik weet niet wat BB nog voor ons in petto heeft. Ik ben wel altijd mezelf geweest voegt Ursula nog even toe aan het gesprek.

De bunker bewoners gaan onderwijl aan tafel om het naar mijn mening karige avondmaal te nuttigen. MAgriet schept op zoals een echte moeder betaamt.

Ursula een Geesje besluiten om de slaapkamer te verlaten om eens te kijken of ze kunnen helpen met koken.

pi_6450219
Judith en Stefan ontfermen zich over het toetje en vragen voordat ze beginnen over er verzoekjes zijn. Mus, Geesje en Ursula bevinden zich ook in de keuken en roeren ook wat in pannetjes. Marc zit rustig bij tekomen van zijn schoonmaak karwei.

De vormpjes worden nu in bladerdeeg gemaak door Judith. Ik hoor dolfijnen vormpjes en nog een aantal. Laurens zie ik een aantal keren door het beeld heen flitsen

De bunker bewoners zitten nog rustig te eten.

pi_6450884
Bij het hek word gesproken waar de exit is. Volgens Dennis is het zeker buiten. Net zoals vorig jaar. Op de achtergrond zie ik Geesje de tafel dekken. Stefan en Judith zijn nog steeds druk bezig met koken.

Mus en Marc liggen op de bank te wachten op het opdienen van het eten.

Laurens probeert nu Martijn en Dennis 1 van de rekensommen uit te leggen van de laatste confrontatie.

pi_6451044
Dennis is druk bezig om Laurens instructies te geven wat te doen met zijn rondslingerende kleding ivm de aankomende exit.

Buiten zitten Jeanette en Arthur en praten over BB en wat er na gaat gebeuren. Ze hebben het nu over dat de gasfles beter moet worden afgesloten. Jeanette vind het koud buiten. Wacht maar totdat het winter word. Ik ga binnen in de slaapkamer vast de lampen aandoen en de slierten opzij zodat het wat warmer kan worden.

Judith en Stefan zijn nog steeds druk bezig in de keuken.

Martijn en Dennis gaan druk door met Laurens instrueren over de op te ruimen kleding. Arthur doet nu hetzelfde aan de bunker zijde voor Marc.

donderdag 24 oktober 2002 @ 19:49:41 #36
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6451136
19.45 Bunker

Iedereen is druk in de weer met kleding, en er word druk door elkaar gepraat..
"de mannen zijn hun koffers aan het inpakken en geven instructies aan de bungalowbewoners...Ik hoor voornamelijk Marc nu praten over zij kleding.
Margriet gaat zich ook omkleden nu..Jeanette nu ook ..
Ik hoor Arthur zeggen dat ze naar buiten moeten waarschijnlijk..Hij gaat zijn " zware kisten " aandoen voor als ze misschien nog actie krijgen..

pi_6451270
De meeste bewoners lijken zich nu klaar te gaan maken voor de live uitzending. Dennis en Ting zijn druk bezig met tandenpoetsen. Een aantal heren loopt ijsberend door het huis heen behalve Mus want die legt voor dood op de bank.

De koffertjes van de genomineerde mannelijke bewoners worden nu bij de deur geplaatst. Alles word door Laurens tot in perfectie geregeld. Marc is nu opzoek naar een ketting van Wouter. Volgens Judith zit deze in het koffertje van Wouter. Laurens legt voor de zekerheid aan Marc een aantal dingen uit in de badkamer.

pi_6451421
Rijk begint eindelijk aan het lang verwachte avond diner. Nadat Laurens persoonlijk erop toe heeft gezien dat alles goed is voorbereid voor de exit van vanavond.

De bunker mannen zitten rustig bij het hek terwijl ervan de bunker dames geen beeld is.

En toen werd het zwart

donderdag 24 oktober 2002 @ 20:12:23 #39
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6451569
stream bij het hek 19.50

Dennis en Wouter staan bij het hek..
Enkele mensen lopen nu tanden te poetsen en ik heb daar het geluid van
Margriet en Ting hebben het over kleur lippen stift van Ting.
Ursula is bezig met de spullen van Wouter, ze overleggen hoe ze zijn toiletspullen gaan inpakken.

Bungalow

De stream staat op de tafel met op de achtergrond Laurens die bezig is met de BB koffertjes..
In de badkamer is Laurens bezig met de toiletspullen van Wouter..
Ursula is de ketting van Wouter aan het zoeken, het blijkt een collecters-item te zijn hoor ik nu van Marc.
Alle koffertjes nu in beeld...Ik voel de spanning bij de heren
Het laatste avondmaal gaat nu voor een van de heren beginnen.
Judith is bezig met de maaltijd en heeft de tafel al gedekt...
Laurens telt voor de derde keer de koffertjes..
Geesje zit al als " mariabeeldje" met de handen gevouwen aan tafel. In de bungalow drinken ze water bij de maaltijd, behalve Laurens die heeft rosé of iets dergelijks.

20.05

De streams verspringen even naar de bunker, waar Ting bij het aanrecht staat te drinken.

Bunker

Hier hebben ze allemaal al hun jassen aan, Margriet is nog druk bezig met haar kapsel. Martijn stelt voor dat ze naar buiten gaan.
Margriet moet naar de dagboekamer komen.. Wouter grapt " je kapsel is te mooi voor de bunker"
Wouter loopt wat nerveus rond.
Arthur merkt ook nog op dat hij denkt dat Margriet er te mooi uitziet voor de bunker en dat ze daarom naar de dagboekkamer moest.
Dennis zit reaxed met Ting op het aanrecht te praten over motivatie's van het nomineren...
( Ik hoop niet dat ik zo alles door elkaar haal want ik heb zo de tv ook aan)

donderdag 24 oktober 2002 @ 20:31:37 #40
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6451914
De regie is druk bezig met de streams want ze switchen vaak.

Buiten 20.15

Martijn duikt in " zijn" hoekje van de kooi " dit is mijn hoekje" Zegt Martijn.
Daniela vraagt zich lachend af of er nog wel mensen naar BB kijkt.
Martijn zou het niet erg vinden als hij moest gaan..Hij gaat al verzinnen over thuis zijn moeder mag dan een hele pan met schnitzels voor hem maken...Martijn: "Margriet zijn er nog repen ik heb een knakmoment"
Volgens mij horen ze nu iemand aan het hek want er klinkt luid gejuich O, nee ze zien iets veel gelach en gezwaai nu..Ze wensen " het" smakelijk eten.Ik denk dat ze cameramensen zien.
Er word veel gelachen door Daniela en Jeanette ze lache echt om niets ( het werkt wel aanstekelijk)
"flikker op met je zoenen hoor ik Wouter op de achtergrond zeggen..Gelach van Daniela en Margriet. " als je me gaat zoenen nomneer ik je" zegt Wouter lachend.

Mustapha is blijkbaar naar de dagboekkamer geweest en nu moet Laurens naar de dagboekkamer..
Dennis tegen Ting, moet je kijken ik heb een schram... "Oooh meid" zegt Ting wat erg
Mustapha moest voor batterijen naar de dagboekkamer..
Dennis heeft het nog steeds over het nomineren. Ik maak er op uit dat ze na de live moeten nomineren. Hij heeft het met Ting nu over de motivaties..Ting merkt op" degene die je nomineert praat je toch niet veel meer mee.
Athur loopt ook rond..Ting vraagt aan hem: Moet je je nog mooimaken Arthur?? Arthur antwoord niet terug..." Oh je bent al mooi " zegt Ting.
De spanning stijgt.....Dennis roept dat het bijna half negen is..
BB stem zegt iets onverstaanbaars, waarop Arthur brult: ZET JE GELUID WAT HARDER!!

donderdag 24 oktober 2002 @ 20:50:52 #41
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6452323
De monitor in bb springt aan.
Arthur en Ursula staan even bij het hek..Arthur mompelt iets over alles op video opnemen. Volgens mij vermoed Arthur sterk dat hij er uit moet.
De regie klooit nog wat met de streams.

Ting roept naar Mustapha: We zorgen wel voor je spullen hoor als het zo ver is..
Ze horen nu dat ze " on air" zijn
De bunkerbewoners overleggen nu of ze in de slaapkamer gaan kijken.
Iedereen kakelt druk door elkaar.
Ik zie op tv iedereen bij het hek staan..Martijn is binnen.
Margriet zou het asoluut erg vinden dat er een man weg moet. Mustapha haal je kauwgom uit je mond zegt Martijn een beetje lachend.
De mannen krijgen speciale televisie, de vrouwen moeten weg..
Alle mannen zitten in de bungalow voor de tv. We hebben iets wat alle mannen missen..."Vrouwen" Ze krijgen beelden te zien van hun moeder..Veel gejuich en geroep van de mannen.." He dat is mijn moeder" Dat is de mijne" Leuk. Nu word Laurens gevraagd wie Mira is. Ja goede vriendin van me ( ik mis even een stukje de bel ging hier)
Ik hoor de mannen jiuchen en ze mogen ergens heen..Volgens mij hebben ze foto's gekregen..Er word druk gepraat de heren hebben er eten bij gekregen dat gemaakt is door hun moeders. Ze zijn dol-enthousiast...Kreten als "heerlijk...geweldig "
Martijn hoor ik weer hij vraagt of het lekker is. De heren beantwoorden met geweldig.
Ik hoor Martijn nu zeggen dat Mustapha, Martijn en nog iemand? veilig staan en dat Athur met een beetje geluk ook nog buiten schot blijft.
Martijn is slecht te verstaan...

donderdag 24 oktober 2002 @ 20:58:36 #42
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6452489
De heren zitten in de 7de hemel heerlijk te smullen.
Dennis heeft het hoogste woord o.a.over de gehaktbal van zijn moeder.
Hij kakelt aan een stuk door en springt van de hak op de tak...Hij vraagt of iedereen iets heeft gehad van zijn vriendinnetje. Hij lijkt wel hyper..De rest van de mannen is wat stiller..
Er zit een spin op de tafel die richting Laurens loopt. Dennis zegt: hij loopt naar degen die eruit gaat. Laurens kijkt bedrukt...
Ze bekijken nu foto's de vriendin van Laurens blijkt een mooi vrouwtje te zijn volgens de heren.
  donderdag 24 oktober 2002 @ 21:17:29 #43
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6452897
De heren praten aan een stuk door over het eten en over de foto's.
De " lekkere bal van" Dennis komt nog even voorbij. Ik begrijp nu pas dat ze foto's van "exen" hebben.
Ze zien iets op het scherm en zwaaien nu, de dames kijken ook mee nu. Arthur zegt: "Ma het smaakt" Alle jongens roepen nu even: " ma het smaakt"

21.06 Stream bij de dames.

Margriet zegt zullen we de heren verassen en allemaal naakt gaan zitten " Ja dames " allemaal uitkleden zegt Geesje.

Terug bij de heren

Martijn vraagt of hij nog een cigaret mag opsteken..."Snel een cigaret voordat ik terug naar de bunker moet"
Ze hebben het nu over de exit...Ze verwachten dat een van de dames hun komt vertellen wie er uit moet..Ze speculeren nog wat verder.
Iemand wil iets cigaretten meesmokkelen. " ja stop ze onder je trui" zegt volgens mij Dennis..Mustapha zit er stilletjes bij...
De stem komt weer de heren zijn muisstil nu..
Ze kijken nu allemaal gespannen...Dennis babbelt weer door.
Martijn is er nu en vraagt hoe het heeft gesmaakt..Hij heeft iemand naast hem staan die komt zeggen wie er uit moet degene die eruit moet zal de stem herkennen....
Hee Martijn ...Hieer je moeder : ik moet je zeggen dat je mee naar huis mag ( shit hoe kan dit ?????)

donderdag 24 oktober 2002 @ 21:22:37 #44
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6453033
" Ja ik ga mee" roept martijn...Ik hoor enkele heren vloeken....Nee niet Martijn %$&% Hoe kan dit.
De mannen vertrekken uit de 7de hemel...Daar krijgen de dames het ook te horen...Verbijstering bij de dames..Er word druk afscheid genomen en Martijn is supersnel verdwenen..Die opdracht had ie ook eerder gekregen van Martijn Krabbe....( ik ben ook even ontdaan nu slik)
Beeld gaat op een huilende Daniela...Ze huilt echt, en word nu naar de dagboekkamer geroepen..Ik hoor de stem nog wat zeggen over iets rustig doen of iets dergelijks
  donderdag 24 oktober 2002 @ 21:33:04 #45
6941 APK
Factual, I think.
pi_6453282
Ik dacht effe lekker te gaan liplezen maar er staat geen stream op de dagboekkamer.
  donderdag 24 oktober 2002 @ 21:34:57 #46
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6453328
Op de achtergrond hoor ik Geesje iets over foto's. Stream nu op Laurens en Mustapha die aan tafel zitten.."Reken er maar op dat het over het nomineren gaat" zegt Arthur...
In de bunker zit iedereen aan de tafel. Het geluid is slecht.
Arthur zit richting bungalow te lachen/kijken en grijpt naar zijn buik, alsof hij buikpijn heeft.

Martijn is er weer..
Ze hebben telefoontjes gekregen en gelezen in de pers. Wat is er toch in dat huis aan de hand we zien niets want het ziet er blauw van de rook...Ze hebben Nederland laten stemmen en 76% stemde dat jullie NIET meer mogen roken gedurende drie dagen...Mustapha lacht en krijgt iets naar zijn hoofd gegooit voor de grap..Martijn maakt ook nog een opmerking naar Mustapha. Ik hoor dat iemand de cigaretten moet verzamelen en naar de dagboekkamer moet brengen..Geluid hapert soms...

donderdag 24 oktober 2002 @ 21:39:27 #47
6941 APK
Factual, I think.
pi_6453424
Daniela zit nu buiten bij het hek.
Ze vraagt aan Stefan of hij ook moest nomineren.
Stefan: Nee, ik denk dat ze op het laatste moment voor jou kozen.

(Het nomineren komt dus nog.....)

donderdag 24 oktober 2002 @ 21:47:05 #48
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6453603
Iedereen moppert nu even over het drie dagen niet roken. In de bunker hebben ze het nog even over Martijn..." hij was de laatste drie dagen wel wat sjagrijnig zegt Wouter.. " nou vanmorgen was hij behoorlijk vrolijk hoor verdedigd Margriet hem..
Iemand vraagt waar Daniela is...Ting antwoord: Ze wil even alleen zijn, laat haar toch even alleen...
Beeld gaat naar buiten waar Daniela alleen zit te huilen. Na een halve minuut zit Stephan toch bij haar en Judith komt er ook bij.
Daniela verteld dat ze in de dagboekkamer ook al moest nomineren, en dat Martijn vroeg waarom ze zo verdrietig was om het vertrek van Martijn..Zo lang kende ze hem toch niet?? " Nee, maar ik vond hem gewoon leuk had Daniela geantwoord..
Helaas mag ik niet in de dagboekkamer..
Buiten lacht Daniela al weer en zegt: Phoehhh dit moet ik niet iedere dag hebben hoor..Pffff dit is niks voor mij..
Stephan probeert Daniela wat op te vrolijken en verteld dat Martijn weer lekker naar huis mag en dat ie daar ook wel zin in had. Kan die weer lekker naar zijn vriendin en voetballen...Ja en met het nomineren word het steeds moeilijker, maar daar word je hard van..Daniela lacht weer.

En toen was het stil hier

pi_6453857
Stream 5

21.34 De armen aan de tafel. Arthur vindt dat de pakjes sigaretten gewoon moeten gewoon blijven liggen.

Stream 3

21.35 Stefan is terug uit de dagboekkamer. Marc : Ze hebben Daniela gepakt. Het ging een beetje verkeerd. Stefan : Ik zat voor Jan Lul daar te wachten. Laurens : We moesten aan tafel zitten. Judith : Anders was ik er wel heen gegaan. Op stream 5 is Daniela te zien in de arme tuin. De bewoners mogen nu opstaan. Stefan : Ik ben niks gevraagd (in de dagboekkamer). De mannen vertellen elkaar bij het hek wat ze gegeten hebben.

Stream 5

21.38 Buiten. Daniela : Ik kreeg er een paar kletsers overheen. Judith : 76 % heeft besloten dat het moet. Daniela : Ik heb het er al uitgeplopt. Ik mag het ook niet zeggen. Dit is niet leuk. Ik vind het vreselijk. 'Had je wat met hem ?' Van die knetterharde leuke vragen, niks voor mij. Stefan : Het komt omdat je naam aan het begin van het alfabet zit. Daniela : Je zegt ook maar wat. Hahaha. Stefan vertelt over wat hij op tv zag. Daniela : Je hebt je moeder toch gezien ? Stefan : Daar ben ik heel blij mee. Stefan en Daniela houden elkaars handen vast. Judith is inmiddels vertrokken.

21.46 Ting verschijnt.

Ik moest mijn pc herstarten.

21.52 Stefan en Daniela zitten nog altijd te kletsen. Het geluid van de andere arme bewoners die net het nieuwe rantsoen hebben gekregen is echter ook te horen waardoor ik het niet kan volgen.
Stefan : Ik had het niet verwacht. Daniela : Wie had je dan verwacht ? Stefan : Eén van de nieuwen. Daniela : Hij kwam helemaal los. Stefan : Het is geen kaartprogramma. Begrijp je wat ik bedoel ? Het is een witte wijn, rode wijn, water programma. Stefan vertelt wat Martijn Krabbé zei in De Zevende Hemel. Stefan : Ik kan me voorstellen dat ze de tussenstand op tv genoemd hebben. Daniela over de vragen in de hel : Margriet zei, moeilijk hè, om op mij te drukken. Ze weet het van zichzelf. Ze is een flapuit. Margriet trekt het zich heel erg aan omdat ze zo onzeker is. Ik voel wel dat bepaalde mensen het echt niet gaan trekken. Vrouwen, kattegedrag.

donderdag 24 oktober 2002 @ 22:01:26 #50
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6453908
Daniela zit met het nomineren in haar maag. Ze staat buiten met Stefan er over te kletsen.
"Als je iemand nomineert met een goed verhaal erbij, dan is het helemaal niet zo erg", meent Stefan. "Maar als je iemand een kut en trut noemt en vind dat diegene niets doet, dat is niet leuk. En dan gaan ze dat vast nog een keer tegen je gebruiken door het aan diegene te laten zien! Dan ga je hier echt door de tralies heen denk ik!"
Daniela lacht.
"Maar als je iemand weg stemt, maar toch nog positief bent...", gaat Stefan verder.... "dan is er eigenlijk niets aan de hand! Dan breek je die gast niet en laat je het echt over aan de kijker!"

Binnen kletsen de overige bewoners over vanalles. Echt interessante gesprekken zijn er niet gaande. De bunker bewoners zijn met het eten bezig.

donderdag 24 oktober 2002 @ 22:06:58 #51
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6454027
Daniela vertelt aan Dennis in de slaapkamer dat ze net moest nomineren. Ze zegt niet wie ze genomineerd heeft omdat dat volgens haar niet mag. Dennis knuffelt haar even. Nu wordt Dennis pas duidelijk dat Stefan nog niet heeft genomineerd.
"Wat vinden jullie ervan als we hier 7 kleine hamburgertjes van maken?", vraagt Margriet opeens met keiharde stem in de kamer van de bunker. (Ik schrik me wezenloos)...

Dan komt op hi stream 2 de dagboekkamer opeens in beeld. Het nomineren zal dus niet al te lang meer op zich laten wachten.

donderdag 24 oktober 2002 @ 22:08:05 #52
6941 APK
Factual, I think.
pi_6454053
Stefan naar de dagboek kamer.

(Geen beeld daarvan overigens momenteel, net even de stoel zoals scanman al zei.)

[Dit bericht is gewijzigd door APK op 24-10-2002 22:08]

donderdag 24 oktober 2002 @ 22:08:20 #53
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6454060
Dan moet Stefan naar de dbk komen!
De streams staan weer op de woonkamer (damn!)
pi_6454090
22.00 Stefan : Ik ga even binnen kijken bij die anderen. Daniela : In de bungalow. Stefan : Ik zag er ook niet uit. Stefan begint over zijn rep. Daniela : Wat is je rep ? Stefan : Dat ik er een beetje uit zie. Het gesprek komt op Dennis en Daniela. Daniela : Wat een gemindfuck. Stefan : Ik heb gezegd, ik hoop dat ze gelukkig worden. Daniela : Dat heb je niet gezegd. Stefan : Ik heb gezegd, dat zal wel. Ik zal er op gaan letten. Daniela : Heb je er al op gelet ? Stefan : Nee. Daniela : Jij bent veel te druk met jezelf bezig. Stefan : Dat is niet waar.

22.02 Stefan en Daniela gaan naar binnen. Stream naar binnen. Daniela : Ik moest gewoon live in die uitzending nomineren. Margriet : Het zijn best aardig wat aardappels.

22.03 Stream naar rijk. Ik zie Geesje en Ursula en ik hoor Marc zacht.

22.05 Stream naar de lege dagboekkamer. Er wordt ingezoomd op de deur.

22.06 Weer terug naar Ursula en Geesje met geluid van Marc. Speaker : Wil Stefan naar de dagboekkamer komen ? Ik neem aan dat Stefan nu nomineert in de dagboekkamer maar er is geen beeld van.

donderdag 24 oktober 2002 @ 22:13:12 #55
6941 APK
Factual, I think.
pi_6454164
Stefan is terug.

Stefan: Het is écht keihard. Alles wat ook maar een beetje zweverig is, of niet goed gemotiveerd, wordt niet geaccepteerd.

(Vorig jaar hadden we tenminste nog beeld van de Dagboekkamer zonder geluid. Nu helemaal niets. Zo vind ik er geen fuck aan. )

(Ik zet het hier maar even neer omdat ze meelezen....)

donderdag 24 oktober 2002 @ 22:19:05 #56
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6454298
"Het is geen liefdadigheidsspel!", merkt Mustapha in de keuken op tegen Stefan.
Geesje is net terug uit de dagboekkamer en vertelt haar verhaal:
"Ik heb gezegd dat ik er niet goed in ben... En ik heb dacht ik veel witjes laten vallen zodat ze kunnen knippen, klaar. Maar het gaat wel heel rustig.... tenminste bij mij wel! Ik had ook een mooie zin om te zeggen, maar daar werd meteen over doorgevraagd!"
"Hoe gaan we dat doen dan? We mogen er pas over praten als we een seintje krijgen toch?", vraagt Ursula.
De anderen knikken.
Stefan zegt dat hij wel vier keer 'ik nomineer, want...' moest zeggen.
  donderdag 24 oktober 2002 @ 22:27:39 #57
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6454510
Laurens zegt dat ze probeerden hem woorden in de mond te leggen, maar dat hij daar niet in trapte. Dat hij een paar keer heeft opgemerkt dat dat niet zijn woorden zijn en dat hij het welgraag in zijn eigen woorden wil zeggen!
Geesje merkt op dat ze wel blij was dat ze zelf met wat stellingen kwamen omdat ze er zelf niet meer zo goed uit kwam.

Ik heb nu trouwens op de hi streams alleen beeld van de bungalow.

Geesje wil graag met Ursula over de nominatie praten. Ze zegt dat ze wel een idee heeft wie Ursula heeft genomineerd. Ursula reageert dat ze zich daar wel eens in kan vergissen.
Geesje werkt intussen wat eten naar binnen!
"Hé!", roept Ursula opeens verschrikt. "Dat mag je helemaal niet hebben man! Doe dat nou maar niet want dan lig je niet naast me vannacht maar lig je op me!"

"Ik ben blij dat ik er goed over nagedacht heb!", zegt Judith die er ook bij komt staan. "Er is niemand die ik niet mag hier.... Dat is het niet!"
"Je moet kiezen tussen leuk", vult Geesje aan.
Judith knikt.
"Maar het ging wel toch?", vraagt Geesje.
"Ja... maar ik was wel bang. Als ze net als gisteren was gaan praten dan had ik echt een emmer moeten hebben... dan was het echt te veel geworden. Maar ze vond mijn motivatie meteen goed!"

Geesje loopt weer naar de koelkast en haalt er weer wat uit.
"Ik neem er nog een", zegt ze. "Het kan me niets schelen!"

pi_6454520
Stream 3

22.10 De arme bewoners inventariseren het rantsoen.

22.10 Stream naar rijk waar Stefan terug is. Stefan : Het is keihard. Elk argument wat een beetje zweverig is, wat politiek correct is, wordt niet geaccepteerd. Ik zeg het maar alvast. Niet leuk, echt niet leuk. Marc : Je mag er niet over praten ook zeker ? De rijke bewoners eten iets, ik denk dat ze het zelf gebakken hebben.

22.16 Ik heb een paar minuten gemist. Alle rijke bewoners in en bij de keuken. Geesje : Er werd doorgevraagd. Je krijgt waarschijnlijk een andere vraag. Ursula : Mogen we praten als we een seintje krijgen ? Judith : Dan moeten we bepalen of we dat willen. Geesje : Ik vond het heel rustig gaan.

22.20 Mustapha zeg iets als dat Stefan aangeslagen is. Stefan : Ik zit na te denken over mijn ouders en zo. Laurens : Ik ga er tegen in. Ik wil het in mijn eigen woorden doen. Stefan : Dat knippen ze er uit. Geesje : Ik kwam niet meer uit mijn woorden dus ik was blij dat zij het zei. Volgende keer ben je waarschijnlijk gehaaider.

22.23 Stream naar Ursula en Geesje. Ursula zegt geloof ik dat ze er over wil praten als dat mag. Ursula : Ik denk dat je er helemaal naast zit. Ursula over Geesje die iets eet : Dat mag je helemaal niet hebben. Ik lig vannacht naast je. Judith : Ik ben blij dat ik er wel goed over nagedacht heb. Als iemand raar reageert. Ursula : Is het aan die persoon zelf. Judith : Er is niemand die ik niet mag. Ze was heel lief en rustig, zeg maar je argumenten, het was in één keer goed, ze zegt ik zie dat je het er moeilijk mee hebt. Geesje vraagt of het simultaan in de bunker gebeurt. Ursula en Judith zeggen dat dat niet het geval is. Geesje : Mustapha, jij hierna en dan Marc als laatste.

donderdag 24 oktober 2002 @ 22:41:46 #59
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6454850
Ursula vraagt of ze Mustapha even iets mag vragen!
"Al die mensen die het nu zo moeilijk hebben met nomineren, is dat nou medeleven?", vraagt ze.
"De heet bescherming van je eigen plaatsje in de groep", meent Mustapha meteen.
"Ik vind dat een beetje gek... een beetje hypocrietig... Daar word ik niet goed van. Ze weten donders goed wat ze willen doen. Maar er zitten er een aantal aan deze kant die er heel moeilijk over doen! Er zit zo veel meer achter allemaal!"
  donderdag 24 oktober 2002 @ 22:47:38 #60
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6455006
"Ik vind het echt niet leuk, klaar uit", zegt Ting, die net terug komt uit de dagboekkamer.
Ze staat bij het hek te kletsen met Judith. Dennis komt er bij staan en begint Ting wat te masseren.
"Hoe ging het?", vraagt hij.
"Ik voelde me niet lekker!", antwoordt Ting.
"Ze komen wel op een leuk moment met dat niet roken", lacht Daniela.

Er komen nu meer bewoners bij het hek staan. Niemand zegt echt veel.

pi_6455054
22.29 Stream naar het hek. Stefan laat zijn foto zien. Ting : Steef, ik vind dat je heel erg veel op je vader lijkt. Margriet : Ze hebben geen van beiden krullen. Stefan : Nee. Margriet : Je lijkt er wel op. Stefan : Ik heb een trouwe lieve mama. Margriet : Goed, hardstikke leuk. Daniela : Leuk, om ze zo te zien. Dat ze er zitten voor je.

22.31 Marc en Geesje bij de keuken. Geesje : De woorden die we gister te horen hebben gekregen krijgen we weer terug. Marc : Ik weet niet wat je met gisteren bedoelt. Geesje : In de hel.

22.33 Laurens brengt de spullen van Martijn naar het washok. Marc : Zonde dat die jongen weg is. Laurens : Ook iemand waar ik veel mee om ging in het huis.

22.36 Stream naar het hek. Speaker : Wil Dennis naar de dagboekkamer komen ? Ursula : Maarre, je hoort het hier toch niet wat we zeggen ? Ze zegt vervolgens dat er een keer een paar op bed lagen die mee konden luisteren. Ursula tegen Arthur : Ga je ook politiek correct antwoorden ? Jij gaat hakken ? Mustapha, al die mensen die het moeilijk hebben met nomineren. Mustapha : Die zijn bang om aangevallen te worden. Bang om de plaats in de groep. Ursula : Die jongen heb een heldere kijk op alles dus daar wil ik graag wat aan vragen. Er doen een heleboel erg moeilijk aan mijn kant, uitgezonderd Gees. Er zit zo veel meer achter overal, achter het hele gebeuren.

22.40 Stream naar Dennis en Wouter. Wouter : Het zit op een heel ander niveau. Dennis geeft zijn definitie van politiek correct. Dennis : Waarom zegt niemand dat mijn haar er niet uit ziet. Ik zie mezelf zitten in die spiegel.

22.43 Ursula zegt iets over de oude garde. Wouter : Ik of Marc had er toch makkelijk uitgeknikkerd kunnen worden. Er is geen pijl aan vast te knopen. Ursula : Jullie hebben wel inhoud. Ting : Echt niet leuk. Arthur : Wij gaan een leuke tijd tegemoet. Judith tegen Ting : Als het goed voelt. Ting tegen Dennis : Ik voel me niet lekker. Bah. Je moet de naam noemen en zo stevig mogelijk argumenteren. Marc tegen Dennis : Ze moest met een andere reden komen. Dennis : Dankzij jullie weet ik dat ze dat wilde horen.

donderdag 24 oktober 2002 @ 23:16:14 #62
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6455748
Jeanette heeft buiten een idee over hoe Big Brother nu verder gaat.
Het wordt veel drukker! We horen vrijdag of zaterdag wie er genomineerd is.... dat komt er misschien nog een confrontatie tussen door.. en dan is het zo weer donderdag!"
"Het kan steeds boeiender worden omdat steeds meer mensen er voor gaan.", meent Daniela al gapend. "Maar de club kan juist ook hechter worden!"
"Ik hoop het laatste, want anders krijg je zo'n concurentiestrijd!", zegt Jeanette meteen. "Ik ben benieuwd wat ze eruit gaan halen met dat van gisteravond. Het is wel spannend, maar ook eng."
Daniela zegt dat ze het koud krijgt en naar binnen gaat. Jeanette blijft buiten zitten.
"Of ze weet dat ik haar heb genomineerd... of ze heeft mij genomineerd", fluistert Jeanette tegen zichzelf.

(we hebben de eerste nominatie binnen dus! Na Daniela!)

donderdag 24 oktober 2002 @ 23:20:08 #63
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6455872
Ze hebben het er nu over de poll van de kijkers. Iemand merkt op dat hij het wel leuk vindt dat zulke dingen beslist worden door kijkers via een soort poll.
"Als ze maar niet gaan beslissen over meer of minder bloot", zegt Geesje meteen angstig.
pi_6455917
22.50 Stream naar Stefan en Geesje in de keuken. Ik geloof dat Geesje zegt dat ze het wil weten. Er zit een brom op de stream waardoor ik het niet goed verstond.

22.52 Stream naar het hek. Ursula : Ik ben benieuwd straks. Het kan ook dat er een heleboel (genomineerd) staan. Dennis : Dat denk ik ook.

22.54 Stream weer naar Stefan en Geesje. Stefan vertelt over de dagboekkamer. Geesje : Ze knippen dus. Wij dachten één of twee zinnen en that's it. Ze had me nog wel een fijne avond toegewenst. Stefan : Rare avond. Tinus hè. Geesje : Wij dachten dat Martijn Krabbé door de deur zou komen. (Ik begrijp niet hoe ze daarbij komt.)

22.57 Stream weer naar het hek. Jeanette : Ik kan er uren over uitweiden maar het schiet niet op. Laurens : Je hebt het gemakkelijk deze week als degene die jij genoemd hebt niet genomineerd is. Ting : Margriet, zo ken ik je niet. Margriet : Ik heb er zo'n hekel aan. Daniela : Ik moest helemaal overnieuw. Ik moest het beargumenteren en samenvatten.

Stream 5

23.11 Buiten. Jeanette : Ursula ken ik nog niet zo lang. Daniela : Je kan van alles bedenken. Uiteindelijk is het aan de kijker. Ik laat me niet meeslepen. Jeanette geeft d.m.v. een reeks voorbeelden aan dat zij dat ook niet zal doen. Jeanette : Dat denk ik nu en ik hoop dat ik het straks waar kan maken. Het wordt drukker. We krijgen vrijdag of zaterdag te horen wie wie genomineerd heeft, een confrontatie tussendoor. Daniela : Ik denk dat het rustiger worden. Het kan broeieriger worden of het wordt een hechte club. Jeanette : Ik hoop alleen het laatste. Daniela : Ik kan het me niet voorstellen. Jeanette : Wat ? Daniela : Ik ben er zo van geschrokken. Mensen in het buitenalnd waren al bezig met nomineren en het geld. Ik geloof meer in de reis en niet in de eindbestemming. De reis op zich is mega. Jeanette : Of mensen gaan veranderen. Spannend. Eng. Daniela : Ik krijg het een beetje koud. Ik ga naar binnen. Daniela vertrekt. Jeanette voor zichzelf : Of zij heeft mij genomineerd. Aan de ene kant wil ik niet dat ze me als lief meisje neerzetten, aan de andere kant geef ik ze het juist weer wel.

23.17 Jeanette gaat baar binnen. Jeanette : Ik ga ook wel weer naar buiten maar ik ga even mijn neus warmen. Margriet : Ik had zo graag een shaggie willen roken. Geesje : Dat de kijkers dat beslissen. Margriet : Is dat zo ? Geesje : Dan is er een poll geweest. Wouter : Ik vind dat eigenlijk wel okee.

23.19 Judith : Gaat het een beetje ? Marc : Ik vond het emotioneel. De moeder van iemand komt zeggen dat haar zoon moet vertrekken. Het geluid van Marc wordt weggedraaid nadat er even een testbeeld te zien was.

donderdag 24 oktober 2002 @ 23:30:59 #65
6941 APK
Factual, I think.
pi_6456152
Hummie geeft Jeanette een envelop met de uitslag.

(Jeanette leek te denken dat in de envelop een briefje zat met haar naam er op.)

(Edit: Foto bijgevoegd.)

[Dit bericht is gewijzigd door APK op 24-10-2002 23:36]

donderdag 24 oktober 2002 @ 23:33:57 #66
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6456222
Wouter vertelt tegen Geesje dat hij vanalles kan voelen. Als hij voelt aan foto's dan weet hij hoe die persoon zich op het moment van de foto heeft gevoeld. Ook kon hij voelen dat zijn ouders in de hemel waren geweest.
"Voelen voelen voelen", zegt hij serieus.
Geesje barst niet in lachen uit.

Op stream 2 is Judith al heel lang aan de klets met Marc, maar hun geluid staat al die tijd al uit.

Bij het hek gaan Geesje en Wouter even verder... Nu hebben ze het over Marc en hoeveel hij op zijn moeder lijkt.
"Toen ik die foto van Arthur te pakken had voelde ik meteen wroem", zegt Wouter. "Gelijk keek ik Arthur aan, maar heb maar niets gezegd".

Jeanette moet dan naar de dagboekkamer komen.
"Oh God wat is dit nou weer", zegt ze binnen
"Ga er maar eens even voor zitten!", zegt Hummy.
"Er zit hier een hele grote wesp!", zegt Jeanette verschrikt.
"Die gaat hou niets doen", zegt Hummy. "Ik wil dat jij iets gaat vertellen aan de bewoners. In die envelop zit de uitslag. Jij gaat nu naar het hek en roep je al je medebewoners bij elkaar. Dan maak je langzaam de envelop open en lees je zoals het hoort plechtig en moedig de inhoud!"
"Ja, ik wist het!", reageert Jeanette.
"Het is even doorbijten....Jij bent de eerste die de envelop krijgt!", gaat Humy verder. "In gedachten is Big Brother bij je!"
"Ja"
Jeanette heeft het zwaar en gaat de dbk uit!

"Lieve mensen, wil iedereen even bij het hek gaan staan.. bij het hek gaan zitten... bij het hek iets gaan doen", begint ze. (iedereen snelt zich meteen naar het hek) "Ik heb de uitslag gekregen... ik sta te trillen op mijn benen. Almere 24 oktober 2002. BB maakt bekend dat Daniela GEesje en Ursula op dag 53 staan genomineerd!"

donderdag 24 oktober 2002 @ 23:34:19 #67
6941 APK
Factual, I think.
pi_6456235
Jeanette maakt de envelop open bij het hek....

BB maakt bekend.....

Mijn streams houden er mee op.

pi_6456261
Daniela , Geesje en Ursula genomineerd.
pi_6456274
Stream 3

23.23 Op stream 5 is nog altijd geen goed geluid. Wouter laat zijn foto aan Geesje zien bij het hek. Geesje : Is dat jou broer ? Wouter : Hij is twee keer Marc. Geesje : Qua breedte ? Wouter : Van nature. De moeder van Wouter heeft iets over een droomprins op de achtergrond geschreven. Er wordt ingezoomd op de kaart. Op de narrowbandstream is het niet te lezen, op de broadbandstream was ik te laat of was het niet te zien.

Stream 5

23.33 Jeanette : Ze zoeken mij hier voor uit. Ik heb net de uitslag gekregen. Ik tril op mijn benen. Jeanette leest : BB maakt bekend dat Daniela, Geesje en Ursula werden genomineerd. Laurens : Moet iedereen zijn stem noemen ? Jeanette : Is niet over gezegd. Ik denk dat we het tot morgen moeten laten bezinken.

De streams stoppen. Ik zet nog een code in want ik hoop dat ze het wel over de nominaties gaan hebben.

donderdag 24 oktober 2002 @ 23:37:27 #70
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6456299
"Moeten we er nu over praten?", vraagt Laurens.
"Is mij niet gezegd", reageert Jeanette. "Maar het lijkt me beter als we sit even laten berusten..... Dat we er morgen op terug komen. Tenminste dat vind ik!"
"heel erg verrassend idd", zegt Ursula. "Voor mezelf had ik het verwacht. Ik vind het ook helemaal niet erg. Ik vind het prima. Ik zie jullie allemaal als kennissen. Misschien heb ik hier een paar goede vrienden gevonden. Maar je kunt bij mij alles kwijt en ik kijk er ook niemand op aan. Ik vind het wel een hele verrassende uitslag. Ik had Daniela en Geesje niet verwacht! Als ik kijk hoe de mensen in de groep staan dan vind ik het heel verrassend. De dingen die ik heb gezien en gevoeld en gedaan .... ik vind het heel verrassend!"
"Ik denk dat iedereen dat wel vindt", reageert Jeanette. "Niemand is hier slecht.. niemand is hier fout. Maar voor mij is het in ieder geval beter als we daar morgen over praten.... "
De meesten zijn het daar wel mee eens.
  donderdag 24 oktober 2002 @ 23:41:47 #71
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6456382
Jeanette gaat naar de dagboekkamer om even wat te vragen over het praten over de nominaties.
"Er wordt een vraag gesteld of we er over mogen praten!", zegt ze.
"Ik wezen is het zo dat je niet hoeft te doen wat BB zegt.. maar ik geef een advies. De ervaring is wel dat het oplucht. Nu het bekend is mag dat ook!"
"Degene die het wil zeggen zegt het... en diegene die het niet wil zeggen zegt het niet", reageert Jeanette.
"Het lucht wel op", meent Hummy.
"Ik ga het doorgeven!", zegt Jeanette. "Dank u wel!"

In de kamer vertelt Jeanette dat er niet over gepraat MOET worden, maar dat het wel mag.

vrijdag 25 oktober 2002 @ 00:02:24 #72
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6456783
Buiten zitten Jeanette, Margriet en Ting wat te kletsen over de uitslag. Jeanette noemt nog steeds niet de naam van Daniela, maar ik denk dat het de twee andere dames wel duidelijk is.
In de slaapkamer zitten Geesje en Ursula te kletsen.
"Ik heb stemmen van de vrouwen gekregen en Daniela stemmen van de mannen", merkt Geesje op.

(Dan stopt mijn code, maar ik voer meteen even een nieuwe in)

Binnen bij het hek staan nu ook een aantal mensen te kletsen over de nominaties.
"Niemand heeft Quincy gestemd", merkt iemand op.
"Na 20 drollen per nacht moet hij toch uitkijken!", grapt Judith.

Ursula vertelt dat ze het echt wel had verwacht, vooral omdat ze nooit zo overdreven vrolijk doet.
"Ik had verwacht dat Jeanette en Margriet ook genomineerd zouden zijn", zegt ze. "Ik had van jou verwacht dat je op Margriet zou stemmen (geen idee tegen wie ze dat zei... waarschijnlijk Stefan)
"Ik verwachte dat meer mensen op Margriet zouden stemmen... en ook op Jeanette en ook op Daniela", zegt Stefan. "Jeanette heeft al zoveel grenzen voor zichzelf verlegd dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om haar te nomineren! Ik heb iemand genomineerd waarvan ik denk dat diegene het wel aan kan! De sterke mensen zitten aan deze kant!"

pi_6456845
23.38 Jeanette in de dagboekkamer. Hummie : Dag Jeanette. Jeanette : We praten er binnen over of we er over mogen praten. Hummie : Je moet het zelf weten. Wat ik geef is een advies op grond van ervaring in eerdere jaren. Er eerlijk voor uitkomen. Het is moeilijk. Jeanette : Voor mij zal het niet makkelijk worden. Hummie : Lucht maar op. Dan weet je hoe je tegenover elkaar staat. Jeanette : Ik ga het doorgeven. Dank U wel. Doeg.

23.39 Jeanette : Er moet niks gezegd worden. BB zegt wel dat het goed is voor de gemoedsrust van iedereen. Maar je hoeft dus niks te zeggen. Wouter : Het is een vrij land. Stefan : Zo hoort het ook. Jeanette gaat naar buiten zitten.

Stream 3

23.42 Er wordt door elkaar gekletst.

23.43 Stream naar de slaapkamer. Ursula : Ik vind het zo verrassend dat jij genomineerd bent. Jij die zo sociaal en begrijpend bent. Geesje : Dit is weer stof voor het bejaardenhuis. Ursula : Voor mezelf voelde ik het aan. Ik snap er echt helemaal niks van. Geesje : Ik weet het ook niet. Ik heb wel de laatste tijd het gevoel, ik kan met Stefan, Mustapha, Marc, Wouter en Arthur opschieten. Dat zijn er vijf. Wie denk jij dat ik genomineerd hebt ? Ursula : Ting of Jeanette. Geesje : Ting was de ene. Ik heb Daniela genomineerd. Ik heb Ting het voordeel van de twijfel gegeven. Ik wil haar leren kennen. U : Waarom heb je Daniela genomineerd ? Geesje : Jij hebt Margriet genomen. Ursula : Nee, Jeanette. Ik heb hier een paar vrieden, zij is een kennis. Haar vind ik zo dominant aanwezig. Ik snap niet dat Margriet en Jeanette niet genomineerd zijn. Ik vraag me af wie Arthur genomineerd heeft. Geesje : Ik denk Daniela. Ursula : Waarom ? Geesje : Daniela is wispelturig, haaibaai achtig. Ik vind haar vrolijk en fruitig om te zien. Ze is heftig.

23.47 Laurens komt binnen. Laurens : Ik zeg tegen Daniela dat ik niet hoop dat zij volgende week de Oscar in ontvangst neemt maar dat hoop ik van jullie ook niet. Laurens : Zei jij nou steek in de rug ? Ursula : Dat zei Margriet. 'Jij voelt het zeker als een steek in de rug.' Dat voel ik helemaal niet. Ik had verwacht dat ik met een Jeanette en een Margriet genomineerd zou worden. Mustapha komt er ook even bij. Laurens : Ik wil nog even afwachten wat er gebeurt. Niet dat ik er bang voor ben. Ik was wel van plan het degene te vertellen. Ursula (?) : Mustapha, Judith had ik niet verwacht, ik dacht Margriet. Mustapha : Ik had het wel verwacht (de uitslag). Marc is nu ook in de slaapkamer.

23.54 Marc : Ik ga bubbelen met Stefan. Ursula : Ik moet eerst weten op wie Stefan gestemd heeft anders gaan we hem verzuipen. Marc : Ik denk dat er niet veel van deze groep op jullie gestemd hebben. Stefan komt binnen. Stefan tegen Ursula : Ik heb jou genomineerd. Ik heb gezegd, alle vrouwen in het huis die een relatie hebben zijn voor mij niet interessant meer. Dat werd niet geaccepteerd.

Vervolgens liep mijn pc twee maal vast.

vrijdag 25 oktober 2002 @ 00:15:35 #75
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6457068
edit... verslag naar volgende dag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')